Skip to main content

Γεγονὸς καὶ Σχόλιο: Πονεμένη και ευλογημένη

Την προηγούμενη χρονιά διάβασα τις δημοσιευμένες μαρτυρίες δύο ανθρώπων που βασανίσθηκαν και πόνεσαν πολύ στην ζωή τους, αλλά η αντιμετώπισή τους ήταν διαφορετική. Βέβαια, κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, αλλά και η περιπέτεια κάθε ανθρώπου έχει μια ιδιαιτερότητα και γι’ αυτό δεν μπορεί να γίνουν συγκρίσεις, αλλ’ όμως μπορεί κανείς να κάνη μερικά σχόλια.

Η πρώτη μαρτυρία της Αμαλίας Καλυβίνου δημοσιεύθηκε στην «Ελευθεροτυπία» και έκανε μεγάλη εντύπωση στους αναγνώστες. Μάλιστα, η εφημερίδα την αναδημοσίευσε την τελευταία ημέρα του χρόνου (31-12-2007) με το εξής σχόλιο: «Η 30χρονη Αμαλία Καλυβινού σημάδεψε τη χρονιά που φεύγει με τη δημοσιοποίηση της συγκλονιστικής περιπέτειας της υγείας της μέσα από το προσωπικό της blog . Η συγκλονιστική παρέμβασή της ευαισθητοποίησε όχι μόνο τους bloggers, αλλά και χιλιάδες πολίτες που παρακολούθησαν την περιπέτειά της μέσα από τα δημοσιεύματα της “Ε” και άλλων εφημερίδων».

Το κείμενό της έχει τίτλο «Εξαιτίας σου, “γιατρέ” μου» και περιγράφει τον πόνο της από την αρρώστια, από τον τρόπο που την αντιμετώπισαν οι συνάνθρωποί της, οι γιατροί, το νοσηλευτικό προσωπικό, από την ταλαιπωρία της οικογένειάς της, από την εκμετάλλευση που αντιμετώπισε, από τις στερήσεις που είχε στην ζωή της, λόγω της ασθενείας κλπ. Στην αρχή της επιστολής της γράφει: «Έχω πονέσει αφόρητα, έχω βιώσει τον πανικό νιώθοντας τον ανυπέρβλητο πόνο να έρχεται, έχω σκεφθεί αμέτρητες φορές ν’ αυτοκτονήσω λόγω του πόνου, έχω περάσει άπειρες φορές στο κρεβάτι ουρλιάζοντας απ' τον πόνο….». Ακολουθούν συγκλονιστικές πράγματι περιγραφές πόνου. Και κατακλείει την επιστολή της: «...έχω δει αμέτρητες απλές απολαύσεις να με προσπερνούν, δεν μπορώ να ουρλιάξω... εξαιτίας σου, γιατρέ μου».

Η δεύτερη μαρτυρία προέρχεται από μια επίσης τριαντάχρονη Αμερικανίδα που ονομάζεται Έϊμι Μάλινς που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Σύνδεσμος» από τον Ιωάννη Μενούνο (Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2007). Η Μάλινς δεν έχει πόδια από τα γόνατα και κάτω, από ηλικίας 2 ετών, αλλά έκανε πολλά δημιουργικά πράγματα στην ζωή της. Ασχολήθηκε με τον αθλητισμό. Μάλιστα, στους Παραολυμπιακούς αγώνες της Ατλάντα (1996) κατέκτησε χρυσά μετάλλια με παγκόσμιο ρεκόρ στα 100 μέτρα, στα 200 μέτρα και στο άλμα εις μήκος. Επίσης, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο στον τομέα της διπλωματίας και της ιστορίας, ακόμη ασχολείται και με καλλιτεχνικά επαγγέλματα. Σε συνέντευξή της είπε: «Εξακολουθώ να έχω αγωνίες, αμφιβολίες. Πρέπει όμως να είμαι ο μεγαλύτερος εμψυχωτής μου για να καταφέρω να επιβιώσω τις ημέρες που δεν είμαι καλά.» Και σε άλλο σημείο της συνέντευξης είπε: «Πιστεύω ότι είμαι ευλογημένη».

Σίγουρα δεν πρόκειται για ίδιες πανόμοιες περιπτώσεις, αλλά θα ήθελα να σημειώσω τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αντιμετωπίση κανείς τα προβλήματα που έχει. Ο ένας καταλαμβάνεται από απόγνωση και απελπισία, είναι επιθετικός στους γύρω του και σκέπτεται την αυτοχειρία του ως λύτρωση, ενώ ο άλλος αντιμετωπίζει με θετικό τρόπο τα προβλήματα, τις δοκιμασίες και τις στερήσεις της ζωής και επιτυγχάνει σε άλλους τομείς, και έτσι γίνεται υπόδειγμα πολλών άλλων ανθρώπων.

Γενικά, στην ζωή βλέπουμε καθημερινά ανθρώπους που εκφράζουν αυτές τις δύο τάσεις, είναι απελπισμένοι από τον πόνο, αλλά και ευλογημένοι από τα προβλήματα. Τελικά είμαστε δυστυχισμένοι όχι τόσο από εξωτερικά προβλήματα (ασθένεια, αδικία, εγκατάλειψη, στέρηση), αλλά από εσωτερική ανασφάλεια και έλλειψη νοήματος για την ζωή, έλλειψη πίστεως και ελπίδας στον Θεό. Χαρακτηριστικός είναι ο λόγος του Νίτσε: «Εκείνος που έχει ένα σκοπό στη ζωή μπορεί να αντέξει σχεδόν το κάθε τι».

Ο π. Παΐσιος είχε καρκίνο στο ήπαρ (σηκώτι) και στον γιατρό που εξέφραζε την λύπη του, του είπε: «Αυτό είναι το καμάρι μου, μη στενοχωριέσαι. Αυτό με κράτησε ως τα εβδομήντα, και αυτό τώρα με στέλνει, όσο πιο γρήγορα μπορεί, εκεί που πρέπει να πάω. Μη στενοχωριέσαι γι’ αυτό, μια χαρά είμαι». Ένας άλλος στην ίδια θέση μπορεί να αγανακτή, να λυπάται, να είναι γεμάτος οργή γιατί πονάει, γιατί στερείται τις ηδονές και γιατί φεύγει από την ζωή.

Τα πάντα συνδέονται με τον τρόπο σκέψεως, ζωής και πίστεως.

Ν.Ι.

ΓΕΓΟΝΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΟ

  • Προβολές: 2644