Ο Σεβασμιώτατος στό 2ο Λύκειο γιά μάθημα Βιοηθικής καί Βιοθεολογίας

Τήν Πέμπτη 15 Μαρτίου ε.έ., μέ πρωτοβουλία τών καθηγητών Θρησκευτικών κ. Αδαμαντίνης Τσώτα καί Βιολογίας κ. Βασιλείου Φερτάκη καί μέ πρόσκληση τού Διευθυντού κ. Γεωργίου Μπαρμπόπουλου, ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. Ιερόθεος επισκέφθηκε τό 2ο Λύκειο Ναυπάκτου καί μίλησε γιά δύο διδακτικές ώρες στούς μαθητές τής Α' Λυκείου γιά βιοηθικά θέματα, μέ βάση τό βιβλίο του «Βιοηθική καί Βιοθεολογία».

Μετά τόν χαιρετισμό καί τό καλωσόρισμα από τόν Λυκειάρχη, μία μαθήτρια παρουσίασε σέ προβολή τά ενδιαφέροντα βιογραφικά στοιχεία τού Σεβασμιωτάτου γιά μιά γνωριμία μέ τούς μαθητές.

Έπειτα ο Βιολόγος κ. Φερτάκης παρουσίασε μιά πολύ ενδιαφέρουσα εισαγωγική προβολή μέ όλα τά βιοηθικά θέματα πού έχουν προκύψει από τήν σύγχρονη επιστήμη καί στά οποία τά παιδιά περιμένουν νά ακούσουν τήν άποψη τής Εκκλησίας από τό στόμα τού Μητροπολίτου, ο οποίος τά αντιμετωπίζει στό ως άνω βιβλίο του «Βιοηθική καί Βιοθεολογία».

Μερικά τέτοια θέματα ήταν: Η σύγχρονη επιστήμη καί η πίστη στόν Θεό, η αλαζονεία συγχρόνων επιστημόνων, τά όρια τής επιστήμης, η ελάχιστη διαφορά στά γονίδια μεταξύ τών ανθρώπων, πού δέν δικαιολογεί τίς μεγάλες διαφορές (σωματικές-βιολογικές, ψυχολογικές, διανοητικές κλπ.) πού υπάρχουν μεταξύ τους, «βρέθηκε η ταυτότητα, ζητείται τό νόημα τής ζωής», η πιθανή προσπάθεια κλωνοποίησης τού ανθρώπου, υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, προγεννητικός έλεγχος, ευγονική, σχέσεις τών δύο φύλων, δωρεά οργάνων, ευθανασία, επιθανάτιες εμπειρίες, αποτέφρωση, η κλίμακα τού DNA καί η κλίμακα τού Ιακώβ κ.ά.

Ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε τούς Καθηγητές γιά τήν πρόσκληση καί τήν όλη ετοιμασία τής συνάντησης καί επισήμανε ότι τά θέματα αυτά είναι πολλά καί σοβαρά καί γιά τό καθένα χρειάζεται ξεχωριστή διάλεξη. Ανέφερε τούς λόγους πού τόν οδήγησαν, ως θεολόγο καί Κληρικό, νά ασχοληθή μέ τά θέματα αυτά, πού ήταν λόγοι ποιμαντικοί (ερωτήματα τών Χριστιανών), διδακτικοί (διδασκαλία στήν Θεολογική Σχολή τού Λιβάνου) καί υπηρεσιακοί (συμμετοχή σέ Επιτροπές τής Ιεράς Συνόδου καί τής Πολιτείας).

Στήν συνέχεια έκανε μιά μικρή εισαγωγή, προκειμένου νά δώση τήν ευκαιρία στούς μαθητές νά θέσουν ερωτήσεις. Έτσι, μίλησε γιά τά πέντε «Β», ήτοι: 1) Βιομηχανική εποχή καί εποχή βιοτεχνολογίας. Ανέφερε τόν ορισμό καί τά χαρακτηριστικά τής κάθε εποχής. 2) Βιοτεχνολογία ανέλυσε τό όρο καί μίλησε γιά τήν λευκή, τήν πράσινη καί τήν κόκκινη βιοτεχνολογία. 3) Βιοϊατρικές έρευνες, γιά τήν αρχή, τό μέσο-παράταση καί τό τέλος τής ζωής. Μίλησε γιά τήν ευγονική καί τήν ευθανασιακή εποχή. 4) Βιοηθική, η επιστήμη πού δημιουργήθηκε από τούς ίδιους τούς επιστήμονες πού έβλεπαν τούς κινδύνους από τήν σύγχρονη βιοτεχνολογία, όπως τόν κίνδυνο τού γενετικού μολυσμού είναι μιά προσπάθεια τών ίδιων τών επιστημόνων νά συνδυάσουν τήν βιολογία μέ τίς ανθρωπιστικές επιστήμες. 5) Βιοθεολογία, η οποία προχωρά πέρα από τήν βιοηθική, μιλά γιά τό νόημα τής ζωής, θέτει καί απαντά σέ υπαρξιακά ερωτήματα.

Μετά από αυτά τά εισαγωγικά, ο Σεβασμιώτατος δέχθηκε ερωτήσεις από τούς μαθητές καί απάντησε μέ θεολογικές αρχές, επιστημονικά επιχειρήματα, διάκριση καί στήν «γλώσσα» τών μαθητών.

Μερικές ερωτήσεις ήταν: –Άν η μητέρα γνωρίζει ότι τό έμβρυο έχει σοβαρό πρόβλημα υγείας, είναι αμαρτία η έκτρωση; –Ποιά είναι η γνώμη τής Εκκλησίας γιά τήν καύση τών νεκρών; –Άν μιά γυναίκα μείνει έγκυος μετά από βιασμό, είναι αμαρτία νά κάνη έκτρωση; Δέν είναι σκληρό νά γεννήση τό παιδί τού βιαστού της; –Ποιά είναι η άποψη τής Εκκλησίας γιά τήν ομοφυλοφιλία, καί συγκεκριμένα γιά τόν γάμο μεταξύ ομοφυλοφίλων καί τήν υιοθεσία παιδιών; –Ποιά η άποψη τής Εκκλησίας γιά τήν εξωσωματική γονιμοποίηση; Οι ερωτήσεις απαντήθηκαν διεξοδικά καί ολοκληρωμένα καί έτσι υπερκαλύφθηκε ο χρόνος τών δύο διδακτικών ωρών πού ήταν διαθέσιμος. Πέρα από τίς ερωτήσεις γιά τά βιοηθικά θέματα ετέθη καί ένα ερώτημα γιά τόν Αντίχριστο, τό οποίο απαντήθηκε επίσης κατάλληλα.

Ήταν μιά πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση, ένα μάθημα πού ανέδειξε τόν πλούτο τής σοφίας καί τής πείρας τής Εκκλησίας καί τών Πατέρων, βάσει τής οποίας αντιμετωπίζονται όλα τά θέματα, καί αυτά τής συγχρόνου επιστήμης. Αυτή η σοφία καί η πείρα τής Εκκλησίας, όταν υπάρχη θέληση καί συνεργασία, μπορεί νά γίνη καί πολύτιμο κτήμα καί κληρονομιά τών Ελληνόπουλων.

Παρόντες ήταν εκτός από μαθητές καί όσους προαναφέρθηκαν στήν αρχή τής αναφοράς μας, καί ο Γυμνασιάρχης τού 2ου Γυμνασίου κ. Απόστολος Τσιακούμης καί αρκετοί καθηγητές. Μετά τήν ομιλία καί τήν συζήτηση ο Σεβασμιώτατος προσκλήθηκε στό Γραφείο τών Καθηγητών καί είχε συζήτηση μαζί τους γιά διάφορα σύγχρονα θέματα.

  • Προβολές: 1117

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance