Γεγονότα καὶ Σχόλια: Το όνομα των Χιλιαστών - Περίοδος προσευχής

Το όνομα των Χιλιαστών

Οι έρευνες, κυρίως του μακαριστού π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου, έχουν αποδείξει, ότι οι λεγόμενοι “Μάρτυρες του Ιεχωβά” δεν αποτελούν “Εκκλησία”, δεν είναι πιστοί μιας νέας θρησκείας ή αιρέσεως, είναι μέλη και εργάτες - ή πιο σωστά “υπηρέτες” - ενός εκδοτικού οργανισμού, της φυλλαδικής εταιρείας “Σκοπιά”, που έχει την έδρα της στο Μπρούκλιν και που οι δημιουργοί της εμπνεύστηκαν ως τρόπο διαδόσεως των εντύπων της την προβολή μεσσιανικών θρησκευτικών στοιχείων, θέλησαν δηλαδή να καλύψουν τις εμπορικές επιδιώξεις τους με θρησκευτικό μανδύα.

Ο Κάρολος Ράσσελ, ιδρυτής της Εταιρείας γράφει σε Βιβλίο του: “Βιβλική και Φυλλαδική Εταιρεία Σκοπιά, Έδρα Μπρούκλιν. Αυτό είναι το όνομα μιας εμπορικής επιχειρήσεως, η οποία εκπροσωπεί ένα ταμείο...”. Ο διάδοχός του Ρόδερφορδ προχώρησε όμως παρά πέρα και διακήρυξε: “αυτή η Εταιρεία αντιπροσωπεύει τον θεό σ’ όλη τη γη, ότι είναι θέλημα του Θεού η λατρεία του να αντικατασταθεί με την δραστηριότητα για την διάδοση των εντύπων της Εταιρείας από σπίτι σε σπίτι και πώς αυτό είναι “η αγνή λατρεία του Ιεχωβά”...”.

Μελετώντας όλα τα στοιχεία τα σχετικά με την οργάνωση των Χιλιαστών το Εφετείο Χανίων την χαρακτήρισε ως “θρησκεία μη γνωστή”, δεν μπορεί δηλαδή να αντιμετωπίζεται από το Κράτος ως γνωστή θρησκεία. Αν λάβουμε μάλιστα υπόψη ότι η Εταιρεία αλλάζει προσωπείο ανάλογα με το θρησκευτικό περιβάλλον στο οποίο αναπτύσσεται (στην Ινδία για παράδειγμα φορά ινδουϊστικό προσωπείο), δεν μπορεί πολύ περισσότερο να χαρακτηρισθή χριστιανική αίρεση, οπότε δεν μπορούν τα μέλη της να ονομασθούν “Χριστιανοί μάρτυρες του Ιεχωβά”.

Η Διεύθυνση σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας έχει, όμως, διαφορετική γνώμη. Σε έγγραφό της προς τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας λέει ότι “εφόσον η Δ/νση Ετεροδόξων και Ετεροθρήσκων έχει χορηγήσει άδειες ευκτηρίων οίκων με τις ονομασίες “Μάρτυρες του Ιεχωβά” και “Χριστιανοί Μάρτυρες του Ιεχωβά” τα σχολεία μπορούν να δέχονται υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων των μαθητών - που ακολουθούν το δόγμα αυτό - με όποια από τις δύο ονομασίες κατατίθενται οι δηλώσεις αυτές”.

Μετά από αυτό, τα ερωτήματα που διατύπωσαν αναγνώστες μας σε επιστολή τους είναι εύλογα: “η εν λόγω απόφαση του Υπουργείου που στηρίζεται;...Για ένα τόσο μεγάλο θέμα είναι δυνατό να εκδίδονται βεβιασμένα αποφάσεις από κάποιο Διευθυντή του Υπουργείου...; Ποιοί επιτέλους αποφασίζουν για τόσο ζωτικά θέματα;”.

Περίοδος προσευχής

Ο Χριστός στην Γεθσημανή είπε στους μαθητές του “γρηγορείτε και προσεύχεσθε ίνα μη εισέλθητε εις πειρασμόν· το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής”. Και ο απόστολος Παύλος είπε το γνωστό “πάντοτε χαίρετε, αδιαλείπτως προσεύχεσθε”.

Έτσι η προσευχή πέρασε στην παράδοση της Εκκλησίας συνδεδεμένη με το πάθος και τον σταυρό, αλλά και με την χαρά, δηλαδή με κάθε στιγμή και κάθε περίσταση του βίου.

Τελικά η παράδοση της Εκκλησίας συνίσταται στην διδασκαλία και την άσκηση της αδιάλειπτης προσευχής. Αυτό είναι το έργο των ποιμένων και διδασκάλων της Εκκλησίας, η εντός του μυστηρίου της Εκκλησίας άσκηση και διδασκαλία της προσευχής στο όνομα του Κυρίου. Οι ολιγόλεπτες προσευχές δυτικού τύπου, ως παγερό καθήκον προς τον Θεό, χωρίς αίσθηση της παρουσίας και της αγάπης του δι’ ημάς Σταυρωθέντος, είναι άγνωστες στους Πατέρες της Εκκλησίας.

Το Τριώδιο μας δίνει την δυνατότητα να ξαναβρούμε τον ορθόδοξο εαυτό μας στην άσκηση της προσευχής της συνδεδεμένης με τον τελωνικό στεναγμό, που συντρίβει την έπαρση του υψηλόφρονος Φαρισαίου.

π.Θ.Α.Β.

Ετικέτες: Γεγονότα καὶ Σχόλια

  • Προβολές: 1032

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance