• Αρχική
  • Τεῦχος 35 - Δεκέμβριος 1998
  • Κύριο θέμα: Απολογισμός του έργου των Συνδέσμων Αγάπης σε κοινή Συνέλευση - Το Κοινωνικὸ καὶ Φιλάνθρωπο ἔργο στὶς Ἐνορίες τῆς Ναυπάκτου

Κύριο θέμα: Απολογισμός του έργου των Συνδέσμων Αγάπης σε κοινή Συνέλευση - Το Κοινωνικὸ καὶ Φιλάνθρωπο ἔργο στὶς Ἐνορίες τῆς Ναυπάκτου

Την Δευτέρα 23 Νοεμβρίου, στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως πραγματοποιήθηκε κοινή συνέλευση των μελών των Συνδέσμων Αγάπης των Ενοριών της Ναυπάκτου.

Απολογισμός του έργου των Συνδέσμων Αγάπης σε κοινή Συνέλευση - Το Κοινωνικὸ καὶ Φιλάνθρωπο ἔργο στὶς Ἐνορίες τῆς ΝαυπάκτουΗ κοινή συνέλευση έγινε με πρωτοβουλία και πρόσκληση του Σεβ. Μητροπολίτου κ. Ιεροθέου, και είχε σκοπό την δημοσιοποίηση των απολογισμών και των δραστηριοτήτων τους, την συνάντηση και καλύτερη γνωριμία των μελών των τριών Συνδέσμων, την στήριξή τους, την σταθεροποίησή τους στον προσανατολισμό της ορθοδόξου εκκλησιαστικής διακονίας της αγάπης.

Μικρό πρόλογο - καλωσόρισμα απηύθηνε ο Αιδεσ. Πρωτ. π. Θωμάς Βαμβίνης, επόπτης του Συνδέσμου Αγάπης της Ενορίας του Αγίου Δημητρίου, ο οποίος ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο για την ευλογημένη ευκαιρία που έδωσε στα μέλη των Συνδέσμων για την κοινή σύναξη. Εν συνεχεία τον λόγο πήραν μέλη των Συνδέσμων για να ανακοινώσουν τα πεπραγμένα των Συνδέσμων τους, τους απολογισμούς τους και να δώσουν ένα μικρό στίγμα κατεύθυνσης των προσπαθειών τους. Μίλησαν η κ. Μαρία Σύψα - Κουτούση, Φιλόλογος, η κ. Παρασκευή Τριβήλου, Λυκειάρχης του 2ου Λυκείου Ναυπάκτου, και η κ. Αλεξάνδρα Θανοπούλου, συνταξιούχος Εκπαιδευτικός, εκπροσωπώντας αντιστοίχως τους Συνδέσμους των Ενοριών Αγ. Δημητρίου, Αγ. Παρασκευής και Αγ. Γεωργίου. Στο τέλος της σύναξης παρατέθηκε μικρή δεξίωση.

Οι τρεις ομιλήτριες έδωσαν μια συνοπτική εικόνα για την δραστηριοποίηση των Συνδέσμων, με μικρές διαφορές, στο έργο της διακονίας της αγάπης. Στον τομέα της πρόνοιας αναφέρθηκαν επισκευές οικειών απόρων οικογενειών, πληρωμές ενοικίων, διδάκτρων, ιατρικών συνταγών και λογαριασμών ΔΕΗ, παροχή δεμάτων με ρουχισμό και είδη πρώτης ανάγκης, επισκέψεις και συμπαράσταση σε μοναχικά άτομα, καθαρισμός των οικειών τους, ηθική και οικονομική στήριξή τους. Στον τομέα της συνδρομής του Ι. Ναού και της εν γένει ενοριακής δραστηριότητας αναφέρθηκαν: διακόσμηση και ευπρεπισμός των Ι. Ναών, προετοιμασίες πανηγύρεων, “διακονίες τραπεζών”, διανομή τροφίμων, στήριξη του κατηχητικού έργου, βοήθεια για την λειτουργία ενοριακού Κέντρου και των Κατασκηνώσεων, καθώς και για την διοργάνωση διαφόρων εκδηλώσεων της Ι. Μητροπόλεως.

Παρουσιάστηκαν ακόμη από τις ομιλήτριες οι οικονομικοί απολογισμοί των Συνδέσμων, οι οποίοι κυμαίνονταν, ως προς τα έσοδα, από δύο έως τρία περίπου εκατομμύρια δραχμές. Τα έσοδά τους προέρχονται κυρίως από το κυτίο ενοριακής πρόνοιας των Ι. Ναών, από επιχορήγηση της Ι. Μητροπόλεως, από τον έρανο αγάπης και από δωρεές.

Και οι τρεις ομιλήτριες τόνισαν το γεγονός ότι όλες οι δραστηριότητες των Συνδέσμων Αγάπης γίνονται μέσα σε πλαίσιο συνεργασίας με τον επόπτη Ιερέα και τα Εκκλησιαστικά Συμβούλια, με διάκριση και αγάπη προς τους έχοντας ανάγκη βοηθείας, με αφιλένδεικτο και ταπεινό τρόπο προς τους τυχόν αντιδρούντες. Εκκλησιαστικό πνεύμα, διάκριση, αγάπη, σύνεση, φρονημάδα, συνεργασία, θυσία, ήταν μερικές από τις λέξεις - κλειδιά που τονίστηκαν από τις ομιλήτριες και δείχνουν το πνεύμα και τον προσανατολισμό της διακονίας τους, πράγμα που έχει τελικά και την μεγαλύτερη σημασία, σύμφωνα και με την προτροπή του Σεβασμιωτάτου, όπως αυτή καταγράφεται στην εγκύκλιο με βάση την οποία ιδρύθηκαν οι Σύνδεσμοι Αγάπης, αλλά και σε όλες τις παραινετικές του ομιλίες προς τα μέλη των Συνδέσμων.

Στην σύναξη της 23ης Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος, θέλοντας να υπενθυμίση κάποιες κατευθυντήριες γραμμές στα μέλη των Συνδέσμων, ανέφερε και σχολίασε δύο παραδείγματα από το Γεροντικό, από τον βίο του αββά Μακαρίου του Αιγυπτίου. Ο αββάς διαλέχθηκε με το ξηρό εκείνο κρανίο, με τον νεκρό, δηλαδή, ιερέα των ειδώλων. Σ’ αυτό το περιστατικό ο Σεβασμιώτατος υπογράμμισε το διαλεκτικό του “πνευματοφόρου” Αββά, την φιλευσπλαχνία και φιλανθρωπία του –πού εκφραζόταν με την θερμή προσευχή του– την μεγαλοθυμία και φιλοστοργία του προς πάντες –από την οποία παρακινούμενος έθαψε και δεν έθραυσε το ξηρό κρανίο– την ευγένεια του χαρακτήρα του, όντας “αγενής και εξουθενωμένος” ερημίτης. Το δεύτερο περιστατικό μπορεί να συσχετιστή με τις δυσκολίες και τα προβλήματα που δημιουργούν στους διακονούντες Χριστιανούς ορατοί και αόρατοι αντικείμενοι με λοιδορίες ή με επαίνους. Είναι το περιστατικό κατά το οποίο ο αββάς έστειλε τον αδελφό, που ζητούσε ρήμα ζωής, να βρίση και να επαινέση διαδοχικά τους νεκρούς, και να προσμένη την απόκρισή τους. Με αυτόν τον τρόπο δίδαξε την ανάγκη της κατά κόσμον νεκρώσεως του σαρκικού και κοσμικού φρονήματός, ώστε να ξεφεύγουν οι Χριστιανοί τις εξ αριστερών και εκ δεξιών παγίδες του μισανθρώπου.

Τα μηνύματα από την σύναξη αυτή των Συνδέσμων ήταν πολύ ελπιδοφόρα, και μάλιστα επιβεβαιωτικά των όσων γράφονταν από τον Σεβασμιώτατο στην προαναφερθείσα εγκύκλιο: “πιστεύουμε ακράδαντα ότι η δημιουργία αυτών των “Συνδέσμων Αγάπης” θα είναι η απαρχή της διοργανώσεως της ενοριακής ζωής, η βίωση της Ενορίας ως κοινότητος και οικογενείας, η ενεργοποίηση των ποικίλων χαρισμάτων, με άμεσες συνέπειες σε όλη την κοινωνία μας”.

Ν.Γ.

Ετικέτες: ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ

  • Προβολές: 1101

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance