Κύριο ἄρθρο: Ὁ Πόλεμος στὴν Σερβία

Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου

Το κείμενο αυτό εκφωνήθηκε ως λόγος από τον Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. Ιερόθεο σε συγκέντρωση συμπαράστασης προς τον Σερβικό λαό, που έγινε στην Ναύπακτο την 1-4-1999

Συγκεντρωθήκαμε όλοι οι φορείς και οι κάτοικοι της Ναυπάκτου, για να καταδικάσουμε την βαρβαρότητα, που εκφράζεται στην Σερβία και της οποίας είμαστε μάρτυρες αυτήν την περίοδο, αφού η σύγχρονη τεχνολογία χρησιμοποιείται για να εξαφανίση ανθρώπινες ζωές.

Συγχρόνως συγκεντρωθήκαμε για να συνδράμουμε τόσο τους εμπολέμους αδελφούς μας, όσο και όλους τους πεινώντας και διψώντας την ειρήνη για να σταματήση αυτή η άδικη και παράνομη αιματοχυσία στον χώρο των Βαλκανίων.

Αυτός είναι ο διπλός σκοπός της συγκέντρωσής μας. Και θεωρώ τιμητικό που μου ανατέθηκε να παρουσιάσω για λίγο αυτό το πρόβλημα που έχει αναφανή στις ημέρες μας. Από τα πολλά σημεία τα οποία θα μπορούσα να αναφέρω θα ήθελα να επικεντρώσω την προσοχή σε δέκα σημεία.

1. Όλοι μας, όχι μόνον εμείς οι Ναυπάκτιοι αλλά και ολόκληρος ο πολιτικός κόσμος, έχουμε εξεγερθή αυτές τις ημέρες, εναντίον του σκεπτικού που χρησιμοποιήθηκε για την βάρβαρη αυτή επιδρομή. Τονίζουν διαρκώς ότι εν ονόματι της ελευθερίας μερικών ανθρώπων, εν ονόματι της ειρήνης και της δικαιοσύνης κάνουν αυτόν τον πόλεμο. Πρόκειται για μια τραγική κατάσταση, η οποία δημιουργείται σε κομπλεξικούς ανθρώπους που κοροϊδεύουν τους λαούς. Πώς είναι δυνατόν εν ονόματι της ειρήνης να γίνεται πόλεμος, όπως επίσης πώς είναι δυνατόν εν ονόματι της δικαιοσύνης να δημιουργούνται τεράστιες κοινωνικές αδικίες; Πρόκειται για μια φοβερή αντιφατικότητα, ίδιον γνώρισμα του σύγχρονου ανθρώπου, ο οποίος βαπτίζει τις επιδρομές με “ανθρωπιστική επέμβαση” και τις βόμβες με “ειρηνική αποστολή”!

2. Οι μεγάλοι και ισχυροί της γης ισχυρίζονται ότι προσφέρουν βοήθεια στους αλβανόφωνους πληθυσμούς, οι οποίοι δέχθηκαν τα τελευταία χρόνια πιέσεις από τους Σέρβους. Όμως εθελοτυφλούν μπροστά στην φρικτή πραγματικότητα την οποία περιγράφει η ιστορία, στην διαχρονική της διαδρομή. Τους υπενθυμίζουμε, λοιπόν, ότι το Κόσοβο για τους Σέρβους είναι ιερά περιοχή, όπως για μας τους Έλληνες η Κωνσταντινούπολη και τους Εβραίους τα Ιεροσόλυμα. Έπειτα, από την ιστορία γνωρίζουμε ότι στο Κοσυφοπέδιο, από τον 15ο αιώνα και μετά που καταλήφθηκε από τους Οθωμανούς, έγιναν βίαιοι εξισλαμισμοί, γκρεμίστηκαν οι Εκκλησίες και τα Μοναστήρια, ώστε να αλλοιωθή ο πληθυσμός και η πολιτιστική ταυτότητα της περιοχής. Μάλιστα δε κατά τον εικοστό αιώνα κατεβλήθησαν μεθοδικά τεράστιες προσπάθειες για την αποσερβοποίηση της περιοχής. Δεν ξεχνούμε δε και τα τεράστια προβλήματα που ανέκυψαν στην Σερβία από τις σφαγές 800.000 Ορθοδόξων Χριστιανών από τους παπικούς Ουστάσι. Οπότε, πρόκειται για μια φοβερή γενοκτονία που έγινε ενσυνείδητα, μεθοδικά και σταδιακά στους Σέρβους με απώτερους σκοπούς. Μη προσπαθούν, λοιπόν, να μας πείσουν με ανιστόρητες δικαιολογίες και υποκριτικούς λόγους.

3. Ο πόλεμος είναι πάντοτε ένας μεγάλος πειρασμός για την ανθρωπότητα. Πρόκειται για μια τραγωδία των ανθρώπων και των λαών. Η πολεμική μανία είναι μια ενέργεια μέσα στο μυαλό των ανθρώπων. Και όπως έχει πη παλαιότερα ο Διονύσης Σαββόπουλος, την πυρίτιδα την οποία οι Βυζαντινοί χρησιμοποιούσαν για πυροτεχνήματα, οι δυτικοί την χρησιμοποιούν για να κατασκευάζουν σφαίρες και βόμβες. Οπότε οι βόμβες βγαίνουν μέσα από το αίμα και το μυαλό των δυτικών ανθρώπων. Ο άνθρωπος που είναι το τελειότερο δημιούργημα του Θεού, η υψίστη αξία, που έχει πλαστεί για να κυριαρχή πάνω στην γή, σκοτώνεται έτσι απροκάλυπτα στους πολέμους. Πρόκειται για μια μεγάλη τραγωδία, που δημιουργεί τεράστιες κοινωνικές ταραχές.

4. Η βάρβαρη επέμβαση που γίνεται στην Σερβία αποδεικνύει ότι δυστυχώς υλοποιούνται όλες οι αναλύσεις του Αμερικανού πολιτικού αναλυτού, Σάμουελ Χάντιγκτον, ο οποίος ομίλησε για διαπολιτιστικούς πολέμους, και μάλιστα ισχυρίστηκε ότι στην περιοχή της Ευρώπης συγκρούονται τρεις πολιτισμοί, ήτοι ο δυτικός, ο σλαυορθόδοξος και ο μουσουλμανικός πολιτισμός. Υποστήριξε δε ότι οι πόλεμοι μεταξύ των πολιτισμών είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα της εποχής μας. Και όλα αυτά βγαίνουν αληθινά.Μας έχουν κατατάξει στον λεγόμενο σλαυορθόδοξο πολιτισμό και θέλουν να μας εξαφανίσουν. Τους ενοχλεί η αρχοντιά της ελληνορθοδόξου παραδόσεως και θέλουν με πολλούς τρόπους να μας εξουδετερώσουν, τους ενοχλεί η ανωτερότητα του πολιτισμού μας. Θέλουν να εξαφανίσουν ό,τι έχει σχέση με την Ρωμηοσύνη. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια σύρραξη μεταξύ της Φραγκοσύνης και της Ρωμηοσύνης. Αυτό το βλέπουμε και σε άλλα σημεία του πλανήτη μας. Και αυτό εγείρει όλη την ρωμαίικη διάθεση και ευαισθησία μας.

5. Μας ενοχλεί ακόμη και η πουριτανική ηθική του Καπιταλισμού. Είναι γνωστόν ότι ο Max Weber στο περίφημο βιβλίο του “η προτεσταντική ηθική και το πνεύμα του καπιταλισμού” περιέγραψε κατά αυθεντικό και απαράμιλλο τρόπο την μεγάλη τραγωδία που δημιούργησε στην Δύση η προτεσταντική ηθική του καπιταλισμού. Οι δυτικοί εκκλησιάζονται, προσεύχονται, θεωρούν ότι ο Θεός τους ευλογεί, επικαλούνται την βοήθεια του Θεού, και μάλιστα κάθε πολιτικός το “παίζει Χριστιανός”, σχηματίζουν τα λεγόμενα Χριστιανοδημοκρατικά κόμματα τα οποία δεν έχουν καμμιά σχέση με τον Χριστιανισμό, παρουσιάζονται ως καλοί Καθολικοί και Προτεστάντες, αλλά στην πραγματικότητα όλα αυτά είναι εξωτερικά περιβλήματα, υποκρισίες. Ο Χριστιανισμός στην Δύση βρίσκεται σε μεγάλη κρίση. Τί νόημα έχει ένας τέτοιος Χριστιανισμός; Πώς μπορούμε να εμπιστευθούμε τέτοιους χριστιανούς; Τί νόημα έχει η προσευχή, όταν σκοτώνεις τους ανθρώπους; Πώς νοείται η ηθική; Ζούμε στα 2.000 χρόνια μετά την Γέννηση του Χριστού και όμως χριστιανικοί λαοί της Δύσεως δημιουργούν τέτοιες βαρβαρότητες και τέτοιες τρομακτικές επιθέσεις.

6. Οι μεγάλοι και τρανοί της γης κατασκευάζουν νόμους για την προστασία των λαών, Οργανισμούς Ηνωμένων Εθνών κλπ., και όμως αυτοί πρώτοι παραβαίνουν όλους αυτούς τους νόμους. Και είναι γνωστόν ότι ο Σκύθης φιλόσοφος Ανάχαρσις, όπως το διατυπώνει ο Πλούταρχος, είπε στον Σόλωνα τον Αθηναίο ότι οι νόμοι ομοιάζουν με ιστόν αράχνης, διότι οι μεν αδύνατοι συλλαμβάνονται από αυτόν (τον ιστόν) οι δεν ισχυροί και οι πλούσιοι διαφεύγουν. Ο Διογένης ο Λαέρτιος την ίδια φράση αποδίδει και στον Σόλωνα τον Αθηναίο. Αυτό συμβαίνει στις ημέρες μας. Οι μεγάλοι και ισχυροί της γης ξεκίνησαν αυτές τις επιδρομές χωρίς να λάβουν έστω και την τυπική έγκριση του Ο.Η.Ε. Πρόκειται για μια επίδειξη ισχύος βίας.

7. Μέχρι τώρα μας έλεγαν συνεχώς ότι εξοπλίζονται για να προστατεύουν τους λαούς από την Σοβιετική προπαγάνδα και δύναμη που ήθελε να τους κυριεύση. Τώρα όμως που κατάφεραν να διαλύσουν την Σοβιετική Ένωση τί φοβούνται; Τί τους ενοχλεί; Από ποιούς θέλουν να μας απαλλάξουν και να μας ελευθερώσουν; Αποδεικνύεται επομένως ότι μέσα στην καρδιά τους υπάρχει η τυραννία και η δικτατορία, αφού θέλουν να διαφεντεύουν τους λαούς, αφού μας θεωρούν σαν πιόνια μέσα στην διεθνή σκακιέρα των δικών τους και μόνον συμφερόντων. Πώς εξηγούνται οι εκβιασμοί, οι βαρβαρότητες, οι ανελεύθερες κινήσεις;

8. Τα επιχειρήματα τα οποία χρησιμοποιούν οι μεγάλοι είναι τόσο σαθρά που μπορούν να τα εξουδετερώσουν και τα μικρά παιδιά. Λένε ότι ενδιαφέρονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα των αλβανοφώνων του Κοσυφοπεδίου. Ο Χριστός είπε κάποτε εναντίον των Γραμματέων και των Φαρισαίων: “Μωροί και τυφλοί”. Πράγματι, είναι μωροί, ανόητοι, αλλά και τυφλοί. Ανόητοι γιατί νομίζουν ότι εμείς είμαστε κάφροι, και τυφλοί γιατί εθελοτυφλούν μπροστά σε τόσες αδικίες που γίνονται στον πλανήτη μας. Αν εσείς, οι μεγάλοι και τρανοί, Γραμματείς και Φαρισαίοι του εικοστού αιώνος, ενδιαφέρεσθε για τα ανθρώπινα δικαιώματα των ανθρώπων, τότε ενδιαφερθήτε και για τους Σέρβους που υποφέρουν, για τα ορφανά παιδιά που κλαίνε την απώλεια των γονιών τους, σεβαστείτε τον πόνο των μανάδων που χάνουν τα παιδιά τους, συγκινηθήτε από το δράμα των προσφύγων. Όμως, ερωτούμε: έχετε την δύναμη να εμπνευστείτε από την λεβεντιά αυτού του λαού, που ενώ εσείς τους ρίχνετε βόμβες, αυτοί τραγουδάνε και χορεύουν; Επίσης, σεβαστήτε τον ελληνικό πληθυσμό της Κύπρου, που βασανίζεται, την ελληνική μειονότητα της Κωνσταντινουπόλεως και της Αλβανίας, σεβαστήτε τους Ρωμηούς που βρίσκονται σε ολόκληρη την γή, τους Αραβόφωνους Ρωμηούς και γενικά εκείνους που υποφέρουν. Ενδιαφερθείτε για τους Κούρδους. Γιατί όμως σε αυτές τις περιπτώσεις υπηρετείτε τα συμφέροντα των κατακτητών που κατέλαβαν τις περιοχές αυτές χύνοντας πολύ αίμα;

9. Δεν μπορούμε όμως να μην προβληματιστούμε από την στάση των Ευρωπαϊκών λαών. Όχι μόνον σιωπούν, αλλά ταυτόχρονα βοηθούν με τον τρόπο τους σε αυτήν την σφαγή, γιατί για απροκάλυπτη σφαγή πρόκειται. Τί σημασία τότε έχει η Ευρωπαϊκή Ένωση και η ένταξή μας σε αυτόν τον σχηματισμό, όταν δεν μπορεί να έχη μια κοινή και αποτελεσματική πολιτική; Τί σημασία έχει το ECU όταν καταπατούνται βάναυσα τα ανθρώπινα δικαιώματα, της αγάπης, της ειρήνης της δικαιοσύνης; Ο άνθρωπος λοιπόν θα ταυτισθή με τα ECU; Δεν υπάρχουν ανώτερα ιδανικά; Τί σημασία έχει να είμαστε μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα, όταν η Ένωση σιωπά μπροστά σε μεγάλες αδικίες, και αφήνει τον πολεμοχαρή εχθρό να κάνη ό,τι θέλει; Τελικά μέρα με την μέρα γινόμαστε έρμαια των μεγάλων, σύγχρονοι δούλοι στα μεγάλα αφεντικά.

10. Μιλούν για την “νέα τάξη” πραγμάτων την οποία θέλουν να επιβάλλουν στην ανθρωπότητα. Πρόκειται για την νέα αταξία πραγμάτων. Γιατί αυτή η λεγομένη “νέα τάξη” συνδέεται με αλλαγή ορίων, με την μετακίνηση ολόκληρων πληθυσμών, με την αλλοίωση της εθνικής ταυτότητος των λαών, με την δημιουργία ανύπαρκτων κρατών και μάλιστα αυτό το κάνουν με σφαγές, πολέμους, βομβαρδισμούς, εκφοβισμούς. Αυτή είναι η “νέα τάξη” πραγμάτων; Πρόκειται για ντροπή της εποχής μας, του λεγομένου πολιτισμένου εικοστού αιώνος. Αυτό επαναφέρει στην μνήμη μας παλαιότερες εποχές, όπως τις διαβάζουμε στην ιστορία, όταν κατά το τέλος της πρώτης χιλιετίας οι γερμανικές φυλές, Βάνδαλοι, Οστρογότθοι και κυρίως οι Φράγκοι κατέβαιναν από τον Βορρά και έσφαζαν όλο τον ορθόδοξο πληθυσμό, τον λεγόμενο ρωμαίικο πληθυσμό της Ευρώπης, γκρέμιζαν τις Εκκλησίες και επέβαλαν μια άλλη τάξη των πραγμάτων στην Ευρώπη. Σε όλο τον χώρο της Ευρώπης ζούσαν Ρωμηοί και κατακτήθηκαν από τους Φράγκους, οι οποίοι επέβαλαν τον δικό τους βάρβαρο πολιτισμό, με την φεουδαλιστική και ρατσιστική νοοτροπία. Μέσα στην μνήμη όλων αυτών των λαών κρύβεται αυτός ο βανδαλισμός και ο εκβαρβαρισμός. Όποιος μελετήση την δυτική ιστοριογραφία, όπως την παρουσιάζει και αυτός ακόμη ο Φράγκος ιστορικός Jacques Le Goff, θα δη πώς επετεύχθη στην Ευρώπη ο εκβαρβαρισμός της, η αλλοίωση του Ρωμαίικου πολιτισμού.

Αγαπητοί μου

Η σημερινή συγκέντρωση έχει την έννοια της αντίδρασης απέναντι στην τάση υποδουλώσεως των λαών, αποβλέπει στο να στηρίξουμε τον λαό των Σέρβων, που βασανίστηκε εδώ και πολλά χρόνια και βασανίζεται ακόμη σκληρά. Αυτήν την στιγμή δεν πρέπει να στεκόμαστε απλώς σε μερικά λάθη που έγιναν και από τους ηγέτες τους, αλλά να καυτηριάσουμε τα μεγαλύτερα λάθη των μεγάλων. Η σημερινή συγκέντρωση σκοπεύει στο να βοηθήσουμε την Ελληνική Κυβέρνηση και γενικά τα πολιτικά κόμματα που αγωνίζονται να διαφυλάξουν, μέσα στις δύσκολες περιστάσεις που βρίσκονται, την αξιοπρέπεια του ανθρώπου, την ανθρωπιά και την ευαισθησία. Έχει την έννοια να συγκεντρώσουμε υλικά που να αποσταλούν στους αδελφούς μας ομοδόξους Σέρβους. Είναι συγκέντρωση ελευθερίας και ειρήνης, γνησίου χριστιανικού ανθρωπισμού και χριστιανικής ανωτερότητος, ορθόδοξης αντιμετώπισης των πραγμάτων, έχει την έννοια να αντιτάξουμε την ρωμηοσύνη μας απέναντι στην φραγκοσύνη.

Είναι μια συγκέντρωση για να διατρανώσουμε την πίστη μας ότι τα Βαλκάνια είναι η πατρίδα μας, οι Χριστιανοί των Βαλκανίων έχουμε κοινή πολιτιστική κληρονομιά. Όπου και αν βρεθή κανείς στα Βαλκάνια θα δη τις ίδιες αγιογραφίες, την ίδια ναοδομία, τα ίδια ήθη και έθιμα, τα ίδια αντανακλαστικά στην συμπεριφορά των ανθρώπων. Αυτήν την παράδοση έβλεπε και ο Ρήγας Φερραίος ο οποίος στον θούριό του έγραφε: “Βούλγαροι και Αρβανίτες, Σέρβοι και Ρωμηοί, Νησιώται και Ηπειρώται με μιάν κοινή ορμή”. Γι’ αυτό, αναφερόμενος στην κοινή εξέγερση των κατοίκων των Βαλκανίων, έλεγε: “Τους κράζει η Ελλάδα με αγκάλη ανοικτή και δίδει βίον, πλούτον, αξία και τιμήν”.

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο χώρος των Βαλκανίων εκτός από την κοινή πολιτιστική παράδοση, ταυτοχρόνως έχει και μεγάλη στρατηγική σημασία, γι’ αυτό και γίνονται διαρκώς πόλεμοι. Όπως ισχυρίζονται οι ειδήμονες, ο χώρος των Βαλκανίων, και κυρίως το Κοσσυφοπέδιο και τα Σκόπια, είναι χώρος μεγάλης στρατηγικής σημασίας, και έχει διαπιστωθή ότι όποιος κυριαρχεί στον χώρο αυτόν ελέγχει όλα τα Βαλκάνια, αλλά και νοτιότερα ακόμη. Δεν είναι και πολύ παράδοξο ότι και οι δύο Παγκόσμιοι Πόλεμοι είχαν κέντρο αναφοράς τους τα Βαλκάνια. Ας ελπίσουμε να μη γίνη ο τρίτος.

Μάς έχουν ζώσει οι κίνδυνοι και οι πειρασμοί. Η Κύπρος είναι ακόμη βαμμένη στο αίμα. Η ανατολική Θράκη μας αιμορραγεί συνεχώς. Η Μικρά Ασία και ο Πόντος εξαφανίστηκαν από τα σχέδια των μεγάλων. Η Μεγάλη Ελλάδα αφανίστηκε πολιτιστικά. Οι Ρωμηοί των Βαλκανίων βρίσκονται συνεχώς μέσα σε πολέμους, διαιρέσεις, μίση, που δημιουργούν όλοι οι μεγάλοι. Πράγματι, η φλόγα του πολέμου πλησιάζει πολύ κοντά και στην χώρα μας. Ποιός θα εγγυηθή την ελευθερία μας; Σε ποιόν θα εμπιστευθούμε; Ποιός θα μας εννοήση;

Αν και δεν ήλθε ακόμη ο πειρασμός του πολέμου μέσα στην χώρα μας, και βέβαια κανείς δεν μας εγγυάται τί θα γίνη αύριο, εν τούτοις στην πραγματικότητα ζούμε την βαρβαρότητα στην σάρκα μας. Οι Αλβανοί, οι Σέρβοι, οι Βούλγαροι είναι αδέλφια μας, και μάλιστα οι αλβανόφωνοι, σλαυόφωνοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι Ρωμηοί σαν και εμάς. Κάποτε αποτελούσαμε την ίδια Αυτοκρατορία, με διαφορετικές γλώσσες, αλλά συγκροτούσαμε το ίδιο έθνος. Αυτό το όραμα είχε και ο Ρήγας Φερραίος. Αργότερα μας χώρισαν οι εθνικισμοί, τους οποίους δημιούργησαν οι μεγάλοι. Αλλά η Ορθοδοξία ποτέ δεν ήταν εθνικιστική, και μάλιστα το Οικουμενικό Πατριαρχείο το 1872 κατεδίκασε τον εθνικισμό ως αίρεση. Εμείς αισθανόμαστε ως Ρωμηοί το ίδιο επίσης και πολλοί Σέρβοι. Ποιός μπορεί να ξεχάση ότι πολλοί Σέρβοι αισθάνονται την Ελλάδα ως πατρίδα τους, αφού έχουμε την ίδια πολιτιστική κληρονομιά, την ίδια παράδοση;

Στην ιστορία υπάρχει ένας νόμος που λέγεται “ετερογονία των σκοπών”. Σύμφωνα με αυτόν τον νόμο, ένα γεγονός ξεκινάει διαφορετικά και καταλήγει διαφορετικά. Για μας λοιπόν αυτές οι προκλήσεις που παρατηρούνται στα Βαλκάνια, ξυπνούν το Ρωμαίικο φιλότιμό μας. Μας χαλυβδώνουν. Μας ενδυναμώνουν και λέμε: “Φτάνει πια φονιάδες των λαών. Σταματήστε την τρελλή και ξέφρενη πορεία σας. Έχετε όπλα και τεχνολογία, δεν έχετε όμως πολιτισμό. Είσθε βάρβαροι και αυτό φαίνεται και στις πρόσφατες ενέργειές σας”.

Είναι όμως καιρός και εμείς να αναπτύξουμε τα δικά μας πνευματικά, πολιτιστικά αντισώματα, το δικό μας πολιτιστικό DNA, μακρυά βέβαια από φανατισμούς και εθνικισμούς. Πρέπει να αντιτάξουμε την λεβεντιά και την ευαισθησία μας, το φιλότιμο και την ανδρειοσύνη μας, την μαχητικότητα και την ανωτερότητά μας απέναντι σε όλη αυτήν την δυτική λαίλαπα που κατακλύζει τα Βαλκάνια.

Ευχαριστώ όλους για την συμμετοχή σας στην συγκέντρωση αυτή, και παρακαλώ να προσευχηθούμε θερμά για τους Σέρβους και τους Βαλκανίους αδελφούς μας, καθώς επίσης να αυξήσουμε το αγωνιστικό μας φρόνημα, και τέλος να αποκτήσουμε και καλλιεργήσουμε τα πνευματικά μας αντισώματα για να αντιμετωπίζουμε τον θρασύτατο εισβολέα, που δεν γνωρίζει από φτώχεια, πόνο, ταλαιπωρία και ευαισθησία, αλλά μόνον από επιθέσεις και εκβιασμούς.

Αδέλφια μας Σέρβοι, Βαλκάνιοι ψηλά το φρόνημα. Θα νικήση σύντομα το δίκαιο, η αλήθεια, η ελπίδα, προ παντός θα νικήση η δοξασμένη και πονεμένη Ρωμηοσύνη μας.

 

Ετικέτες: ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

  • Προβολές: 1456

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance