Γεγονότα καὶ Σχόλια: Δύο εκπαιδευτικές παρατηρήσεις - Εξωτερική πολιτική καλλιτέχνη

Δύο εκπαιδευτικές παρατηρήσεις

Μέσα στον Ιούνιο ολοκληρώνονται οι πρώτες εξετάσεις με το νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Βέβαια, για να είμαστε σύμφωνοι με το γράμμα (ίσως και με το πνεύμα) του νέου νόμου, πρέπει να πούμε ότι οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια καταργήθηκαν. Οι μαθητές διαγωνίσθηκαν και διαγωνίζονται σε τμήμα της ύλης που διδάχθηκαν, σε προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και όχι σε εισαγωγικές για τα Πανεπιστήμια.

Το θέμα, βέβαια, είναι ότι τον κόπο και το άγχος των διαγωνιζομένων δεν τον καθορίζουν τα ονόματα των εξετάσεων, αλλά οι συνέπειες των αποτελεσμάτων που θα πετύχουν σε αυτές. Όλοι ξέρουν ότι από αυτές τις εξετάσεις εξαρτάται η εισαγωγή τους στην Σχολή που επιθυμούν.

Θα διατυπώσω δύο γενικές παρατηρήσεις, που προέρχονται από την εμπειρία πολλών εκπαιδευτικών, με την πεποίθηση ότι μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη του βασικού σκοπού της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, που είναι η επανίδρυση του Λυκείου ως αυτόνομης εκπαιδευτικής βαθμίδας.

1. Στα πολύ θετικά του νέου συστήματος είναι το υποχρεωτικό ενδιαφέρον όλων των μαθητών για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα. Έπαψε το Λύκειο να είναι σχολείο τεσσάρων μαθημάτων. Οι μαθητές, για παράδειγμα, της θετικής κατεύθυνσης ενδιαφέρονται τώρα το ίδιο για την φυσική, τα μαθηματικά, την ιστορία, τα θρησκευτικά και όλα τα άλλα μαθήματα γενικής παιδείας. Έτσι το Λύκειο δίνει πράγματι γενική παιδεία, με κάποια μικρή εξειδίκευση στα μαθήματα των κατευθύνσεων. Όμως, με την μακρά εξεταστική περίοδο, που απαιτούν τα πολλά μαθήματα, μαζί με τα ωριαία επαναληπτικά διαγωνίσματα, που γίνονται κατά την διάρκεια της χρονιάς, αφήνεται η αίσθηση ότι οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου δεν είναι τάξεις στις οποίες παραδίδονται μαθήματα, αλλά τάξεις στις οποίες δίνονται διαγωνίσματα.

Η κατάργηση των επαναληπτικών ωριαίων διαγωνισμάτων και η σύμπτυξη του χρόνου των πανελληνίων εξετάσεων θα βελτιώσουν αρκετά την κατάσταση.

2. Ένα αδύνατο σημείο του νέου νόμου είναι η συμμετοχή της προφορικής βαθμολογίας στον βαθμό που καθορίζει την εισαγωγή των αποφοίτων στα Πανεπιστήμια. Δεν μπορεί να αρνηθή κανείς ότι αυτή η ρύθμιση έχει και κάποιο θετικό στοιχείο, που είναι η συμμετοχή της συνολικής προσπάθειας του μαθητή στον τελικό κρίσιμο βαθμό του, όμως, επειδή εξαρτάται σε κάποιο βαθμό από την αναπόφευκτη υποκειμενικότητα του καθηγητή, αλλά και από το επίπεδο της κάθε τάξης (σέ ένα τμήμα με πολλούς κακούς μαθητές η παρουσία ενός καλού φαντάζει περισσότερο), γι’ αυτό το λόγο κάποιος -ακόμη μεγαλύτερος από τον υπάρχοντα- περιορισμός της σημασίας της προφορικής βαθμολογίας για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, θα κάνει το σύστημα πιο αξιόπιστο.

Πάντως, πρέπει να υπογραμμισθή, ότι οι μαθητές που τώρα αποφοιτούν από τα Λύκεια, προχωρούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή στη ζωή γενικά, με πολύ περισσότερες γενικές γνώσεις από παλαιότερα.

Εξωτερική πολιτική καλλιτέχνη

Ο Δ. Σαββόπουλος δήλωσε σε συνέντευξή του σε εκπομπή της ΝΕΤ ότι εμείς και οι Τούρκοι, μπορεί να βοηθάμε ο ένας τον άλλον σε δύσκολες στιγμές, όπως ήταν οι σεισμοί, αλλά φίλοι δεν είμαστε, από την στιγμή που κατέχουν την μισή Κύπρο.

Αυτή η δήλωση είναι πολύ σημαντική, γιατί λέει κάτι το πολύ απλό και αυτονόητο. Άλλο αλληλοβοήθεια και άλλο φιλία. Η φιλία δύο λαών θεμελιώνεται πάνω στην δικαιοσύνη και στον αλληλοσεβασμό. Δεν μπορούμε να είμαστε φίλοι με αυτούς που έχουν βεβηλώσει τις Εκκλησιές μας στη Βόρεια Κύπρο.

π.Θ.Α.Β.

Ετικέτες: ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ

  • Προβολές: 1326

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance