• Αρχική
  • Τεῦχος 57 - Ὀκτώβριος 2000
  • Κύριο θέμα: Πραγματοποιήθηκε το Ε' Ιερατικό Συνέδριο της Ιεράς Μητροπόλεως - Παραδοση και Παραδόσεις στὸν σύγχρονο Κόσμο

Κύριο θέμα: Πραγματοποιήθηκε το Ε' Ιερατικό Συνέδριο της Ιεράς Μητροπόλεως - Παραδοση και Παραδόσεις στὸν σύγχρονο Κόσμο

Πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των Κατασκηνώσεων της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, στον Άγιο Παντελεήμονα Αντιρρίου, το Ε' Ιερατικό Συνέδριο.

Κύριο θέμα μελέτης του Συνεδρίου ήταν: “Παράδοση και Ταυτότητα”.

Πραγματοποιήθηκε το Ε' Ιερατικό Συνέδριο της Ιεράς Μητροπόλεως - Παραδοση και Παραδόσεις στὸν σύγχρονο ΚόσμοΜετά το πέρας της αρχιερατικής θείας Λειτουργίας στον Ι. Ναό του Αγίου Παντελεήμονος ο Σεβασμιώτατος μίλησε για το γενικό πλαίσιο των ετησίων Ιερατικών Συνάξεων, που είναι πληροφοριακό, ενημερωτικό, επικοινωνιακό και συγχρόνως ανανεωτικό του συνδέσμου της αγάπης της εν Χριστώ αδελφότητος. Υπογράμμισε μάλιστα το καθήκον όλων των Κληρικών να τηρούν την εν Χριστώ αδελφότητα, που είναι και θέλημα του Χριστού, σε αντίθεση με το θέλημα του “αντικείμενου” που είναι τα σχίσματα στην Εκκλησία. Τέλος, έδωσε το στίγμα του φετινού Συνεδρίου, δηλαδή την βαθύτερη και προσεκτικότερη ματιά στο θέμα των ταυτοτήτων.

Ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε εισαγωγικά στις προϋποθέσεις της ένταξής μας στην Ορθόδοξη Παράδοση, την αξία και τις προϋποθέσεις της υπακοής μέσα στον εκκλησιαστικό χώρο, καθώς επίσης και στο έργο του Ιερέως, που είναι –μεταξύ των άλλων– το κήρυγμα της μετανοίας.

Την πρώτη εισήγηση έκανε ο Πανοσ. Αρχιμ. π. Καλλίνικος Γεωργάτος, με θέμα: “Η Ορθόδοξη Παράδοση στον σύγχρονο κόσμο”. Κατ’ αρχάς οριοθέτησε τις έννοιες Παράδοση και Ορθοδοξία και σκιαγράφησε τον σύγχρονο κόσμο αναφερόμενος εν συντομία στις έννοιες της παγκοσμιοποίησης, της πανθρησκείας και της τεχνοκρατίας. Πέρα από την κοινωνιολογική αυτή πλευρά του συγχρόνου κόσμου, παρουσίασε –μέσα από την διδασκαλία συγχρόνων θεολόγων– και την θεολογική άποψη για τον σύγχρονο κόσμο και τις αναζητήσεις του. Τέλος, αναφέρθηκε στον λόγο συγχρόνου Έλληνα διανοητού σχετικά με την θρησκεία στην σύγχρονη εποχή, ώστε να φανή η επικαιρότητα της Παραδόσεώς μας. Εν συνεχεία, τον λόγο πήρε ο Σεβασμιώτατος, ο οποίος υπογράμμισε ορισμένα σημεία από την πρώτη αυτή εισήγηση.

Μετά από ένα μικρό διάλειμμα ο Σεβασμιώτατος εισηγήθηκε το θέμα “Παράδοση και παραδόσεις”, παρουσιάζοντας το υπόβαθρο της δυτικής παραδόσεως και υπογραμμίζοντας την αλήθεια ότι πίσω από το ζήτημα της αναγραφής ή μη του θρησκεύματος στις ταυτότητες υπάρχει η σύγκρουση μεταξύ των δύο διαφορετικών παραδόσεων μέσα στον χώρο της Ελλάδος. Πολύ ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική ήταν η αναφορά στην χρονολογική και “διακομματική” εξέλιξη του θέματος των ταυτοτήτων –γενικά και όχι μόνον της αναγραφής ή μη του θρησκεύματος– και της σχετικής νομοθεσίας από το 1986 και εξής. Επίσης αποκαλυπτική και διασαφηνιστική ήταν και αυτή καθαυτή η ανάλυση των σχετικών νόμων, καθώς και η ανατροπή των επιχειρημάτων των υποστηριχτών της μη αναγραφής του θρησκεύματος. Τέλος, ο Σεβασμιώτατος ενημέρωσε τους Ιερείς για τις ενέργειες στις οποίες έχει καταλήξει η Ιερά Σύνοδος για την αντιμετώπιση του θέματος.

Μετά την μεσημβρινή διακοπή η σύναξη συνεχίστηκε το απόγευμα με ένα επίσης πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο θέμα. Συγκεκριμένα, ο Σεβασμιώτατος προσδιόρισε τί ακριβώς είναι η Νέα Τάξη.

Ως αφορμή πήρε το γεγονός ότι με τις τελευταίες εξελίξεις ήλθαν αντιμέτωποι δύο κόσμοι: ο κόσμος της Ορθοδόξου Παραδόσεως και ο κόσμος της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Αναφερόμενος στην δεύτερη αυτή πραγματικότητα μίλησε για την εμφάνιση του όρου, για τις ιστορικές της ρίζες, για τα κύρια χαρακτηριστικά της. Μεταξύ αυτών ανέφερε την ρατσιστική νοοτροπία, τον ιδιαίτερο ομοιογενοποιημένο πολιτιστικό τρόπο ζωής, το συγκρητιστικό θρησκευτικό φαινόμενο της Νέας Εποχής, το κοινωνικό και κοινωνιολογικό πρότυπο της αμερικανικής κοινωνίας, την μορφή της Ενωμένης Ευρώπης με τις δύο δυνατότητες διακυβέρνησης (ομοσπονδιοποίηση ή διακυβερνητική), την αλαζονεία της εξουσίας σε παγκόσμιο ή κρατικό επίπεδο.

Τελειώνοντας την εισήγησή του ο Σεβασμιώτατος τόνισε την ανάγκη ύπαρξης στρατηγικής αντιμετώπισης των ζητημάτων εκ μέρους της Εκκλησίας, και το γεγονός ότι η εκφραζόμενη αντίδραση της Εκκλησίας λειτουργεί ως ανασχετική τροχοπέδη στην πορεία αλλοτρίωσης της Παραδόσεώς μας, της μόνης κληρονομιάς και της μόνης υποδομής που έχουμε ως λαός.

Επακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση με πολλές ερωτήσεις εκ μέρους των Ιερέων, και τέλος δόθηκαν οι απαραίτητες οδηγίες για την συμπλήρωση των εντύπων για την διεξαγωγή δημοψηφίσματος.

Μια ιδιαίτερη νότα έδωσε και ο λόγος του Πανοσ. Αρχιμ. π. Αρσενίου Κομπούγια κατά την διάρκεια του γεύματος. Ο Σεβασμιώτατος παρεκάλεσε τον Γέροντα να πη κάτι στους Ιερείς για το θέμα της παρουσίας των Ιερέων στα πανηγύρια. Και ο γέροντας είπε με πόνο ψυχής όσα η γνώση του και η μεγάλη του πείρα του υπαγόρευαν. Γι’ αυτό και έκαναν εντύπωση σ’ όλους τους Ιερείς τα λόγια του.

Να σημειώσουμε ακόμη ότι τελέσθηκε αρχιερατικό μνημόσυνο για τους κεκοιμημένους αδελφούς Ιερείς, τον π. Σωτήριο Σερεμέτη και τον π. Κωνσταντίνο Πατογιάννη.

Η Ε’ ετήσια Ιερατική Σύναξη ήταν πολύ εποικοδομητική. Γενικά, η Σύναξη αυτή αποτελεί πάντα μια καλή ευκαιρία για σύσφιξη των αδελφικών δεσμών των Ιερέων, για τόνωση του ηθικού τους στην ποιμαντική τους προσπάθεια, για ενημέρωσή τους σε πολλά θεολογικά και ποιμαντικά θέματα.

Την αναμένουμε πάντα με ενδιαφέρον, γιατί εκτός των άλλων αποτελεί σταθμό για την τοπική εκκλησιαστική μας ιστορία.

Αρχ. Κ.Ε.Γ

Ετικέτες: ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ

  • Προβολές: 1160

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance