Γεγονός καὶ Σχόλιο: Αφελείς προσδοκίες

Πολλοί αφελείς Έλληνες όταν είδαν τον Πάπα στην πρόσφατη λειτουργία του στην Αθήνα να απαγγέλλη το “Πιστεύω” στα ελληνικά χωρίς την προσθήκη του Filioque νόμισαν ότι δεν υπάρχουν πια διαφορές μεταξύ Ορθοδοξίας και Παπισμού στο θέμα του Filioque και επομένως ήρθη ένα σοβαρό εμπόδιο για την “ένωση των Εκκλησιών”.

Πρό είκοσι ακριβώς ετών (1981), όταν για πρώτη φορά ο Πάπας Παύλος την 7η Ιουνίου 1981 διάβασε την φράση στο Σύμβολο της Πίστεως που αναφέρεται στο Άγιο Πνεύμα χωρίς την προσθήκη του Filioque, με την ευκαιρία του εορτασμού των 1.600 ετών από της συγκλήσεως της Β' Οικουμενικής Συνόδου, έγραψα ένα πολυσέλιδο κείμενο στο οποίο παρουσίαζα την αλήθεια ότι ο Πάπας δεν απομακρύνθηκε από την διδασκαλία της “Εκκλησίας” του περί της εκπορεύσεως του Αγίου Πνεύματος και εκ του Υιού, αλλά το έκανε μόνον και μόνον ως ιστορική αναφορά στις αποφάσεις της Β' Οικουμενικής Συνόδου. Και στην συνέχεια ανέλυσα το πόσο βαθειά έχει επηρεασθή η θεολογία και η ζωή του Παπισμού από αυτήν την αίρεση.

Το ότι όμως ο Παπισμός δεν απομακρύνθηκε από αυτήν την αιρετική πλάνη του Filioque φαίνεται ανάγλυφα σε μια επιστολή που απέστειλε στο Βήμα (10-6-2001) ο Νικηφόρος Βιδάλης, αρχιερατικός επίτροπος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής των Καθολικών Αθηνών.

Ερμηνεύοντας ότι οι Καθολικοί της Ελλάδος ζήτησαν από τον Πάπα και τους το επέτρεψε να διαβάζουν στην λατρεία τους το “Πιστεύω” από το πρωτότυπο, χωρίς την προσθήκη του Filioque γράφει: “Το θελήσαμε αυτό για λόγους οικουμενικούς, αλλά και για λόγους ευαισθησίας προς τους αδελφούς μας ορθοδόξους. Αυτή η παραχώρηση της Αγίας Έδρας αφορά αποκλειστικά εμάς τους Έλληνες Καθολικούς και όχι Καθολικούς άλλων χωρών που λένε το Πιστεύω στις γλώσσες τους. Άλλωστε, και μείς εδώ όταν λέμε την θεία Λειτουργία στα λατινικά ή σε άλλες γλώσσες εφαρμόζουμε την παλιά καθολική παράδοση, να απαγγέλλουμε το Πιστεύω με την προσθήκη”. Επίσης σε άλλο σημείο ισχυρίζεται ότι αγνοούν εάν αυτό γίνεται και σε άλλα μέρη.

Και σε μια στιγμή μεγάλης ειλικρινείας γράφει ο Νικηφόρος Βιτάλης: “Ο Πάπας δεν μπορεί, με κανένα τρόπο, να απαγγείλλει το “Credo” στα λατινικά χωρίς την προσθήκη. Εκτός κι αν καταργηθή. Είναι όμως αυτό δυνατόν;”.

Δεν είναι βεβαίως δυνατόν να καταργηθή η προσθήκη στο Σύμβολο της Πίστεως, γιατί αυτό αποτελεί την βάση της δογματικής διαφοροποιήσεως του Παπισμού από την Ορθόδοξη Εκκλησία. Σε άλλη στήλη θα δούμε αυτήν την πραγματικότητα.

Αντιπαραβάλατε αυτήν την ξεκάθαρη στάση του Νικηφόρου Βιτάλη με την συνέντευξη που έδωσε αμέσως μετά την επίσκεψη του Πάπα στην Ελλάδα ο Πρόεδρος του Παπικού Συμβουλίου για την ενότητα των Εκκλησιών, Καρδινάλιος Βάλτερ Κάσπερ, που θεωρείται ένας από τους επιφανεστέρους θεολόγους της “Καθολικής Εκκλησίας” στην Ελευθεροτυπία (6 Μαΐου 2001), όταν ερωτήθηκε από τον δημοσιογράφο για την πιθανή έναρξη του διαλόγου μεταξύ των δύο Εκκλησιών. Με την συγγνώμη, είπε, “δημιουργήσαμε την ψυχολογική προϋπόθεση για ένα νηφάλιο και γόνιμο διάλογο”. Και όταν ερωτήθηκε για το ποιές είναι οι διαφορές μεταξύ των δύο Εκκλησιών, εκείνος απάντησε: “Το Filioque δεν νομίζω πλέον”.

Το μυστικό της υποθέσεως που ευρίσκεται στην διπλωματία του Βατικανού είναι ότι οι Παπικοί θέλουν τον διάλογο και την ένωση ώστε να μας “χρυσώσουν το χάπι” για να γίνουμε Ουνίτες. Δηλαδή να απαγγέλλουμε το Σύμβολο της Πίστεως χωρίς την προσθήκη του Filioque, αλλά όμως να δεχθούμε τον Παπισμό και την θεολογία του, έστω και μυστικά!!!

Αυτήν την προδοσία, όσοι έχουμε ευαισθησίες θεολογικές και ορθόδοξες, δεν θα την δεχθούμε ποτέ!

Ν.Ι.

Ετικέτες: ΓΕΓΟΝΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΟ

  • Προβολές: 1054

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance