Κύριο θέμα: Εισαγωγικό άρθρο του Σεβ. Μητροπολίτου κ. Ιεροθέου - Απρέπεια και ασέβεια στον Οίκο του Θεού

Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα είναι μια ευλογημένη περίοδος, στην οποία αναπτύσσεται η κατάνυξη, η συντριβή και μας δίδεται η δυνατότητα να βιώσουμε το Σταυροαναστάσιμο Πάσχα. Στεκόμαστε μπροστά στον Εσταυρωμένο Χριστό, στον Επιτάφιό Του με συντριβή καρδίας και αυτομεμψία καί, βεβαίως, σύμφωνα με τις ευχές της “έκτης” και της “ενάτης” ώρας, προσπαθούμε να βάλουμε καινούρια αρχή, να σταυρώσουμε τον παλαιό άνθρωπο, να αναστηθή ο νέος άνθρωπος και να κατανυγή η καρδιά μας για να αυξηθή ο πόθος και η αγάπη μας προς τον Σταυρωθέντα και Αναστάντα Χριστό.

Την φετινή όμως Μ. Εβδομάδα στην Ναύπακτο παρατηρήθηκε μια καθ’ υποτροπή ασέβεια και απρέπεια στον πανίερο Οίκο του Θεού. Αυτό δεν έγινε από τον λαό, ο οποίος με κατασυγκίνησε με την προσέλευσή του στις Ακολουθίες, και την αγάπη του, αλλά από το Μοναστήρι της Μεταμορφώσεως (μάλλον παραμορφώσεως) και ιδιαιτέρως από τον ηγούμενό του Αρχιμ. Σπυρίδωνα Λογοθέτη. Τα όσα γράφονται στην συνέχεια είναι στην πραγματικότητα μια ενυπόγραφη καταγγελία στην Εκκλησία, κατά τον λόγο του Χριστού: “ειπέ τη Εκκλησία”. Και γράφονται κυρίως για ποιμαντικούς λόγους, όπως έχει υποχρέωση να κάνη ο Επίσκοπος.

Με αφορμή ένα βούλευμα, το οποίο βγήκε ύστερα από αυτεπάγγελτη προκαταρκτική εξέταση του Εισαγγελέως και με νομικά κενά, ο ηγούμενος πανηγύρισε άπρεπα και ασταύρωτα το γεγονός. Το βούλευμα εξεδόθη τον Ιανουάριο, αλλά ο ηγούμενος περίμενε να το πανηγυρίση την περίοδο της Μεγάλης Σαρακοστής και ιδιαιτέρως την Μεγάλη Εβδομάδα. Κάποια ηγουμένη μου τηλεφώνησε και μου είπε ότι υπάρχει ένας λεγόμενος “σαρακοστιανός δαίμονας” που δημιουργεί προβλήματα κατά την Μεγάλη Σαρακοστή!

Έγιναν πολλά γεγονότα. Πριν την Μ. Εβδομάδα κυκλοφόρησε το περιοδικό του Σωματείου της Ιεράς Μονής, του οποίου Σωματείου μέλη είναι οι μοναχοί, και Πρόεδρος ο ηγούμενος, με τίτλο “ο Εσταυρωμένος Χριστός δικαίωσε το εσταυρωμένο Μοναστήρι”. Έπειτα, αρχές της Μ. Εβδομάδος έφθασε στην Ιερά Μητρόπολη το περιοδικό που εκδίδει ένας από τους Συλλόγους της Ιεράς Μονής με σαφή αναφορά στον πρόσωπό μου, και δημοσιεύει επιλεκτικά κομμάτια –όσα εξυπηρετούν τους φατριαστικούς σκοπούς του– του βουλεύματος. Ακόμη, κάθε μέρα της Μ. Εβδομάδος από το Ραδιόφωνο της Ιεράς Μονής, που λειτουργεί χωρίς εκκλησιαστική άδεια, μεταδιδόταν κατά την διάρκεια των ακολουθιών η ομιλία του ηγουμένου της Ιεράς Μονής με σαφή αναφορά στον Επίσκοπο της περιοχής και γενικά την Εκκλησία. Έφθασε δε ο ηγούμενος στην απρέπεια και βλασφημία να μη σεβαστή ούτε την κατανυκτική ατμόσφαιρα της Μ. Παρασκευής, γι’ αυτό κατά την διάρκεια της αποκαθηλώσεως επιτέθηκε λάβρος εναντίον των εκκλησιαστικών προσώπων που “σταυρώνουν” το βουτηγμένο στην παρανομία και αντικανονικότητα, σύμφωνα με δεκάδες αποφάσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, Μοναστήρι, προανήγγειλε μάλιστα και την αυτοκτονία τους, επήνεσε δε τους δικαστικούς που ασχολήθηκαν με την υπόθεση αυτή.

Είμαι ως Επίσκοπος υποχρεωμένος να καταγγείλω τα γεγονότα αυτά, για πολλούς λόγους, οι κυριώτεροι των οποίων είναι οι εξής:

  1. Ο ηγούμενος δεν σεβάστηκε την κατανυκτική περίοδο των ημερών αυτών, ούτε καν την ημέρα της αγίας και Μεγάλης Παρασκευής, κατά την οποία τουλάχιστον έπρεπε να στρέψη την προσοχή των “πνευματικών του” παιδιών στην βίωση της Μ. Εβδομάδος, την μετάνοια και την συντριβή.
  2. Ταύτισε ασεβέστατα τον Σταυρωμένο Χριστό με το “σταυρωμένο μοναστήρι” του και ανέφερε επανειλημμένως, ότι όπως οι γραμματείς και οι φαρισαίοι σταύρωσαν τον Χριστό, έτσι και οι σύγχρονοι Αρχιερείς σταυρώνουν το μοναστήρι. Αυτό αναφερόταν σε όλη την Εκκλησία, αφού μέχρι τώρα η Ιερά Σύνοδος και η Ιεραρχία εξέδωσε περίπου 20 αποφάσεις τις οποίες δεν τηρεί ο ηγούμενος.
  3. Κέντρο της ζωής του έχει την κοσμική δικαιοσύνη, τους δικηγόρους και τους δημοσιογράφους και όχι την Εκκλησία, πράγμα το οποίο κάνει ώστε το μοναστήρι να χαρακτηρίζεται και να είναι παρεκκλησιαστική οργάνωση, με καθαρούς επιχειρηματικούς, κοσμικούς προσανατολισμούς.
  4. Ο ηγούμενος προσβάλλει τον ευλογημένο μοναχικό θεσμό, ζώντας μια ασταύρωτη μοναχική ζωή.
  5. Ο ηγούμενος εκφράζει ένα ανορθόδοξο και ασταύρωτο ήθος, ζη σε μια σχισματική κατάσταση. Υβρίζει τον Επίσκοπό του, και μάλιστα από ραδιοφώνου και ύστερα έχει το θράσος να κοινωνή των αχράντων Μυστηρίων. Μάλιστα την Μεγάλη Τρίτη αναγκάσθηκα να του αποστείλω έγγραφο στο οποίο του έγραφα: “Επί πλέον, αυτή η τακτική σας μας εξαναγκάζει να υπογραμμίσουμε ότι ζητάτε χειροτονίες και διορισμούς, ενώ απορούμε πώς, ύστερα από όλα όσα έγιναν και γίνονται, εξακολουθείτε να κοινωνήτε των Αχράντων Μυστηρίων. Είμαι υποχρεωμένος ως Επίσκοπος να το επισημάνω”.
  6. Αυτό το “πνεύμα” έχει εμπνεύσει ο ηγούμενος στους μοναχούς και τους λαϊκούς που συμμετέχουν στους συλλόγους της Ιεράς Μονής, η οποία Μονή έχει δημιουργηθή ως μια “Επισκοπή” με τις ιδιαίτερες “Ενορίες” της, και έτσι βιώνεται μια σχισματική κατάσταση, μια φατριαστική νοοτροπία και μια προτεσταντική ατμόσφαιρα. Το ότι ταυτίζει τον Σταυρωμένο Χριστό με την Ιερά Μονή του, και την Εκκλησία με τους σταυρωτές, δείχνει μια προτεσταντική νοοτροπία καί, βεβαίως φανερώνει και την σχισμαστική κατάσταση που έχει επιβάλλει στην Ιερά Μονή.

Δεν είναι δυνατόν να παραμείνω περισσότερο αδρανής και να σιωπήσω. Επειδή έχω ευθύνη ως Επίσκοπος να ποιμάνω τον λαό της συγκεκριμένης περιοχής και να καταγγέλλω τις σχισματικές και φατριαστικές ενέργειες, γι’ αυτό θα δημοσιευθούν στο φύλλο αυτό της “Εκκλησιαστικής Παρέμβασης” μερικά κείμενα, τα οποία εμμέσως ή αμέσως αναφέρονται στο θέμα αυτό. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται το “Δελτίον Τύπου”, το κείμενο για τον π. Πορφύριο, που δείχνει ποιός είναι ο αληθινός μοναχισμός, και το κείμενο με τίτλο “μιά μνημειώδης νομοκανονική έκδοση”, που δείχνει ότι όποιος δεν ακολουθεί τους ιερούς Κανόνας δεν έχει ορθόδοξο εκκλησιαστικό φρόνημα, το επίκαιρο άρθρο “Η σταυρική θεολογία του "αγνώμονος" ληστού” και το άρθρο “Διωκώμεθα ή, οι τρεις σταυροί”.

Αν ο ηγούμενος δεν συνετισθή και δεν θελήση να μετανοήση και ταπεινά να ζητήση συγγνώμη από την Εκκλησία και από τον Επισκοπό του, τότε θα εξαναγκασθώ να επανέλθω και να δημοσιεύσω κείμενα που δείχνουν την σχισματική, αιρετική και δαιμονιώδη κατάσταση που τον διακρίνει. Δεν το κάνω προς το παρόν για λόγους φιλανθρωπίας και ανοχής. Αλλά δεν πρέπει να προκαλή, γιατί θα φέρη την ευθύνη των όσων θα εξαναγκασθώ να δημοσιεύσω.

Αισθάνομαι όμως ότι έχουν βαρύτατη ευθύνη όσοι συνευδοκούν στις απρεπείς, σχισματικές, φατριαστικές και δαιμονιώδεις ενέργειες του ηγουμένου ή δέχονται να ακούνε ευχαρίστως αυτά τα αντιεκκλησιαστικά κηρύγματά του, γινόμενοι κατ’ ουσίαν μέτοχοι των ύβρεων και απρεπειών του. Και αυτοί είναι κυρίως οι μοναχοί του και οι Πρόεδροι με τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Συλλόγων της Ιεράς Μονής. Αν δεν απομακρυνθούν από αυτήν την σχισματική και φατριαστική κατάσταση, θα δώσουν φρικτό λόγο στον Θεό, αλλά και στην Εκκλησία. Θα είναι αναπολόγητοι εν ημέρα κρίσεως. Και αν συνεχίζουν στο να ενθαρρύνουν, με ποικίλους τρόπους, τον ηγούμενο σε αυτήν την σχισματική και φατριάζουσα νοοτροπία του, τότε θα είμαι, δυστυχώς, υποχρεωμένος να λάβω ειδικά μέτρα. Ένα ερώτημα κυριαρχεί έντονα στον νού μου: Δεν απασχολεί τους μοναχούς και τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Συλλόγων της Ιεράς Μονής η δίκαιη αγανάκτηση του Επισκόπου τους; Και πώς μπορούν να κοινωνούν των αχράντων μυστηρίων, χωρίς να τους ελέγχη η συνείδησή τους; Ξεχνούν ότι τέτοια Μετάληψις αποτελεί κατάκριμα;

Αυτά προς το παρόν. Και αν χρειασθή θα επανέλθω. Όλα έχουν τα όριά τους.

Ετικέτες: ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ

  • Προβολές: 1112

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance