Μια φωνή από την “Νινευή” (Γ')

Στα προηγούμενα τεύχη δημοσιεύσαμε το πρώτο και δεύτερο μέρος της συνέντευξης που μας παραχώρησε ο π. Ιωνάς, ο Ιεραπόστολος - Ιερέας της πρώτης και μοναδικής Ενορίας στην Ταϊβάν. Το τρίτο μέρος της συνέντευξης δημοσιεύουμε σήμερα.

Όπως αναφέραμε, αν δημιουργηθή σε κάποιον αναγνώστη η επιθυμία να βοηθήση την μοναδική και θεάρεστη αυτή προσπάθεια ίδρυσης Ορθοδόξου Ενορίας στο πολυπληθέστερο μέρος του κόσμου, μπορεί να επικοινωνήση με την Ιερά Μητρόπολή μας για περισσότερες πληροφορίες, ή να ανοίξη την σελίδα του π. Ιωνά http://www.orthodox.tw/ καὶ http://www.orthodox.cn/contemporary/taiwan/index_en.html

***

Α.Κ.: Έχουμε ακούσει πώς οι ανατολικές θρησκείες είναι μυστικιστικές. Πώς αντιμετωπίζουν τον ορθόδοξο ησυχασμό και πώς αντιμετωπίζετε εσείς τυχόν συγχύσεις;

Γελάω λιγάκι, συγγνώμη, με αυτά που μου λέτε, γιατί απ’ αυτό θα νομίζετε ότι εδώ είμαι κάποιος εγώ - και δεν εννοώ το πρόσωπό μου αλλά την Ορθόδοξη Εκκλησία. Τίποτα δεν είμαστε. Δεν έχετε συνειδητοποιήσει, στην Ελλάδα η Ορθόδοξη Εκκλησία, επειδή δεν έχει ας πούμε αντίπαλο, νομίζει κανείς ότι είναι τα πάντα, αλλά εδώ δεν είναι έτσι τα πράγματα. Δεν υπάρχουμε. Η Εκκλησία εδώ δεν είναι ρέτζιστερ, δεν είναι νόμιμη, και εγώ δεν αντιμετωπίζω συγχύσεις, γιατί πού να τις καταλάβω και πού να τις βρώ. Οι ανατολικές θρησκείες σαφώς και είναι μυστικιστικές, προ Χριστού μάλιστα. Έχουν μια βαθύτατη φιλοσοφία, μια βαθύτατη Θεολογία, δεν έχουν καμία σχέση βέβαια με την Αφρική, έχουν πολύ βαθύτερη φιλοσοφία, όχι με την έννοια της φιλοσοφίας της κριτικής σκέψεως, γιατί οι Κινέζοι δεν έχουν την κριτική σκέψη με την φιλοσοφική έννοια πού λέμε εμείς, αλλά έχουν πάρα πολύ την αρμονία με τη φύση, τη μυστικιστική προσευχή, όλα, ο τελευταίος υπάλληλος και αυτά, είναι γεμάτοι από αυτή την έννοια πού λέμε μυστικισμός.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει, όχι φυσικά μυστικισμό, ξέρω ο Σεβασμιώτατος Ναυπάκτου μου έστειλε ένα γράμμα, φυσικά έχει απόλυτο δίκαιο. Εμείς θα λέγαμε η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει την αληθινή αίσθηση. Δε μιλάει για το Θεό, αλλά έχει το Θεό. Έχει την αληθινή αίσθηση του Θεού. Δεν είναι ο μυστικός δηλαδή πού κλείνει τα μάτια και βγαίνει εκτός του εαυτού του, αλλά βλέπει το Θεό μέσα του και ενώνεται με το Θεό μέσα του. Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα πράγματα πού έχουμε να δώσουμε.

Για συγχύσεις δεν το θεωρώ, γιατί οι άνθρωποι δεν ξέρουν την Ορθόδοξη Θεολογία, για ποιές συγχύσεις μου μιλάτε. Δεν τίθενται τέτοια θέματα εδώ πέρα και αυτά είναι πολυτέλειες. Αυτά θα ήταν πολύ ωραία, αν ήξεραν οι άνθρωποι, και μακάρι να έκαναν συγχύσεις, μόνον ας ήξεραν!. Δεν υπάρχει, γι αυτό και έδωσα να μεταφραστή, δυστυχώς η μετάφραση δεν ήταν καλή και τώρα ξαναγίνεται από το Πανεπιστήμιο Φουρέν, το Καθολικό Πανεπιστήμιο φυσικά, γιατί θαύμασαν οι άνθρωποι το πολύ ωραίο βιβλίο του Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου “Μια Βραδιά στην έρημο του Αγίου Όρους”, το οποίο θα κυκλοφορήση τελικά, φυσικά τυπωμένο από τον Σεβασμιώτατο, από το Μοναστήρι, και γι αυτό σάς λέω και πάλι ότι μπορεί ο Σεβασμιώτατος να μην είναι εδώ με το σώμα του, αλλά είναι εδώ με τη Θεολογία του, η οποία τελικά κατά τη γνώμη μου, όπως και η Θεολογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Περγάμου του κ. Ιωάννου Ζηζιούλα, φυσικά και η Θεολογία του αειμνήστου και αγίου, όχι επισήμως αγίου βέβαια ακόμα, αλλά θα γίνη, του πατρός Σωφρονίου από το Έσσεξ, θα είναι ό,τι καλύτερο θα έχη να παρουσιάση η Εκκλησία μας και ό,τι πιο αρμόδιο και ό,τι πιο ωραίο για τον Κινεζικό κόσμο. Για να γίνη όμως αυτό, επαναλαμβάνω, θα πρέπη να μεταφραστή. Και ας γίνουν οι συγχύσεις μετά.

Εγώ λοιπόν πώς το αντιμετωπίζω; Πώς ν’ αντιμετωπίσω, αφού δεν ξέρουν οι άνθρωποι. Με κάλεσαν στο Πανεπιστήμιο Φουρέν πολλές φορές γι’ αυτό. Το Πανεπιστήμιο Φουρέν είναι από τα καλύτερα Πανεπιστήμια της Ταϊβάν, έχει ιδρυθή από Καθολικούς, έχει όλες τις Σχολές, έχει και Θεολογική Σχολή, και επειδή είναι ανεξάρτητο μαθαίνεις όλες τις θρησκείες, δεν είναι όπως στην Ελλάδα η Θεολογική Σχολή που μαθαίνεις μόνο την Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά έχει και το Theologate μετά παράλληλα όπου γίνεσαι Καθολικός ιερέας ή μαθαίνεις Καθολική Θεολογία κλπ. Με κάλεσαν επανειλημμένως και θα με καλέσουν ξανά, για να τους μιλήσω για τη Θεία Λειτουργία, να τους δείξω, να τους πω για τον Ησυχασμό κλπ. Με κάλεσαν επίσης από ένα Πανεπιστήμιο Βουδιστών σε μια άλλη πόλη, όπου κι εκεί είναι Πανεπιστήμιο, αλλά έχουν Βουδιστικές σπουδές. Και στο μέλλον θα γινόμαστε πολύ πιο γνωστοί και θα με καλέσουν και σε άλλα Πανεπιστήμια, όπως μου είπαν. Λοιπόν, και εκπλήσσονται οι άνθρωποι, όταν τους λέω γι αυτό το πράγμα. Δέχονται με πολλή ευχαρίστηση αυτό που είναι νοερά Προσευχή, το καταλαβαίνουν, φυσικά δεν καταλαβαίνουνε τελείως, γιατί έχουν κι αυτοί τα δικά τους. Οι Βουδιστές έχουν τα δικά τους κομποσχοίνια, επαναλαμβάνουν τη λέξη άμι τόφου-άμι τόφου, δηλαδή Βούδα του ελέους, Βούδα ελέησέ με κλπ. Έχουμε πάρα πολλά κοινά, εξωτερικά, στοιχεία. Και γι αυτό θα έπρεπε όλα αυτά να τα εκμεταλλευτούμε.

 

Α.Κ.: Συνδέουν την Ορθοδοξία με την Ελλάδα; Πώς αντιμετωπίζετε εσείς, ως Ιεραπόστολος, το θέμα αυτό;

Κατά κάποιο τρόπο ξέρουν την έννοια Greek Orthodox, εγώ μισώ αυτή τη λέξη. Στην εκκλησία δεν υπάρχει τίποτα να λέη γκρήκ όρθοδοξ, λέει Orthodox Church of Taiwan, Ορθόδοξη Εκκλησία της Ταϊβάν, και ποτέ όσο ζώ εγώ, δεν θα επιτρέψω να συνδέεται η Ορθοδοξία με την Ελλάδα. Ή να βαφτίσω ανθρώπους, όπως κάποιοι τέλος πάντων μαύροι φέρουν το όνομα όπως Χαρίλαος, το οποίο ποτέ δε χρησιμοποιούν. Λοιπόν. Αντίθετα τους εξηγώ ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι εθνική Εκκλησία, ότι οι Απόστολοι χρησιμοποίησαν την ελληνική γλώσσα γιατί έτυχε εκείνη την εποχή, έτσι τα ’φερε ο Θεός τα πράγματα, αν ερχόταν τώρα θα είχε χρησιμοποιήσει την αγγλική γλώσσα ή την κινεζική, εφ’ όσον στο μέλλον η κινεζική θα είναι η πιο μεγάλη γλώσσα του κόσμου και στο Ίντερνετ και παντού. Συνεπώς προσπαθώ να μην συνδέω την Εκκλησία με την Ελλάδα. Και γι’ αυτό και λειτουργώ στα αγγλικά προς το παρόν, γιατί ακόμα και η Λειτουργία δεν είναι μεταφρασμένη, δυστυχώς, στα κινεζικά, και με πολλή ντροπή το λέω αυτό, και δεύτερον ακόμα και να ήταν η προφορά μου δεν είναι καλή, διότι δεν αρκεί μόνο να πής μια λέξη, αλλά στα μάνταριν, επειδή είναι διάφορες διάλεκτοι, η βασική διάλεκτος που είναι το μάνταριν, κάθε συλλαβή, οι κινεζικές λέξεις είναι μονοσύλλαβες, έχει τέσσερις διαφορετικούς τόνους. Συνεπώς δεν αρκεί π.χ. θα σάς πω τη λέξη “μά” είναι άλογο, αν πής μάα είναι μητέρα, αν πής μα είναι σε μαλώνω κι αν πής μα είναι ρωτάω. Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, εάν δεν προσέξω την έννοια, βγαίνει τελείως διαφορετική λέξη και γι αυτό και λειτουργώ στα αγγλικά. Δεν λειτουργώ στα ελληνικά. Μόνο αν είναι καμιά καθημερινή ή είναι μια Ελληνίδα, που καμιά φορά έρχεται και με βοηθάει ή κανένας άλλος, τότε μπορεί. Δεν θέλω να συνδέσω αυτό το πράγμα. Λέω το Ευαγγέλιο στα ελληνικά και μετά στα αγγλικά και τους εξηγώ όχι επειδή είμαι Έλληνας, αλλά επειδή εδώ οι άνθρωποι κάνουν στα Πανεπιστήμια -καί αυτό είναι επίσης ντροπή μας-, αρχαία ελληνικά, διότι όσοι θέλουν να κάνουν θεολογικές σπουδές πρέπει να ξέρουν αρχαία ελληνικά. Γι’ αυτό υπάρχουν πολύ ωραίες Γραμματικές και Συντακτικά, αρχαία ελληνικά με κινεζικά. Σάς το λέω με πολύ πόνο ψυχής και ντροπή σαν Έλληνας. Και γι’ αυτό λοιπόν και το εκτιμούν αυτό το πράγμα. Καταλαβαίνουν οι άνθρωποι ότι εγώ δεν είμαι ένας Έλληνας ιερέας, εγώ είμαι ένας ιερέας, και όχι ένας Έλληνας ιερέας και στο μέλλον, εάν με βοηθήση ο Θεός και μου δώση ζωή και είμαι εδώ, θα αποκτήσω διαβατήριο μόνο της Ταϊβάν. Φυσικά νομικά δεν μπορώ να το κάνω αυτό τώρα.

 

Α.Κ.: Συνδέουν την Δύση αποκλειστικά με τον αμερικανικό τρόπο ζωής;

Θα έλεγα: Ναί, απολύτως, τουλάχιστον εδώ στην Ταϊβάν. Και είναι πολύ άσχημο να βλέπης Κινέζους ή Κινέζες που είναι όμορφοι με τα μαύρα μαλλιά να βάφουν τα μαλλιά τους ξανθά ή κόκκινα ή να ακούς τα αμερικάνικα τραγούδια, φυσικά εδώ υπάρχουν τα μάκ ντόναλντς υπάρχουν τα πάντα σαν να είναι Αμερική, με αμερικάνικη μουσική και τέτοια.

 

Α.Κ.: Έχουμε ακούσει ότι πολλοί προτιμούν την Ορθοδοξία, διότι τους ελευθερώνει από τα μάγια, κάτι που δεν γίνεται από τις άλλες Ομολογίες. Είναι αληθινό αυτό; Έχετε κάτι περισσότερο να μας πείτε πάνω σε αυτό;

Τα μάγια πιο πολύ είναι στην Αφρική. Εδώ δεν είναι τα μάγια, είναι τα πνεύματα. Είναι τα φαντάσματα, είναι τα φαντάσματα που σε κυνηγάνε. Δεν προσέρχονται γι αυτό το λόγο, γιατί δεν ξέρουν Ορθοδοξία οι άνθρωποι. Δεν ξέρουν! Καταλαβαίνετε τί σημαίνει δεν ξέρουν;!. Ο μεγαλύτερος πληθυσμός του κόσμου όλη η Ν.Α Ασία δεν ξέρει για την Ορθοδοξία!. Συνειδητοποιήστε το αυτό το πράγμα!. Δεν προσέρχονται γιατί δεν ξέρουν!. Θα τους άρεσε τρομερά η Ορθόδοξη Θεολογία με τους ελάχιστους ανθρώπους που έτυχε να συνομιλήσω, γιατί δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα από την Ορθόδοξη Θεολογία. Αλλά αφού δεν την ξέρουν!. Ναί. Ελευθερώνει όχι από τα μάγια, αλλά από τις μετεμψυχώσεις, δηλαδή το ότι είσαι καταδικασμένος να γυρνάς σε έναν αιώνιο τροχό επαναφορών-μετεμψυχώσεων, και από τα φαντάσματα που σε κυνηγάνε.

(συνεχίζεται)

  • Προβολές: 1005

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance