Γεγονότα καὶ Σχόλια: Τρεις εκπαιδευτικές παρατηρήσεις - Η ευαισθησία του Πλανητάρχη

Τρεις εκπαιδευτικές παρατηρήσεις

Λίγο πριν από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις άρχισαν οι πολιτικές συζητήσεις για την εθνική μας Παιδεία. Θα είναι ευχής έργον, βέβαια, να συνεχισθούν με πραγματικό ενδιαφέρον, γνώση και πείρα και μετά τις εξετάσεις. Με αφορμή πάντως τα όσα ειπώθηκαν και γράφηκαν τον τελευταίο καιρό έχουμε να σημειώσουμε τρεις παρατηρήσεις.

1. Είναι φυσικό στο χώρο της εκπαίδευσης να υπάρχουν διαρκώς αλλαγές, αναπροσαρμογές, εννοείται, βέβαια, πάντα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των τρόπων παροχής γνώσεων, εμπειριών και της καλλιέργειας των δεξιοτήτων που διαθέτουν οι μαθητές. Αυτό επιβάλλεται αφ’ ενός μεν από την διαρκή ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας, αφ’ ετέρου δε από την ρευστότητα που υπάρχει στην αγορά εργασίας. Νέα επαγγέλματα βγαίνουν στο προσκήνιο και κάποια παλιά χάνονται. Σε αυτές τις αλλαγές πρέπει κάθε φορά να προσαρμόζεται το εκπαιδευτικό σύστημα, αν θέλουμε οι απόφοιτοι των σχολείων μας να έχουν κάποιο επαγγελματικό μέλλον.

2. Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν προσφέρεται για προσέλκυση οπαδών, γιατί δεν μπορεί να δημιουργήση ενθουσιασμό στο πλήθος, μάλλον το αντίθετο κατορθώνει. Γιατί δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σύστημα που να βοηθά την ραθυμία να καρποφορήση. Άν, λοιπόν, θέλουμε να λειτουργή σωστά η εκπαίδευση απαιτείται να πληρώσουμε μεγάλο τίμημα, αφ’ ενός μεν σε χρήματα από τον προϋπολογισμό του κράτους, αφ’ ετέρου δε σε μαθησιακή κοπιώδη εργασία από μέρους των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Όπως και να το κάνουμε, τις παιδείας οι ρίζες είναι πικρές...

3. Πρέπει να μη ξεχνάμε την ανθρωπιστική μας παιδείας, την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας, στην οποία πρέπει να μυούμε τους νεοέλληνες μαθητές, αν θέλουμε μαζί με τις “εξωτερικές” γνώσεις να τους προσφέρουμε νόημα και προοπτική στη ζωή τους. Σ’ αυτή την μύηση σημαντικό ρόλο παίζει το μάθημα των θρησκευτικών, συνδυασμένο κυρίως με τα ιστορικά μαθήματα. Δεν πρέπει το εκπαιδευτικό σύστημα να είναι μονοσήμαντα εξαρτημένο από την τεχολογία και την αγορά. Χρειάζεται να δίνη στους μαθητές ορισμένα “αντιεμπορικά” και μη τεχολογικά εφόδια, που έχουν όμως μεγάλη σημασία για την συγκρότηση του εαυτού τους, ως προσωπικών υπάρξεων.

Η ευαισθησία του Πλανητάρχη

Ο Πλανητάρχης Μπούς, ως “θρησκευόμενος” και “προσευχόμενος” ηγέτης, είναι εναντίον των εκτρώσεων. Αυτό θα πη ευαισθησία...

Φυσικά δεν διαφωνούμε με την αντίθεση του προέδρου Μπούς προς τις εκτρώσεις, κάθε άλλο. Θαυμάζουμε μόνο την επιλεκτικότητα της ευαισθησίας της θρησκευτικής του συνείδησης απέναντι στην αξία της ανθρώπινης ζωής. Αλήθεια, πώς ο σεβασμός της ζωής των αμερικανών εμβρίων δεν εκδηλώθηκε με την ίδια ένταση και για τις ζωές των παιδιών του Ιράκ;

Τελικά η συνείδηση του ανθρώπου είναι φοβερά εύπλαστο πράγμα. Χρειάζεται ευαγγελική καλλιέργεια και καθαρότητα για να αισθάνεται και αντιλαμβάνεται απλές αλήθειες.

π.Θ.Α.Β.

Ετικέτες: ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ

  • Προβολές: 1155

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance