Skip to main content

Γραπτά Κηρύγματα: Κυριακὴ 3 Αὐγούστου

Ἑωθινὸ Ζ´,Ιων. κ´, 1-10

Συνεχίζοντας νὰ ἑρμηνεύουμε τὰ Ἑωθινὰ Εὐαγγέλια, τὰ ὁποῖα διαβάζονται κατὰ τὴν διάρκεια τοῦ Ὄρθρου τῶν Κυριακῶν, σήμερα θὰ ποῦμε μερικὰ λόγια γιὰ τὸ Ἑωθινὸ ποὺ διαβάστηκε τὸ πρωΐ στὴν Ἐκκλησία καὶ ἀναφέρεται στὴν ἐπίσκεψη στὸ μνημεῖο πρῶτα τῆς Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς καὶ ὕστερα τῶν δύο μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ, ἤτοι τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου καὶ τοῦ Ἀποστόλου Ἰωάννου, σύμφωνα μὲ τὴν περιγραφὴ τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου.

Κατ' ἀρχάς, ὅπως εἴπαμε καὶ ἄλλη φορά, κατὰ θεία οἰκονομία πρῶτες ποὺ πληροφορήθηκαν τὸ γεγονὸς τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ καὶ εἶδαν τὸν Ἀναστάντα Χριστὸ εἶναι οἱ Μυροφόρες γυναῖκες. Σὲ ἄλλο κήρυγμα ἀναλύσαμε ὅτι αὐτὸ ἔγινε γιὰ νὰ ἀποκατασταθῇ ἡ γυναικεία ὕπαρξη καὶ νὰ διορθωθῇ τὸ λάθος ποὺ ἔκανε ἡ Εὔα. Ὅπως φαίνεται ἀπὸ τὰ Εὐαγγέλια ποὺ περιγράφουν τὰ γεγονότα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, οἱ Μυροφόρες γυναῖκες πήγαιναν καθ' ὁμάδες στὸν τάφο τοῦ Χριστοῦ τὰ ξημερώματα τῆς Κυριακῆς. Στὴν ἀρχὴ πῆγαν γιὰ νὰ ἀλείψουν μὲ ἀρώματα τὸν Χριστό, ὕστερα, ὅταν διαπίστωσαν ὅτι δὲν ὑπῆρχε μέσα στὸ μνημεῖο τὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ, αἰσθάνθηκαν ἔκπληξη, πρᾶγμα τὸ ὁποῖο τὶς ἐξανάγκασε νὰ ἔρχονται ἐπανειλημμένως στὸν τάφο. Καὶ στὴν συνέχεια ἀνακοίνωναν ὅ,τι ἔβλεπαν στοὺς Ἀποστόλους, ὁπότε καὶ ἐκεῖνοι ἔτρεχαν στὸ μνημεῖο.

Αὐτὸ δείχνει ὅτι ἡ ὕπαρξη καὶ ἡ παρουσία τῶν γυναικῶν μέσα στὴν Ἐκκλησία δὲν εἶναι ταπεινὴ καὶ εὐκαταφρόνητη. Σύμφωνα μὲ τὴν πίστη ποὺ ἔχουν καὶ τὴν πνευματική τους ἀνδρεία γνωρίζουν τὸν Χριστό -ἄλλωστε κανεὶς δὲν ἀποκλείεται ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἐμπειρία εἴτε ἄνδρας εἶναι εἴτε γυναῖκα- καὶ στὴν συνέχεια οἱ μεταμορφωμένες γυναῖκες ἀναφέρουν στοὺς Ἀποστόλους τὰ ὅσα εἶδαν, δηλαδὴ δὲν περιφρονοῦν τὸ Ἀποστολικὸ ἀξίωμα, ἐπειδὴ ἐκεῖνες εἶχαν πρῶτες τὴν μεγάλη αὐτὴ ἐμπειρία, ἀλλὰ σέβονται τοὺς Ἀποστόλους καὶ τοὺς τιμοῦν.

Ἔτσι ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή, λέγει τὸ σημερινὸ Ἑωθινό, βλέποντας τὴν πέτρα ποὺ ὑπῆρχε μπροστὰ στὸ μνημεῖο μετατοπισμένη, ἔτρεξε καὶ τὸ ἀνακοίνωσε στοὺς Ἀποστόλους Πέτρο καὶ Ἰωάννη λέγοντάς τους: «πῆραν τὸν Κύριο ἀπὸ τὸ μνημεῖο καὶ δὲν ξέρουμε ποῦ τὸν ἔβαλαν» . Αὐτὸ παρεκίνησε τοὺς δύο Ἀποστόλους νὰ ἐπισκεφθοῦν τὸ μνημεῖο, στὸ ὁποῖο ἐτέθη ὁ Χριστός.

Εἶναι χαρακτηριστικὸ καὶ πῶς πῆγαν στὸ μνημεῖο οἱ δύο Ἀπόστολοι. Ὁ ἄλλος μαθητής, ποὺ εἶναι ὁ Ἰωάννης, ὁ ὁποῖος ἀπὸ ταπείνωση δὲν ἀναφέρει τὸ ὄνομά του, ἔτρεξε πιὸ γρήγορα ἀπὸ τὸν Ἀπόστολο Πέτρο, εἶδε μόνον τὰ ὀθόνια, χωρὶς τὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ δὲν μπῆκε μέσα στὸ μνημεῖο. Στὴν συνέχεια, ἦλθε καὶ ὁ Ἀπόστολος Πέτρος, ὁ ὁποῖος μπῆκε πρῶτος μέσα στὸ μνημεῖο καὶ εἶδε τὰ ὀθόνια, μὲ τὰ ὁποῖα τύλιγαν τὸ σῶμα τοῦ νεκροῦ, καθὼς καὶ τὸ σουδάριο, ποὺ ἦταν τὸ ὕφασμα μὲ τὸ ὁποῖο τύλιγαν τὴν κεφαλὴ τοῦ νεκροῦ. Τὸ σουδάριο, ὅμως, δὲν ἦταν μαζὶ μὲ τὰ ὀθόνια, ἀλλὰ χωρὶς αὐτὰ καὶ τυλιγμένο χωριστὰ σὲ ἕνα ἄλλο σημεῖο. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ὁ Χριστὸς ἀναστήθηκε, ἀφοῦ βγῆκε μέσα ἀπὸ τὰ σάβανα μὲ τὰ ὁποῖα τὸν εἶχαν τυλίξει καὶ ἀφοῦ δίπλωσε τὸ σουδάριο μὲ τὸ ὁποῖο ἦταν τυλιγμένη ἡ κεφαλὴ Τοῦ. Αὐτὸ διαπίστωσε ὁ Ἀπόστολος Πέτρος. Τὸ διαπίστωσε ὅμως καὶ ὁ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης, ποὺ μπῆκε στὸ μνημεῖο μετὰ ἀπὸ τὸν Ἀπόστολο Πέτρο. Διαπιστώνουμε, λοιπόν, ὅτι πρῶτος ἔτρεξε στὸ μνημεῖο ὁ Ἰωάννης, ἀκολούθησε ὁ Πέτρος, ἀλλὰ πρῶτος μπῆκε ὁ Πέτρος καὶ ἔπειτα ἀκολούθησε ὁ Ἰωάννης.

Οἱ ἅγιοι Πατέρες λένε ὅτι ὁ Πέτρος εἶναι ὁ ἐκφραστὴς τῆς πράξεως καὶ ὁ Ἰωάννης, ὁ ἀγαπημένος μαθητὴς τοῦ Χριστοῦ, εἶναι ὁ ἐκφραστὴς τῆς θεωρίας. Ἡ θεωρία ἔχει τὸν ζῆλο καὶ τρέχει πρὸς τὸν Χριστό, στὴν συνέχεια, μὲ τὴν πράξη εἰσέρχεται ὁ ἄνθρωπος στὸ δεσποτικὸ μνημεῖο, ὁπότε ἀκολουθεῖ καὶ ἡ θεωρία, ποὺ τὸν κάνει νὰ πιστεύση στὸν Ἀναστάντα Χριστό. Ἡ πράξη εἶναι ἡ μετάνοια καὶ ὁ ἀγῶνας νὰ τηρήσουμε τὶς ἐντολὲς τοῦ Χριστοῦ. Ἡ θεωρία εἶναι ἡ ἐσωτερικὴ καρδιακὴ νοερὰ προσευχὴ καὶ ἡ θέα τοῦ Θεοῦ.

Ἑπομένως, ὑπάρχει μία πορεία γιὰ τὴν εὕρεση τοῦ Ἀναστάντος Χριστοῦ. Ἀρχίζουμε μὲ τὸν ζῆλο καὶ τὴν ἔμπνευση, παρακινούμενοι ἀπὸ κάποιο θεόπτη ἅγιο, ὅπως οἱ Ἀπόστολοι παρακινήθηκαν ἀπὸ τὴν Μαρία τὴν Μαγδαληνή, στὴν συνέχεια τηροῦμε τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ καὶ μετὰ ἀπὸ αὐτὴν τὴν νόμιμη πορεία διαπιστώνουμε καὶ βεβαιωνόμαστε γιὰ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ καὶ τὴν ἀνάστασή μας ἀπὸ τὰ νεκρὰ ἔργα τῆς ἁμαρτίας.

Ὁ Χριστὸς ἀναστήθηκε γιὰ νὰ ἀναστήση ἐμᾶς ἀπὸ τὰ ἔργα τῆς ἁμαρτίας. Γι' αὐτὸ ἑορτάζουμε κάθε Κυριακὴ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ. Εἴθε νὰ τὸ διαπιστώσουμε προσωπικά, ἀκολουθῶντας τὴν μέθοδο τῆς πνευματικῆς πορείας ποὺ μᾶς ὑπέδειξαν οἱ Ἀπόστολοι Πέτρος καὶ Ἰωάννης.

Ὁ Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου ΙΕΡΟΘΕΟΣ

ΓΡΑΠΤΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

  • Προβολές: 2906