Γράφτηκε στις .

Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα

Ἀπὸ τὴν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου

Στὶς 18 Μαρτίου 2004, ἡμέρα Πέμπτη, πραγματοποιήθηκε προσκυνηματικὴ ἐκδρομὴ στὴν γυναικεία Ἱερὰ Μονὴ Παναγίας Ἐλεούσας στὴν Πιτίτσα Αἰγίου, ὅπου τελέσθηκε μέσα σὲ κατανυκτικὴ ἀτμόσφαιρα ἡ ἀκολουθία τοῦ Μ. Ἀποδείπνου. Ἐντύπωση προκάλεσαν ἡ ἁπλότητα τοῦ χώρου καὶ τῶν μοναχῶν τῆς ἀδελφότητας, οἱ ὁποῖες ἀδελφικὰ καὶ διακριτικὰ πρόσφεραν τὴν φιλοξενία τους. Οἱ ἐκδρομεῖς-προσκυνητὲς ὠφελήθηκαν πνευματικὰ σὺν τοῖς ἄλλοις καὶ ἀπὸ τὴν προσκύνηση τῶν ἱερῶν λειψάνων καὶ τοῦ τμήματος τῆς ἁγίας Ζώνης τῆς Θεοτόκου, ποὺ φυλάσσει ὡς θησαυρὸ ἡ Ἱερὰ Μονή.

Στὶς 31 Μαρτίου 2004, ἡμέρα Τετάρτη, τὸ ἀπόγευμα, ἔγινε ἡ προγραμματισμένη ἀνοιξιάτικη, προπασχαλινὴ καθαριότητα τοῦ Ι. Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Δημητρίου. Αὐτὴ εἶναι μιὰ εὐλογημένη "προσωπικὴ ἐργασία", στὴν ὁποία ἀνταποκρίνονται κάθε φορὰ μὲ προθυμία καὶ μεράκι κυρίως γυναῖκες, ἀλλὰ καὶ ἀρκετοὶ ἄνδρες, μὲ πρώτους τοὺς Ἐπιτρόπους τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.

Τὸ πρωΐ τῆς Μ. Τρίτης μοιράστηκαν ἀπὸ τὴν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Δημητρίου δέματα μὲ τρόφιμα σὲ οἰκογένειες ποὺ ἀντιμετωπίζουν οἰκονομικὰ καὶ ἄλλα προβλήματα. Εἶναι μιὰ δραστηριότητα ποὺ γίνεται κάθε χρόνο παραμονὲς τῶν Χριστουγέννων καὶ τοῦ Πάσχα, ἡ ὁποία πρέπει νὰ ποῦμε ὅτι προϋποθέτει ἀρκετὴ προεργασία. Συγκεντρώνονται ἀρκετὲς μέρες πρὶν τρόφιμα σὲ τυποποιημένη συσκευασία ἢ χρήματα, μὲ τὰ ὁποῖα τὴν τελευταία στιγμὴ ἀγοράζεται ὅ,τι ὑπάρχει ἀνάγκη: κρέας, τυριά, αὐγά, γλυκίσματα κ.τ.λ. Ὅλα εἶναι προσφορὲς τῶν εὐαισθητοποιημένων ἐνοριτῶν.

Τὸ ἀπόγευμα τῆς Μ. Πέμπτης, στὴν αἴθουσα τοῦ Ἐνοριακοῦ μας Κέντρου ἔγινε ὁ στολισμὸς τοῦ κουβουκλίου τοῦ Ἐπιταφίου, πάνω σὲ σχέδια ποὺ εἶχαν ἀποφασισθῇ καιρὸ πρίν. Ἀρκετὲς γυναῖκες διέθεσαν τὸ χρόνο τους σ' αὐτὴ τὴν ἐργασία, ἀλλὰ καὶ ἄνδρες, ποὺ ἔπρεπε νὰ σηκώσουν βαριὰ πράγματα ἢ νὰ φροντίσουν τὸν φωτισμό. Τὰ λουλούδια τοῦ Ἐπιταφίου ἀγοράστηκαν μὲ χρήματα ποὺ προσέφεραν πρόθυμα οἱ ἐνορῖτες. Τὸ βράδυ τῆς Μ. Παρασκευῆς κατὰ τὴν περιφορά του ὁ Ἐπιτάφιος πλαισιώθηκε ἀπὸ τὶς "μυροφόρες", κορίτσια τῆς Ἐνορίας μας, σὲ εἰδικὴ παράταξη, ποὺ κρατοῦσαν ἀναμμένα φαναράκια καὶ τόνιζαν μὲ τὴν ὅλη παρουσία τους τὴν ἱεροπρέπεια τῆς λιτανευτικῆς πομπῆς.-

Ἐνορία Ἁγίας Παρασκευῆς

"Ὅταν ἄρξηταί τις αἰσθάνεσθαι πλουσίως τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ, τότε ἄρχεται ἐν αἰσθήσει πνεύματος καὶ τὸν πλησίον ἀγαπᾶν". Ἔτσι ὁ Ἅγιος Διάδοχος Φωτικὴς βλέπει τὴν ἔκφραση τῆς ἀγάπης πρὸς τὸν πλησίον, ὡς φυσικὴ συνέπεια τῆς ἐν Θεῷ ἀγάπης. Τὶς ἡμέρες τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος οἱ Χριστιανοὶ πλησιάζουν περισσότερο τὴν Ἐκκλησία καὶ ζῶντας μέσα σ αὐτὴν αἰσθάνονται ὅλο καὶ περισσότερο τὰ παραπάνω βιώματα. Ἔτσι οἱ ἐνορῖτες τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς ἀνταποκρίθηκαν καὶ φέτος μὲ γενναιοδωρία ἀπὸ τὸ περίσσευμα ἢ τὸ ὑστέρημα τοὺς στὴν ἔκκληση τοῦ "Συνδέσμου Ἀγάπης" γιὰ τὴν ἀνακούφιση τῶν πτωχῶν οἰκογενειῶν. Ἔγινε πλέον παράδοση πρὸ τῶν Μεγάλων Ἑορτῶν νὰ προσέρχονται μόνοι τους καὶ μὲ ἱλαρότητα νὰ προσφέρουν στὸν "Σύνδεσμο Ἀγάπης" χρήματα καὶ τρόφιμα. Ἐφέτος προσέφεραν πλουσιοπάροχα διάφορα τρόφιμα καὶ οἱ μαθητὲς τοῦ 1ου Δημοτικοῦ Σχολείου Ναυπάκτου.

Ὁ "Σύνδεσμος Ἀγάπης" συγκέντρωσε τὰ προσφερόμενα τρόφιμα καὶ διέθεσε περὶ τὰ σαράντα δέματα, τὰ ὁποῖα περιεῖχαν κρέας, τυρί, λαμπριάτικα κουλουράκια καὶ τσουρέκι, γάλα, ζυμαρικά, ρύζι καὶ γλυκίσματα γιὰ τὰ παιδιά. Ἔτσι τὸ πασχαλινὸ τραπέζι ἑτοιμάσθηκε πλούσιο, ὅπως ἅρμοζε στὴν ἡμέρα, καὶ στὸ σπίτι τοῦ πτωχοῦ ἀδελφοῦ. Ἀκόμη σὲ εἰδικὲς περιπτώσεις δόθηκε καὶ οἰκονομικὴ ἐνίσχυση. Στὰ πονεμένα πρόσωπα πολλῶν, ποὺ δέχονταν τὴν βοήθεια, διακρινόταν μιὰ ἔκφραση χαρᾶς καὶ ζεστασιᾶς. Δὲν ἦταν ἁπλῶς μιὰ αὔξηση ποὺ ἔπαιρναν σὲ κάποιο πενιχρὸ ἐπίδομα, ποὺ καὶ αὐτὴ εἶναι ἀπαραίτητη, ἀλλὰ ἡ αἴσθηση ποὺ βίωναν, ὅτι κάποιοι συνάνθρωποι τοὺς σκέφθηκαν καὶ τοὺς φέρθηκαν ἀδελφικά.

Ὁ "Σύνδεσμος Ἀγάπης" τῆς ἐνορίας Ἁγίας Παρασκευῆς εὐχαριστεῖ θερμὰ τοὺς μαθητὲς τοῦ 1ου Δημοτικοῦ Σχολείου Ναυπάκτου, καθὼς καὶ τὸν Διευθυντὴ καὶ τοὺς Δασκάλους τους, οἱ ὁποῖοι μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο τους δίνουν μαθήματα ἑλληνορθόδοξης παιδείας. Ἐπίσης εὐχαριστεῖ τὸν Σέβ. Μητροπολίτη μᾶς κ. Ἰερόθεο, ὁ ὁποῖος, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν συνεχῆ καθοδήγηση καὶ συμπαράστασή του, προσέφερε ἕνα σεβαστὸ χρηματικὸ ποσὸν γιὰ τὸν σκοπὸ αὐτό.

Ἱερὸ Παρεκκλήσιο Ἁγίου Στεφάνου

Ιερό Παρεκκλήσιο Αγίου Στεφάνου

Ἀναπόσπαστό κομμάτι τῆς ἱστορίας τῆς Ναυπάκτου καὶ τῶν φυσικῶν καλονών της εἶναι τὸ παρεκκλήσιο τοῦ ἁγίου Στεφάνου, τῆς Ἐνορίας Ἁγίου Δημητρίου. Τὸ ὑπάρχον πέτρινο κτίσμα τοῦ ναοῦ οἰκοδομήθηκε περὶ τὰ μέσα τοῦ 19ου αἰῶνα καὶ κτίσθηκε πάνω στὰ ἐρείπια παλαιοχριστιανικοῦ ναοῦ.

Ὁ Ναὸς εἶναι πέτρινος στὸν τύπο τῆς μονόκλιτης ξυλόστεγης κεραμοσκέπαστης βασιλικῆς χωρὶς τροῦλλο. Στὸ λιτὸ τέμπλο του μὲ τὸν Ἐσταυρωμένο καὶ τὸν δράκο στὴν κορυφή του, φιλοξενοῦνται στὴν πρώτη σειρὰ οἱ τέσσερις κεντρικὲς εἰκόνες τοῦ ναοῦ ἀναγεννησιακοῦ τύπου. Ἀκολουθοῦν ἄλλες δύο σειρές, ἡ μία μὲ τὶς ἑορτὲς τοῦ Δωδεκαόρτου καὶ ἡ ἄλλη μὲ τοὺς Ἀποστόλους.

Ἐνδιαφέρον παρουσιάζει ἕνας ἐγχάρακτος λίθος μὲ τὴν χρονολογία κατασκευῆς (1841) καὶ ἄλλος ἕνας ποὺ ἔχει ἐντειχισθῇ στὴν πύλη τοῦ αὔλιου χώρου μὲ τὴν ἴδια ἡμερομηνία. Καὶ οἱ δύο εἶναι δηλωτικοὶ τῆς χρονολογίας κατασκευῆς. Σπουδαιότερο ὅμως εὕρημα εἶναι ἕνα κομμάτι ἀπὸ μαρμάρινο κιονόκρανο, πιθανότατα ἀπὸ τὰ ἐρείπια τοῦ παλαιοῦ Ναοῦ, ποὺ βρίσκεται ἐντειχισμένο στὸ ἐξωτερικὸ μέρος πάνω ἀπὸ τὴν ἁψῖδα τοῦ Ἱεροῦ Βήματος.

Ὁ χῶρος τοῦ ναοῦ χρησιμοποιεῖτο παλαιότερα ὡς κοιμητήριο, μάλιστα μὲ μία ἰδιαιτερότητα. ῞Ὀσοι ἀπὸ τοὺς κεκοιμημένους εἶχαν ἐνταφιαστῇ χωρὶς φέρετρο, οἱ συγγενεῖς τους, τύλιγαν στὸν ξύλινο σταυρὸ ἕνα ἄσπρο ἢ κόκκινο λινάρι.

Χαρακτηριστικὸ τῆς ἐποχῆς ποὺ κτίσθηκε ὁ Ἱερὸς Ναός, ἐκτὸς ἀπὸ τὸ τέμπλο, εἶναι καὶ ὁ διάκοσμος τῆς πλαϊνῆς (νότιας) πόρτας καὶ τῶν παραθύρων. 'Ἡ μπροστινὴ (δυτικὴ) πόρτα τοῦ ναοῦ εἶναι προσθήκη τῶν νεωτέρων χρόνων.

Ἀφορμὴ γιὰ τὴν μικρὴ αὐτὴ ἀναφορὰ εἶναι οἱ ἐργασίες γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τοῦ Ναϋδρίου στὸ ἀρχικὸ στάδιο ἀνοικοδόμησης, μὲ τὴν σύμφωνη γνώμη καὶ ἄδεια τῆς Ἀρχαιολογικῆς Ὑπηρεσίας.

Οἱ ἐξωτερικὲς ἐργασίες ποὺ ἔγιναν –μὲ τὴν ἀποκάλυψη τῆς πέτρας καὶ τὴν ἁρμολόγηση τῶν τοίχων– ἀνέδειξαν, μέσα στὶς ἡμέρες τοῦ Πάσχα, ἕναν Ναὸ πραγματικὸ στολίδι της Ναυπάκτου. Τὸ Παρεκκλήσι αὐτό, ὅπως προαναφέραμε, συμπυκνώνει πολλὲς μνῆμες τῶν Ναυπακτίων. Γι' αὐτὸ ἡ ἀποκατάστασή του στὴν "παλαιά του δόξα" εἶναι, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, ἕνα σημαντικὸ γεγονὸς μνήμης καὶ πολιτισμοῦ γιὰ τὴν πόλη.

Τὸ ἀποτέλεσμα ποὺ ὅλοι τώρα ἀπολαμβάνουμε δικαιώνει ἀφ' ἑνὸς μὲν τὴν ἐπιθυμία τοῦ Μητροπολίτου νὰ γίνη γρήγορα τὸ ἔργο αὐτό, ἀφ' ἑτέρου δὲ τὴν ἐργώδη μέριμνα τοῦ Προϊσταμένου τῆς Ἐνορίας π. Ἀθανασίου Λαουρδέκη, τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Ἐπιτρόπων, καὶ ἄλλων προσώπων γιὰ τὴν πραγματοποίησή του κατὰ τὸν ἀρτιότερο δυνατὸ τρόπο.

Εὐχὴ ὅλων εἶναι νὰ βρεθοῦν εὐσεβεῖς ἄνθρωποι ποὺ νὰ ἀγαποῦν τὴν ἱερὴ αὐτὴ ἱστορία τοῦ τόπου καὶ τῶν μνημείων του, προσφέροντας τόσο ὑλικὴ ὅσο καὶ ἠθικὴ ὑποστήριξη γιὰ τὴν ἀποκατάσταση καὶ τοῦ ἐσωτερικοῦ τοῦ Ναϋδρίου.

Α.Σ.Κ.Π.

Στὸν Πλάτανο

Στον Πλάτανο

Γνωρίζουμέ, βεβαίως, πῶς ἡ καλύτερη προετοιμασία γιὰ τὴν βίωση τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος εἶναι ἡ ἀγαθὴ συνείδηση καὶ ἡ μελέτη τῶν παθημάτων τοῦ Χριστοῦ ποὺ ἀνάπτει τὴν ἀγάπη γιὰ τὸν παθόντα, σταυρωθέντα καὶ ἀναστάντα Κύριο.

Ὡστόσο, τὸ κατάλληλο περιβάλλον βοηθᾶ τὸν ἀγωνιζόμενο χριστιανὸ στὴν καλύτερη προσήλωση-εἴσοδο στὶς θαυμάσιες ἀκολουθίες τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος.

Ἕνα τέτοιο περιβάλλον εἶναι καὶ ὁ Ἱερὸς Ναὸς τοῦ Ἁγίου Νικολάου Πλατάνου, ἐκκλησιὰ πετρόκτιστη, ἐπιβλητική, μὲ τοὺς νέους χάλκινους θόλους της, μαρμαροστρωμένη, μὲ βαριὰ σκαλιστὰ προσκυνητάρια καὶ ἄλλα κειμήλια ἀπὸ τὴν Ρουμανία, ὅπου ἐργάστηκαν πολλοὶ ἀπόδημοι Πλατανιῶτες, μὲ τὸν κεντητὸ ἐπιτάφιο ἀπὸ τὴν Ρωσία... Πρὸ πάντων περιποιημένη, φροντισμένη μὲ μεράκι ἀπὸ τοὺς Ἱερεῖς, τὸν νεωκόρο, τοὺς ἐπιτρόπους της.

Ὁ λαός —"αἱ γενεαὶ πᾶσαι"— τοῦ Πλατάνου, ὅσοι εἶχαν τὴν τύχη νὰ γυρίσουν τὶς ἅγιες ἡμέρες στὸ χωριό τους, προσῆλθε μὲ πίστη καὶ συμμετεῖχε στὶς ἱερὲς ἀκολουθίες, ἄκουσε τὰ κατανυκτικὰ τροπάρια, τὰ ἅγια δώδεκα Εὐαγγέλια, καὶ λιτάνευσε τὸν Ἐπιτάφιο στὸ χωριό, σὲ ἕνα σκηνικὸ (κινηματο)γραφικό ποὺ ὀφείλεται στὰ παραδοσιακὰ πέτρινα σπίτια, μὲ τοὺς χρωματισμένους ξύλινους ἐξῶστες, τὰ πλακόστρωτα, τὶς πασχαλιές, τὸν "μάη" καὶ τὸν πλάτανο. Οἱ ἱερεῖς σηκώνουν τὸν κεντητὸ ἐπιτάφιο, ἐπὶ τοῦ ὁποίου θὰ τελεσθοῦν οἱ ἀναστάσιμες θεῖες Λειτουργίες, στοὺς ὤμους τους —ἔθος διαφορετικό—, ἐνῷ τὸ κουβούκλιο, ἀπὸ σκαλιστὸ βαρὺ ξύλο καὶ γυαλί, ὅπου φυλάσσεται ὁ παλαιὸς ρωσικὸς χρυσοκέντητος ἐπιτάφιος, τὸ σηκώνουν νέοι τοῦ χωριοῦ. Ἀπὸ τοὺς λαϊκοὺς τὴν πιὸ τιμητικὴ θέση στὴν ἱερὰ αὐτὴ πομπὴ τὴν εἶχε ὁ μικρὸς Δημήτρης ποὺ ἀκολουθοῦσε τὸν Ἱερέα παπποῦ του, κρυμμένος στὰ ἄμφιά του, κρατῶντας τὶς κορδέλες τοῦ ἐπιταφίου γιὰ νὰ μὴ σύρονται κάτω, καὶ παρακολουθῶντας, πίσω ἀπὸ τὰ ἄμφια, τὰ τελούμενα, μὲ περιέργεια, ὡς παιδί, ἀλλὰ καὶ αὐτοπεποίθηση ποὺ τοῦ ἔδινε ἡ ζηλευτὴ θέση του.

Καὶ στὸ τέλος τῆς λιτανείας —ποῦ δὲν εἶναι τέλος, ἀλλὰ εἴσοδος στὸ εὐλογημένο Σάββατο, τὸ ὁποῖο προδιετύπωσε ὁ Μέγας Μωϋσὴς— ὅλοι κάτω ἀπὸ τὸν ἐπιτάφιο, μέσα στὸν Ναὸ νὰ ἀκούσουν τὴν προφητεία γιὰ τὰ "ξηρὰ ὀστᾶ" ποὺ ἔλαβαν σάρκα, νεῦρα καὶ πνεῦμα ζωῆς...

Α.Κ.

Τὸ ἀναστάσιμο Φῶς ἀπὸ τὸν Πανάγιο Τάφο καὶ στὸ Νεοχώριο Ναυπακτίας

Τὸ βράδυ τῆς Ἀναστάσεως ἦταν διαφορετικὸ ἐφέτος στὸν Ἱερὸ Ναὸ Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου, στὸ Νεοχώριο Ναυπακτίας. Ὅλοι οἱ ἐνορῖτες, καὶ ὄχι μόνο, μέσα σὲ κλίμα θρησκευτικῆς κατάνυξης καὶ μὲ ἱερὴ συγκίνηση περίμεναν τὸ Ἅγιο Φῶς, ποὺ ἐρχόταν ἀπὸ τὸν Πανάγιο Τάφο! Τὰ μεσάνυχτα τὸ θαῦμα ἔγινε! Τὸ ὄνειρο τοῦ Ἱερέα μας, π. Νικολάου Μασγάλα, ἔγινε πραγματικότητα! Μὲ τρεμάμενα χέρια παρέλαβε τὸ Ἅγιο Φῶς καὶ σὲ λίγο μὲ ἀγαλλίαση ἀπὸ τὸ Ἅγιο Βῆμα ἔψαλε εὐτυχισμένος τὸ "Δεῦτε λάβετε φῶς...".

Εὐχαριστοῦμε θερμὰ τὸν Ἱερέα μας γιὰ τὴν μεγάλη αὐτὴ εὐλογία! Εὐχόμαστε καὶ προσευχόμαστε νὰ γίνη σύντομα πραγματικότητα καὶ τὸ ἄλλο ὄνειρό του, ποὺ εἶναι καὶ ὄνειρο ὅλων τῶν Χριστιανῶν: σύντομα νὰ βρεθῇ μὲ τοὺς ἐνορῖτες τοῦ προσκυνητὴς στοὺς Ἁγίους Τόπους.

Ἑορτασμὸς 150ετηρίδος ἐγκαινίων τοῦ Καθολικοῦ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμπελακιωτίσσης

Τὴν 23η Μαΐου 2004 συμπληρώνονται 150 ἔτη ἀπὸ τὰ ἐγκαίνια τοῦ νέου Καθολικοῦ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμπελακιωτίσσης.

Ἡ Ἱερὰ Μονὴ θὰ ἐορτάση τὴν ἐπέτειο μὲ μιὰ σειρὰ ἑορταστικῶν ἐκδηλώσεων. Τὴν στιγμὴ ποὺ συντάσσεται τὸ παρὸν δὲν εἴχαμε τὸ ἀκριβὲς πρόγραμμα, ἀλλὰ σὲ γενικὲς γραμμὲς θὰ περιλαμβάνη:

Σχετικὴ εἰσαγωγικὴ ὁμιλία ἀπὸ Καθηγητὴ Πανεπιστημίου στὴν Ναύπακτο.
Λατρευτικὲς ἐκδηλώσεις, μὲ πανηγυρικὸ Ἑσπερινό, Ἀρχιερατικὴ θεία Λειτουργία, Ἑσπερινὸ Κτητόρων κλπ.
Ἐγκαίνια τοῦ νέου Ἀρχονταρικίου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς.
Ἔκδοση Λευκώματος μὲ φωτογραφίες καὶ κείμενα γιὰ τὴν Ἱερὰ Μονή, καὶ ἀναμνηστικῶν.
Οἱ ἐκδηλώσεις αὐτὲς θὰ συνδυασθοῦν καὶ μὲ τὴν ἐτήσια πανήγυρη ἐπὶ τῇ ἐλεύσει τοῦ τιμίου Λειψάνου τῆς Χειρὸς τοῦ Ἁγίου Πολυκάρπου στὴν Ναύπακτο, τὴν Κυριακὴ τῶν Ἁγίων Πάντων.

Σκοπὸς τῶν ἐκδηλώσεων εἶναι ἡ δοξολογία τοῦ Θεοῦ ποὺ προνοῆ γιὰ τὴν Ἐκκλησία Τοῦ καὶ γιὰ τὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἀμπελακιωτίσσης, ἡ ἀπόδοση τῆς ὀφειλομένης εὐγνωμοσύνης στοὺς Κτήτορες τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, ἡ προβολὴ τῆς Παραδόσεως ποὺ διαφυλάττεται στὴν Ἱερὰ Μονὴ καὶ ἡ ἐνημέρωση τῶν Χριστιανῶν γιὰ τὴν ἱστορικὴ Ἱερὰ Μονὴ ποὺ κεῖται τοπικὰ ἀπομονωμένη σὲ ἡσυχαστικὸ ὀρεινὸ τόπο καὶ ἀπετέλεσε καὶ ἀποτελεῖ φάρο καὶ λιμάνι παρακλήσεως γιὰ τὸν λαό.-

Ἐπίσκεψη στὸ Εἰδικὸ Σχολεῖο

Επίσκεψη στο Ειδικό Σχολείο

Τὸ Εἰδικὸ Σχολεῖο στὸν Λυγιὰ Νεοκάστρου ἐπισκέφθηκε ὁ Σεβασμιώτατος καὶ συνομίλησε μὲ τὸν διευθυντὴ κ. Ἀθανάσιο Ρισβά, τὸ προσωπικὸ τοῦ Σχολείου καὶ μὲ τοὺς μικροὺς μαθητές.

Στὸ Σχολεῖο ἐπικρατεῖ κλίμα ἀγάπης καὶ θαλπωρῆς γιὰ τὰ παιδιά, ποὺ συνδυάζεται μὲ γνώση γιὰ τὴν μέθοδο προσφορᾶς τοῦ μαθήματος, ἐνῷ τὸ γεγονὸς ὅτι λειτουργεῖ δίπλα στὸ Δημοτικὸ Σχολεῖο Λυγιά, ἔχοντας κοινὸ αὔλειο χῶρο, βοηθᾶ στὴν συνύπαρξη μὲ ἀγάπη μὲ τοὺς ὑπολοίπους μαθητὲς τοῦ Δημοτικοῦ καὶ τὴν κοινωνικοποίησή τους.

Ὁ Σεβασμιώτατος εὐλόγησε τὰ παιδιὰ καὶ τοὺς προσέφερε ἕνα κέρασμα, ἔνδειξη ἀγάπης. Ἐπίσης, συνεχάρη καὶ εὐλόγησε τὸ προσωπικὸ καὶ τὸν διευθυντὴ τοῦ Σχολείου γιὰ τὴν προσφορά τους.

Ἡ ποιμαντικὴ τῆς πολυπολιτισμικότητας

"Ἡ ποιμαντικὴ τῆς πολυπολιτισμικότητας" ἦταν τὸ θέμα τῆς εἰσηγήσεως τοῦ Μητροπολίτου μας κ. Ἱεροθέου στὴν ἡμερίδα ποὺ πραγματοποιήθηκε στὰ πλαίσια τῆς Ἀκαδημίας Θεολογικῶν Σπουδῶν ποὺ διοργανώνει ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη Δημητριάδος καὶ Ἁλμυροῦ τὸ Σάββατο 20 Μαρτίου ἐ.ἔ. Τὸ χειμερινὸ πρόγραμμα τῆς Ἀκαδημίας μελέτησε τὸν γενικὸ θέμα "Ὀρθοδοξία καὶ Πολυπολιτισμικότητα".  Τὸ κείμενο τῆς ὁμιλίας τοῦ Σεβασμιωτάτου πρόκειται νὰ κυκλοφορήση σύντομα σὲ ἀνάτυπο.

Ἐπίσκεψη στὸ Ἵδρυμα Ψυχικῆς Ὑγιεινῆς

Επίσκεψη στο Ίδρυμα Ψυχικής Υγιεινής

Την Κυριακὴ τῆς Ἀναστάσεως ὁ Σεβασμιώτατος ἐπισκέφθηκε τὸ Ἵδρυμα Ψυχικῆς Ὑγιεινῆς της πόλης μας, στὸ ὁποῖο φιλοξενοῦνται συνάνθρωποί μας ποὺ χρήζουν ψυχιατρικῆς βοήθειας καὶ παρακολούθησης. Ὡς γνωστόν, ὑπάρχει ὁδηγία τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως νὰ καταργηθοῦν τμηματικὰ τὰ μεγάλα Ἱδρύματα ποὺ γκετοποιοῦν τοὺς ἀνθρώπους, καὶ νὰ δημιουργηθοῦν στὶς πόλεις μικρὰ Κέντρα περίθαλψης τῶν ψυχικὰ ἀσθενῶν ποὺ θὰ βοηθοῦν στὴν κοινωνικοποίησή τους.

Ὁ Σεβασμιώτατος μίλησε μὲ τοὺς ἀσθενεῖς, τοὺς εὐλόγησε, τοὺς ἔδωσε τὶς ἀναστάσιμες εὐχές, "τσούγκρισε" τὰ κόκκινα αὐγὰ καὶ φωτογραφήθηκε μαζί τους.

Στὸ Ἵδρυμα ἐπικρατεῖ κλίμα ἠρεμίας καὶ στοργῆς, ποὺ ὀφείλεται στὸ προσωπικὸ ποὺ διαθέτει γνώση καὶ νεανικὴ ὄρεξη γιὰ προσφορά.

Ἐπετειακὲς ἐκδηλώσεις

 

Επετειακές εκδηλώσεις


Στὰ πλαίσια τοῦ ἑορτασμοῦ τῆς Ἐθνικῆς Ἐπετείου τῆς 25ης Μαρτίου τὰ Σχολεῖα τῆς πόλεως πραγματοποίησαν ἀξιόλογες καὶ ἀξιέπαινες ἑορταστικὲς ἐκδηλώσεις.

Ἐπετειακὲς εκδηλώσειςΠολύ καλὲς ἐντυπώσεις ἄφησε ἡ ἐκδήλωση τοῦ 4ου Δημοτικοῦ Σχολείου. Οἱ μικροὶ μαθητὲς μὲ τὴν καθοδήγηση τῶν δασκάλων τους ἐπέλεξαν ἕναν πολὺ πρωτότυπο τρόπο παρουσίασης τῶν ἱστορικῶν γεγονότων. Συγκεκριμένα παρουσίασαν δώδεκα σκηνές-ζωντανοὺς ζωγραφικοὺς πίνακες. Μία μαθήτρια ἀφηγεῖτο μὲ καλὴ ἄρθρωση καὶ τὸ πρέπον ὕφος καὶ ρυθμό, τὴν ὥρα ποὺ ἄνοιγε ἡ αὐλαία καὶ παρουσιάζονταν διαδοχικὰ οἱ σκηνές, πρῶτα τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου καὶ ἔπειτα τῆς Ἐπαναστάσεως, μὲ τὰ παιδιὰ κατάλληλα ντυμένα σὲ ταιριαστὸ σκηνικὸ καὶ ἀκίνητα, συνοδευόμενες οἱ σκηνὲς μὲ λόγο ἢ κατάλληλη μουσικὴ ἐπένδυση, καὶ μὲ παύσεις ἀπὸ πολὺ καλὲς ἀπαγγελίες μαθητῶν. Πρέπει νὰ σημειώσουμε τὴν πολὺ καλὴ ἐκφορά - ἀπαγγελία τοῦ λόγου ἀπὸ τοὺς μαθητές, τὴν πολὺ καλὴ ἔκφραση τῶν προσώπων τους στὶς διάφορες σκηνὲς καὶ τὸ ὑψηλὸ ἠθικό τους, ποὺ βεβαίως τους τὸ ἐνέπνευσαν οἱ δάσκαλοί τους, τοὺς ὁποίους καὶ συγχαίρουμε.

Βεβαίως, ὅλα τὰ Σχολεῖα παρουσίασαν πολὺ καλὲς γιορτές, καὶ ἀξίζουν συγχαρητήρια. Μνημονεύσαμε ὅμως τὴν συγκεκριμένη λόγῳ τῆς πρωτοτυπίας της.-

Αἴθουσα Πνευματικοῦ Κέντρου Ἱερὰς Μητροπόλεως

Αίθουσα Πνευματικού Κέντρου Ιεράς Μητροπόλεως

Ὅπως ἔχουμε ἀναφέρει σὲ προηγούμενα τεύχη, τὸ Πνευματικὸ Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως ἔχει ἀνακαινισθῇ τὰ τελευταῖα χρόνια ἐξωτερικὰ καὶ ἐσωτερικὰ καὶ ἀποτελεῖ καὶ πάλι στολίδι γιὰ τὴν πόλη μας.

Πρόσφατα ἔγινε πραγματικότητα καὶ ἄλλη μία ἐπιδίωξη τοῦ Σέβ. Μητροπολίτου, καὶ ἡ Αἴθουσα τοῦ Πνευματικοῦ μας Κέντρου ἀπέκτησε νέα σύγχρονα καθίσματα ποὺ διευκολύνουν τὴν παρακολούθηση ἐκδηλώσεων καὶ τῶν ὁμιλιῶν ἀπὸ τὸ κοινό, καὶ συγχρόνως ἔδωσαν μιὰ ἰδιαίτερη ἐπισημότητα στὴν Αἴθουσα.

Τὰ καθίσματα στοίχισαν 270 ΕΥΡΩ το ἕνα, καὶ τὰ ἔξοδα ἔχουν καλυφθῇ ἐν μέρει ἀπὸ προσφορὲς πιστῶν, Ἱερῶν Ναῶν καὶ Ἱερέων καὶ θὰ ἐξωφληθοῦν μὲ δόσεις.

Ἂς ὑπενθυμίσουμε ὅτι στὴν Αἴθουσα τοῦ Πνευματικοῦ μας Κέντρου πραγματοποιοῦνται πολλὲς ἐκδηλώσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, ἀλλὰ καὶ ἄλλων φορέων (Δήμου, Συλλόγων) καὶ Σχολείων τῆς πόλεως, καθὼς καὶ οἱ ἑβδομαδιαῖες ὁμιλίες τοῦ Σεβαμιωτάτου πρὸς τὸν λαό.-

Κατασκηνώσεις Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀνακοίνωση

Καὶ φέτος τὸ καλοκαίρι θὰ λειτουργήσουν οἱ Κατασκηνώσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως γιὰ παιδιὰ καὶ νέους, σὲ τρεῖς περιόδους, ὡς ἑξῆς:

Α' Κοριτσιῶν Δημοτικοῦ Σχολείου: 30-6-2004 ἕως 7-7-2004.
Β΄ Ἀγοριῶν: 7-7-2004 ἕως 19-7-2004.
Γ΄ Κοριτσιῶν Γυμνασίου - Λυκείου: 19-7-2004 ἕως 31-7-2004.

Ὅσοι ἐπιθυμοῦν νὰ ἐγγράψουν τὰ παιδιά τους στὶς Χριστιανικὲς Κατασκηνώσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως γιὰ νὰ ζήσουν ἡμέρες τοῦ καλοκαιριοῦ σὲ ἕνα κοινοτικὸ περιβάλλον μὲ μεγάλη ὠφέλεια γιὰ τὴν διάπλαση τοῦ χαρακτῆρος τους, νὰ δηλώσουν συμμετοχὴ στὶς Ἐνορίες τους ἢ στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη καὶ στὰ τηλέφωνα 26340 - 22980, 27207.

Γιὰ τὴν ἐγγραφὴ στὶς Κατασκηνώσεις θὰ τηρηθῇ, ὅπως κάθε χρονιά, σειρὰ προτεραιότητος.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

***

Στὴν συνεδρία τῆς 20ης Ἀπριλίου 2004 ἡ Ἁγία καὶ Ἱερὰ Σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου προέβη ὁμόφωνα, σύμφωνα μὲ ἀνακοίνωσή της, στὶς ἀκόλουθες κανονικὲς πράξεις: "α) ἀπεδέχθη τὴν διὰ λόγους ὑγείας ὑποβληθεῖσαν παραίτησιν τοῦ Σέβ. Μητροπολίτου Ρόδου κ. Ἀποστόλου. β) Προσήρτησε τὴν νῆσον Νίσυρον τὴ Ἱερὰ Μητροπόλει Κώου. γ) Ἀπέκοψεν ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ρόδου τὰς νήσους Σύμην, Χάλκην, Τῆλον καὶ Καστελλόριζον καὶ ἵδρυσε νέαν Μητρόπολιν τοῦ Θρόνου περιλαμβάνουσαν ταύτας καὶ ἐπονομαζομένην "Ἱερὰ Μητρόπολις Σύμης" μὲ ἕδραν τὴν νῆσον ταύτην. δ) Ἐπλήρωσε τὴν Ἱερὰν Μητρόπολιν Ρόδου διὰ τῆς παμψηφεὶ ἐκλογῆς τοῦ Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτου κ. Κυρίλλου Κογεράκη, Πρωτοσυγκέλλου τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Κρήτης. ε) Ἐξελέξατο παμψηφεὶ ὡς πρῶτον ποιμενάρχην τῆς νεοσυστάτου Μητροπόλεως Σύμης τὸν Θεοφ. Ἐπίσκοπον Παμφίλου κ. Χρυσόστομον, Βοηθὸν μέχρι τοῦδε παρὰ τὴ Ἱερὰ Μητροπόλει Γερμανίας. ς) Ἵδρυσε τὴν "Ἱερὰν Μητρόπολιν Κορέας", περιλαμβάνουσαν τὴν Βόρειον καὶ Νότιον Κορέαν, μὲ ἕδραν τὴν Σεούλ. ζ) Ἐξελέξατο παμψηφεὶ ὡς πρῶτον ποιμενάρχην αὐτῆς τον ἐκεῖσε ἀπὸ 30ετίας ἐνζήλως διακονοῦντα Θεοφ. Ἐπίσκοπον Ζήλων κ. Σωτήριον".

***

Τὴν Πέμπτη, 15 Ἀπριλίου 2004, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος, μετέβη ἀεροπορικῶς στὴν Σμύρνη, ὅπου τὴν ἑπόμενη μέρα μίλησε στὸ Β´ Συνέδριο Θρησκευτικοῦ Τουρισμοῦ, τὸ ὁποῖο διοργανώθηκε ἀπὸ κοινοῦ ἀπὸ τὴν Γέν. Διεύθυνση Θρησκευτικῶν Ὑποθέσεων καὶ τὴν Ἕνωση Ταξιδιωτικῶν Πρακτορείων Τουρκίας. Θέμα τοῦ Συνεδρίου ἦταν ἡ Ἀνατολία ὡς τόπος συναντήσεως διαφόρων πολιτισμῶν καὶ ἡ συμβολὴ τῆς συναντήσεως καὶ συνεργασίας αὐτῆς στὴν ἑδραίωση τῆς εἰρήνης. Στὸ Συνέδριο παρέστησαν ἐκπρόσωποι διαφόρων Δογμάτων καὶ Θρησκειῶν, Νομάρχες, Πρέσβεις, Πρόξενοι, Δήμαρχοι, ταξιδιωτικοὶ πράκτορες, δημοσιογράφοι, ἐκπρόσωποι Ἐμπορικῶν Ἐπιμελητηρίων κ. ἅ. ἀπὸ τὴν Τουρκία καὶ τὴν Ἑλλάδα.

***

Στὶς 13 Ἀπριλίου 1204 –ἡμέρα τῆς 800ῆς ἐπετείου τῆς καταλήψεως τῆς Πόλεως ἀπὸ τοὺς Σταυροφόρους τῆς Δ΄ Σταυροφορίας– δέχθηκε ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος ἐπίσημη Ἀντιπροσωπεῖα τοῦ Βατικανοῦ ὑπὸ τὴν ἡγεσία τοῦ Καρδιναλίου Λυῶνος Philippe Barbarin καὶ τοῦ Ἐπισκόπου Ναντὲρ Gerard Daucourt.

***

Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης στὴν ὁμιλίαν τοῦ πρὸς τὴν Ἀντιπροσωπεῖα τοῦ Βατικανοῦ ἐπεσήμανε ὅτι οἱ συνέπειες τῆς ἁλώσεως τῆς Πόλης ἀπὸ τοὺς Σταυροφόρους ὑπῆρξαν ἀναντίρρητα καταστρεπτικὲς γιὰ τὶς σχέσεις τῶν δυὸ Ἐκκλησιῶν. Ὁ Καρδινάλιος Philippe Barbarin εἶπεν ὅτι " ἐρχόμεθα εἰδικὰ στὴν Πόλη σήμερα κατὰ τὴν 800ὴ ἐπέτειο ἑνὸς δραματικοῦ γεγονότος, δηλαδὴ τῆς μισάνθρωπης καταλήψεως τῆς Πόλεως ἀπὸ λατίνους χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι εἶχαν σκοπὸ τὴν ἐξασφάλιση ἐλεύθερης διελεύσεως γιὰ τὸν Πανάγιο Τάφο. Τοῦτο τὸ γεγονὸς ἀποτελεῖ μιὰ βαθιὰ πληγὴ τὴν ὁποία οἱ Χριστιανοὶ τῆς Δύσεως ἐπέφεραν στοὺς ἀδελφούς τους τῆς Πόλεως, τῆς γεφύρας μεταξὺ Εὐρώπης καὶ Ἀσίας, μάρτυρος πολλῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων καὶ ἀπὸ πολλοῦ χρόνου ὀχυροῦ τοῦ Χριστιανισμοῦ στὴν Ἀνατολή. Πρέπει νὰ ἀναθέσωμε αὐτὴν τὴν ἀμετάκλητη προσβολὴ στὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ". Αὐτὴ ἡ τελευταία πρόταση θεωρήθηκε ὅτι ἀποτελεῖ τὴν ἑτεροχρονισμένη παπικὴ συγγνώμη γιὰ τὴν καταστρεπτικὴ Δ' Σταυροφορία.

***

Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ Πάσης Ἑλλάδος κ. Χριστόδουλος τέλεσε στὶς 6 Ἀπριλίου 2004 τὰ ἐγκαίνια τοῦ φιλανθρωπικοῦ καταστήματος "Ταβιθὰ" τῆς Γενικῆς Διεύθυνσης Χριστιανικῆς Ἀλληλεγγύης τῆς Ι. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, παρουσία τοῦ Ὑπουργοῦ Ὑγείας καὶ Κοινωνικῆς Ἀλληλεγγύης κ. Ν. Κακλαμάνη, τοῦ Ὑφυπουργοῦ Ἐσωτερικῶν κ. Θ. Νάκου, βουλευτῶν, ἐκπροσώπων τῆς Τοπικῆς Αὐτοδιοίκησης καὶ ἄλλων ἐπισήμων.

***

Ἡ "Ταβιθὰ" εἶναι ἕνα κατάστημα ἀγάπης ποὺ βρίσκεται στὴν ὁδὸ Ἀκομινάτου 23 στὸ κέντρο τῆς Ἀθήνας καὶ διανέμει δωρεὰν εἴδη ἱματισμοῦ καὶ ὑπόδησης σὲ ἀστέγους καὶ ἀπόρους, τὰ ὁποῖα προέρχονται ἀπὸ δωρεὲς πολιτῶν σὲ Ἱεροὺς Ναούς, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὴν Μ.Κ.Ο. τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος "Ἀλληλεγγύη". Λειτουργεῖ δὲ καθημερινὰ (Δευτέρα ἕως Παρασκευή, 8.30 π.μ. ἕως 1.30 μ.μ.).

***

Ἀπὸ 30 Ἀπριλίου ἕως καὶ 5 Μαΐου 2004, στὸ Valamo τῆς Φιλανδίας θὰ πραγματοποιηθῇ Διαχριστιανικὸ Συνέδριο μὲ θέμα: "Ὁ Κοινωνικὸς ρόλος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας σήμερα". Τὸ συνέδριο αὐτό, τελεῖ ὑπὸ τὴν αἰγίδα τοῦ Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν, τῆς Παγκόσμιας Ὀρθόδοξης Χριστιανικῆς Φιλανθρωπικῆς Ἕνωσης (I.O.C.C.) καὶ τῆς Ἕνωσης Φιλανδικὴς Ὀρθόδοξης Βοήθειας. Σ' αὐτὸ θὰ λάβουν μέρος Προκαθήμενοι καὶ ἀντιπρόσωποι Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν, θεολόγοι καὶ ἱστορικοὶ μὲ σκοπὸ τὴν προώθηση στὴν κοινωνία ἀλλὰ καὶ στὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας τοῦ νοήματος τῆς Πατερικῆς Ὀρθόδοξης παράδοσης γιὰ τὸν κοινωνικὸ ρόλο τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας.

***

Ἁγιασμὸ ἐπὶ τῇ θεμελιώσει τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Ἐλισσαίου στὸ Μοναστηράκι τέλεσε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ Πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Χριστόδουλος.

***

Ὁ Μακαριώτατος, γιὰ τὸν παλαιὸ ναὸ τοῦ Ἁγίου Ἐλισσαίου εἶπε: "Ἡ μνήμη μας ἀνατρέχει στὴν ἐποχὴ ἐκείνη κατὰ τὴν ὁποία ἔρχονταν ἐδῶ οἱ φιλακόλουθοι, μὲ ἐπί κεφαλῆς τοὺς ἀνθρώπους τῶν γραμμάτων, ὅπως ὁ Ζαχαρίας Παπαντωνίου, ὁ Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης καὶ ὁ Ἀλέξανδρος Μωραϊτίδης". Στὸν ναὸ αὐτὸ γιὰ πολλὰ χρόνια λειτουργοῦσε ὁ ἅγιος Νικόλαος Πλανᾶς. Ὁ νέος ναὸς ἀνεγείρεται χάρη στὶς προσπάθειες τῆς Ἑταιρείας Παπαδιαμαντικῶν Σπουδῶν καὶ τὴν στήριξη τοῦ Κεντρικοῦ Ἀρχαιολογικοῦ Συμβουλίου. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος μετὰ τὴν θεμελίωση τοῦ Ναοῦ παρέστη σὲ ἐκδήλωση γιὰ τὴν παρουσίαση τοῦ βιβλίου "Ὁ ἅγιος Ἐλισσαῖος" τοῦ κ. Φ. Δημητρακόπουλου.

***

Τὸ τριήμερο 25-27 Ἀπριλίου πραγματοποιήθηκαν στὸ Βελλίδειο Συνεδριακὸ Κέντρο τῆς Θεσσαλονίκης ἐκδηλώσεις τιμῆς γιὰ τὸν Ἅγιο Κοσμᾶ τὸν Αἰτωλὸ μὲ πρωτοβουλία τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Κουτλουμουσίου Ἁγίου Ὀρους καὶ ὑπὸ τὴν αἰγίδα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Στὶς ἐκδηλώσεις συμμετεῖχε καὶ τὸ Τουρκικὸ Λύκειο "ISIK" τῆς Κωνσταντινούπολης μὲ 10 μαθητὲς μὲ κύριο σκοπὸ τὴν προώθηση τοῦ διαλόγου, τὴν ἐξάλειψη τοῦ φανατισμοῦ καὶ τὴν ἀνάπτυξη πνεύματος φιλίας καὶ συνεργασίας μεταξὺ τῶν μαθητῶν τῶν χωρῶν Ἑλλάδος καὶ Τουρκίας.

***

Διαρκῶς αὐξάνεται τὸ ἐνδιαφέρον στὴ διεθνῆ κοινότητα γιὰ τὴν Ἑλληνικὴ Γλῶσσα. Δύο χαρακτηριστικὲς περιπτώσεις στηρίζουν τὴν προηγούμενη ἄποψη.

***

Πρῶτον, ἕνα πρόγραμμα ἠλεκτρονικῆς ἐκμαθήσεως τῆς Ἑλληνικῆς μὲ τὸ ὄνομα "Hellenic Quest" ποὺ τὸ CNN ἄρχισε νὰ διανέμει παγκοσμίως καὶ προορίζεται σὲ πρῶτο στάδιο γιὰ τοὺς ἄγγλόφωνούς καὶ ἰσπανόφωνους. Δεύτερον: Οἱ Ἀγγλοι ἐπιχειρηματίες προτρέπουν τὰ ἀνώτερα στελέχη τους νὰ μάθουν ἀρχαῖα ἑλληνικὰ ἐπειδὴ αὐτὰ ἔχουν ξεχωριστὴ σημασία γιὰ τοὺς τομεῖς ἀργάνωσης καὶ διαχείρισης ἐπιχειρήσεων.

***

Ἀξίζει ἐπίσης νὰ σημειωθῇ ἡ διαπίστωση ἐπιστημόνων πληροφορικῆς καὶ ὑπολογιστῶν ὅτι οἱ Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται ὡς "νοηματικὴ" γλῶσσα μόνον τὴν Ἑλληνικὴ ἐνῷ ὅλες τὶς ἄλλες τὶς χαρακτηρίζουν "σημειολογικές".

ΕΙΔΗΣΕΙΣ