Γράφτηκε στις .

Εἰδήσεις Ὀκτωβρίου 2011

Ὁ Σεβασμιώτατος στὴν Ἱεραρχία τοῦ Ὀκτωβρίου

Κατὰ τὴν πρόσφατη Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὁ Σεβασμιώτατος διετέλεσε, μετὰ ἀπὸ πρόταση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καὶ ἔγκριση τῆς Ἱεραρχίας, ἐκπρόσωπος Τύπου, ὁ ὁποῖος μαζὶ μὲ τοὺς Μητροπολῖτες Σύρου κ. Δωρόθεο καὶ Πατρῶν κ. Χρυσόστομο, μετὰ ἀπὸ κάθε Συνεδρίαση κατήρτιζε τὸ ἀνακοινωθὲν τῆς Συνόδου, τὸ διάβαζε στοὺς δημοσιογράφους καὶ ἀπαντοῦσε στὶς ἐρωτήσεις τους. Ὁ Σεβασμιώτατος ἔλαβε τὸν λόγο καὶ κατέθεσε τὴν ἄποψή του σὲ ὅλες τὶς συζητήσεις ποῦ ἔγιναν στὴν Σύνοδο. Ἐπίσης, εἶχε ὁρισθῇ ἀπὸ τὴν Διαρκῆ Ἱερὰ Σύνοδο νὰ ἀναγνώση Εἰσήγηση μὲ θέμα «Περὶ τῆς ἀναγνωρίσεως τῆς ἐν Κωνσταντινουπόλει ἐν ἔτει 879/880 μ.Χ., συγκληθείσης Συνόδου ὡς Ὀγδόης Οἰκουμενικῆς». Πρόκειται γιὰ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο ποῦ συνεκλήθη ἐπὶ Μεγάλου Φωτίου καὶ κατεδίκασε τὸ filioque. Σημειωτέον ὅτι ἡ Σύνοδος αὐτὴ εἶχε τὸ κῦρος τῆς Οἰκουμενικῆς, ἕως τέλους τοῦ 11ου αἰῶνος, ὁπότε ἄρχισε νὰ ἀναγνωρίζεται ἀπὸ τὸν Πάπα ὡς Ὀγδόη Οἰκουμενικὴ ἡ Σύνοδος ποῦ κατεδίκασε τὸν Μέγα Φώτιο δέκα χρόνια πρὶν (869-870)! Καὶ αὐτὴ ἡ ἀναγνώριση ἰσχύει γιὰ τὸν Παπισμὸ μέχρι σήμερα. Μὲ τὴν εἰσήγηση αὐτὴ ὁ Σεβασμιώτατος θὰ παρουσίαζε ὅλα ἐκεῖνα τὰ στοιχεῖα ποῦ συνηγοροῦν στὸ νὰ προτείνη ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας μας τὴν συζήτηση τοῦ θέματος αὐτοῦ στὴν μέλλουσα νὰ συγκληθῇ Πανορθόδοξο Σύνοδο. Παρόμοια εἰσήγηση εἶχε ἑτοιμάσει καὶ ὁ Σέβ. Μητροπολίτης Γόρτυνος κ. Ἰερεμίας γιὰ τὴν Σύνοδο ἐπὶ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ (1351). Πρόκειται περὶ σοβαρῶν δογματικῶν θεμάτων, ποῦ ἔχουν ἄμεσα σχέση μὲ τὴν ὁριοθέτηση τοῦ δόγματος καὶ τῆς διδασκαλίας τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ τὸν ὀρθὸ προσανατολισμό της μέσα στὴν σύγχρονη ἐποχὴ θεολογικῆς συγχύσεως καὶ συγκράσεως ὁμολογιῶν. Δυστυχῶς, ὅμως, διάφοροι λόγοι ἐπέβαλαν τελικὰ τὴν ἀναβολὴ τῶν εἰσηγήσεων γιὰ τὸ μέλλον. Στὴν ὀνομαστικὴ ψηφοφορία ἕξι Μητροπολῖτες ψήφισαν ὑπὲρ τῆς ἀναγνώσεως καὶ συζητήσεως τῶν δύο εἰσηγήσεων καὶ ἕνας ψήφισε «ἐπέχω». Ὁ Σέβ. Μητροπολίτης μας, ὅταν ἦλθε ἡ ὥρα νὰ ψηφίση δήλωσε τὰ ἑξῆς: «Ἀφοῦ, ὅπως ἐλέχθη, ἡ Ἱεραρχία εἶναι "ἀναρμόδια" νὰ συζητᾶ τέτοια δογματικὰ θέματα, ἀλλὰ εἶναι ἁρμόδια νὰ συζητᾶ γιὰ τὸ ΦΠΑ καὶ τὸ ΕΣΠΑ, τότε οἱ εἰσηγήσεις αὐτὲς νὰ καταργηθοῦν»!!

Σὲ Ἱερατικὴ Σύναξη τῆς Μητροπόλεως Πειραιῶς

Τὴν Πέμπτη 20 Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ. στὸ Πνευματικὸ Κέντρο τοῦ Ι. Ναοῦ Ἁγίου Νικολάου Πειραιῶς ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἰερόθεος ὁμίλησε στὴν Ἱερατικὴ Σύναξη τῆς Ἱερὰς Μητροπόλεως Πειραιῶς καὶ Φαλήρου, μετὰ ἀπὸ πρόσκληση τοῦ οἰκείου Μητροπολίτου κ. Σεραφείμ, ὁ ὁποῖος τὸν εἶχε παρακαλέσει νὰ ἀναπτύξη στοὺς Κληρικοὺς τοῦ τὸ πολὺ ἐνδιαφέρον καὶ καίριο θέμα «Ὁ Ἱερεὺς ὡς ἐξομολογούμενος Ἡ ἀναγκαιότητα τοῦ λειτουργοῦ γιὰ πνευματικὸ ἀνεφοδιασμὸ μὲ τὸ μυστήριο τῆς ἱερὰς Ἐξομολογήσεως». Ἡ εἰσήγηση διαρθρώθηκε στὰ ἑξῆς κεφάλαια: 1. Οἰκειοποίηση τῶν καρπῶν τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Χριστοῦ στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, 2. Ὁ Κληρικὸς ὡς Χριστιανὸς καὶ ὡς Πνευματικὸς Πατέρας, 3. Πρακτικὲς συνέπειες, 4. Ἕνα πρότυπο ἁγίου ἐγγάμου Ἱερέως, 5. Ἕνα παράδειγμα ἀπὸ τὸν χῶρο τῆς κοσμικῆς ψυχοθεραπείας. Ἀκολούθησε δεύτερη εἰσήγηση μὲ τὸ ἴδιο θέμα ἀπὸ τὸν Ἱερέα π. Γεώργιο Δορμπαράκη καὶ συζήτηση. Οἱ Ἱερεῖς ἐπιβεβαίωσαν τὴν σοβαρότητα τοῦ θέματος καὶ τὴν ὠφέλεια ἀπὸ Συνάξεις μὲ τέτοια θέματα ποῦ ἀγγίζουν σοβαρὰ ζητήματα τῆς Ἱερατικῆς διακονίας καὶ τοὺς βοηθοῦν ἀποτελεσματικὰ στὸ ποιμαντικό τους ἔργο. Ἡ Ἱερατικὴ Σύναξη καὶ ἡ φιλοξενία περατώθηκε μὲ γεῦμα ποῦ παρέθεσε ὁ Ἱερὸς Ναός.

Ἁγιασμὸς Ἐνάρξεως Ἁγιογραφικῶν Συνάξεων

Τὴν Τετάρτη, 12 Ὀκτωβρίου 2011, στὶς 6.30 μ.μ. πραγματοποιήθηκε στὴν αἴθουσα τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου τῆς Ἱερὰς Μητροπόλεως ὁ Ἁγιασμὸς τῆς Ἐνάρξεως τῶν Ἁγιογραφικῶν Συνάξεων τῆς Ἱερὰς Μητροπόλεώς μας. Τὸ Ἁγιασμὸ τέλεσε ὁ Πανοσιολ. Ἀρχιμ. π. Ἀντώνιος Βαζούρας συμπαραστατούμενος ἀπὸ τὸν Πρώτ. π. Παναγιώτη Χαντζῆ, ἐφημέριο τοῦ Ι.Ν. Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου Παλαιοπαναγιᾶς. Μετὰ τὸ τέλος τοῦ Ἁγιασμοῦ ὁ π. Ἀντώνιος εὐχήθηκε πνευματικὴ καρποφορία στὴν νέα περίοδο τῶν Ἁγιογραφικῶν Συνάξεων, ἐνῷ τὸ πρῶτο εἰσαγωγικὸ θέμα ἀνέπτυξε ὁ ὑπεύθυνος τῶν Συνάξεων Πρώτ. π. Θωμᾶς Βαμβίνης. Ἐφέτος στὶς Ἁγιογραφικὲς Συνάξεις θὰ ἀναλυθοῦν τρία ἀπὸ τὰ πλέον γνωστά, ἀλλὰ καὶ βασικὰ ἁγιογραφικὰ κείμενα: Οἱ Δέκα Ἐντολές, ποῦ θὰ ἑρμηνευθοῦν βάσει τοῦ «Δεκαλόγου τῆς κατὰ Χριστὸν νουθεσίας, ἤτοι τῆς Νέας Διαθήκης» τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, οἱ Μακαρισμοὶ καὶ ἡ Κυριακὴ Προσευχή, ἀπὸ τὴν Ἐπὶ τοῦ Ὅρους ὁμιλία τοῦ Χριστοῦ, ποῦ θὰ ἑρμηνευθοῦν μὲ βάση τὶς ἑρμηνευτικὲς ὁμιλίες στὰ κείμενα αὐτὰ τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Νύσσης.

Ἁγιασμὸς στὸν Λιμενικὸ Σταθμό

Τὴν Δευτέρα, 24 Ὀκτωβρίου 2011, τελέσθηκε στὰ Γραφεῖα τοῦ Λιμενικοῦ Σταθμοῦ Ναυπάκτου Ἁγιασμός, μὲ πρωτοβουλία τοῦ Διοικητοῦ τοῦ κ. Βασιλείου Σμπούκη καὶ τὴν σύμφωνη γνώμη τῶν στελεχῶν τοῦ Σταθμοῦ. Τὸν Ἁγιασμὸ τέλεσε ὁ ἐφημέριος τοῦ Ι.Ν. Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου π. Θωμᾶς Βαμβίνης, ὁ ὁποῖος στὸ τέλος εὐχήθηκε δύναμη στὸ ἔργο τῶν ἀνδρῶν καὶ τῶν γυναικῶν τοῦ Λιμενικοῦ Σταθμοῦ, γιατί ἡ ἀποστολή τους εἶναι πολὺ δύσκολη, ὅσο καὶ χρήσιμη γιὰ τὴν κοινωνία μας, ὅπως εἶναι καὶ ἡ ἀποστολὴ κάθε ὑπηρεσίας ποῦ εἶναι ἀναγκασμένη νὰ ἐλέγχη τοὺς πολῖτες καὶ νὰ ἐπιβάλλη τὸν νόμο. Ἡ πρωτοβουλία αὐτὴ δείχνει τὴν πίστη καὶ τὴν εὐλάβεια τῶν λιμενικῶν τῆς Ναυπάκτου, ἀλλὰ καὶ τὴν αἴσθηση τῆς ἀνάγκης ποῦ ἔχουν ἀπὸ τὴν ἐνίσχυση τοῦ Θεοῦ στὸ ἔργο τους.