Γράφτηκε στις .

«Ἐνιαύσιον 2011» Μητροπολίτου Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου


Δημοσιεύουμε τὸν πρόλογο τοῦ νέου βιβλίου τοῦ Σεβασμιωτάτου "Ἐνιαύσιον 2011" τῆς σειρᾶς Ἐνιαύσια. Στὸ ἑπόμενο τεῦχος θὰ δημοσιεύσουμε τὰ περιεχόμενα τοῦ βιβλίου

*

«Ενιαύσιον 2011»

Κατὰ τὸ ἔτος 2011 συνεχίσθηκε ἡ οἰκονομικὴ κρίση στὴν Πατρίδα μας καί, μάλιστα, ἡ ὕφεση ἦταν μεγαλύτερη ἀπὸ τὸ προηγούμενο ἔτος. Αὐτὸ εἶχε συνέπειες σὲ ὅλους μας καὶ ἔγιναν διάφορες ἀντιδράσεις. Εὑρισκόμενοι στὸ μέσον αὐτῆς τῆς τρικυμίας χρειάσθηκε νὰ ἀντιμετωπίσουμε αὐτὴν τὴν κατάσταση ποιμαντικά.

Συγχρόνως, ἡ Ἐκκλησία, ὡς ἡ ναῦς τοῦ Θεοῦ, ἐξακολουθεῖ τὸ ταξίδι της πρὸς τὴν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ –τὸν εὔδιον λιμένα– τὴν ὁποία προαπολαμβάνει ἀπὸ τώρα. Ἔχει τὸν δικό της στόχο, τὴν δική της ἀποστολή, τὸ δικό της πρόγραμμα. Δὲν εἶναι δυνατὸν τὰ οἰκονομικὰ προβλήματα καὶ οἱ οἰκονομικὲς κρίσεις τῆς κοινωνίας νὰ τὴν ἀποπροσανατολίσουν καὶ νὰ τὴν ἐκκοσμικεύσουν. Ὁ λόγος της εἶναι οἰκουμενικός, ἀναφέρεται, κυρίως, στὰ πνευματικὰ ζητήματα καὶ ὁμιλεῖ θεολογικά, πρᾶγμα ποῦ ἀναπαύει τὸν ἄνθρωπο. Κατὰ τὸν εὔστοχο ὁρισμὸ τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, ὁ ἄνθρωπος εἶναι «ζῶον ἐνταῦθα οἰκονομούμενον καὶ ἀλλαχοῦ μεθιστάμενον καὶ πέρας τοῦ μυστηρίου τὴ πρὸς Θεὸν νεύσει θεούμενον». Δηλαδή, ὁ ἄνθρωπος οἰκονομεῖται στὴν ζωὴ αὐτή, ἀλλὰ ἀποβλέπει νὰ μεταστῇ ἀλλοῦ, νὰ γίνη θεούμενος μὲ τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ, ποῦ εἶναι μυστήριο.

Μέσα σὲ αὐτὴν τὴν προοπτικὴ ἐγράφησαν καὶ τὰ κείμενα ποῦ ἀκολουθοῦν καὶ δημοσιεύθηκαν σὲ διάφορα περιοδικὰ καὶ ἐφημερίδες. Κατατίθενται στὸ βιβλίο αὐτὸ καὶ εἶναι βέβαιο ὅτι θὰ κριθοῦν ἀπὸ τὴν ἱστορία, ὁ δὲ ἀρθρογράφος τους θὰ κριθὴ ἀπὸ τὸν Θεό, γι' αὐτὸ καὶ ζητᾶ τὶς εὐχὲς τῶν ἀναγνωστῶν, ὥστε ἡ θεία κρίση νὰ εἶναι ἐπιεικής.

Ἔγραφα στὸ Ἐπισκοπεῖο
τῆς Ναυπάκτου, τήν
2α Ἰανουαρίου 2012,
ἑορτὴ τοῦ ἁγίου Σεραφεὶμ τοῦ Σάρωφ.

Ὁ Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου Ἰερόθεος