Γράφτηκε στις .

Ἡ Ἀπόδοση τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου στήν Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου

Πολλοί Ναοί καί Ἐνορίες πανηγυρίζουν στήν Ναυπακτία κατά τήν Ἀπόδοση τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου, κατά τόν μήνα αὐτόν, τόν ἀφιερωμένο στήν Μητέρα τοῦ Χριστοῦ.

Στόν ἀνακαινισμένο Ναό τῆς Παλαιοπαναγιᾶς τελέσθηκε Μέγας Ἀρχιερατικός Ἑσπερινός, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου κ. Ἱεροθέου, μέ τήν συμμετοχή πολλῶν Ἱερέων τῆς Μητροπόλεως, ἐκπροσώπων τῶν ἀρχῶν καί πλήθους πιστῶν, πού ἑόρτασαν τό πρῶτο πανηγύρι τῆς Ἐνορίας τους στόν ἀνακαινισμένο Ναό τους μετά τήν καταστροφική πυρκαϊά.

Στό κήρυγμά του, πού ἔγινε ἔξω ἀπό τίς πύλες τοῦ Ναοῦ, ὁ Σεβασμιώτατος ἀναφέρθηκε στίς θεολογικές ἀρχές πού παρατηρεῖ κανείς στίς ὁμιλίες τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, ὡς πρός τό μεγάλο αὐτό γεγονός πού ὀνομάζεται Κοίμηση τῆς Θεοτόκου καί Μετάστασή της στούς οὐρανούς. Ὅτι κατά τήν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου ἡ ψυχή της ὄντως ἀποχωρίσθηκε ἀπό τό σῶμα της, δηλαδή πέθανε πραγματικά∙ τό σῶμα της πού ἔμεινε τρεῖς μέρες στόν τάφο δέν ὑπέστη διαφθορά∙ καί ἡ ζωοποίηση - ἀνάσταση τοῦ σώματός της ἔγινε μέ τήν δύναμη τοῦ Υἱοῦ της. Ἀναλύοντας τίς θεολογικές αὐτές ἀρχές, ὁ Σεβασμιώτατος ἔδωσε ἐλπίδα σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους πού ἀντιμετωπίζουν τό φάσμα τοῦ θανάτου στήν καθημερινή ζωή τους.

Ὁ Σεβασμιώτατος εὐχαρίστησε ἐπίσης ὅσους ἐργάσθηκαν γιά τήν ἀνακαίνιση τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.
Ἀκολούθησε λιτανεία τῆς ἱερᾶς εἰκόνος, μέ τήν συμμετοχή καί τῶν χορευτῶν τοῦ Συλλόγου Ἀνεμογιάννης, οἱ ὁποῖοι μετά τό πέρας τῆς Ἀκολουθίας χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς ὑπό τήν μουσική τοῦ συγκροτήματος τοῦ κ. Παντελῆ Ἀναστασόπουλου.

*

Τήν κυριώνυμη ἡμέρα ὁ Σεβασμιώτατος λειτούργησε στόν Πλάτανο Ναυπακτίας, στόν θαυμάσιο Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου, μέ τήν συμμετοχή τῶν Ἱερέων (π. Δημητρίου Μούκα, π. Νικολάου Ἀναγνωστόπουλου,) καί τοῦ Ἀρχιερατικοῦ Ἐπιτρόπου π. Γαβριήλ Πλάκα τῆς περιοχῆς, τοῦ Ἱεροκήρυκος π. Καλλινίκου Γεωργάτου καί τοῦ Διακόνου π. Παϊσίου. Ἐκκλησιάσθηκαν ὅλοι οἱ Πλατανιῶτες, οἱ περισσότεροι ἐκ τῶν ὁποίων προέρχονται ἀπό τήν Ἀμερική, τήν Ἀθήνα καί ἄλλες περιοχές, πολλοί ἀπό αὐτούς ὀνομαστοί ἐπιστήμονες καί δραστήρια μέλη τῆς κοινωνίας ὅπου ζοῦν, καί παραθερίζουν στό ὄμορφο χωριό τους.

Ὁ Σεβασμιώτατος μίλησε γιά τήν ἱστορία τῆς ἑορτῆς τῆς Κοιμήσεως, καί παίρνοντας ἀφορμή ἀπό τόν πρῶτο σημαντικό λόγο γιά τήν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου πού διασώζεται, τοῦ ἁγίου Μοδέστου Ἱεροσολύμων, ἀνέλυσε τό ἐπίρρημα «θεόθεν», πού σημαίνει ἐκ τοῦ Θεοῦ. Ὁ ἅγιος Μόδεστος χρησιμοποιεῖ τό ἐπίρρημα αὐτό τέσσερεις φορές στόν λόγο του: γιά τόν θεόθεν ἁγιασμό τῆς Θεοτόκου, γιά τήν θεόθεν σύναξη τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Κοίμησή της, γιά τήν θεόθεν ἀποστολή τῶν ἀγγέλων καί γιά τήν θεόθεν ἐποπτεία τῶν ἀγγέλων κατά τήν «λειτουργία» τῆς τοῦ θεοδόχου σώματός της. Ὁ Σεβασμιώτατος τόνισε ὅτι ὅλα γίνονται θεόθεν, δηλαδή ὅλα προέρχονται ἀπό τόν Θεό, ὁ ὁποῖος κατευθύνει τήν ἱστορία, χρειάζεται ὅμως καί ἡ συνέργεια τοῦ ἀνθρώπου, πού ἔχει τό αὐτεξούσιο, στήν πραγμάτωση τοῦ ἁγίου θελήματος τοῦ Θεοῦ. Δηλαδή, «τό μέν θεόθεν», «τό δέ τῆς ἡμετέρας σπουδῆς».

Μετά τό πέρας τῆς θείας Λειτουργίας ὁ Σεβασμιώτατος κάθισε κάτω ἀπό τόν πλάτανο τοῦ Πλατάνου καί συνομίλησε μέ τούς Πλατανιῶτες, τούς χαιρέτησε καί τούς εὐχήθηκε ἕναν-ἕναν. Τέλος τέλεσε τρισάγιο γιά τόν ἀείμνηστο Κώστα Λόη ἀλλά καί γιά ὅλους τούς κεκοιμημένους στό κοιμητήριο τοῦ χωριοῦ.

Φωτογραφίες