Γράφτηκε στις .

Στόν Ἅγιο Γεώργιο καί τόν Ἅγιο Ἀθανάσιο Ἰωαννίνων

Τό τριήμερο 16-18 Ἰανουαρίου, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος, συνοδευόμενος ἀπό τόν Πρωτοσύγκελλο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, ἐπισκέφθηκε τά Ἰωάννινα, προσκεκλημένος τοῦ οἰκείου Ποιμενάρχου κ. Μαξίμου, προκειμένου νά συμμετάσχη στούς διήμερους πανηγυρισμούς τῆς πόλεως, γιά τόν πολιοῦχο της ἅγιο Νεομάρτυρα Γεώργιο καί γιά τόν Μέγα Ἀθανάσιο, στόν ὁποῖον εἶναι ἀφιερωμένος ὁ Καθεδρικός Ναός της.

Στόν ἅγιο Νεομάρτυρα Γεώργιο πολιοῦχο Ἰωαννίνων

Τήν Τετάρτη 16 Ἰανουαρίου τό ἀπόγευμα τελέσθηκε ὁ πανηγυρικός Ἑσπερινός στόν προσκυνηματικό Ἱερό Ναό τοῦ Νεομάρτυρος Ἁγίου Γεωργίου, στόν ὁποῖο χοροστάτησε καί ὁμίλησε ὁ Μητροπολίτης Ἄρτης κ. Καλλίνικος, μιλώντας γιά τόν ἅγιο Γεώργιο ὡς γεώργιο τοῦ Θεοῦ πού μέ τήν εὐλογημένη ζωή καί τόν εὐλογημένο θάνατό του καρποφόρησε πολλαπλάσια γιά τήν Ἐκκλησία.

Τό πρωί τῆς 17ης Ἰανουαρίου τελέσθηκε Ἀρχιερατικό Συλλείτουργο τῶν τριῶν Ἀρχιερέων, προεξάρχοντος τοῦ Σεβασμιωτάτου κ. Ἱεροθέου, ὁ ὁποῖος καί κήρυξε τόν θεῖο λόγο, λέγοντας ὅτι ἡ πραγματική ἱστορία εἶναι ἡ ἐκκλησιαστική ἱστορία καί ἡ ἀληθινή θεολογία εἶναι «θεολογία γεγονότων». Ὁ ἅγιος Νεομάρτυς ἔγινε «θεολογία γεγονότων» καί ἔγινε μέρος τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας. Γι' αὐτό καί ὄχι μόνον συνδέθηκε μέ τήν πόλη τῶν Ἰωαννίνων, ἀλλά καί τήν εὐλόγησε καί καθόρισε τήν ἱστορία της. Ὁ Σεβασμιώτατος εὐχήθηκε νά γίνουμε ὅλοι μέτοχοι αὐτῆς τῆς «ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας».

Ἀκολούθησε πάνδημη λιτανεία τῶν τιμίων λειψάνων τοῦ Νεομάρτυρος ἀπό τόν Ναό του μέχρι τόν Καθεδρικό Ναό τῆς πόλεως, ὅπου τέθηκαν πρός προσκύνηση.

Στήν πανήγυρη τοῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ τῶν Ἰωαννίνων

Τό ἀπόγευμα τῆς ἰδίας ἡμέρας τελέσθηκε Ἀρχιερατικός ἑσπερινός στόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Μεγάλου Ἀθανασίου, στόν ὁποῖον χοροστάτησε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ἄρτης κ. Καλλίνικος καί μίλησε γιά τόν Μέγα Ἀθανάσιο ὡς πραγματικό μέλος τῆς Ἐκκλησίας πού μεταφέρει τό μήνυμα τῆς νίκης τοῦ Χριστοῦ ἐπί τοῦ θανάτου.

Τό κυριώνυμο ἡμέρα τελέσθηκε Ἀρχιερατικό Συλλείτουργο, προεξάρχοντος τοῦ Σεβασμιωτάτου κ. Ἱεροθέου, ὁ ὁποῖος ἐπικέντρωσε τόν λόγο του στήν περίοδο τῆς ζωῆς τοῦ Ἁγίου πρίν τήν Α' Οἰκουμενική Σύνοδο, ὁπότε καί ἔγραψε δύο σημαντικά ἔργα, ἤτοι τό Κατά Ἑλλήνων (εἰδωλολατρῶν), καί τό Περί τῆς Ἐνανθρωπήσεως, στό ὁποῖο ἀπαντᾶ θεολογικότατα στό ἐρώτημα γιατί σαρκώθηκε ὁ Θεός Λόγος, δηλαδή νά νικήση τόν θάνατο καί νά ἀναπλάση τό κατ' εἰκόνα τοῦ ἀνθρώπου, τοῦ ὁποίου ὁ Ἴδιος εἶναι τό ἀρχέτυπο. Ὁ Σεβασμιώτατος συνέκρινε τό ἔργο αὐτό τοῦ Μ. Ἀθανασίου, ὁ ὁποῖος μιλᾶ γιά τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καί γιά τήν νίκη Του ἐπί τοῦ θανάτου, τῆς ἁμαρτίας καί τοῦ διαβόλου, μέ τό ἔργο τοῦ Ἀνσέλμου Καντερβουρίας γιά τό ἴδιο θέμα, ὁ ὁποῖος μιλᾶ γιά τήν προσβολή τῆς θείας Δικαιοσύνης καί γιά τήν ἀνάγκη ἐξιλέωσης τοῦ Θεοῦ, κάνοντας ἐμφανῆ τήν τεράστια θεολογική ἐκτροπή, πού τόσο βασάνισε καί βασανίζει τούς δυτικούς Χριστιανούς μέχρι σήμερα. Τόνισε δέ ὅτι ἡ θεολογία αὐτή τοῦ Μ. Ἀθανασίου εἶναι σήμερα πολύ ἐπίκαιρη γιά ὅλο τόν σύγχρονο κόσμο. 

Μετά τίς λατρευτικές συνάξεις, δόθηκε ἡ εὐκαιρία, τόσο στό Ἐπισκοπεῖο ὅσο καί στό ἀρχονταρίκι τοῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ, γιά συζητήσεις τῶν Μητροπολιτῶν γιά θεολογικά καί ἐκκλησιολογικά θέματα πού ἀπασχολοῦν τήν Ἐκκλησία καί τόν σύγχρονο κόσμο.

Ὁ οἰκεῖος Ποιμενάρχης κ. Μάξιμος εἰσήγαγε μέ κατάλληλο λόγο καί παρουσίαζε τούς ὁμιλητές στό ποίμνιό του, μιλώντας μέ θερμά λόγια καί εὐχαριστίες. Ἡ φιλοξενία του, μέ τήν βοήθεια τῶν πολλῶν καί καλῶν συνεργατῶν του ἦταν ἀβρααμιαία.

 

Δεῖτε Φωτογραφίες ΕΔΩ