Γράφτηκε στις .

«Οἱ Πρωτοκορυφαῖοι τῶν Ἀποστόλων» - Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στά Ἀμπέλια Ἁγίου Βλασίου.

Κατά τήν ἑορτή τῶν Πρωτοκορυφαίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν ὁμώνυμο πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό στά Ἀμπέλια Ἁγίου Βλασίου, συμπαραστατούμενος ἀπό τόν Πρωτοσύγκελλο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως π. Καλλίνικο Γεωργάτο, τόν Ἱεροκήρυκα π. Δαμασκηνό Βασιλόπουλο, τόν Ἀρχιερατικό Ἐπίτροπο τῆς περιοχῆς π. Παναγιώτη Σαβελώνα, τόν π. Φώτιο Σαράκη, κτίτορα τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, τόν Ἱεροδιάκονο π. Παΐσιο καί ἄλλους Ἱερεῖς τῆς Ἐπαρχίας.

Ὁ Σεβασμιώτατος κατά τήν ὁμιλία του εἶπε ἐν περιλήψει τά ἑξῆς:

Αὔριο ἑορτάζουμε τούς Δώδεκα Ἀποστόλους, ἐνῶ σήμερα ἑορτάζουμε τούς Πρωτοκορυφαίους Ἀποστόλους, Πέτρο καί Παῦλο.

Θά μποροῦσε νά γίνη τό ἀντίστροφο, δηλαδή νά ἑορτάζουμε πρῶτα τούς Δώδεκα κι ἔπειτα τούς δύο Πρωτοκορυφαίους. Γιατί ὅμως γίνεται αὐτό;

1.Ὅλοι οἱ Ἀπόστολοι ἔχουν τήν ἴδια δωρεά τοῦ Θεοῦ, τήν ἴδια Ἀποστολική Χάρη. Ἐκλήθησαν στό Ἀποστολικό ἀξίωμα, Τόν ἀκολούθησαν, πέρασαν μέσα ἀπό τόν Σταυρό, εἶδαν τόν Ἀναστάντα Χριστό, ἔλαβαν τήν εἰρήνη καί τό Ἅγιον Πνεῦμα γιά νά συγχωροῦν τίς ἁμαρτίες, Τόν εἶδαν νά ἀναλαμβάνεται στούς οὐρανούς καί ἔλαβαν τό Ἅγιο Πνεῦμα τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς.

 Αὐτή εἶναι ἡ Ἀποστολική ὁδός, ἡ Ἀποστολική ζωή, ἡ Ἀποστολική Χάρις, ἡ Ἀποστολική Παράδοση. Αὐτό πού ἔζησαν, αὐτό καί παρέδωσαν. Καί αὐτό ἔγινε μέ τήν Ἀποστολική διαδοχή.

2.Ἡ Ἀποστολική αὐτή ὁμάδα εἶχε τούς Πρωτοκορυφαίους της Ἀποστόλους, τόν Ἀπόστολο Πέτρο καί τόν Ἀπόστολο Παῦλο, ὁ ὁποῖος εἶδε τόν Ἀναστάντα Χριστό μετά τήν Πεντηκοστή. Ἡ Ἐκκλησία τούς ὀνομάζει Πρωτοκορυφαίους, Πρωτοστάτας. Ἄρα ὑπάρχουν Πρῶτοι καί Κορυφαῖοι ὄχι στήν Χάρη, γιατί ὅλοι οἱ Ἀπόστολοι εἶχαν τήν ἴδια Χάρη, ἀλλά στήν τιμή. Κάποιος πρέπει νά προεδρεύη. Ἔτσι σήμερα τιμοῦμε τούς δύο Πρωτοκορυφαίους ὡς πρός τήν τιμή και αὔριο τούς Δώδεκα Ἀποστόλους.

3.Αὐτό ἰσχύει στόν ἱερό θεσμό τῆς Ἐκκλησίας. Ὑπάρχει ἰσότητα μεταξύ τῶν διαδόχων τῶν Ἀποστόλων, τῶν Ἐπισκόπων, ἀλλά ὑπάρχει διαφορετική τιμή ἀνάλογα μέ τήν διακονία τοῦ καθενός.

Ἔτσι ὑπάρχει Ἀποστολική Παράδοση, πού φαίνεται στήν Πατερική Παράδοση, ὅπως ἐκφράζεται στήν Φιλοκαλία τῶν ἱερῶν Νηπτικῶν, ἀλλά ὑπάρχει καί διαφορετική τιμή τῶν Θρόνων. Ὅποιος ἀρνεῖται αὐτήν τήν τάξη τῶν Θρόνων, αὐτός πάσχει ἀπό φιλοπρωτία καί ἀλαζονεία.

Ἡ Ἐκκλησία ἁγιάσθηκε καί ἁγιάζεται ἀπό τήν Κεφαλή της τόν Χριστό, στηρίζεται στά θεμέλια τῶν Ἀποστόλων καί τῶν διαδόχων τους καί ἁγιάζει τούς πιστούς Χριστιανούς μέ τήν ἐσωτερική της μυστική ζωή, ἀλλά καί μέ ὅλον τόν ἱερό θεσμό της.

Νά ἀγαποῦμε τήν Ἐκκλησία, κατέληξε ὁ Σεβασμιώτατος, νά σεβόμαστε τόν ἱερό θεσμό της, νά παραμένουμε πιστά μέλη της, μέ τήν ταπείνωση, τήν πίστη καί τήν ἀγάπη.

Ἐκκλησιάσθηκε πλῆθος πιστῶν μεταξύ τῶν ὁποίων οἱ Ἀρχές τοῦ τόπου καί ὑποψήφιοι πολιτευτές.

Μετά τό πέρας τῆς θείας Λειτουργίας ὁ π. Φώτιος διοργάνωσε ἐκδήλωση μέ παραδοσιακούς χορούς και παρέθεσε γεῦμα σέ ὅλο τό ἐκκλησίασμα σέ κέντρο τῆς περιοχῆς.

Δείτε Φωτογραφίες ΕΔΩ