Skip to main content

Κύριο θέμα: Ἡ Κάρτα τοῦ πολίτη καὶ ἡ Κάρτα τοῦ Οὐρανοπολίτη

«Ἐγένετο δὲ ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις ἐξῆλθε δόγμα παρὰ Καίσαρος Αὐγούστου ἀπογράφεσθαι πᾶσαν τὴν οἰκουμένην» (Λούκ. β', 1-2). Ὁ Καίσαρας Αὔγουστος ἐπιχείρησε τότε νὰ καταμετρήση ὅλους τοὺς πολῖτες τῆς αὐτοκρατορίας καὶ τὶς περιουσίες τοὺς γιὰ λόγους φορολογίας. Σύμφωνα μὲ τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, ἡ ἀπογραφὴ ἐκείνη, ἔκφραση ἐλέγχου καὶ ἐξουσίας τοῦ οἰκουμενικοῦ καὶ εἰδωλολάτρη τότε αὐτοκράτορος ἐπὶ τῶν ὑπηκόων του, χρησιμοποιήθηκε ἀπὸ τὸν Θεὸ γιὰ νὰ ἐκπληρωθῇ τὸ σχέδιο τῆς θείας Οἰκονομίας. «Οὐ γὰρ οἴκοθεν, οὐδὲ παρ' ἑαυτοῦ τότε ὁ Αὔγουστος τὸ δόγμα τοῦτο ἐξέπεμψεν, ἀλλὰ τοῦ Θεοῦ κινοῦντος αὐτοῦ τὴν ψυχήν, ἵνα καὶ ἄκων ὑπηρετήσηται τῇ τοῦ Μονογενοῦς παρουσία»

(ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος).

Κάθε «ἡγεμόνας» θέλει νὰ γνωρίζη πόσους καὶ ποιούς πολῖτες ἔχει, εἴτε γιὰ φορολογικοὺς λόγους, εἴτε γιὰ στρατολογικούς, εἴτε γιὰ νὰ λόγους ἐσωτερικῆς ἀσφάλειας. Τότε ἡ ἀπογραφὴ γινόταν σὲ καταλόγους μὲ ἁπλές, θὰ λέγαμε «πρωτόγονες» μεθόδους. Σήμερα ἡ ἐπιστήμη τῆς πληροφορικῆς δίνει στὴν ἐξουσία τὴν δυνατότητα γιὰ πιὸ τέλεια ἀπογραφὴ καὶ ἀπόλυτο ἔλεγχο, παραβιάζοντας τὶς ἀνθρώπινες ἐλευθερίες τῶν πολιτῶν.

Μιὰ τέτοια προσπάθεια τῆς σημερινῆς ἐξουσίας νὰ ἀπογράψη ἠλεκτρονικὰ τοὺς ὑπηκόους της δημιουργεῖ πολλὲς συζητήσεις καὶ ἀνησυχίες σὲ πολλούς, κυρίως σὲ Χριστιανοὺς ὅλων τῶν ὁμολογιῶν, ἀλλὰ καὶ σὲ ἀνθρώπους ποὺ ἐνδιαφέρονται γιὰ τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα. Οἱ γνῶμες καὶ οἱ ἀπόψεις εἶναι πολλὲς καὶ ἀλληλοσυγκρουόμενες, ὥστε δημιουργεῖται σύγχυση καὶ ἄγχος. Ἡ σύγχυση ἐντείνεται, διότι συνδυάζεται μὲ τὴν κακὴ οἰκονομικὴ κατάσταση τῆς χώρας μας καὶ τὴν ἐξ αὐτῆς ἀδυναμία ἰσχυρῆς προάσπισης τῶν ἐθνικῶν συμφερόντων.

Τοῦ θέματος αὐτοῦ ἔχει ἐπιληφθῇ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας μας, ἡ ὁποία διαθέτει καὶ κατὰ τὴν περίοδο αὐτὴ ἱκανὰ καὶ δόκιμα στελέχη, ποὺ ἐμπνέονται ἀπὸ ζῆλο, ἀλλὰ καὶ νηφαλιότητα, ἀπὸ ὀρθόδοξο καὶ ἐκκλησιαστικὸ ἦθος, ἀπὸ γνώση τῶν θεμάτων. Καὶ ὄχι μόνον τὰ στελέχη τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ἀλλὰ καὶ τὰ μέλη τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπὶ Δογματικῶν καὶ Νομοκανονικῶν Ζητημάτων, καθὼς καὶ τῆς Εἰδικῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων, εἶναι ἱκανὰ στὴν μελέτη καὶ ἀντιμετώπιση τοῦ ζητήματος αὐτοῦ, μὲ τὴν βοήθεια εἰδικῶν ἐπιστημόνων. Τὸ θέμα αὐτὸ μελετᾶται ἀπὸ πλευρᾶς θεολογικῆς, ἀνθρωπολογικῆς καὶ ποιμαντικῆς.

Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἐξέδωσε μέχρι στιγμῆς δύο ἀνακοινώσεις ἐπὶ τοῦ θέματος.

Στὴν πρώτη (Νοε. 2010), τὴν ὁποῖα δημοσιεύσαμε στὸ προηγούμενο φύλλο, ἐνημέρωνε τὸν λαὸ γιὰ τὴν κοινὴ Συνεδρίαση στὸ Συνοδικὸ Μέγαρο τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Δογματικῶν καὶ Νομοκανονικῶν Ζητημάτων, τῆς Εἰδικῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων, στελεχῶν τῆς Κυβέρνησης καὶ εἰδικῶν ἐπιστημόνων καὶ ἐμπειρογνωμόνων, τόσο ἀπὸ τὸν χῶρο τῆς νομικῆς, ὅσο καὶ τῆς πληροφορικῆς, μὲ ἀντικείμενο τὴν μελέτη τῆς ἐκδόσεως τῆς "Κάρτας τοῦ Πολίτη", ἐνημέρωνε γιὰ τὰ συμπεράσματα τῆς σύσκεψης, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ τὸ ὅτι στὴν κάρτα θὰ περιέχωνται μόνον τὰ στοιχεῖα ταυτότητος τοῦ κατόχου, ὅτι τὰ στελέχη τῆς Κυβέρνησης δήλωσαν πῶς συμφωνοῦν μὲ τὴν θέση τῆς Συνόδου ἡ Κάρτα νὰ μὴν περιέχη κατ' οὐδένα τρόπο ἐμφανῆ ἡ ἀφανῆ τὸν ἀριθμὸ "666" καὶ νὰ μὴν παραβιάζωνται οἱ προσωπικὲς ἐλευθερίες. Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος δήλωνε ἐπίσης ὅτι θὰ ἀναμένη τὸ καταρτιζόμενο σχέδιο ἀπὸ τὶς ἁρμόδιες Ὑπηρεσίες γιὰ τὴν ἔκδοση τῆς "Κάρτας", ὥστε μὲ γνώση νὰ τοποθετηθῇ ὑπευθύνως, καί, τέλος, συνιστοῦσε στοὺς πιστοὺς νὰ ἀναμένουν τὴν τελικὴ θέση Της.

Ὅταν ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἔλαβε ὑπ' ὄψη τῆς τὸ πρῶτο γενικὸ κείμενο ποὺ ἀναρτήθηκε στὸ διαδίκτυο πρὸς «δημόσια διαβούλευση γιὰ τὴν βέλτιστη ἀξιοποίηση τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη», ἐξέδωσε δεύτερο ἀνακοινωθὲν (8-12-2010), ὅπου, ἀφοῦ διαπιστώνει «ἀσάφεια, ἀντίφαση καὶ σύγχυση», δηλώνει «τὴν ἐπιφύλαξή της ἐπὶ τοῦ θέματος, τὸ ὁποῖο θὰ συνεχίσει νὰ παρακολουθεῖ μὲ ἀνύστακτο ἐνδιαφέρον, ἀναμένοντας τὸ νομοθετικὸ πλαίσιο γιὰ τὴν τελικὴ τοποθέτησή Της. Δηλώνει δὲ ὅτι, ἐν τὼ μεταξὺ θὰ παρεμβαίνει, ὀσάκις κρίνει τοῦτο σκόπιμο, σὲ κάθε στάδιο τῆς διαδικασίας αὐτῆς».

Συνεπῶς, ἡ Ἱερὰ Σύνοδος παρακολουθεῖ τὸ θέμα καὶ ἐμεῖς ἀναμένουμε μὲ ἐμπιστοσύνη τὶς ἀποφάσεις της.

Χαρακτηριστικὴ γιὰ τὴν σύνεση, τὴν νηφαλιότητα, τὴν ποιμαντικὴ φροντίδα εἶναι ἡ ἐπιστολὴ τοῦ Μητροπολίτου Ἠλεῖας κ. Γερμανοῦ πρὸς ἕναν ἀνησυχοῦντα ἀστυνομικὸ τοῦ ποιμνίου του γιὰ τὸ νέο ὑπηρεσιακὸ δελτίο τους:

«Ἀγαπητέ μου Ἄγγελε,

Ἔλαβα τὴν κάρτα σου μὲ τὶς Χριστουγεννιάτικες εὐχές σου καὶ σ’ εὐχαριστῶ πολύ. Ἰδιαίτερα μάλιστα σ’ εὐχαριστῶ καὶ σὲ συγχαίρω γιατί μοῦ ἐμπιστεύτηκες τὸν λογισμό σου, ἂν πρέπει νὰ πάρης τὴν Κάρτα τοῦ Πολίτη μὲ τὸ 666. Ἐπ’ αὐτοῦ σοῦ γνωρίζω τὰ ἑξῆς:

1. Πρέπει νὰ ξεχωρίσης τὴν νέα Ἀστυνομική σου ταυτότητα ἀπὸ τὴν «Κάρτα τοῦ Πολίτη». Γιὰ τὴν νέα Ἀστυνομικὴ ταυτότητα, ποὺ ἀρνήθηκαν κάποιοι Ἀστυνομικοὶ νὰ τὴν παραλάβουν καὶ διὰ τοῦτο ἀποτάχτηκαν, σοῦ στέλνω τὸ πρόσφατο Γράμμα τοῦ Ἀρχηγοῦ τῆς Ἑλληνικῆς Ἀστυνομίας σᾶς κ. Οἰκονόμου πρὸς τὸν Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ, διὰ τοῦ ὁποίου τὸν διαβεβαιοῖ ὅτι : «Πέραν τῶν ἀνωτέρω, τὸ ὑπηρεσιακὸ δελτίο ταυτότητος δὲ φέρει οὔτε περιέχει στοιχεῖα, «μαγνητικὲς ταινίες», ἠλετρονικὰ μικροκυκλώματα (chip) ἢ ὁποιοδήποτε ἄλλο ἐμφανὲς ἢ μὴ τεχνικὸ μέσο, στοιχεῖον, σύμβολο ἢ ἀριθμὸ ποὺ νὰ ἀντίκειται στὴ νομιμότητα, πολλῷ δὲ μᾶλλον νὰ ἀντιβαίνει στὶς ἐπιταγὲς τῆς χριστιανικῆς πίστης». Ἑπομένως ἀφοῦ εἶναι ἁπλῶς μία ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα χωρὶς τὸ 666, δὲν ὑπάρχει κανένας λόγος νὰ μὴ τὴν πάρης. Ὅσοι ἔχουν διαφορετικὴ γνώμη, ἅς ἀποδείξουν ὅτι ἡ νέα Ἀστυνομική σας ταυτότητα περιέχει τὸ 666 καὶ ὄχι νὰ λένε λόγια τοῦ ἀέρος εἴτε γιατί θέλουν νὰ δημιουργοῦν προβλήματα ἀνησυχίας καὶ ἀνωμαλίας, ὅπως κάποιοι ἀνόητοι φαρσέρ, εἴτε γιὰ ἀντιπολίτευση στὴν Κυβέρνησι καὶ γιὰ ἄλλους δικούς τους λόγους.

2. Διὰ τὴν λεγομένην «Κάρτα τοῦ Πολίτη» σοῦ γνωρίζω τὰ ἑξῆς:

α) Ἀκόμη δὲν ὑπάρχει κάτι τὸ συγκεκριμένο γύρω ἀπὸ τὸ τί θὰ περιέχη. Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος παρακαλούθησε τὸ θέμα καὶ ὥρισε Εἰδικὴ Συνοδικὴ Ἐπιτροπὴ μὲ Ἀρχιερεῖς καὶ Εἰδικοὺς Ἐπιστήμονες (Συνταγματολόγους, Καθηγητὰς τῆς Πληροφορικῆς, δογματικῆς καὶ τῆς ἑρμηνείας τῆς Κ. Διαθήκης, Δικαστικοὺς κλπ.), ἡ ὁποία καὶ ἐρευνᾶ τὸ θέμα. Στὴν πρώτη συνάντησι ποὺ ἔγινε τὴν 15-11-2010 καὶ στὴν ὁποῖα ἐκλήθηκαν καὶ παρευρέθησαν καὶ Κυβερνητικοὶ Παράγοντες, ἔγινε μιὰ πρώτη ἐκτίμησι, ἡ ὁποία ἀπετυπώθη στὸ ἀπὸ 17-11-2010 Ἀνακοινωθὲν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, τὸ ὁποῖον καὶ σοῦ στέλνω νὰ τὸ διαβάσης μὲ προσοχή, νὰ τὸ ἔχης καὶ νὰ τὸ δείχνης ὅπου χρειάζεται.

β) Ὅταν ὁ Ὑπουργὸς Ἐσωτερικῶν ἔκανε ἐπισήμως ἀνακοίνωσι τῶν Προθέσεων τῆς Πολιτείας νὰ προβῇ στὴν ἔκδοσι τῆς «Κάρτας τοῦ Πολίτη» καὶ ἐκάλεσε τοὺς φορεῖς καὶ τοὺς πολίτας εἰς διαβούλευσι, τότε καὶ πάλιν συνεκλήθη ἡ Συνοδικὴ Ἐπιτροπὴ τὴν Τρίτη 7-12-2010 καὶ εἰσηγήθη σχετικὰ στὴν Ἱερὰ Σύνοδο, ἡ ὁποία καὶ ἐξέδωκε τὴν 8-12-2010 ἐπίσημη σχετικὴ Ἀνακοίνωσι, τὴν ὁποίαν ἐπίσης σοῦ ἀποστέλλω.

Ἑπομένως μὴν ἀνησυχεῖς. Ἔχουν γνῶσιν οἱ «Φύλακες» τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, δηλαδὴ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος καὶ οἱ κατὰ τόπους Ἐπίσκοποι καὶ πρέπει ὅλοι νὰ τοὺς ἐμπιστευόμεθα.

Ἀγαπητέ μου Ἄγγελε,

Στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας ὅσοι ἐμπιστεύτηκαν τὸν ἑαυτό τους στὴν Ἐκκλησία καὶ τοὺς ἑκάστοτε Ἀρχιερεῖς της, αὐτοὶ ἐσώθηκαν. Ὅσοι ἐνόμισαν ὅτι ἡ ἰδική τους κρίσις καὶ γνώμη εἶναι καλύτερη ἀπὸ τοὺς Ἐκκλησιαστικοὺς Ἄρχοντες, ἔπεσαν στὴν αἵρεσι καὶ ἀπωλέσθησαν.

Στοὺς συγγενεῖς σου καὶ τοὺς Συναδέλφους σοῦ δῶσε τὶς πατρικές μου εὐχὲς νὰ περάσουν εἰρηνικὰ καὶ σωτήρια Χριστούγεννα, τὸ δὲ νέον ἔτος 2011 νὰ εἶναι εὐλογημένο ἀπὸ τὸν Σαρκωθέντα Κύριον καὶ νὰ τὸ διέλθουν μὲ σωματικὴ καὶ πνευματικὴ ὑγεία καὶ πλουσίαν καὶ μόνιμη οἰκογενειακὴ χαρὰ καὶ προκοπή.

Ὁ Ἠλεῖας ΓΕΡΜΑΝΟΣ»

Ἐπίσης, μιὰ ἐκκλησιαστικὴ προοπτική, χωρὶς νὰ ἐξαντλῇ τὸ θέμα, ὑποδεικνύει καὶ μὲ τὸ κήρυγμά του μὲ θέμα «Ἡ κάρτα τοῦ οὐρανοπολίτη» κατὰ τὴν ἑορτὴ τοῦ ἁγίου Ἀνδρέου στὴν Πάτρα ὁ Μητροπολίτης μας (δημοσιεύεται παραπλεύρως).

Ὡς Χριστιανοὶ ἔχουμε ἐμπιστοσύνη στὴν Ἐκκλησία, στοὺς Ἀρχιερεῖς της, στὴν Ἱερὰ Σύνοδο. Δὲν πρέπει νὰ παρουσιαζόμαστε ὅτι εἴμαστε ἀποκεκομμένοι ἀπὸ τὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας σὰν νὰ μὴν ἔχουμε «ἡγουμένους». Ἐπίσης γνωρίζουμε ὅτι πέρα ἀπὸ τὰ πολιτικά, οἰκονομικὰ καὶ κοινωνικὰ προβλήματα καὶ πέρα ἀπὸ τοὺς ὅποιους κρυφοὺς σχεδιασμούς, γιὰ τὰ ὁποῖα ὀφείλει νὰ ἔχη γνώση ἡ Πολιτεία γιὰ νὰ προασπίζεται τὶς ἐλευθερίες τοῦ λαοῦ, τὶς παραδόσεις τοῦ καὶ τὴν ἱστορία τοῦ τόπου, γνωρίζουμε ὅτι ὁ Θεὸς χρησιμοποιεῖ ἀκόμη καὶ εἰδωλολάτρες ἄρχοντες γιὰ νὰ ἐφαρμόση τὸ σχέδιο τῆς θείας Οἰκονομίας, τὸ ὁποῖο θὰ ὁλοκληρωθῇ ὅταν ὁλοκληρωθῇ καὶ ἡ γιορτὴ τῶν ἁγίων Πάντων, ὅταν καὶ ὁ τελευταῖος ἅγιος προστεθῇ στὴν οὐράνια Ἐκκλησία. Ἀρκεῖ νὰ συνεχίζουμε τὸ κατ' ἐξοχὴν ἔργο μας, ποὺ εἶναι ἡ καθημερινὴ ἐφαρμογὴ τῶν σωτηρίων ἐντολῶν τοῦ Χριστοῦ γιὰ τὴν ἕνωσή μας μὲ Αὐτόν.–

ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ

  • Προβολές: 3118