• Αρχική
  • Τεῦχος 310 - Μάϊος 2022
  • Ἡ Κυριακή τῶν Μυροφόρων καὶ ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στὸ Νεοχῶρι Μεσολογγίου (φωτογραφίες & video)

Ἡ Κυριακή τῶν Μυροφόρων καὶ ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στὸ Νεοχῶρι Μεσολογγίου (φωτογραφίες & video)

Ἡ Κυριακή τῶν Μυροφόρων καὶ ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στὸ Νεοχῶρι Μεσολογγίου (φωτογραφίες & video)

Στὸν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου καὶ Εὐαγγελιστοῦ, στὸ Νεοχῶρι Μεσολογγίου ἱερούργησε τὴν Κυριακή τῶν Μυροφόρων, 8 Μαΐου 2022 ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου καὶ Τοποτηρητής τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κ. Ἱερόθεος.

Ὁ Σεβασμιώτατος κατά τὸ κήρυγμά του ἀναφέρθηκε σὲ δύο σημεία ἀπό τὴν ἑορτή τῆς τρίτης Κυριακῆς ἀπό τοῦ Πάσχα.

Κατ’ ἀρχάς ἀναφέρθηκε στὶς Μυροφόρες γυναῖκες, οἱ ὁποῖες πρῶτες εἶδαν τὸν Χριστό καὶ μετέφεραν τὸ μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ στοὺς μαθητές, γιὰ αὐτό καὶ ἡ σημερινή Κυριακή χαρακτηρίζεται ὡς Κυριακή τῶν Μυροφόρων.

Εἶπε, ἐπίσης, ὅτι ὁ Χριστός, μετά τὴν Ἀνάστασή Του, ἐμφανίστηκε στὶς Μυροφόρες γυναῖκες, πρῶτον γιατί αὐτές ἔδειξαν μεγαλύτερο ζῆλο καὶ πῆγαν πρῶτες στὸ μνημεῖο καὶ δεύτερον γιατί ἔτσι ἔγινε μιὰ ἀποκατάσταση τῆς ἁμαρτίας τῆς Εὔας.

Ἐκείνη πῆγε τὸ μήνυμα τῆς πτώσεως στὸν Ἀδάμ καὶ τώρα οἱ Μυροφόρες γυναῖκες μετέφεραν τὸ μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ στοὺς Ἀποστόλους. Ἔτσι ἔχουμε τὴν ἰσότητα τῶν δύο φύλων ὡς πρὸς τὴν σωτηρία.

Ἔπειτα ἀναφέρθηκε στὸν ἅγιο Ἰωάννη τὸν Θεολόγο, ἡ ἑορτή τοῦ ὁποίου συνέπεσε ἐφέτος τὴν Κυριακή τῶν Μυροφόρων καὶ κατά τὴν ὁποία ἑορτάζει ὁ Ἱερός Ναός τοῦ Νεοχωρίου.

Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου εἶπε ὅτι οἱ δύο μαθητές τοῦ Χριστοῦ, ὁ Ἰωάννης καὶ ὁ Πέτρος πῆγαν στὸ μνημεῖο, ὅταν οἱ πρῶτες Μυροφόρες τοὺς εἶπαν ὅτι δὲν ὑπάρχει τὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ στὸ μνημεῖο, τὸ ἔκλεψαν.

Τότε ἔτρεξαν οἱ δύο μαθητές καὶ ὁ Ἰωάννης ξεπέρασε τὸν Πέτρο καὶ ἦλθε πρῶτος στὸ μνημεῖο καὶ διεπίστωσε ὅτι δὲν ὑπῆρχε τὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ καὶ ἔπειτα ἦλθε καὶ ὁ Πέτρος.

Ἐπίσης, ὅταν οἱ μαθητές ψάρευαν στὴν λίμνη τῆς Τιβεριάδος ἦταν ὁ Χριστός στὸν αἰγιαλό ἀλλά δὲν τὸν γνώρισαν. Πρῶτος τὸν γνώρισε ὁ Ἰωάννης καὶ ἔπειτα μπῆκε στὸ νερό ὁ Πέτρος γιὰ νὰ ἔλθει κοντά Του.

Ὁ Ἰωάννης, κατά τὸν ἅγιο Γρηγόριο τὸν Παλαμᾶ, ἦταν «πρὸς τὴν θείαν ἐπίγνωσιν τοῦ ἄλλου ἐτοιμότατος». Ὁ δὲ Πέτρος ἦταν «θερμότατος πρὸς πράξιν τῶν ἄλλων ἐτοιμότατος».

Αὐτά δείχνουν ὅτι ὁ Ἰωάννης εἶναι τῦπος τῆς θεωρίας καὶ ὁ Πέτρος εἶναι τῦπος τῆς πράξεως ποὺ καὶ τὰ δύο εἶναι ἀπαραίτητα γιὰ νὰ γνωρίσει κανείς τὸν Ἀναστάντα Χριστό.

Ὁ Σεβασμιώτατος ὁλοκλήρωσε τὴν ὁμιλία του λέγοντας ὅτι πρέπει νὰ ἀποκτήσουμε, μέσα στὴν Ἐκκλησία, γνώση τοῦ μυστηρίου τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, νὰ γίνουμε μυροφόροι ἄνθρωποι καὶ νὰ σκορπᾶμε τὰ μῦρα τῆς ἀγάπης καὶ τῆς ἀλήθειας σὲ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΘΕΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΕΔΩ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Προβολές: 564

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἱστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance