Skip to main content

Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου στὴν ἑορτὴ τῶν Ἀποστόλων Πέτρου καὶ Παύλου. Πεύκη Ἀμαρουσίου

Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου στὴν ἑορτὴ τῶν Ἀποστόλων Πέτρου καὶ Παύλου.  Πεύκη

Μέ λαμπρότητα καί παρουσίᾳ ἑκατοντάδων πιστῶν, ἑορτάσθηκαν τά Πρωτόθρονα στόν Ἱερό Ναό Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου στήν Πεύκη Ἀμαρουσίου.

Τό ἀπόγευμα τῆς 28ης Ἰουνίου προεξάρχοντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱεροθέου, πραγματοποιήθηκε ἡ ὑποδοχή τῆς Ἱερᾶς Εἰκόνας τῆς Παναγίας Μυρτιδιώτισσας ἀπό τόν Ἱερό Ναό Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου στήν Πύλο, τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μεσσηνίας καί τμήματα λειψάνων τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ τοῦ Ἰατροῦ καί τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Μαξίμοβιτς ἀπό τήν Ἱερά Μονή Ἁγίου Νεκταρίου Τρικόρφου Φωκίδας.
Ἐν συνεχείᾳ τελέσθηκε ὁ πανηγυρικός Ἑσπερινός, συμπροσευχομένων τοῦ οἰκείου Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κηφισίας Ὠρωποῦ καί Μαραθῶνος κ. Κυρίλλου καί τοῦ Θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου Εὐρίπου κ. Χρυσοστόμου, ἐνῶ παρέστησαν πλειάδα Ἱερέων τῆς Μητροπόλεως Κηφισίας καί Ἱερεῖς ἀπό τήν Μητρόπολη Μεσσηνίας.

Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου στό κήρυγμά του κατά τήν διάρκεια τοῦ Ἑσπερινοῦ ἀναφέρθηκε στήν προοδευτική ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ στό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ πού δέχθηκε ὁ Ἀπόστολος Πέτρος καί ἔγινε ἔτσι ἐμπειρικός θεολόγος.

Στήν ἀρχή ἀναφέρθηκε στό περιστατικό πού συνέβη στά μέρη τῆς Καισάρειας τῆς Φιλίππου. Ὁ Χριστός ρώτησε τούς Μαθητές Του τί λένε οἱ ἄνθρωποι γι’ αὐτόν. Τοῦ ἀπάντησαν ὅτι ἄλλοι θεωροῦν ὅτι εἶναι ὁ Ἰωάννης ὁ Βαπτιστής, ἄλλοι ὅτι εἶναι ὁ Προφήτης Ἠλίας καί ἄλλοι ὁ Προφήτης Ἱερεμίας ἤ κάποιος ἀπό τούς Προφῆτες.

Τότε ὁ Χριστός τούς ρώτησε ποιά γνώμη ἔχουν αὐτοί, καί ἐξ ὀνόματος ὅλων τῶν Ἀποστόλων ὁ Πέτρος εἶπε ὅτι πιστεύουν πώς εἶναι ὁ Χριστός ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος. Τότε ὁ Χριστός ἐπιβεβαίωσε ὅτι αὐτό δέν τό εἶπε μέ τίς δικές του δυνάμεις, ἀλλά τοῦ τό ἀπεκάλυψε ὁ οὐράνιος Πατέρας.

Στήν συνέχεια ὁ Ἀπόστολος Πέτρος βρέθηκε στήν μεγάλη Ἀποκάλυψη πού ἔγινε στό ὄρος Θαβώρ, καί ἐκεῖ ὁ Πατήρ εἶπε ὅτι Αὐτός εἶναι ὁ Υἱός Του ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησε, αὐτοῦ ἀκούετε.

Ὁ ἴδιος Ἀπόστολος Πέτρος στήν Β΄ Καθολική Ἐπιστολή του γράφει ὅτι ἡ διδασκαλία του γιά τό ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ἀληθινός Θεός δέν βασίζεται σέ «σεσοφισμένους μύθους», ἀλλά στήν Θεοπτία τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ πού εἶδε ὁ ἴδιος στό ὄρος τό ἅγιον, δηλαδή στό ὄρος Θαβώρ.

Ἔτσι, βλέπουμε τήν προοδευτική ἀποκάλυψη τοῦ Χριστοῦ ὡς Θεοῦ, πού δόθηκε στόν Ἀπόστολο Πέτρο καί ἔγινε Ἀπόστολος τοῦ Χριστοῦ. Αὐτή εἶναι ἡ διαφορά μεταξύ φιλοσόφων καί Ἀποστόλων, μεταξύ στοχαστῶν καί ἐμπειρικῶν Θεολόγων.

Καταλήγοντας εἶπε ὅτι ἡ πίστη μας εἶναι ἀποκάλυψη, εἶναι ἐμπειρία καί ὄχι στοχασμός. Γι’ αὐτό πρέπει νά βασιζόμαστε στήν θεολογία τῶν Προφητῶν, Ἀποστόλων καί Πατέρων, γιά νά ἔχουμε πραγματική πίστη καί ὄχι πίστη πού στηρίζεται σέ «σεσοφισμένους μύθους».

Ἡ πρώτη ἡμέρα τῶν ἑορτασμῶν ὁλοκληρώθηκε μέ τήν λιτάνευση τῶν Ἱερῶν εἰκόνων καί τῶν Λειψάνων, μέ τήν συνοδεία τῆς φιλαρμονικῆς μπάντας τῆς Ἀστυνομίας καί τῶν παιδιῶν τῶν κατηχητικῶν σχολείων τοῦ Ναοῦ.

Τό πρωΐ τῆς 29ης Ἰουνίου τελέσθηκε Πανηγυρικός Ὄρθρος καί ἐν συνεχείᾳ Ἀρχιερατικό Συλλείτουργο προεξάρχοντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναυπάκτου & Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱεροθέου, μέ συλλειτουργούς του τόν  Θεοφιλέστατο Ἐπίσκοπο Εὐρίπου κ. Χρυσόστομο καί τόν οἰκεῖο Μητροπολίτη Κηφισίας, Ἀμαρουσίου, Ὠρωποῦ καί Μαραθῶνος κ. Κύριλλο.

Συμμετεῖχε πλειάδα Ἱερέων τῆς Μητροπόλεως Κηφισίας. Τόν θεῖο λόγο κήρυξε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου.

Ὁ Σεβασμιώτατος στό κήρυγμά του, κατά τήν θεία Λειτουργία, ἀναφέρθηκε στήν κλήση τοῦ Ἀποστόλου Παύλου στό ἀποστολικό ἀξίωμα.

Ὡς Σαῦλος ἦταν γνώστης τοῦ νόμου τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἀλλά πολεμοῦσε τούς Χριστιανούς, τήν Ἐκκλησία, πού ἰσχυρίζονταν ὅτι ὁ Χριστός εἶναι Θεός καί σταυρώθηκε. Εἶχε ἐγκεφαλική γνώση τοῦ Θεοῦ, ὄχι ὅμως ἀποκαλυπτική, ἐμπειρική.

Ὅπως περιγράφει ὁ ἴδιος στήν Ἀπολογία του στόν Βασιλέα Ἀγρίππα, πορευόμενος πρός τήν Δαμασκό γιά νά συλλάβη τούς Χριστιανούς, τόν περιέλαμψε ἕνα φῶς πάνω ἀπό τήν λαμπρότητα τοῦ ἡλίου, εἶδε τόν Χριστό μέ σῶμα καί τόν ρώτησε γιατί τόν διώκει. Ὅταν ὁ Σαούλ τόν ρώτησε ποιός εἶναι, Ἐκεῖνος εἶπε: «Ἐγώ εἰμι Ἰησοῦς ὅν σύ διώκεις».

Πρόκειται γιά μιά μεγάλη ἐμπειρία ἀπό τήν ὁποία φαίνονται μεγάλες ἀλήθειες.

Πρῶτον, ὁ Θεός εἶναι φῶς, ὅταν ἐμφανίζεται στούς ἀνθρώπους ἐμφανίζεται ὡς φῶς. Τό φῶς αὐτό εἶναι ἄκτιστο καί τό βλέπει ὑπέρ τήν λαμπρότητα τοῦ ἡλίου, ἐνῶ τό φῶς τοῦ ἡλίου εἶναι κτιστό.

Δεύτερον, ἡ Ἁγία Γραφή εἶναι καρπός ἐμπειρίας. Οἱ Προφῆτες στήν Παλαιά Διαθήκη ἔβλεπαν τόν Ἄσαρκο Λόγο, ἐνῶ οἱ Ἀπόστολοι ἔβλεπαν τόν Σεσαρκωμένο Λόγο.

Τρίτον, ἡ Ἐκκλησία δέν εἶναι ἕνα θρησκευτικό σωματεῖο καί μιά ἀνθρώπινη ὀργάνωση, ἀλλά εἶναι τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, καί οἱ Χριστιανοί εἶναι μέλη τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ. Αὐτό τό βλέπουμε διάχυτα στίς Ἐπιστολές τοῦ Ἀποστόλου Παύλου.

Τέταρτον, οἱ Ἀπόστολοι καί οἱ Πατέρες εἶναι ἐμπειρικοί θεολόγοι καί ὁμιλοῦν ἀπό τήν ἐμπειρία τους. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἔγραφε πρός τούς Ρωμαίους: «Παῦλος δοῦλος Ἰησοῦ Χριστοῦ, κλητός Ἀπόστολος, ἀφωρισμένος εἰς τό Εὐαγγέλιον». Καί ἀλλοῦ ἔγραφε: «Ζῶ δέ οὐκέτι ἐγώ, ζῆ δέ ἐν ἐμοί Χριστός».

Καταλήγοντας ὁ Σεβασμιώτατος εἶπε ὅτι αὐτή εἶναι ἡ πίστη τῶν Προφητῶν, τῶν Ἀποστόλων καί τῶν Πατέρων καί αὐτήν πρέπει νά ἀκολουθοῦμε καί σέ αὐτήν νά μαθητεύσουμε. Ὅλα τά ἄλλα εἶναι ἀνθρώπινα, φιλοσοφικά, κοινωνικά, ἠθικά, πού χρειάζονται γιά τήν ἀνθρώπινη γνώση καί ὄχι γιά τήν θεία γνώση.

Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κηφισίας εὐχαρίστησε τούς προσκεκλημένους Ἀρχιερεῖς, ἰδιαίτερα δέ τόν Σεβασμιώτατο Ναυπάκτου πού προέστη καί τοῦ πανηγυρικοῦ Ἑσπερινοῦ, ἀλλά καί τῆς Ἀρχιερατικῆς Θείας Λειτουργίας.

Ὁμιλία στὸν Ἑσπερινὸ

Θεῖο κήρυγμα

Φωτογραφίες Ἑσπερινὸς

Φωτογραφίες Θεία Λειτουργία

  • Προβολές: 2263