Εἰδήσεις ἀπὸ τὸ διαδίκτυο καὶ σχόλια

Η Ορθόδοξη διδασκαλία για την πνευματικότητα και την εκκλησιαστική ιστορία στο διαδίκτυο

Μια νέα επιστολή θέλουμε σήμερα να παρουσιάσουμε από την ηλεκτρονική αλληλογραφία των ιστοσελίδων Pelagia και Romanity.

Αυτό γίνεται μέσα στα πλαίσια της παρουσίασης των “ζυμώσεων” που γίνονται στον χώρο της Αμερικής και γενικότερα της Δύσης, με την προβολή της Ορθόδοξης Διδασκαλίας, όπως αυτή αποτυπώνεται στα βιβλία του Σεβασμιωτάτου που έχουν μεταφρασθή στα αγγλικά, αλλά και σε άλλες γλώσσες, καθώς και στα έργα του π. Ιωάννη Ρωμανίδη και του π. Γεωργίου Μεταλληνού. Η Ορθόδοξη Θεολογία, καθώς και η Ορθόδοξη άποψη περί της ιστορίας, κυρίως της εκκλησιαστικής, όπως φαίνεται στα κείμενα που παρουσιάζονται στις ως άνω ιστοσελίδες, προκαλεί βαθειά εντύπωση και έκπληξη σε πολλούς αναγνώστες, Έλληνες, ομογενείς και προσηλύτους, η οποία εκφράζεται μέσα στα μηνύματα που μας στέλνουν.

Στην ηλεκτρονική επιστολή που παρουσιάζουμε πιο κάτω, θέλουμε να υπογραμμίσουμε ορισμένα σημεία:

  1. Ο αποστολέας εκφράζει την ευγνωμοσύνη του για το ότι βοηθήθηκε να ξεκαθαρίσει πολλές θεολογικές έννοιες, και έτσι έχει την δυνατότητα να διαβάζει με περισσότερη καθαρότητα την ορθόδοξη θεολογία.
  2. Εκφράζει τις ευχαριστίες του, γιατί βοηθήθηκε να ελευθερωθεί από “την δυτική μετασχισματική νοοτροπία”.
  3. Ένα από τα σημεία που φανερώνουν την νοοτροπία αυτή είναι η δυτική - φράγκικη άποψη της ευρωπαϊκής ιστορίας, κυρίως δε της εκκλησιαστικής ιστορίας. Έτσι, ευχαριστεί γιατί μπόρεσε να καταλάβη το μύθο “περί των επτά μόνο Οικουμενικών Συνόδων”, τον μύθο περί της ονομασίας “βυζάντιο”, αλλά και την σκοπιμότητα αυτών των μυθοπλασιών.
  4. Ένα άλλο σημείο που φαίνεται αυτή η μετασχισματική δυτική νοοτροπία είναι η ερμηνεία των πνευματικών γεγονότων. Λέγει χαρακτηριστικά: “Έχοντας εκπαιδευθεί σε σύγχρονο “ρωμαιοκαθολικό” Γυμνάσιο, διδάχθηκα πώς όλες οι βιβλικές και πατερικές αναφορές στην καρδιά είναι απλοί συμβολισμοί και αλληγορίες”.

Αλλά ας αφήσουμε το κείμενο να μας μιλήση:

“Χαίρετε. Λέγομαι E. H. και είμαι Αναγνώστης της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Προσέρχομαι στις ακολουθίες στο Μοναστήρι της Αγίας Θεοτόκου στο N. F. M. της Φλόριντα, το οποίο ανήκε στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία Παλαιοημερολογιτών, υπό το ωμοφόριον του Μητροπολίτου Παϊσίου. Το 1998 μπήκαμε κάτω από την δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινουπόλεως. Είμαι φοιτητής στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα στο Ταλαχάσι, όπου σπουδάζω Ρωσσικά.

Πριν δύο χρόνια έκανα ένα ταξείδι στο Μοναστήρι της Αναλήψεως στην Ρεσάκα Γεωργίας, όπου ήλθα σε επαφή με τα γραπτά του Μητροπολίτου Ιεροθέου της Ναυπάκτου. Έχω ωφεληθεί (φωτιστεί) πάρα πολύ από τα γραπτά του. Από όλα όσα έχω διαβάσει για ορθόδοξη θεολογία και πνευματικότητα δεν έχω βρει έναν μοντέρνο ορθόδοξο θεολόγο πιο ακριβή και σωστό από τον Σεβασμιώτατο. Τώρα, όταν διαβάζω άλλα ορθόδοξα κείμενα, τα κατανοώ καλύτερα στα βασικά τους σημεία. Πριν να διαβάσω τα έργα του Σεβασμιωτάτου δεν μπορούσα να κατανοήσω την ορθόδοξη έννοια της καρδιάς. Έχοντας μεγαλώσει στην Αμερική, έμαθα πώς είναι ένα ανεπτυγμένο όργανο που αντλεί αίμα σε όλο το σώμα. Έχοντας εκπαιδευθεί σε σύγχρονο “ρωμαιοκαθολικό” Γυμνάσιο, διδάχθηκα πώς όλες οι βιβλικές και πατερικές αναφορές στην καρδιά είναι απλοί συμβολισμοί και αλληγορίες. Έτσι είναι εύκολο κανείς να εξηγήση γιατί ένα βιβλίο σαν το “Περιπέτειες ενός προσκυνητού” ήταν πολύ δύσκολο να το κατανοήσω, όταν άρχισα το ταξείδι μου στην Ορθοδοξία το 1995. Είναι μεγάλη ευλογία που διάβασα τα βιβλία “Μια βραδυά στην έρημο του Αγίου Όρους”, “Ορθόδοξη Ψυχοθεραπεία”, “Ορθόδοξη Πνευματικότητα”, “Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ως Αγιορείτης”. Έχω σχεδόν τελειώσει το “The mind of the Church”. Μου έχει δώσει μεγάλη βοήθεια να καταλάβω τί πραγματικά είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία. Περισσότερο από όλα με βοήθησε να ελευθερωθώ από την Δυτική μετα-σχισματική νοοτροπία. Πρέπει να παραδεχθώ ότι ακόμα βλέπω τα πράγματα από μια δυτική θέση, επειδή είμαι παιδί της Δύσης. Πιστεύω και συμφωνώ με όλα που είναι γραμμένα σε αυτά τα βιβλία.

Τελευταία συνάντησα και το Romanity. Ο Πνευματικός μου με οδήγησε εκεί. Είμαι εντυπωσιασμένος και πλημμυρισμένος από το πολύτιμο υλικό που παρουσιάζεται εκεί. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία είναι οι προτάσεις για την ψευδή ονομασία της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ως “Βυζαντινής”. Τώρα θα δυσκολευθώ πολύ να συνηθίσω να καλώ τα πράγματα με το όνομά τους και όχι βυζαντινά. Ακόμα ένα ενδιαφέρον σημείο είναι αναφορικά με την 8η και 9η Οικουμενικές Συνόδους. Σχεδόν σε κάθε βιβλίο περί Ορθοδοξίας στην Αγγλική γλώσσα μόνο οι πρώτες 7 Οικουμενικές Σύνοδοι αναφέρονται. Βλέπω την επίδραση της Δύσης σε αυτήν την θέση, γιατί η 8η και η 9η Οικουμενικοί Σύνοδοι συνεκλήθησαν μετά το μεγάλο Σχίσμα του 1054. Αναρωτιόμουν αν είχατε περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο που κρύφτηκαν στην αφάνεια αυτές οι Σύνοδοι, καθώς και για αυτές καθεαυτές τις Συνόδους. Πραγματικά αισθάνομαι πώς χρειάζεται να ξέρουμε περισσότερα για αυτές τις Συνόδους και την πραγματικότητα περί του μύθου των “7 μόνον Οικουμενικών Συνόδων””.

Διάκ. Κ.Ε.Γ. - Γ.Γ.

  • Προβολές: 1221

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance