Μαθητικὸς διαγωνισμὸς Ζωγραφικῆς
Ὁ Μητροπολίτης μας παραμονὲς Χριστουγέννων προσκλήθηκε ἀπὸ τὸν Διευθυντὴ τοῦ 3ου Γυμνασίου κ. Παναγιώτη Βλαχογιάννη, γιὰ νὰ ὀμιλήση στοὺς μαθητὰς καὶ νὰ συζητήση μαζί τους. Ἡ συνάντηση αὐτὴ ἔγινε τὴν 22α Δεκεμβρίου 2003 καὶ λόγῳ τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων ἀνέπτυξε τὸ θέμα τῶν δυσκολιῶν ποὺ συνάντησε ὁ Χριστὸς μὲ τὴν Γεννηση Τοῦ.
Συγκεκριμένως ἀνέπτυξε τρεῖς δυσκολίες. Ἡ πρώτη ὅτι γεννήθηκε σὲ ἕνα σπήλαιο ὡς ξένος καὶ χωρὶς ἰατρικὴ φροντίδα. Ἡ δεύτερη ὅτι ἀμέσως μετὰ τὴν Γεννηση Τοῦ ἡ τοπικὴ κοινωνία ἔζησε τὴν σφαγὴ 14.000 νηπίων ἀπὸ τὴν θηριωδία τοῦ Ἡρώδου. Καὶ ἡ τρίτη δυσκολία ἦταν ὅτι ἐξαναγκάσθηκε νὰ φύγη στὴν Αἴγυπτο καὶ νὰ ζήση ὡς πρόσφυγας.
Στὴν συνέχεια τόνισε ὅτι δυστυχῶς ἴδιες συνθῆκες ἐπικρατοῦν καὶ σήμερα. Ἐμεῖς περιμένουμε Χριστούγεννα γιὰ νὰ χαροῦμε καὶ ὑπάρχουν παιδιὰ σὲ ὅλον τὸν κόσμο, τὰ ὁποῖα ἀντιμετωπίζουν τὶς ἴδιες δυσκολίες ποὺ ἀντιμετώπισε ὁ Χριστός. Κατ' ἀρχὰς πολλὰ παιδιὰ γεννιοῦνται χωρὶς τὴν στοιχειώδη ἰατρικὴ φροντίδα, ἔπειτα νήπια καὶ παιδιὰ κακοποιοῦνται σὲ ὅλον τὸν κόσμο καὶ ἐπὶ πλέον πολλὰ παιδιὰ ἐξαναγκάζονται σήμερα λόγῳ τῶν πολέμων καὶ ἄλλων δυσκολιῶν νὰ ζήσουν ὡς πρόσφυγες.
Καὶ στὸ τέλος τοὺς προέτρεψε νὰ συγκρίνουν το πὼς τὰ ἴδια γεννήθηκαν καὶ μεγάλωσαν στὴν κοινωνία μὲ καλὲς συνθῆκες, ἐνῷ τόσα παιδιὰ στὸν κόσμο βασανίζονται. Στὴν συνέχεια ἔγινε ἐνδιαφέρουσα συζήτηση, μεταξὺ τοῦ Σεβασμιωτάτου καὶ τῶν παιδιῶν. Ἀποτελεσμα τῆς συναντήσεως αὐτῆς ἦταν ὁ Σεβασμιώτατος νὰ τοὺς προτρέψη νὰ συμμετάσχουν σὲ ἕναν διαγωνισμὸ ζωγραφικῆς καὶ ἀνήγγειλε ὅτι θὰ βραβευθοῦν ἀπὸ τὴν 'Ἰερα Μητρόπολη τὰ καλύτερα ἔργα. Πράγματι ἐστάλησαν στὴν 'Ἰερα Μητρόπολη μερικὰ ἔργα μαθητῶν καὶ ἡ ἁρμόδια Ἐπιτροπὴ ποὺ ἀποτελεῖτο ἀπὸ ἁγιογράφο καὶ ζωγράφους προέκρινε τὰ καλύτερα.
Τὸ πρῶτο βραβεῖο ποὺ ἀντιστοιχεῖ στὸ ποσὸ τῶν 150 ΕΥΡΩ καὶ σὲ βιβλία, ἔλαβε ἡ μαθήτρια τῆς Α' Γυμνασίου Ἀντωνία Κουτσογιάννη. Ἡ Ἐπιτροπὴ χαρακτήρισε ὡς ἑξῆς τὸ ἔργο της:
"Ἡ ζωγραφιὰ αὐτὴ μπορεῖ νὰ ὑστερῇ λίγο σὲ σχέδιο καὶ χρῶμα, εἶναι ὅμως πολὺ ἔξυπνος ὁ τρόπος ποὺ δούλεψε τὸ θέμα. Π.χ. χώρισε τὸν κόσμο σὲ πλούσιους καὶ πτωχούς, βάζοντας ἀνάμεσα μιὰ διαχωριστικὴ λωρίδα ποὺ θυμίζει ἄσφαλτο. Αὐτὸ συμβολίζει ὅτι ὑπεύθυνοι γιὰ τὸν χωρισμὸ αὐτὸν δὲν εἶναι ὁ Θεός, ἀλλὰ ὁ ἄνθρωπος (αὐτὸ σημαίνεται μὲ τὸ ὅτι ὁ δρόμος εἶναι ἀνθρώπινη κατασκευή). Ἐπίσης βάζει τοὺς πλουσίους σὲ φῶς ἄπλετο, μὲ αὐτοκίνητα κλπ., ἐνῷ τοὺς πτωχοὺς σὲ γκρίζο τοπίο, ἀφοῦ ὅλα στὴν ζωη τοὺς μοιάζουν γκρίζα".
Τὸ δεύτερο βραβεῖο, ποὺ ἀντιστοιχεῖ στὸ ποσὸ τῶν 100 ΕΥΡΩ καὶ σὲ βιβλία, ἔλαβε ἡ μαθήτρια Γεωργία Πλούμη. Ἡ Ἐπιτροπὴ χαρακτήρισε ὡς ἑξῆς τὸ ἔργο της:
"Στὴν ζωγραφιὰ αὐτὴ ὑπάρχει προοπτικὴ τοῦ χώρου ζωγραφική. 'Ὑπαρχει ὅμως καὶ ὁ συμβολισμὸς τῶν πτωχῶν ποὺ ζητιανεύουν κάτω ἀπὸ τὰ φανάρια, καὶ αὐτὸς τῶν πλουσίων ποὺ ἀδιαφοροῦν ἀγοράζοντας καπέλα".
Τὸ τρίτο βραβεῖο, ποὺ ἀντιστοιχεῖ στὸ ποσὸ τῶν 80 ΕΥΡΩ καὶ σὲ βιβλία, μοιράστηκαν (ἀπὸ 40 €) οἱ μαθητὲς Σπύρος Δοῦλος καὶ Νικος Θανασιός. Ἡ Ἐπιτροπὴ ἔγραψε γιὰ τὰ ἔργα τους:
"Ἡ γκρίζα ζωγραφιὰ δὲν ἔχει μὲν χρῶμα, ἔχει ὅμως προοπτική, ἀλλὰ καὶ κοινωνικὸ μήνυμα, ἀφοῦ μᾶς παρουσιάζει ἀπὸ τὴν μιὰ τὰ παιδιὰ ποὺ πλένουν τὰ τζάμια καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη αὐτοὺς ποὺ τὰ ἐκμεταλλεύονται νὰ καραδοκοῦν νὰ ἁρπάξουν τὸν κόπο τους" καί "Ἡ ζωγραφιὰ αὐτὴ εἶναι καλὴ ὅσον ἀφορᾶ τὸ χρῶμα καὶ τὸ στήσιμο τῶν ἀντικειμένων, πτωχὴ ὅμως σὲ κοινωνικὸ μήνυμα".
Ἡ ἀνακοίνωση τῶν ἀποτελεσμάτων καὶ ἡ παράδοση τῶν βραβείων ἔγινε τὴν 11η Μαρτίου 2004 στὸ Γ' Γυμνάσιο ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη μας σὲ μιὰ ὡραία ἀτμόσφαιρα παρουσία τοῦ Διευθυντοῦ καὶ τῶν Καθηγητῶν τοῦ Σχολείου.
Ἠταν μιὰ καλὴ συνεργασία μεταξὺ τῆς Ἰερας Μητροπόλεως καὶ τοῦ Γυμνασίου μὲ θετικὰ ἀποτελέσματα.-
- Προβολές: 2925