Γεγονότα καὶ Σχόλια: Ἀντιναρκωτικὴ Παρέμβαση
Ἀντιναρκωτικὴ Παρέμβαση
Οἱ λέξεις εἶναι φορεῖς ἐμπειριῶν καὶ συναισθημάτων. Φορτίζονται, ἀνάλογα μὲ τὴν χρήση τους, μὲ περιεχόμενο ποὺ δὲν καλύπτεται πάντα ἀπὸ τὴν ἐτυμολογικὴ ἀνάλυσή τους. Ἔτσι καὶ ἡ λέξη «Παρέμβαση» -τίτλος τῆς ἐκδόσεώς μας - ἔχει φορτισθεῖ μὲ εἰδικὸ περιεχόμενο. Κάποιος μᾶς εἶπε ὅτι θυμίζει τὰ ναρκωτικά. Πράγματι θέλει νὰ ἀχρηστεύση τὶς ναρκωτικ[ες ἰδεολογίες. Θέλει νὰ ἀποτελεῖ μιὰ προληπτικὴ καὶ θεραπευτικὴ παρέμβαση στὴν κοινωνία, ὥστε νὰ μὴ γίνη ἤ μείνει ναρκωμένη.
Ὑπερήφανοι γιὰ τὸ παρελθὸν
Παρὰ τὴν ξενομανία μας, ποὺ ἀποδεικνύεται εὔκολα ἀπὸ τὶς ξενικὲς ὀνομασίες τῶν καταστημάτων, τὸν τρόπο διασκέδασης, τὴν «τυφλὴ» ἐκτίμηση ποὺ ἔχουμε σὲ καθετί τὸ ξένο, αἰσθανόμαστε ὑπερήφανοι γιὰ τὴν καταγωγὴ καὶ τὴν παράδοσή μας. Σὲ πρόσφατη δημοσκόπηση τῆς Εὐρωπαΐκῆς Ἔνωσης, τὸ 91% τῶν Ἑλλήνων εἴμαστε ὑπερήφανοι γιὰ τὶς ρίζες καὶ τὸ παρελθόν μας, ἐνῶ τὸ ἴδιο συμβαίνει μόνο στὸ 71% τῶν Γάλλων καὶ στὸ 45% τῶν Τερμανῶν.
Συμπεράσματα ἀπ' τὸ Δωδεκαήμερο
Ἡ ξενομανία καὶ ἡ ἀλλοτρίωσή μας ἀπὸ τὴν παράδοση τοῦ γένους μας γίνεται ἔντονα αἰσθητὴ κάθε φορὰ τὰ Χριστούγεννα. Κατακλυζόμαστε ἀπὸ τὸν συναισθηματισμὸ τῆς Δύσεως, ποὺ μεταφέρεται κυρίως ἀπὸ τὰ γνωστὰ χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Μᾶς βομβαρδίζουν μὲ ρηχὰ καὶ κάποιες φορὲς νοσηρὰ συναισθήματα. Καὶ εἶναι μᾶλλον πολλοὶ αὐτοὶ ποὺ ἱκανοποιοῦνται μὲ μιὰ τέτοια συναισθηματικὴ θρησκευτικότητα. Τὸ θρησκευτικὸ συναίσθημα οὐδέποτε ἀτονεῖ μέσα στὸν ἄνθρωπο. Ἀτονεῖ ὅμως «ἡ βίωση τῆς θρησκευτικότητας», ἐπισημαίνει ὁ Μητροπολίτης Ἰωαννίνων. Ἀτονεῖ ἡ εἰλικρινὴς βιωματικὴ προσέγγιση τοῦ μυστηρίου τῆς Ἐκκλησίας.
Ἡ πολιτικὴ τοῦ Βατικανοῦ
Οἱ Παπικοὶ ἀναμίχθηκαν ἐνεργὰ στὴν προεκλογικὴ κίνηση στὴν Πολωνία. Προσπάθησαν νὰ πείσουν τοὺς Πολωνοὺς νὰ μὴν ἐπαναλάβουν τὴν 5η Νοεμβρίου τὸ «λάθος τοῦ 1993», ὅταν οἱ ἀριστεροὶ ἀναδείχθηκαν πρώτη δύναμη στὶς βουλευτικὲς ἐκλογές. Οἱ Παπικοὶ στὴν Πολωνία ἔχουν ἐπιδοθεῖ σὲ ἀπροκάλυπτες διώξεις τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, τὴν ὁποία προσπαθοῦν νὰ παρουσιάσουν ὡς συνεργαζόμενη μὲ τὴν Ἀριστερά. Ἡ προεκλογικὴ κίνησή τουςστηριζόταν μᾶλλον στὴν πεποίθηση, ὅτι ἕνας «παπικὸς» πρόεδρος θὰ τοὺς ἔδινε ἄνεση νὰ δροῦν ἀνενόχλητοι εἰς βάρος τῶν ἀνεπιθύμητων Ὀρθοδόξων.
«Διατηρητέα» ζωή
Ἡ ὀρεινὴ Ναυπακτία ἐρήμωσε. Πολλὲς ἐκκλησίες, σχολεῖα καὶ σπίτια ἐρήμωσαν. Ἁποκτοῦν κάποια ζωὴ μόνο τὸ καλοκαῖρι. Ὁρισμένοι, ποὺ ἀγαποῦν αὐτὸν τὸν τόπο, θέλουν νὰ διασώσουν κάποια ἀπὸ τὰ ἐρημωμένα κτήρια ποὺ κινδυνεύουν, προσπαθώντας νὰ τοὺς δοθῆ ὁ χαρακτηρισμὸς τοῦ διατηρητέου. Μπορεῖ βέβαια αὐτὸ νὰ τὸ πετύχουν. Καὶ τὸ εὐχόμαστε. Ἡ Χειμερινὴ ζωὴ ὅμως στὴν ὀρεινὴ Ναυπακτία δὲν μπορεῖ πιὰ νὰ χαρακτηρισθῆ διατηρητέα, γιατὶ ἀπουσιάζουν παντελῶς αὐτοὶ ποὺ μποροῦν νὰ τὴν «ἀποκαταστήσουν».
- Προβολές: 1320