Ἀπὸ τὴν μακρινὴ Ταϊβὰν - Ὁ π. Ἰωνᾶς (Μοῦρτος) στὴν Ναύπακτο
Ὁ Ἱεραπόστολος π. Ἰωνᾶς Μοῦρτος ποὺ ἐργάζεται στὴν μακρινὴ Ταϊ-Πέϊ της Ταϊβὰν ἐπισκέφθηκε γιὰ λίγες ἡμέρες τὴν Ἑλλάδα καὶ τὴν ἰδιαίτερη πατρίδα του, τὴν Πάτρα. Στὸν π. Ἰωνᾶ καὶ τὸ ἔργο του ἔχουμε ἀναφερθῇ ἐκτενέστερα σὲ παλαιότερα τεύχη τῆς Ε.Π. (τ. 85-88), δημοσιεύοντας σὲ συνέχειες συνέντευξη ποὺ μᾶς εἶχε παραχωρήσει, μὲ τίτλο «Μιὰ φωνὴ ἀπὸ τὴν Νινευῆ», τὴν ὁποία ἐξέδωσε ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη σὲ βιβλίο γιὰ τὴν ἐνίσχυση τῆς Ἱεραποστολῆς στὴν μακρινὴ Ταϊβάν.
Ὁ π. Ἰωνᾶς κατὰ τὴν ἐπίσκεψή του συναντήθηκε καὶ μὲ τὸν Μητροπολίτη μας, γιὰ νὰ τοῦ ἐκφράση τὶς εὐχαριστίες του γιὰ τὴν βοήθειά του. Σὲ κάθε εὐκαιρία ὁ π. Ἰωνᾶς ὑπογραμμίζει τὴν μεγάλη σημασία τῆς ὀρθόδοξης διδασκαλίας ποὺ ἀντλεῖ μέσα ἀπὸ τὰ βιβλία τοῦ Σεβασμιωτάτου, καὶ ἄλλων συγχρόνων ἐπισκόπων καὶ θεολόγων, ἰδίως τοῦ Μητροπολίτου Περγάμου κ. Ἰωάννη, γιὰ νὰ διαλεχθῇ μὲ τοὺς ἀλλοδόξους καὶ νὰ κατηχήση τοὺς προσηλύτους. Ἐπίσης, ἡ Ἱερὰ Μονὴ Γενεθλίου Θεοτόκου (Πελαγίας) Θηβῶν ποὺ ἐκδίδει τὰ βιβλία τοῦ Σεβασμιωτάτου, τύπωσε, μὲ τὴν ἄδεια καὶ εὐλογία τοῦ Μητροπολίτου Θηβῶν κ. Ἱερωνύμου, τὴν κινεζικὴ ἔκδοση τοῦ βιβλίου «Μιὰ βραδυὰ στὴν Ἔρημο τοῦ Ἁγίου Ὅρους» σὲ 5.000 ἀντίτυπα, τὰ ὁποῖα ἀπέστειλε στὴν Τάϊ Πέϊ, ὡς προσφορὰ στὴν ἐκεῖ ὀρθόδοξη νέα Ἐνορία.
Μὲ τὴν εὐκαιρία τῆς ἐλεύσεως τοῦ π. Ἰωνᾶ στὴν Ἑλλάδα, ὁ Σεβασμιώτατος τὸν κάλεσε νὰ μιλήση στοὺς Χριστιανοὺς τῆς Ναυπάκτου στὰ πλαίσια τῶν ἀπογευματινῶν ὁμιλιῶν τῆς Δευτέρας στὴν αἴθουσα τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως. Ἔτσι ταξιδεύσαμε καὶ ἐμεῖς στὴν νέα «Νινευῆ» –τὴν μακρινὴ Ταϊβὰν ποὺ ἀποτελεῖ τμῆμα τοῦ κινεζικοῦ πολιτισμοῦ– μέσῳ τοῦ ζωντανοῦ λόγου τοῦ π. Ἰωνᾶ ἀλλὰ καὶ μέσῳ τῆς τεχνολογίας τῶν ἠλεκτρονικῶν ὑπολογιστῶν, ποὺ εἶναι ἡ εἰδικότητά του.
Μερικὰ ἀπὸ τὰ σημαντικὰ σημεῖα τῆς ὁμιλίας του ἦταν τὰ ἑξῆς:
–Εὐχαρίστησε ὅσους βοήθησαν πνευματικά, ἠθικὰ καὶ ὑλικὰ στὴν δημιουργία καὶ στήριξη τῆς Ἐνορίας του.
–Εὐχαρίστησε τὸν Σεβασμιώτατο γιὰ τὴν βοήθεια ποὺ τοῦ παρέχει μέσῳ τῶν βιβλίων του, τὰ ὁποῖα χρησιμοποιεῖ στὸν διάλογό του μὲ τοὺς ἀλλοεθνεῖς καὶ ἀλλόθρησκους καὶ στὴν κατήχηση τῶν προσερχομένων στὴν Ὀρθοδοξία, καθὼς καὶ γιὰ τὴν ἠθικὴ καὶ τὴν κατὰ δύναμη οἰκονομικὴ βοήθεια.
–Μίλησε, μετὰ ἀπὸ σχετικὴ παρότρυνση τοῦ Μητροπολίτου, γιὰ τὶς σχέσεις του μὲ τὸν π. Πορφύριο καὶ γιὰ τὶς τελευταῖες στιγμὲς τοῦ ἡγιασμένου Γέροντος.
–Τὸ κέντρο τῆς ἱεραποστολικῆς του δράσης εἶναι ἡ τέλεση τῆς θείας Λειτουργίας.
–Τὸ ἱεραποστολικὸ ἔργο δὲν νοεῖται χωρὶς τὴν εὐλογία τῆς Ἐκκλησίας διὰ τῶν Ἐπισκόπων της.
–Τόνισε τὴν μεγάλη ἀνάγκη προσφορᾶς θεολογικοῦ λόγου. Χωρὶς τὴν θεολογία, ἡ ἠθική, πολιτιστικὴ καὶ οἰκονομικὴ προσέγγιση τῶν πολιτῶν στὶς προηγμένες πολιτιστικὰ κοινωνίες εἶναι ἀναποτελεσματική.
–Ἔχει μεγάλη σημασία γιὰ τοὺς Κινέζους ἡ διδασκαλία τῆς Ὀρθοδοξίας γιὰ τὴν Ἁγία Τριάδα, τὴν προσευχὴ σὲ προσωπικὸ Θεό, τὴν συγχώρηση καὶ ἀπάλειψη ὅλου τοῦ κακοῦ παρελθόντος διὰ τῆς ἐξομολογήσεως.
–Τὰ κύρια χαρακτηριστικὰ στοιχεῖα τῆς θρησκευτικότητος τῶν Κινέζων εἶναι ἕνας ἰδιότυπος πανθεϊσμὸς καὶ ἡ λατρεία τῶν προγόνων.
–Ὁ φόβος εἶναι τὸ κύριο χαρακτηριστικὸ τοῦ θρησκευτικοῦ συναισθήματος τῶν Κινέζων.
–Ἡ Ἱεραποστολὴ ἔχει ἀνάγκη ἀπὸ πνευματική, ἠθική, ὑλική, οἰκονομικὴ καὶ νομικὴ βοήθεια. Πολλὲς φορὲς κινδύνευσε ἡ ἐκεῖ παρουσία τοῦ ἀπὸ τὴν μὴ τήρηση κάποιων νομικῶν διατάξεων, ἡ τὴν ἔλλειψη στοιχειώδους νομικῆς κάλυψης.
–Σπουδαῖο ἱεραποστολικὸ «ἐργαλεῖο» του εἶναι ἡ ἱστοσελίδα ποὺ ὁ ἴδιος ἔχει δημιουργήσει καὶ περιέχει ὀρθόδοξα θεολογικὰ καὶ κατηχητικὰ κείμενα, εἰκόνες, ὕμνους, κατήχηση μέσῳ πολυμέσων προσβάσιμα στὰ κινεζικὰ καὶ σὲ ἄλλες ξένες γλῶσσες.
Ὁ π. Ἰωνᾶς μας παρουσίασε μιὰ ἄλλη διάσταση τῆς ἱεραποστολῆς, τοῦ χρέους καὶ τῶν εὐθυνῶν μας ἔναντι τοῦ ἑαυτοῦ μας καὶ τῆς οἰκουμένης. Οἱ ἀκροατὲς ἐξαπλάγησαν καὶ προβληματίσθηκαν καὶ προσφέρθηκαν καὶ γιὰ τὴν ὑλικὴ στήριξη τῆς ἱεραποστολῆς.
Εὐχόμαστε ὁ Θεὸς νὰ κατευθύνη τὰ βήματά του καὶ νὰ τὸν ἐμπνέη σὲ κάθε ἔργο ἀγαθό, οἱ πρεσβεῖες τῶν ἁγίων νὰ τὸν φυλάγουν ἀπὸ κάθε κακὸ καὶ οἱ εὐχὲς τῶν πνευματικῶν του πατέρων καὶ τῶν ἐπισκόπων νὰ τὸν στηρίζουν.–
Α.Κ.
- Προβολές: 2758