Skip to main content

Εἰδήσεις Δεκεμβρίου 2007

«Οἴδα ἄνθρωπον ἐν Χριστῷ», δεύτερη ἔκδοση

Μέσα σὲ δεκαπέντε μέρες ἐξαντλήθηκε τὸ τελευταῖο βιβλίο τοῦ Σεβασμιωτάτου μὲ τίτλο «Οἴδα ἄνθρωπον ἐν Χριστῷ» καὶ ὑπότιτλο «βίος καὶ πολιτεία τοῦ Γέροντος Σωφρονίου, τοῦ ἡσυχαστοῦ καὶ θεολόγου». Ἡ πρώτη ἔκδοση κυκλοφόρησε στὶς 4 Ὀκτωβρίου ε.ε. καὶ ἤδη ἀπὸ τὸν Νοέμβριο κυκλοφορεῖ ἡ δεύτερη ἔκδοση τοῦ βιβλίου, τὸ ὁποῖο ἔγινε εὐρύτατα ἀποδεκτὸ ἀπὸ τὸ ἀναγνωστικὸ κοινό.

 

Λαμπρὸς Ἑορτασμὸς τοῦ Ἁγίου Νικολάου Πολιούχου Ἀραχώβης

«Ἀπ’ Ἀντιρρίου καὶ ἄχρι της Ἀραχώβης τε, ἡ Ναύπακτος καὶ πᾶσα ἐνδοχώρα τιμᾶ Σέ, Πανάγιε Νικόλαε, ἐν ναοῖς καὶ σεπτοῖς εἰκονίσμασι καὶ μεγαλύνει τὰ θαύματα α ποιεῖς τοῖς ἐν πίστει Σοὶ προστρέχουσι». Μὲ λαμπρότητα καὶ μεγαλοπρέπεια ἐτίμησεν ἡ εὔανδρος ὀρεινὴ κώμη τῆς Ἀραχώβης εἰς τὰς ἐσχατιᾶς τῆς ἱερᾶς ἡμῶν Μητροπόλεως τὸν φρουρὸν καὶ προστάτην αὐτῆς Ἅγιον Νικόλαον, ὁ περικαλλὴς ναὸς τοῦ ὁποίου στολίστηκε μὲ ἄνθη, κορδέλλες καὶ σημαιοστολίστηκε. Τὴν παραμονὴ τῆς ἑορτῆς ἐτελέσθη μέγας πανηγυρικὸς ἑσπερινὸς μὲ Ἀνοιξαντάρια, ἀργὰ Κεκραγάρια καὶ τὴ Λιτὴ τοῦ Ἁγίου. Τὴν ἡλιόλουστη ἡμέρα τῆς μνήμης του, ὄρθρου βαθέος, ἐψάλη πανηγυρικὸς Ὄρθρος μετὰ Ψαλτηρίων, Πολυελέου, Κανόνων μετὰ ἀργῶν Καταβασιών, Ἀρτοκλασίας καὶ Θεία Λειτουργία, χοροστατούντων τῶν πρεσβυτέρων Ἀρχιμανδρίτου π. Γαβριὴλ Πλάκα καὶ ἱερέως π. Χρήστου Δανιά, μετὰ θείου κηρύγματος καὶ λιτανείας πέριξ τῆς ἐκκλησίας, ὅπου ὅλοι σχεδὸν οἱ κάτοικοι τῆς κώμης ἦταν στὸν ναὸ τοῦ Ἁγίου καὶ πάρα πολλοὶ πιστοὶ ἐκοινώνησαν τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων.

Τῆς πανδήμου λιτανείας ὑπὸ τοὺς λίαν χαρμοσύνους ἤχους τῶν κωδωνοκρουσιὼν προπορεύοντο τὰ λάβαρα, ἡ ἀνθοστόλιστος εἰκόνα τοῦ Ἁγίου, τὸ ἱερὸ Εὐαγγέλιο καὶ ὁ Τίμιος Σταυρός, ἐπευλογούντων τῶν ἱερέων καὶ ἀναπεμπόντων δεήσεις, ἐνῷ οἱ ψάλτες καὶ ὅλο τὸ ἐκκλησίασμα, τὸ ὁποῖο ἔπετο τῆς ἱερᾶς πομπῆς, ἔψαλλεν ἐμμελὼς τὸ ἀπολυτίκιο τοῦ Ἁγίου «Κανόνα πίστεως». Μετὰ τὸ πέρας τῆς λιτανείας καὶ τὴν ἐπαναφορᾶν εἰς τὸν ναὸν ἐψάλη το τοῦ βαρέος ἤχου «Τὶς Θεὸς μέγας» καὶ ἐκινήθησαν αἱ κανδῆλαι καὶ οἱ πολυέλεοι. Εὐλογήθηκαν τὸ ὕψωμα καὶ οἱ προσφερθέντες καρποὶ καὶ μετὰ τὴν ἀπόλυση ἀντηλλάγησαν εὐχαὶ μεταξὺ ἐκκλησιάσματος, τῶν ἱερέων, ἱεροψαλτῶν, ἐπιτρόπων καὶ τῆς νεωκόρου. Ἔψαλλεν ὁ Ἀναγνώστης Γεώργιος Γαλανόπουλος, ὅστις καὶ συνέθεσεν μάλιστα ὕμνους καὶ Μεγαλυνάρια πρὸς τιμὴν τοῦ Ἁγίου, καὶ χορὸς ἱεροψαλτῶν μὲ σεμνότητα καὶ εὐταξία ἱεροπρεπεστάτη. Ἐτίμησαν τὴν λαμπρὰν πανήγυριν τοῦ Ἁγίου μέλη τοῦ Συλλόγου Ἀραχωβιτὼν καὶ τῆς Ἀδελφότητος Ἀμερικῆς «Ὁ Ἅγιος Νικόλαος», ὁ ἰατρὸς Δημήτριος Σισμάνης καὶ μία ἑκατοντὰς πιστῶν Χριστιανῶν ἐνοριτῶν, μέσα σὲ βαθειὰ κατάνυξη καὶ προσευχή.

Καὶ στὴν Ἀθήνα, τὴν Κυριακὴ 9.12.2007, ἐτίμησεν δεόντως τὸν προστάτην τοῦ Ἅγιον Νικόλαον ὁ Σύλλογος Ἀραχωβιτὼν μὲ θεία Λειτουργία καὶ Ἀρτοκλασία στὸν ἱερὸ ναὸ Ἁγίου Δημητρίου Βύρωνος καὶ στὴ συνέχεια μὲ κοινωνικὴ ἐκδήλωση στὴν ἰδιόκτητη πλησίον τοῦ ναοῦ αἴθουσά του, παρουσία πολλῶν μελῶν. Εἴθε ὁ Ἅγιος Νικόλαος, τοῦ ὁποίου τὰ πανσεβάσμια λείψανα διῆλθον πρὸ 920 ἐτῶν (τὸ ἔτος 1087 μ. Χ) ἀπὸ τὴν ἱστορικὴν πόλιν τῆς Ναυπάκτου μὲ προορισμὸν τὸ Μπάρι τῆς Ἰταλίας, γεγονὸς ὅπερ τιμᾶται μὲ θεία Λειτουργία καὶ ἄλλας ἐκδηλώσεις καὶ εἰς τὴν Ναύπακτον καὶ εἰς τὴν Ἀράχωβαν κατ’ ἔτος τὴν 10ην Μαΐου, νὰ πρεσβεύη στὸν Κύριόν μας ὑπὲρ πάντων ἡμῶν καὶ νὰ φρουρῇ καὶ προστατεύη τους πιστῶς ἐκετελούντας τὴν πανεόρτιον μνήμην του. Τὴν σήμερον ἡμέραν εἶναι δυνατὸν νὰ περνῶμεν ἀκωλύτως τὸν ποταμὸν Εὔηνον ἡ τὴν Εὐηνολίμνην καὶ νὰ μὴν κινδυνεύωμεν ἀπὸ πνιγμούς, ὅπως οἱ πρόγονοί μας πρὸ πολλῶν γενεῶν, διο καὶ καθιέρωσαν τὸν ναὸν εἰς Ἀράχωβαν εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Ἁγίου Νικολάου πρὸς προστασίαν των καὶ βοήθειαν, ὅμως κινδυνεύομεν οὐκ ὀλιγότερον ἅπαντες ἐξ ὀλιγοπιστίας ἡ καὶ ἀδιαφορίας περὶ τὰ θεῖα, νὰ συμπνιγῶμεν εἰς τὸν βοῦρκον τῆς ἁμαρτίας καὶ εἰς τὸ ἐρεβῶδες καὶ ταραχῶδες πέλαγος τῶν ποικίλων παθῶν, ἑκουσίως ἡ καὶ ἀκουσίως.

Ὁ Ἅγιος Νικόλαος ὡς ἔχων μεγάλην παρρησίαν εἰς τὸν Χριστόν, πρεσβεύει ἀεὶ ὑπὲρ τῶν πιστῶν καὶ λυτροῦται ὄντως κινδύνων, νόσων, συμφορῶν καὶ θλίψεων αὐτούς. Πολλοὶ ἐνοριακοὶ ναοὶ καὶ ἐξωκκλήσια τῆς θεοσώστου ἱερᾶς μας Μητροπόλεως τιμῶνται ἐπ' ὀνόματι τοῦ Ἁγίου Νικολάου. Ὅθεν μετὰ πίστεως καὶ πόθου ἂς ἐγκωμιάσωμεν ἐπαξίως τοῦτον τὸν μέγαν προστάτην ἁπάντων τῶν πιστῶν, χαριστηρίοις ὕμνοις καὶ μέλεσιν. «Χαίροις ἐκκλησίας φωστὴρ λαμπρός, λιμὴν τῶν πλεόντων καὶ νοσούντων ὁ ἰατρός. Χαίροις Ἀραχώβης φρουρὸς καὶ πολιοῦχος, Νικόλαε τρισμάκαρ, πιστῶν βοήθεια».

Γ.Γ.

Ἡ νηπτική-θεραπευτικὴ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας σὲ κινηματογραφικὴ ταινία

Ἐκδήλωση τοῦ Συνδέσμου Ἀγάπης τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς

Τὴν Κυριακὴ 9 Δεκεμβρίου, στὶς 6 τὸ ἀπογευμα καὶ στὴν Αἴθουσα τοῦ Ἐνοριακοῦ Κέντρου τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίας Παρασκευῆς Ναυπάκτου, στὰ πλαίσια τῆς προετοιμασίας γιὰ τὴν μεγάλη ἑορτὴ τῶν Χριστουγέννων, πραγματοποιήθηκε ἐκδήλωση τοῦ Συνδέσμου Ἀγάπης τῆς Ἐνορίας, ποὺ περιελάμβανε προβολὴ τῆς βραβευμένης ταινίας «OSTROB» καὶ ἀνάλυση τοῦ περιεχομένου της. Τὴν ἐκδήλωση τίμησε μὲ τὴν παρουσία του ὁ Μητροπολίτης μας κ. Ἰερόθεος. Τὴν παρακολούθησαν ἀκόμη ὁ Γενικὸς Ἀρχιερατικὸς Ἐπίτροπος τῆς Μητροπόλεώς μας π. Ἀθανάσιος Λαουρδέκης, Ἱερεῖς, οἱ Ἐκκλησιαστικοὶ Σύμβουλοι τοῦ Ι. Ναοῦ, τὰ Δ.Σ. τῶν ἄλλων Συνδέσμων Ἀγάπης καὶ πλῆθος κόσμου ποὺ γέμισε ἀσφυκτικὰ τὴν Αἴθουσα. Τὴν ἐκδήλωση προλόγισε ὁ Ἐπόπτης τοῦ Συνδέσμου Ἀγάπης , π. Θεμιστοκλῆς Τσιτσιρίκης, καὶ ἀκολούθησε ἡ προβολὴ τῆς ταινίας.

Τὰ γεγονότα ποὺ παρουσιάζονται στὴν ταινία ἐξελίσσονται ἀρχικὰ κατὰ τὸν Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Ὁ πρωταγωνιστής, ποὺ εἶναι ἕνας θερμαστὴς πλοίου, ἐξαναγκάζεται ἀπὸ τοὺς Γερμανοὺς νὰ πυροβολήση καὶ νὰ σκοτώση τὸν καπετάνιο, γιὰ νὰ τοῦ χαρίσουν τὴ ζωή. Μετὰ ἀπὸ μιὰ ἔκρηξη ποὺ ἀκολουθεῖ τὸν βρίσκουν λιπόθυμο τὴν ἑπόμενη μέρα κάποιοι μοναχοὶ καὶ τὸν μεταφέρουν στὸ μοναστήρι τους. Ἐκεῖ ζῆ μὲ βαθειὰ μετάνοια, μὲ προσευχὴ καὶ ἄσκηση. Ὁ Θεός του δίνει πνευματικὰ χαρίσματα, ὅπως τὸ διορατικὸ καὶ προορατικὸ χάρισμα, ἀκόμη δὲ καὶ τῆς θαυματουργίας. Γιὰ νὰ τὰ κρύψη ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους προσποιεῖται τὸν διὰ Χριστὸν σαλό. Στὸ μοναστήρι προστρέχουν πονεμένοι, ἄρρωστοι, δαιμονισμένοι καὶ ζητοῦν λύση στὸ πρόβλημά τους. Τοὺς θεραπεύει μὲ τὴ Χάρη τοῦ Θεοῦ, ἐνῷ ὁ ἴδιος ζῆ μέσα στὶς φλόγες τοῦ Ἅδη γιὰ τὸ ἁμάρτημά του καὶ ἐπικαλεῖται συνέχεια μὲ ἀδιάλειπτη προσευχὴ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ.

Στὸ τέλος τῆς ζωῆς του οἰκονομεῖ ὁ Θεὸς νὰ φανερωθῇ ἡ ἀλήθεια ὅτι δὲν εἶχε σκοτώσει τὸν καπετάνιο τοῦ πλοίου, πρᾶγμα ποὺ τὸν κάνει νὰ ἀκούση «ἀγγέλους νὰ ψάλλουν στὴν καρδιά του». Ἐπίσης προβλέπει τὸ θάνατό του, ἑτοιμάζεται μόνος του καὶ φεύγει ἀπὸ αὐτὸν τὸν κόσμο, βιώνοντας τὸν θάνατο ὡς μετάβαση σὲ μιὰ ἄλλη ζωή. Ὅλοι παρακολούθησαν τὴν ταινία μὲ μεγάλο ἐνδιαφέρον καὶ ἀπόλυτη ἡσυχία. Στὴν συνέχεια ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μᾶς κ. Ἰερόθεος ἔκανε μιὰ ἀνάλυση τοῦ περιεχομένου τῆς ταινίας, καὶ τόνισε μεταξὺ ἄλλων τὰ στοιχεῖα τῆς βαθειᾶς μετάνοιας, τῆς βίωσης τῆς θεολογίας τοῦ Ἁγίου Σιλουανοῦ «κράτα τὸν νοῦ σου στὸν ἅδη καὶ μὴν ἀπελπίζου», τῆς κενώσεως, τῆς φλογερῆς προσευχῆς, τῆς κατὰ Χριστὸν σαλότητος καὶ τῆς ὑπέρβασης τοῦ θανάτου. Ἦταν ὄντως θαυμαστὸ τὸ γεγονὸς πὼς κατέφερε ἡ λεγομένη ὄγδοη τέχνη νὰ ἐκφράση σημαντικὲς ἀλήθειες καὶ ἀρχὲς τῆς ἀσκητικῆς καὶ νηπτικὴς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἡ σκηνοθεσία καὶ τὸ σενάριο ἦταν ἐξαιρετικά, καὶ ἡ ὅλη προβολὴ προκάλεσε βαθειὰ ἐντύπωση στοὺς καλεσμένους. Ἡ ἐκδήλωση ἔκλεισε μὲ τὴν προσφορὰ καφέ, τσαγιοῦ καὶ ἐδεσμάτων ποὺ ἑτοίμασαν οἱ Κυρίες τοῦ Συνδέσμου.

Μ.Τ.

 

Χρονογράφημα: Χριστουγεννιάτικη Λειτουργία

–Νὰ τὰ ποῦμε, μπάρμπα;

–Γιατί, τί εἶναι σήμερα;

Ὁ τραγικὸς αὐτὸς διάλογος μεταξὺ τῶν παιδιῶν-καλαντιστὼν καὶ ἑνὸς ἡλικιωμένου, τὴν παραμονὴ τῶν Χριστουγέννων, τὴν ἡμέρα τῶν καλάντων, ἀποτυπώνει κάπως τὴν ἀλειτούργητη ζωὴ πολλῶν ἀνθρώπων, ἴσως καὶ Χριστιανῶν. Τὰ Χριστούγεννα, ἡ θεία Λειτουργία, ὁ γεννηθεὶς ἐκ Παρθένου Χριστός, δὲν φαίνεται νὰ ἐμπνέουν καὶ νὰ σημαδεύουν τὴν ζωή τους, δὲν φαίνεται νὰ χρωματίζουν καὶ νὰ ἐξαγιάζουν τὶς δραστηριότητές τους, οὔτε καὶ σὲ ἐπίπεδο ἐθιμικό! Καὶ ποιός νὰ τὸ πίστευε ὅτι θὰ συνέβαινε, μέσα σὲ μιὰ ἐξωτερικὰ ἐκκωφαντικὴ «ἑορταστικὴ» ἀτμόσφαιρα!

Ἄλλ' ὅμως, μέσα στὸ βαθὺ σκοτάδι –φυσικὸ καὶ συμβολικό– τοῦ παγωμένου χειμωνιάτικου πρωϊνοῦ, ἡ Ἐκκλησία καλεῖ τοὺς Χριστιανοὺς νὰ λειτουργηθοῦν, νὰ ἐκκλησιασθοῦν, τὴν ἡμέρα τὴν μεγάλη καὶ ἐπιφανῆ τῶν Χριστουγέννων. Τοὺς καλεῖ νὰ ἑορτάσουν τὸν Γεννηθέντα Κύριο, ὁ ὁποῖος τέλεσε μὲ τὴν ἐνανθρώπηση, τὴν θυσία καὶ τὴν ἀνάστασή Του, τὴν Λειτουργία ποὺ διεκόπη γιὰ τὸν Ἀδὰμ στὸν Παράδεισο. Πὼς ἀλλιῶς νὰ γιορτάση κανεὶς τὸ οὐράνιο αὐτὸ δῶρο, τὴν δυνατότητα νὰ λειτουργῆται καὶ νὰ ἐκκλησιάζεται; Καὶ πὼς εἶναι δυνατὸν ἡ θεία Λειτουργία τῶν Χριστουγέννων νὰ μὴν ἐμπνέη ἔπειτα ὅλες τὶς ἐκδηλώσεις τῆς ζωῆς μας, ὅπως ἔχουν ἀποτυπωθῇ καὶ στὰ χριστιανικὰ ἡ τα ἐκχριστιανισμένα–δεν διστάζουμε νὰ τὰ ὀνομάσουμε ἔτσι, ἀφοῦ κάθε τι, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν ἁμαρτία, προσλαμβάνεται καὶ ἐξαγιάζεται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία– ἔθιμα;

Στὴν θεία Λειτουργία εἶναι ἡ Ἁγία Τριάδα, ὁ Χριστός, τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα Του, ἡ Ἐκκλησία, οἱ ἄγγελοι, οἱ ἅγιοι• ἐκεῖ εἶναι ἡ ἱερωσύνη, ἡ θυσία, ἡ εὐχαριστία, ὁ ἁγιασμός, ἡ ἀνακαίνιση τῆς κτίσεως• ἐκεῖ ἡ χάρις, τὰ χαρίσματα, τὰ δῶρα• ἐκεῖ τὸ φῶς, ἡ χαρά, ὁ ὕμνος, ἡ προσευχή, ἡ ἁρμονία• ἐκεῖ ἡ ἄφεση, ἡ συγχώρεση, ἡ θεραπεία• ἐκεῖ τὸ ἔλεος, ἡ ἐλεημοσύνη, ἡ ἀγάπη, ἡ ἀμνησικακία• ἐκεῖ ἡ ἀναγνώριση, ἡ «αὐτοπραγμάτωση», ἡ ἀσφάλεια, ἡ πλήρωση, ἡ ταπείνωση• ἐκεῖ εἶναι ὁ Θεὸς καὶ ὁ ἀληθινὸς ἄνθρωπος. Στὴν θεία Λειτουργία εἶναι ἡ αἰωνιότητα, ἡ ἀθανασία, ἡ αἰώνια μνήμη. Ἐκεῖ ζοῦν καὶ ὅσοι ἔφυγαν ἀπὸ τὸν κόσμον αὐτόν, ἀλλὰ ὑπάρχουν στὴν μνήμη τῆς Ἐκκλησίας.

Ἐκεῖ εἶναι καὶ ἡ θέση μας, γιὰ πάντα: μικρὰ παιδιὰ ἐκκλησιασθήκαμε τὸ πρῶτον, ἐκεῖ ἐκκλησιαζόμαστε μὲ τὴν ἀνοχὴ τοῦ Θεοῦ, καὶ ἐκεῖ θὰ ἐκκλησιαζόμαστε καὶ ὅταν φύγουμε ἀπὸ τὸν κόσμο αὐτόν, γιατί κανεὶς δὲν πρόκειται νὰ πάρη τὴν «θέση» μας στὴν θεία Λειτουργία, ἐκτὸς ἂν ἐμεῖς τὴν ἐγκαταλείψουμε, τὴν προδώσουμε. Ὄρθρος Χριστουγέννων! Ὅποιος δὲν σηκώθηκε πρωΐ νὰ θαυμάση τὴν ἀνατολὴ τοῦ ἡλίου στὸ Αἰγαῖο, νὰ ἀπολαύση τὰ «ρόδινα ἀκρογιάλια», δὲν γνώρισε τὴν ὀμορφιὰ τῆς φύσης. Καὶ ὅποιος δὲν σηκώθηκε πρωΐ, νὰ θαυμάση τὴν ἀνατολὴ τοῦ Ἡλίου τῆς δικαιοσύνης μέσα ἀπὸ τὰ θεῖα τροπάρια τοῦ Ὄρθρου τῶν Χριστουγέννων, δὲν γνώρισε τὴν ὀμορφιὰ τοῦ πνευματικοῦ κόσμου. Χριστουγεννιάτικη Λειτουργία! Ἡ συνέχεια τῆς λειτουργίας τοῦ Παραδείσου καὶ προτύπωση τῆς λειτουργίας τῶν οὐρανῶν.

Ποιός εἶναι τόσο ἀνίκανος «ἔμπορος», γιὰ νὰ τὴν ἀνταλλάξη μὲ τὴν παραλειτουργία καὶ τὴν ἀπεκκλησιοποίηση; Καὶ ποιός εἶναι τόσο ἀνόητος ὥστε νὰ «γιορτάζη» αὐτή την παραλειτουργία; Καὶ ὅμως, στὶς ἡμέρες μας ὅλα γίνονται, καὶ γιορτάζουν «Χριστούγεννα» καὶ αὐτοὶ ποὺ δὲν ὀνομάστηκαν ποτὲ Χριστιανοί, ὅπως γιορτάζουν Χριστούγεννα καὶ οἱ «Χριστιανοὶ» ποὺ ρωτοῦν τὰ παιδιὰ ποὺ λένε τὰ κάλαντα: «Καλά, τί ἡμέρα εἶναι σήμερα;».

Α.Κ. 

Ἐκδηλώσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Μὲ τὴν εὐκαιρία τῶν ἑορτῶν τοῦ ἁγίου Δωδεκαημέρου καὶ πέρα ἀπὸ τὶς ἄλλες λατρευτικὲς συνάξεις, τὰ σαρανταλείτουργα, τοὺς ἐκκλησιασμοὺς σχολείων, τὴν ἐξομολόγηση, κλπ. διοργανώνονται ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μητρόπολη καὶ οἱ ἑξῆς ἐκδηλώσεις: Τὴν ἑβδομάδα 9-16 Δεκεμβρίου ὁ Ἔρανος Ἀγάπης τῆς Μητροπόλεως. Τὴν Παρασκευὴ 21 Δεκεμβρίου στὸ Ἐπισκοπεῖο ἡ συνάντηση τῶν παιδιῶν τῶν Ἱερέων μὲ τὸν Σεβασμιώτατο ἐν ὄψει του Δωδεκαημέρου. Ἀνήμερα τῶν Χριστουγέννων, στὴν Αἴθουσα τοῦ Ἐνοριακοῦ Κέντρου τοῦ Ἁγίου Δημητρίου, τὸ ἐπίσημο γεῦμα ποὺ παραθέτει ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη σὲ συμπολῖτες μας ποὺ διαβιοῦν μόνοι τους. Τὴν δεύτερη ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων, Τετάρτη 26, ἡ καθιερωμένη Χριστουγεννιάτικη Ἑορτὴ τοῦ τμήματος Νεότητος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως στὴν Παπαχαραλάμπειο Αἴθουσα. Τὴν παραμονὴ τῆς Πρωτοχρονιᾶς, Δευτέρα 31, στὸ Ἐνοριακὸ Κέντρο τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς, ἡ Κοπὴ τῆς Βασιλόπιττας γιὰ τοὺς συνεργάτες τοῦ Μητροπολίτου (Ἐφημερίους, Ἐκκλησιαστικοὺς Ἐπιτρόπους, Ἱεροψάλτες, Κατηχητές, Νεωκόρους, Μέλη τῶν Συνδέσμων Ἀγάπης, Ἰερόπαιδες). Εἰδικὰ γιὰ φέτος, μετὰ τὴν Κοπή της Βασιλόπιττας, θὰ ἐπακολουθήση σύναξη καὶ ὁμιλία τοῦ Μητροπολίτου πρὸς τὰ νέα Ἐκκλησιαστικὰ Συμβούλια ποὺ διορίσθηκαν γιὰ τὴν τριετία 2008-2010. Τὴν Τετάρτη 2 Ἰανουαρίου 2008, στὸ Πνευματικὸ Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, ἡ Κοπὴ τῆς Βασιλόπιττας γιὰ τοὺς φοιτητὲς καὶ ἀποφοίτους τῆς Ἐπαρχίας μας, ποὺ συνοδεύεται μὲ τὴν ὁμιλία τοῦ Μητροπολίτου μὲ θέμα «Περιθώριο καὶ περιθωριακοί». Τέλος, μέσα στὸν Ἰανουάριο θὰ παρατεθῇ καὶ τὸ ἐπίσημο γεῦμα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως πρὸς τοὺς ἐργαζομένους σὲ ἐξωτερικὲς ἐργασίες τοῦ Δήμου Ναυπάκτου.

«Φλόγα»

Τὸ τριήμερο 15-17 Δεκεμβρίου, στὴν Αἴθουσα «Ναυπακτία», ὁ «Σύλλογος Γονέων Παιδιῶν μὲ Καρκίνο» «Φλόγα» διοργάνωσε δωροέκθεση μὲ στόχο τὴν συγκέντρωση χρημάτων καί, κυρίως, τὴν ἐνημέρωση καὶ τὴν εὐαισθητοποίηση τῶν πολιτῶν ἀπέναντι στὰ προβλήματα τῶν παιδιῶν αὐτῶν καὶ τῶν οἰκογενειῶν τους. Ὁ Σεβασμιώτατος τέλεσε τὸν ἁγιασμὸ τῆς ἔκθεσης καὶ ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη ἐξέδωσε σχετικὴ ἀνακοίνωση συμπαράστασης καὶ συμμετοχῆς καὶ βοήθησε στὴν ἑτοιμασία τῆς ἐκδήλωσης διὰ τῶν μελῶν τῶν Συνδέσμων τῆς Ἀγάπης. Ὁ Σύλλογος «Φλόγα» βασίζεται στὴν ἐθελοντικὴ ἐργασία τῶν μελῶν του καὶ στὴν ὑποστήριξη τῶν εὐαισθητοποιημένων πολιτῶν καὶ οἱ πόροι του προέρχονται ἀποκλειστικὰ ἀπὸ τὶς προσφορὲς τοῦ λαοῦ. Λειτουργεῖ κοντὰ στὰ Παιδιατρικὰ Νοσοκομεῖα τῆς Ἀθήνας καὶ παρέχει στέγη καὶ ὑποστήριξη στὰ παιδιὰ ἀπὸ τὴν Ἐπαρχία. Μεριμνᾶ γιὰ τὴν μεταφορὰ τῶν ἀσθενῶν παιδιῶν στὰ νοσοκομεῖα καὶ τὰ ἐξεταστικὰ κέντρα καὶ ἔχει ἕνα ἰδιόκτητο κτίριο, τὸ Σπίτι τῶν Παιδιῶν τῆς Φλόγας, γιὰ τὴν φιλοξενία τῶν παιδιῶν καὶ τῶν οἰκογενειῶν τοὺς κοντὰ στὰ ἰατρικὰ κέντρα τῶν Ἀθηνῶν («ΦΛΟΓΑ», τήλ. 2107485000, www.floga.org.gr).

***

Ὁ Πατριάρχης Μόσχας κ. Ἀλέξιος στὴν προσφώνησή του πρὸς τὸν Ἕλληνα Πρωθυπουργὸ κ. Κ. Καραμανλῆ, κατὰ τὴν πρόσφατη ἐπίσκεψη τοῦ δευτέρου στὴν Μόσχα, ὑπογράμμισε ὅτι οἱ Ἕλληνες καὶ οἱ Ρῶσσοι εἶναι ἀδελφικοὶ λαοὶ μὲ κοινὴ κληρονομιὰ τὴν Ἁγία Ὀρθοδοξία. «Μὲ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἔχουμε ἄριστες σχέσεις», ὑποστήριξε ἐπιπλέον ὁ Πατριάρχης. Στὴν ἀντιφώνησή του ὁ Ἕλληνας Πρωθυπουργὸς ἐπεσήμανε, μεταξὺ ἄλλων, ὅτι «οἱ ἱστορικοὶ καὶ πνευματικοὶ δεσμοὶ ἀνάμεσα στοὺς δύο λαοὺς πηγαίνουν πολλοὺς αἰῶνες πίσω, ξεκινοῦν ἀπὸ τὸ Βυζάντιο καὶ ἔχουν ὡς συνδετικὸ κρίκο τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ποὺ εἶναι ἡ Μητέρα Ἐκκλησία καὶ τῶν δύο Ἐκκλησιῶν» (rnn.gr).

***

Τὸ Ὁμοσπονδιακὸ Δικαστήριο τῆς Ἑλβετίας ἐπικύρωσε τὴν πρωτόδικη καταδίκη σὲ βάρος Τούρκου ἐθνικιστὴ πολιτικοῦ γιὰ ἄρνηση τῆς Γενοκτονίας τῶν Ἀρμενίων. Ὁ ἡγέτης τοῦ τουρκικοῦ Ἐργατικοῦ Κόμματος εἶχε παραπεμφθεῖ σὲ δικαστήριο τῆς Λωζάννης, ἔπειτα ἀπὸ μήνυση ἀρμενικῆς καταγωγῆς πολίτη, ἐπειδὴ σὲ ὁμιλία του τὸ 2005 στὴν Ἑλβετία εἶχε ἀρνηθεῖ ὅτι οἱ Ἀρμένιοι ὑπῆρξαν θύματα γενοκτονίας ἀπὸ τοὺς Ὀθωμανοὺς Τούρκους τὸ 1915, ἰσχυριζόμενος ὅτι πρόκειται περὶ «διεθνοῦς ψέματος». Σύμφωνα μὲ τὸ ἄρθρο 261 τοῦ ἑλβετικοῦ Ποινικοῦ Κώδικα ἡ ἄρνηση ἡ ἡ δικαιολόγηση μίας γενοκτονίας ἡ ἑνὸς ἐγκλήματος εἰς βάρος τῆς ἀνθρωπότητας τιμωρεῖται μὲ ποινὴ φυλάκισης ἡ πρόστιμο. Ὁ καταδικασθεῖς εἶναι ἡγέτης τοῦ Ἐργατικοῦ Κόμματος μὲ ἰσχνὴ ἐκλογικὴ δύναμη. Τὸ κόμμα του χαρακτηρίζεται μαοϊκό. Ὁ ἴδιος ἔχει συμμαχήσει μὲ τοὺς ἀκροδεξιοὺς Γκρίζους Λύκους καὶ τοὺς ἀκραιφνεῖς κεμαλικοὺς ἐθνικιστές, ἐνῷ κύκλοι τῆς τουρκικῆς Ἀριστερᾶς τὸν ἔχουν ἀποκηρύξει ἐπανειλημμένως χαρακτηρίζοντάς τον ἀκόμη καὶ ἄνθρωπο τῶν τουρκικῶν μυστικῶν ὑπηρεσιῶν. Οἱ δηλώσεις του στρέφονται ἐνίοτε κατὰ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου (in.gr).

***

Κένυα, Μπουκόμπα, Οὐγκάντα, Κογκό, Μπραζαβίλ, Μπουρίντι, Καμερούν, Τσάντ, Ἀκτὴ Ἐλεφαντοστοῦν, Νιγηρία, Μπενίν, Μαδαγασκάρη, Ζιμπάμπουε, Ζάμπια, Κορέα, Ἰνδία, Ἰνδονησία, Φιλιππίνες, εἶναι μερικὲς ἀπὸ τὶς χῶρες, ὅπου ἐργάζονται ὀρθόδοξες Ἱεραποστολές, τὶς ὁποῖες ἐνισχύει οἰκονομικὰ ἡ Ἀποστολικὴ Διακονία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἡ ἐνίσχυση προορίζεται γιὰ μισθοὺς ἰθαγενῶν Κληρικῶν, ἐπιδόματα Ἱεραποστόλων, συντάξεις χηρῶν Κληρικῶν, ὑποτροφίες, ἀγορὰ ἐκκλησιαστικῶν εἰδῶν καὶ βιβλίων, ἐπιχορηγήσεις ἱερατικῶν Σχολῶν κλπ.

***

Ἡ Ἐκκλησιαστικὴ Ἀκαδημία «Ἅγιος Ἀθανάσιος ὁ Ἀθωνίτης» τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κεντρώας Ἀφρικῆς (μὲ Σέβ. Μητροπολίτη τὸν κ. Ἰγνάτιο Μανδελίδη) ἐγκαινιάστηκε ἀπὸ τὸν Μάκ. Πατριάρχη Ἀλεξανδρείας κ. Θεόδωρο. Ἡ Ἀκαδημία ἀνεγέρθηκε σὲ οἰκόπεδο ποὺ δώρισε ὁ πρόεδρος τῆς Ἑλληνικῆς Κοινότητος κ. Κων. Σοφιάδης στὴν Κινσάσα του Κογκό. Ἔχει δὲ σκοπὸ τὴν ἀναβάθμιση τῆς θεολογικῆς καὶ ἐκκλησιολογικῆς μορφώσεως τῶν Κληρικῶν καὶ στελεχῶν τῆς Μητροπόλεως, τὴν καλλιέργεια ὀρθοδόξου ἤθους καὶ τὸν καταρτισμὸ τῶν σπουδαστῶν ὥστε νὰ μποροῦν νὰ διδάξουν καὶ στὴν ἐκπαίδευση, μετὰ τὴν ἀποφοίτησή τους.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Προβολές: 2656