Skip to main content

Γεγονός καὶ Σχόλιο: Ἀπάτη καί ἀφέλεια

Ζοῦμε σέ μιά ἐποχή διαφημίσεων διαφόρων προϊόντων. Τίς περισσότερες φορές αὐτό λειτουργεῖ μέσα σέ μιά νοοτροπία ὄχι ἁπλῶς ἱκανοποίησης, ἀλλά δημιουργίας ἀναγκῶν. Οἱ παραγωγεῖς καί οἱ διαφημιστές προϊόντων προσπαθοῦν νά ἀναπτύξουν τήν ἀνάγκη ὑπάρξεως ἀναγκῶν γιά νά πουλήσουν τά ἐμπορεύματά τους. Ὅλη αὐτή ἡ νοοτροπία συνιστᾶ πράγματι τό πνεῦμα τοῦ καπιταλισμοῦ, πού εἶναι ἀντίθετο μέ τήν ἀσκητική της Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ὅταν ὁμιλῶ ἐδῶ γιά ἀσκητική, ἐννοῶ το νά ἀρκεῖται κανείς στά ἀναγκαῖα.

Ἀλλά τό πρόβλημα τῆς διαφημίσεως κατήντησε στίς ἡμέρες μᾶς γελοῖο, διότι συνδέεται μέ τήν προσφορά δώρων, καί μάλιστα αὐτή ἡ προσφορά προκαλεῖ κάθε σοβαρό ἄνθρωπο. Γιά παράδειγμα νά ἀναφέρω ὅτι πρόσφατα γιά νά ἔχουν τήν δυνατότητα οἱ ἀναγνῶστες νά λάβουν δῶρα μιᾶς Ἑταιρείας ἔπρεπε νά ἀπαντήσουν σέ μερικές παιδαριώδης ἐρωτήσεις. Θά ἀναφέρω μερικές ἀπό αὐτές. 1. “Ποιό εἶναι τό ψηλότερο βουνό τῆς Ἑλλάδος; Ὁ Ὑμηττός; ὁ Ὄλυμπος; ἤ ἡ Πεντέλη;” Ἡ ἀπάντηση στό ἐρώτημα αὐτό ἀνταποκρίνεται σέ δῶρο ἀξίας 40.000 δρχ. 2. “Ο Πύργος τοῦ Ἄϊφελ ποῦ βρίσκεται; Στό Μόναχο; στό Μιλάνο; ἤ στό Παρίσι;” Ὅποιος ἀπαντήσει σωστά στό ἐρώτημα αὐτό θά λάβη ὡς δῶρο ἕνα κινητό τηλέφωνο μέ τήν σύνδεση. 3. “Που βρίσκεται ὁ Παρθενώνας; Στήν Ἀθήνα; στήν Ἄγκυρα; ἤ στήν Λεμεσό;” Τό δῶρο στήν σωστή ἀπάντηση εἶναι ἀξίας 12.000 δρχ.

Βέβαια, ἀπαραίτητη προϋπόθεση γιά τήν λήψη τοῦ δώρου εἶναι ἡ παραγγελία κάποιου ἀντικειμένου τῆς Ἑταιρείας καί, ἀκόμη, ὅλοι ὅσοι ἀπαντήσουν σωστά σέ κάθε ἐρώτηση θά τεθοῦν σέ ἰδική κληρωτίδα γιά τήν ἀνάδειξη τοῦ νικητοῦ. Ὁπότε, ὅλοι ὅσοι θά ἀπαντήσουν ὑποχρεώνονται νά ἀγοράσουν ἕνα ἀντικείμενο τῆς Ἑταιρείας, καί, βέβαια, ἐλάχιστοι θά λάβουν μικρά δῶρα.

Ζοῦμε, πράγματι, σέ ἐποχή κέρδους, ἀπάτης καί ἀφέλειας. Οἱ ἄνθρωποι τῆς ἐποχῆς μᾶς θέλουν νά κερδίζουν πολύ περισσότερα ἀπό ὅσα πρέπει καί μποροῦν, ὁπότε ἐξαπατοῦν τούς ἀφελεῖς ἀνθρώπους. Ἔτσι, ὑπάρχει ἀπάτη τῶν Ἑταιρειῶν καί ἀφέλεια τῶν ἀγοραστῶν. Αὐτή ἡ ἀφέλεια φαίνεται χαρακτηριστικά σέ διάφορες ἐκπομπές τῆς Τηλεοράσεως.

Νομίζω πρέπει νά ἀντιδράσουμε σέ ὅλη αὐτήν τήν βιομηχανία τῆς ἀπάτης. Καί ὁ μόνος τρόπος ἀντίδρασης εἶναι νά μήν ἀνταποκρινόμαστε σέ αὐτήν τήν νοοτροπία. Χρειάζεται τελεία περιφρόνηση. Γιατί εἶναι ἀλήθεια ὅτι γιά νά τυπώση κάποια Ἑταιρεία τό πολυτελές διαφημιστικό ὑλικό καί μάλιστα νά τό ἐνσωματώση μέσα στίς Ἐφημερίδες πρέπει νά ξοδέψη πολλά ἑκατομμύρια δρχ. Αὐτό, ὅμως, τό κάνει ἐπειδή ὑπάρχει ἀνταπόκριση ἐκ μέρους τοῦ λαοῦ!

Πρέπει νά ἀναληφθῆ ἀπό ὅλους μας μιά δυναμική ἐκστρατεία γιά νά καταστραφοῦν ὅλα τα “δολώματα” καί ὅλα τα “δίχτυα” πού ἀπατοῦν τούς ἀνθρώπους. Τουλάχιστον ἐκεῖνο πού χρειάζεται εἶναι νά μή ἀνταποκρινόμαστε σέ τέτοιες προτροπές.

Ν.Ι.

ΓΕΓΟΝΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΟ

  • Προβολές: 2916