Γεγονός καὶ Σχόλιο: Απάτη και αφέλεια
Ζούμε σε μια εποχή διαφημίσεων διαφόρων προϊόντων. Τις περισσότερες φορές αυτό λειτουργεί μέσα σε μια νοοτροπία όχι απλώς ικανοποίησης, αλλά δημιουργίας αναγκών. Οι παραγωγείς και οι διαφημιστές προϊόντων προσπαθούν να αναπτύξουν την ανάγκη υπάρξεως αναγκών για να πουλήσουν τα εμπορεύματά τους. Όλη αυτή η νοοτροπία συνιστά πράγματι το πνεύμα του καπιταλισμού, που είναι αντίθετο με την ασκητική της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Όταν ομιλώ εδώ για ασκητική, εννοώ το να αρκείται κανείς στα αναγκαία.
Αλλά το πρόβλημα της διαφημίσεως κατήντησε στις ημέρες μας γελοίο, διότι συνδέεται με την προσφορά δώρων, και μάλιστα αυτή η προσφορά προκαλεί κάθε σοβαρό άνθρωπο. Για παράδειγμα να αναφέρω ότι πρόσφατα για να έχουν την δυνατότητα οι αναγνώστες να λάβουν δώρα μιας Εταιρείας έπρεπε να απαντήσουν σε μερικές παιδαριώδης ερωτήσεις. Θα αναφέρω μερικές από αυτές. 1. “Ποιό είναι το ψηλότερο βουνό της Ελλάδος; Ο Υμηττός; ο Όλυμπος; ή η Πεντέλη;” Η απάντηση στο ερώτημα αυτό ανταποκρίνεται σε δώρο αξίας 40.000 δρχ. 2. “Ο Πύργος του Άϊφελ που βρίσκεται; Στο Μόναχο; στο Μιλάνο; ή στο Παρίσι;” Όποιος απαντήσει σωστά στο ερώτημα αυτό θα λάβη ως δώρο ένα κινητό τηλέφωνο με την σύνδεση. 3. “Που βρίσκεται ο Παρθενώνας; Στην Αθήνα; στην Άγκυρα; ή στην Λεμεσό;” Το δώρο στην σωστή απάντηση είναι αξίας 12.000 δρχ.
Βέβαια, απαραίτητη προϋπόθεση για την λήψη του δώρου είναι η παραγγελία κάποιου αντικειμένου της Εταιρείας και, ακόμη, όλοι όσοι απαντήσουν σωστά σε κάθε ερώτηση θα τεθούν σε ιδική κληρωτίδα για την ανάδειξη του νικητού. Οπότε, όλοι όσοι θα απαντήσουν υποχρεώνονται να αγοράσουν ένα αντικείμενο της Εταιρείας, και, βέβαια, ελάχιστοι θα λάβουν μικρά δώρα.
Ζούμε, πράγματι, σε εποχή κέρδους, απάτης και αφέλειας. Οι άνθρωποι της εποχής μας θέλουν να κερδίζουν πολύ περισσότερα από όσα πρέπει και μπορούν, οπότε εξαπατούν τους αφελείς ανθρώπους. Έτσι, υπάρχει απάτη των Εταιρειών και αφέλεια των αγοραστών. Αυτή η αφέλεια φαίνεται χαρακτηριστικά σε διάφορες εκπομπές της Τηλεοράσεως.
Νομίζω πρέπει να αντιδράσουμε σε όλη αυτήν την βιομηχανία της απάτης. Και ο μόνος τρόπος αντίδρασης είναι να μην ανταποκρινόμαστε σε αυτήν την νοοτροπία. Χρειάζεται τελεία περιφρόνηση. Γιατί είναι αλήθεια ότι για να τυπώση κάποια Εταιρεία το πολυτελές διαφημιστικό υλικό και μάλιστα να το ενσωματώση μέσα στις Εφημερίδες πρέπει να ξοδέψη πολλά εκατομμύρια δρχ. Αυτό, όμως, το κάνει επειδή υπάρχει ανταπόκριση εκ μέρους του λαού!
Πρέπει να αναληφθή από όλους μας μια δυναμική εκστρατεία για να καταστραφούν όλα τα “δολώματα” και όλα τα “δίχτυα” που απατούν τους ανθρώπους. Τουλάχιστον εκείνο που χρειάζεται είναι να μη ανταποκρινόμαστε σε τέτοιες προτροπές.
Ν.Ι.
- Προβολές: 2351