Skip to main content

Εἰδήσεις - Νοεμβρίου 2009

«Τοῦ Δήμου Ναυπάκτου ἡ πόλη καὶ τὰ χωριά»

Χαράλαμπου Χαραλαμπόπουλου

Μὲ τὸν παραπάνω τίτλο ἐκδόθηκε τὸ βιβλίο τοῦ κ. Χάρ. Δ. Χαραλαμπόπουλου, ἔκδ. 2006 τῆς Ἑταιρείας Ναυπακτιακὼν Μελετῶν μὲ τὴν χορηγία τοῦ Δήμου Ναυπάκτου. Εἶναι τὸ τέταρτο βιβλίο τῆς σειρᾶς «Ἡ Ναύπακτος καὶ ἡ ἐνδοχώρα» καί, ὅπως γράφεται στὸν πρόλογο, ἀναφέρεται στὴν πανάρχαια πόλη τῆς Ναυπάκτου, πρωτεύουσα τῆς ἐπαρχίας Ναυπακτίας καὶ γιὰ πολλοὺς αἰῶνες «προκαθεζόμενη πόλις τῆς Αἰτωλίας», καὶ στὰ χωριὰ ποῦ ἀποτελοῦν τὸν σημερινὸ Δῆμο Ναυπάκτου.

Ὁ ἀναγνώστης τοῦ βιβλίου θὰ ξεκινήση τὴν ἱστορικὴ διαδρομὴ τοῦ τόπου ἀπὸ τὰ πανάρχαια χρόνια, τὶς παρυφὲς τοῦ μύθου, θὰ περάση στὴν ἱστορικὴ ἐποχή, τὰ χρόνια τῆς Ἀθηνοκρατίας, τῆς ρωμαϊκῆς κυριαρχίας, στὴν βυζαντινὴ καὶ μεταβυζαντινὴ ἐποχή, στὰ χρόνια τῆς Ἑνετοκρατίας καὶ Τουρκοκρατίας καὶ θὰ φτάση στὴν νεώτερη ἱστορία μετὰ τὴν ἀπελευθέρωση καὶ ὡς τὶς μέρες μας.

Ἡ ἐξιστόρηση εἶναι ἐμπλουτισμένη μὲ πολλὲς μαρτυρίες ἀπὸ κείμενα περιηγητῶν καὶ περιέχει πολλὲς πληροφορίες τῆς ζωῆς τῶν ἀνθρώπων κάθε ἐποχῆς. Ἐνδιαφέρον προκαλοῦν οἱ πίνακες μὲ τὰ ὀνόματα ἰδιοκτητῶν γῆς καὶ κατοίκων τῆς Ναυπάκτου καὶ τῶν χωριῶν, ἀπὸ τὸ πανάρχαιο Μητρῶο τοῦ Δήμου, «καταρτισθὲν ἐν ἔτει 1879».

Εἶναι ἕνα βιβλίο πολὺ χρήσιμο γιὰ κάποιον ποῦ θέλει νὰ γνωρίση τὴν ἱστορία τῆς Ναυπάκτου καὶ νὰ συνδέση τὸ παρὸν μὲ τὸ παρελθόν της.

«Διαδρομὲς στὰ Κράβαρα»

Κώστα Παπαδημητρίου

Εἶναι συγκινητικὸ νὰ δείχνη κανεὶς τὸν δεσμὸ καὶ τὴν ἀγάπη του στὴν πατρική του γῆ, στὸν τόπο ποῦ τὸν γέννησε καὶ τὸν ἀνάστησε καὶ ποῦ ἔχει σφραγίσει ἀνεξίτηλα τὸ βαθύτερο «εἶναι» του.

Αὐτὸ ἀφορᾶ κατ’ ἐξοχὴν στὸν ἀκούραστο Ναυπάκτιο συγγραφέα καὶ ἐκπαιδευτικό, τὸν κ. Κώστα Δ. Παπαδημητρίου, ὁ ὁποῖος ἔχει ἀσχοληθῇ σὲ ἀρκετὰ βιβλία τοῦ μὲ τὴν ρουμελιώτικη ἱστορία καὶ ζωή, καὶ ἰδιαίτερα μὲ τὸ χωριὸ Ἀμπελακιώτισσα, τοῦ ὁποίου εἶναι γέννημα καὶ θρέμμα.

Ἦρθε στὰ χέρια μας τὸ βιβλίο τοῦ κ, Παπαδημητρίου μὲ τίτλο «Διαδρομὲς στὰ Κράβαρα». Ὅπως δηλώνει καὶ ὁ τίτλος, πρόκειται γιὰ περιήγηση στὰ χωριὰ τῆς ὀρεινῆς Ναυπακτίας, ποῦ λέγονται καὶ Κράβαρα. Μιὰ περιήγηση ὅμως ποῦ, ὅπως γράφει ὁ ἴδιος στὰ προλεγόμενα, «εἶναι ταξίδια ὄχι μόνον μὲ τὸ σῶμα, μὰ καὶ μὲ τὸν νοῦ καὶ τὴν ψυχή».

Τὸ περιεχόμενο τοῦ βιβλίου εἶναι δομημένο σὲ τρεὶς ἐξορμήσεις-διαδρομές, μὲ ἀφετηρία τὴν Ναύπακτο. Καὶ σ’ αὐτὲς γίνεται ἀναφορὰ καὶ ξενάγηση σὲ ὅλα τὰ χωριὰ μὲ τὴν σειρὰ ποῦ τὰ συναντᾶ κανεὶς ταξιδεύοντας, καθὼς καὶ σὲ ἀξιόλογες τοποθεσίες. Ὁ ἀναγνώστης γνωρίζει μαζὶ μὲ τὸν συγγραφέα 53 χωριὰ καὶ μοναστήρια τῶν Κραβάρων, χαίρεται τὴν ἀρρενωπὴ ὀμορφιὰ τοῦ τοπίου καὶ τὴν ζεστὴ φιλοξενία τῶν κατοίκων, ἐνῷ ἀναπολεῖ γιὰ λίγο στὴν ἱστορία τοῦ κάθε τόπου. «Πρόκειται περισσότερο», γράφει ὁ συγγραφέας, «γιὰ ἕνα λυρικὸ τραγούδισμα τῶν Κραβάρων, πλαισιωμένο μὲ στοιχεῖα καὶ εἰκόνες ποῦ ἀφοροῦν τὴν ζωὴ τὴν τωρινὴ καὶ τὴν παλιότερη τῶν κατοίκων αὐτοῦ τοῦ παρεξηγημένου καὶ ἀδικημένου κομματιοῦ τῆς Ἑλλάδας» καὶ εἶναι διανθισμένο μὲ στίχους ἀπὸ δημοτικὰ τραγούδια καὶ ποιήματα γνωστῶν Ἑλλήνων ποιητῶν, καθὼς καὶ διηγήσεις καὶ παραδόσεις γιὰ κάποιους τόπους.

Χρ.Κ.Σ.

Γυναικεῖες μορφὲς σὲ διηγήματα τοῦ Παπαδιαμάντη

Τὴν Τρίτη 27 Ὀκτωβρίου 2009, στὶς 7 μ.μ. καὶ στὴν αἴθουσα τοῦ ἐνοριακοῦ κέντρου τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου πραγματοποιήθηκε, μὲ ἀφορμὴ τὴν γιορτὴ τῆς Ἐνορίας, μεθέορτη φιλολογικὴ ἑσπερίδα, ποῦ ὀργάνωσε ὁ Σύνδεσμος Ἀγάπης τῆς Ἐνορίας, ἡ ὁποία περιελάμβανε: 1) παρουσίαση τοῦ θέματος: «Γυναικεῖες μορφὲς σὲ διηγήματα τοῦ Παπαδιαμάντη» καὶ 2) προβολὴ ἀποσπάσματος ἀπὸ τὴν ταινία τῆς Λένας Βουδούρη: «Γωνία τοῦ Παραδείσου».

Γυναικείες μορφές σέ διηγήματα τού Παπαδιαμάντη

Τὴν ἐκδήλωση ποῦ ἐπιμελήθηκαν καὶ παρουσίασαν φιλόλογοι ποὺ δραστηριοποιοῦνται στὸν Σύνδεσμο Ἀγάπης, τίμησε μὲ τὴν παρουσία του ὁ Μητροπολίτης μας κ. Ἰερόθεος. Τὴν παρακολούθησαν ἀκόμη ὁ προϊστάμενος τοῦ Ι. Ναοῦ π. Ἀθ. Λαουρδέκης, οἱ Ἱεροκήρυκες π. Ἀντώνιος Βαζούρας καὶ π. Καλλίνικος Γεωργάτος, Ἱερεῖς τῆς Ναυπάκτου, οἱ Ἐκκλησιαστικοὶ Σύμβουλοι τοῦ Ι. Ναοῦ, ἐκπρόσωποι τῶν Συνδέσμων Ἀγάπης τῶν ἄλλων Ἐνοριῶν τῆς πόλεως καὶ πλῆθος κόσμου.

Ὕστερα ἀπὸ σύντομο πρόλογο τοῦ Ἐπόπτου τοῦ Συνδέσμου Ἀγάπης π. Θωμᾶ Βαμβίνη τὸ λόγο πῆρε ἡ φιλόλογος κ. Μαρία Κουτούση-Σύψα, ἡ ὁποία παρουσίασε βιογραφικὰ στοιχεῖα καὶ μιὰ γενικὴ σκιαγράφηση τῆς μεγάλης προσωπικότητας τῶν γραμμάτων μας, τοῦ Ἀλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Ἀκολούθως ἡ φιλόλογος Χριστίνα Καρανικόλα-Σχοινά παρουσίασε ἐπιλεκτικὰ χαρακτηριστικὲς γυναικεῖες μορφὲς μέσα ἀπὸ τὰ διηγήματα: «Γλυκοφιλοῦσα», «Ἡ τελευταία βαπτιστική», «Σταχομαζώχτρα», «Χωρὶς στεφάνι» καὶ «Βαρδιάνος στὰ σπόρκα», ὅπου οἱ ἡρωίδες ἔχουν ὡς κοινὸ σημεῖο τὴν ὑπέρβαση τοῦ προσωπικοῦ τους πόνου ζῶντας μέσα στὴν ὀρθόδοξη πνευματικότητα. Ἡ παρουσίαση ἦταν διανθισμένη μὲ χαρακτηριστικὰ ἀποσπάσματα ἀπὸ τὰ διηγήματα, τὰ ὁποῖα ἀνέγνωσε ἡ ἠθοποιὸς κ. Ἑλένη Κοτρώνη. Στὸ τρίτο μέρος ἡ φιλόλογος κ. Αἰκατερίνη Ξάνθη-Λαμπροπούλου παρουσίασε τὸ διήγημα «Ὁ γάμος τοῦ Καραχμέτη», δίνοντας μιὰ σύντομη περιγραφὴ τῶν προσώπων, τῶν συμπεριφορῶν τους καὶ τῶν «σκηνικῶν εἰκόνων» τῶν διηγήματος, ἐπιμένοντας περισσότερο στὸ πρόσωπο τῆς Σεραϊνώς, ἡ ὁποία ξεπερνᾶ τὰ ὅρια τῆς κοινῆς ἀνθρώπινης συμπεριφορᾶς καὶ ἀγγίζει τὰ ὅρια τῆς ἁγιότητας.

Κατόπιν προβλήθηκε ἀπόσπασμα ἀπὸ τὴν ταινία τῆς Λένας Βουδούρη «Γωνία τοῦ Παραδείσου», τὸ σενάριο τῆς ὁποίας βασίζεται σὲ τέσσερα διηγήματα τοῦ Παπαδιαμάντη. Τὸ ἀπόσπασμα ποῦ προβλήθηκε ἀφοροῦσε τὸ διήγημα «Ὁ γάμος τοῦ Καραχμέτη». Τὰ παπαδιαμαντικὰ κείμενα καὶ ἡ προβολὴ τῆς ταινίας δημιούργησαν ὑποβλητικὴ ἀτμόσφαιρα, μέσα ἀπὸ τὴν ὁποῖα πέρασαν ὑψηλὰ μηνύματα ποῦ προκάλεσαν αἴσθηση στοὺς παρευρισκομένους, οἱ ὁποῖοι χάρηκαν πραγματικὰ τὴν ὅλη ἐκδήλωση. Στὸν ἐπίλογο τῆς ἑσπερίδας ὁ Μητροπολίτης μας, ἀφοῦ συνεχάρη τὸν Σύνδεσμο Ἀγάπης γιὰ τὴν ἐκδήλωση αὐτή, καθὼς καὶ τὸ ὅλο ἔργο του, εὐχήθηκε νὰ πάρουμε τὸ ἦθος τοῦ παπαδιαμάντη, ποῦ φέρει καθαρὴ τὴν σφραγῖδα τῆς νηπτικὴς παράδοσης τῆς Ἐκκλησίας μας.

Χ.Κ-Σχ.

Ἱερατικὴ Σύναξη Ὀκτωβρίου

Πραγματοποιήθηκε ἡ Ἱερατικὴ Σύναξη τῆς Μητροπόλεώς μας γιὰ τὸν μῆνα Ὀκτώβριο. Ὁ Σεβασμιώτατος μίλησε στοὺς Ἱερεῖς γιὰ τὶς πρόσφατες ἐπισκέψεις του σὲ ἄλλες Ὀρθόδοξες Χῶρες ὡς καλεσμένος ἀπὸ τὶς Τοπικὲς Ἐκκλησίες ἢ Ἐκδοτικοὺς Οἴκους γιὰ ὁμιλίες σὲ φοιτητές, θεολόγους, ἐπιστήμονες καὶ γενικὰ πρὸς τοὺς ἐκεῖ ἀδελφοὺς Χριστιανούς. Συγκεκριμένα μίλησε γιὰ τὴν ἐπίσκεψή του στὴν Γεωργία, τὴν Ρωσία καὶ τὴν Ρουμανία, παρουσιάζοντας μὲ λίγα λόγια τὸν σκοπὸ τῆς ἐπισκέψεώς του καὶ τὶς ἐντυπώσεις του ἀπὸ τὴν ἐκεῖ ἐκκλησιαστικὴ πραγματικότητα, ὅπως τὴν ἔζησε. Μετὰ τὴν ὁμιλία τοῦ Σεβασμιωτάτου ἔγιναν ἐρωτήσεις ἀπὸ τοὺς Ἱερεῖς γιὰ νὰ γίνουν κάποιες περαιτέρω ἐπεκτάσεις στὸ θέμα αὐτό, ἀλλὰ καὶ γιὰ ἄλλα θέματα τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐπικαιρότητας, κυρίως γιὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ περιουσία καὶ τὸ ζήτημα τῶν χριστιανικῶν συμβόλων σὲ δημόσιους χώρους. Ἐπίσης ἀντιμετωπίσθηκαν καὶ διάφορα ὑπηρεσιακὰ θέματα.

Τὰ μαθήματα τῆς Δευτέρας

Ἄρχισαν οἱ ἑσπερινὲς ὁμιλίες τοῦ Μητροπολίτου πρὸς τὸ Ποίμνιο τῆς Μητροπόλεώς μας, ποῦ γίνονται κάθε Δευτέρα. Τὰ θέματα τῆς φετινῆς περιόδου εἶναι ἡ συνέχιση τῆς παρουσίασης τῶν Ἐπιστολῶν τοῦ Ἀποστόλου Παύλου. Ὁ Σεβασμιώτατος ἀναλύει τὸ γενικότερο ἱστορικὸ καὶ ἐκκλησιαστικὸ πλαίσιο στὸ ὁποῖο γράφηκε κάθε Ἐπιστολὴ καὶ μελετᾶ τοὺς διαφόρους παράγοντες τῆς συγγραφῆς τους, ὅπως εἶναι οἱ παραλῆπτες, ἡ ἰδιαίτερη σχέση ποῦ εἶχε ὁ Ἀπόστολος μὲ κάθε Ἐκκλησία, οἱ λόγοι συγγραφῆς, ἡ θεματολογία τῆς κάθε Ἐπιστολῆς κ.ἄ. Ἔτσι οἱ ἀκροατὲς λαμβάνουν μιὰ ὁλοκληρωμένη εἰκόνα γιὰ κάθε Ἐπιστολή, ὁπότε μὲ τὸν τρόπον αὐτὸ ἡ θεολογικὴ ἀνάλυση γίνεται σὲ ἐπί μέρους χωρία λαμβάνει ἄλλες διαστάσεις, ποῦ ἦταν μέχρι τότε ἄγνωστες στὸν κοινὸ ἀναγνώστη. Τὰ πρῶτα φετινὰ ἑσπερινὰ μαθήματα εἶναι ἀφιερωμένα στὴν Α' πρὸς Κορινθίους Ἐπιστολή.

Α.Κ.

Ἐγκόλπιο Ἡμερολόγιο 2010 τῆς Ι. Μητροπόλεως

Κυκλοφόρησε τὸ ἐγκόλπιο ἡμερολόγιο γιὰ τὸ 2010 τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας. Ἐφέτος τὸ ἡμερολόγιο-ἀτζέντα εἶναι ἀφιερωμένο στὴν ὀρθόδοξη οἰκολογία καὶ περιέχει σχετικὸ κείμενο τοῦ Σεβασμιωτάτου καὶ ἐπιλεγμένα σχετικὰ χωρία. Ἐπίσης περιλαμβάνει τὸ πρόγραμμα τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν τῆς Ι. Μητροπόλεως, ἀπαραίτητο προσευχητάριο (πρωϊνὴ προσευχή, ὄρθρο, μικρὸ ἀπόδειπνο καὶ τοὺς Χαιρετισμοὺς στὴν Θεοτόκο), τὴν διοικητικὴ σύνοψη τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως κ.ἄ. Κυκλοφορεῖ σὲ δύο ἐκδόσεις: μὲ ἁπλὸ ἐξώφυλλο (τιμὴ 3 €) καὶ δεμένο, σὲ πιὸ λίγα ἀντίτυπα (τιμὴ 5 €). Τὰ ἔσοδα ἀπὸ τὴν πώλησή του ἐνισχύουν τὸ ποικίλο ποιμαντικὸ ἔργο τῆς Ι. Μητροπόλεως.–

***

Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος

Τὴν προσωπικότητα καὶ τὸν παγκόσμιο ρόλο ποῦ διαδραματίζει ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος ἐξῆρε ἡ Βουλὴ τῶν Ἀντιπροσώπων τῶν ΗΠΑ σὲ ψήφισμά της ποῦ ἐξέδωσε μὲ τὴν εὐκαιρία τῆς πρόσφατης ἐπίσημης ἐπίσκεψης τοῦ Πατριάρχη στὴν Ἀμερική. Τὸ ψήφισμα ἀναγνωρίζει τὴν σημασία ποῦ ἔχει γιὰ τὶς ΗΠΑ καὶ τὸν κόσμο ἡ ἡγεσία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη σὲ ὅ,τι ἀφορᾶ τὴν εἰρήνη, τὰ θρησκευτικὰ ζητήματα, ἀλλὰ καὶ τὸ περιβάλλον καὶ καλεῖ τοὺς ὑπεύθυνους τῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς τῶν ΗΠΑ νὰ συνεχίσουν νὰ προτρέπουν τὴν Τουρκία νὰ ἐξασφαλίση τὴν θρησκευτικὴ ἐλευθερία, ἀλλὰ καὶ τὰ περιουσιακὰ δικαιώματα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Στὸ ψήφισμα γράφεται ὅτι ἡ Βουλὴ "καλωσορίζει στὴν Οὐάσιγκτον τὸν πνευματικὸ ἡγέτη 300 ἑκατομμυρίων Ὀρθόδοξων Χριστιανῶν καὶ ἑκατομμυρίων Ὀρθοδόξων στὶς ΗΠΑ, ὁ ὁποῖος φιλοξένησε μιὰ οἰκουμενικὴ συνάντηση ἡ ὁποία κατέληξε στὴν πρώτη καταδίκη τῆς ἐπίθεσης τῆς 11ης Σεπτεμβρίου ἀπὸ μουσουλμάνους θρησκευτικοὺς ἡγέτες ὡς ἐνέργειας ποῦ ἀντιβαίνει στὴν θρησκευτικὴ πίστη". Τονίζεται ὅτι "τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο στὴν Κωνσταντινούπολη εἶναι ἡ πνευματικὴ κατοικία τῆς παλαιότερης καὶ δεύτερης σὲ ἀριθμὸ πιστῶν χριστιανικῆς Ἐκκλησίας στὸν κόσμο". Ἐπισημαίνεται ὅτι κατὰ τὴν πρώτη ἐπίσημη ἐπίσκεψή του στὴν Οὐάσιγκτον, τὸ 1997, ὁ κ. Βαρθολομαῖος τιμήθηκε μὲ τὸ χρυσὸ μετάλλιο τοῦ Κογκρέσου ποῦ ἔχει δοθεῖ σὲ προσωπικότητες ὅπως ὁ Τζὸρτζ Οὐάσιγκτον, ὁ Οὐίνστον Τσόρτσιλ καὶ ὁ Πάπας Ἰωάννης-Παύλος ΙΙ, καὶ στὸ πλαίσιο αὐτὸ ἐκφράζεται ἡ πλήρης ὑποστήριξη στὶς προσπάθειες ποῦ καταβάλλει ὁ κ. Βαρθολομαῖος γιὰ ἕναν καλύτερο κόσμο. Τονίζεται ἐπίσης ὅτι ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης ἀναγνωρίζεται διεθνῶς ὡς ἕνας ἡγέτης ποῦ ἀγωνίζεται γιὰ τὴν παγκόσμια εἰρήνη, τὴν μεγαλύτερη κατανόηση μεταξὺ τῶν θρησκειῶν καὶ τὸν σεβασμὸ τοῦ περιβάλλοντος. (Romfea.gr)

 ***

Ὁ Ἀντιπρόεδρος τῶν ΗΠΑ κ. Biden στὸ ἐπίσημο δεῖπνο ποῦ παρέθεσε στὴν κατοικία τοῦ γιὰ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη, μεταξὺ ἄλλων εἶπε καὶ τὸ ἑξῆς σημαντικό: «Τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον ὑπῆρξε διὰ μέσου τῶν αἰώνων γενναῖον ὄχι ἐκ τοῦ ἀσφαλοῦς. Εἶναι εὔκολο νὰ εἶναι κανεὶς γενναῖος ἢ νὰ ἐμφανίζεται ὡς γενναῖος ἀπὸ θέσεως ἰσχύος, ἀπὸ θέσεως ἀσφαλοῦς. Ὅμως τὸ Πατριαρχεῖον ὑπῆρξε γενναῖον μέσα ἀπὸ τὴν ἀνασφάλεια, ἡ ὁποία τὸ περιβάλλει, καὶ κάτω ἀπὸ δυσμενεῖς συνθήκας, ὑπὸ τὰς ὁποίας ἐπιτελεῖ τὴν οἰκουμενικὴν ἀποστολήν του καὶ προσφοράν του. Καὶ αὐτὸ εἶναι τὸ ὁποῖο μᾶς κάνει νὰ τὸ σεβόμεθα καὶ νὰ τὸ ἐκτιμοῦμε περισσότερο». (Ν.Μαγγίνας)

***

«Αὐτός, ὁ ὁποῖος κλείνει τὰ μάτια του, σκοτεινιάζει μόνο τὸν ἑαυτὸ τοῦ», μὲ τὴν ρήση αὐτὴ τοῦ Σαϊντ Νουρσί, ἑνὸς σημαντικοῦ διανοητῆ τοῦ Ἰσλάμ, χαρακτηρίζει ὁ Ἀλὶ Ἀσλάν, βασικὸς ἀρθρογράφος τῆς μεγαλύτερης σὲ κυκλοφορία (φιλοκυβερνητικῆς) ἐφημερίδας "Ζαμάν", τὴν ἐπίσημη στάση τῆς Τουρκίας ἀπέναντι στὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο. «Ἡ ἐκτίμηση καὶ οἱ διασυνδέσεις τοῦ Πατριαρχείου, τὸ ὁποῖο στὴν Τουρκία ὑποτιμᾶται καὶ γίνεται προσπάθεια νὰ ἐξοστρακισθῇ, ἔχουν περάσει πρὸ πολλοῦ τὰ σύνορα τῆς Τουρκίας», λέει ὁ ἀρθρογράφος ἀναφερόμενος στὴν ἐπίσκεψη τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη στὴν Οὐάσινγκτον. «Αὐτός, τὸν ὁποῖο στὴν Τουρκία θεωροῦν ὡς τὸν θρησκευτικὸ ἡγέτη μιᾶς μικρῆς μειονότητας καὶ μάλιστα γιὰ θέματα πρωτοκόλλου τὸν ἔχουν ὑπαγάγει στὸν Ἔπαρχο τῆς περιοχῆς Φατὶχ τῆς Κωνσταντινούπολης, ἀναγνωρίζεται ἀπὸ 300 ἑκατομμύρια ἀνθρώπων ὡς ὁ πνευματικός τους ἡγέτης», σημειώνει ὁ ἀρθογράφος καὶ συνεχίζει: «Πάρα πολλὰ κράτη, μὲ ἐπί κεφαλῆς τὶς ΗΠΑ, τὸν ἀποκαλοῦν Παναγιώτατο Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη» καὶ προσθέτει ὅτι «σὲ κανέναν Τοῦρκο πολίτη, οὔτε τὸν Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας, οὔτε στὸν Πρωθυπουργό, οὔτε σὲ κανέναν ἄλλον δὲν πρόκειται νὰ ἀποδοθοῦν οἱ τιμὲς καὶ ὁ σεβασμὸς ποῦ ἀποδόθηκαν στὴν Οὐάσινγκτον στὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο». «Δὲν θὰ ἦταν καλύτερα, ἀντὶ μὲ ἀσήμαντα προσχήματα νὰ τὸ πικραίνουμε (σ.σ. τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο) καὶ νὰ ἀντιμετωπίζουμε ἔτσι συνεχῶς προβλήματα μὲ τὴν διεθνῆ κοινότητα, νὰ τὸ εἴχαμε κάνει εὐτυχισμένο καὶ νὰ προσπαθούσαμε νὰ ἀξιοποιήσουμε τὴν προβολὴ τοῦ πρὸς ὄφελος τῶν ἐθνικῶν μας συμφερόντων;» ἀναρωτιέται ὁ ἀρθρογράφος καὶ συνεχίζει: «Ποῖο λόμπι, ἀπὸ τὸ ὁποῖο ἀναμένουμε ὑποστήριξη, ποιά ἑταιρεία δημοσίων σχέσεων, ἀπὸ αὐτὲς ποῦ ταΐζουμε μὲ ἑκατομμύρια δολάρια, διαθέτουν τέτοια δύναμη, ὥστε οἱ Δυτικοὶ ἡγέτες νὰ στέκονται ἀπέναντί τους ὄρθιοι σὲ στάση προσοχῆς;»... «Χρειάζεται νὰ ξεπεράσουμε ὁρισμένες παρωχημένες καὶ κοντόφθαλμες ἀντιλήψεις περὶ ἐθνικῆς ἀσφάλειας, καθὼς καὶ ὁρισμένα κοινωνικὰ ψυχολογικὰ ἐμπόδια...». (Amen.gr)

***

«Τὸ Βατικανὸ κοιτᾶ τοὺς οὐρανοὺς ἀναζητῶντας ἐξωγήινους». Τέσσερις αἰῶνες ἀφ' ὅτου καταδίκασε σὲ φυλάκιση τὸν Γαλιλαῖο ἐπειδὴ ὑποστήριζε ὅτι ἡ Γῆ δὲν εἶναι τὸ κέντρο τοῦ Σύμπαντος, τὸ Βατικανὸ διοργάνωσε ἐπιστημονικὸ συνέδριο γιὰ τὸ ἐνδεχόμενο ὕπαρξης ἐξωγήινης ζωῆς καὶ τὶς συνέπειές της γιὰ τὴν Καθολικὴ Ἐκκλησία. «Τὰ ἐρωτήματα γιὰ τὴν προέλευση τῆς ζωῆς καὶ τὴν ἐνδεχόμενη ὕπαρξη ζωῆς ἀλλοῦ στὸ Σύμπαν εἶναι ἰδιαίτερα κατάλληλα [γιὰ τὴν Ἐκκλησία] καὶ χρήζουν προσεκτικῆς ἐξέτασης» δήλωσε ὁ αἰδεσ. Χοσὲ Γαβριὲλ Φοῦνες, ἀστρονόμος καὶ διευθυντὴς τοῦ Παρατηρητηρίου τοῦ Βατικανοῦ. Ὁ Φοῦνες παρουσίασε τὰ ἀποτελέσματα πενθήμερου συνεδρίου ποῦ συγκέντρωσε ἀστρονόμους, φυσικούς, βιολόγους καὶ ἄλλους εἰδικοὺς μὲ θέμα τὴν Ἀστροβιολογία, τὴν μελέτη τῆς προέλευσης τῆς ζωῆς καὶ τῆς ὕπαρξής της σὲ ἄλλους πλανῆτες. Ἡ στάση τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας ἔχει ἀλλάξει σημαντικὰ ἀπὸ τότε ποῦ ὁ Ἰταλὸς φιλόσοφος Τζιορντάνο Μπροῦνο κάηκε στὴν πυρὰ ὡς αἱρετικὸς τὸ 1600 ἐπειδὴ ὑποστήριξε, μεταξὺ ἄλλων, ὅτι ἴσως ὑπάρχουν καὶ ἄλλοι κατοικήσιμοι κόσμοι. Τὸ 1992, ὁ Πάπας Ἰωάννης Παῦλος ὁ Β' ἀποφάνθηκε ὅτι ἡ καταδίκη τοῦ Γαλιλαίου τὸ 1633 ἦταν ἕνα μεγάλο λάθος, ποῦ προέκυψε ἀπὸ «τραγική, ἀμοιβαία ἔλλειψη κατανόησης». (Amen.gr)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Προβολές: 3100