Skip to main content

Μισὸς Αἰῶνας Κατασκηνώσεις Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου

Ἐφημερίδα «Ἐμπρὸς» Ναυπάκτου

Βασικὸ πλεονέκτημα τῆς κατασκηνωτικῆς ἐμπειρίας, ἐκτὸς ἀπὸ τὸ παιχνίδι καὶ τὴν ξεγνοιασιά, εἶναι ἡ δυνατότητα ποῦ δίνεται στὰ παιδιὰ νὰ πάρουν πρωτοβουλίες καὶ νὰ ἀνεξαρτητοποιηθοῦν. Μέσα σὲ μία παιδικὴ κοινότητα καὶ τὴν ὁμαδικὴ ζωή, μαθαίνουν πὼς ἐκτὸς ἀπὸ δικαιώματα ἔχουν καὶ ὑποχρεώσεις. Τὰ παιδιὰ γίνονται ἀνεξάρτητα καὶ δυνατὰ ἄτομα καὶ ἀναπτύσσουν τὴν κοινωνικότητά τους, ἐνῷ ἔχουν τὴν δυνατότητα νὰ δημιουργήσουν φιλίες ποῦ θὰ κρατήσουν μία ὁλόκληρη ζωή.

Μισός Αιώνας Κατασκηνώσεις Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου

Οἱ παιδικὲς κατασκηνώσεις ἀποτελοῦν ἕναν θεσμὸ ποῦ ἔχει στὴν Ἑλλάδα περισσότερο ἀπὸ μισὸ αἰῶνα ζωῆς, ἐνῷ οἱ Ἐκκλησιαστικὲς Κατασκηνώσεις ἔχουν πρωταγωνιστικὸ ρόλο στὴν ἀνάπτυξη τοῦ θεσμοῦ αὐτοῦ.

Στὴν Μητρόπολή μας λειτουργοῦν παιδικὲς κατασκηνώσεις ἀπὸ τὸ 1965 σὲ διάφορα μέρη, ἐνῷ ἀπὸ τὸ 1970 ἄρχισαν νὰ ἀναπτύσσωνται οἱ κατασκηνωτικὲς ἐγκαταστάσεις στὸν Ἅγιο Παντελεήμονα Ἀντιρρίου, ἐπὶ Μητροπολιτῶν Δαμασκηνοῦ καὶ Ἀλεξάνδρου.

Ἡ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΚΑΙ Ἡ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟ 1996

Ὅταν ἐνθρονίσθηκε ὁ νὺν Μητροπολίτης κ. Ἰερόθεος τὸ 1995, οἱ Κατασκηνώσεις εἶχαν ἀναστείλει τὴν λειτουργία τους καὶ ἔπρεπε νὰ γίνουν πολλὲς ἐνέργειες καὶ μία καλὴ ἀνακαίνιση γιὰ νὰ ἐπαναλειτουργήσουν. Ὁ χῶρος καὶ οἱ ἐγκαταστάσεις ἀναμορφώθηκαν καὶ συμπληρώθηκαν, προκειμένου νὰ ἱκανοποιήσουν τὶς ἀπαιτήσεις τοῦ νόμου. Σημαντικὴ ἦταν ἡ προσωπικὴ ἐργασία καὶ ποικιλότροπη συμβολὴ πολλῶν λαϊκῶν καὶ Κληρικῶν, ἰδιαιτέρως τοῦ κ. Κωνσταντίνου Κοτρώνη. Ὅλα αὐτὰ ἔγιναν, διότι τὸ νεανικὸ ἔργο βρίσκεται πάντα σὲ προτεραιότητα, καὶ πρὶν συμπληρωθῇ ὁ χρόνος ἦταν ἕτοιμες νὰ δεχθοῦν καὶ πάλι κατασκηνωτές. Σήμερα, οἱ ἐγκαταστάσεις, ἀπὸ τὰ ὑπνοδωμάτια τῶν παιδιῶν, μέχρι τοὺς χώρους ὑγιεινῆς καὶ ἀπὸ τὰ γήπεδα μέχρι τὴν πυροσβεστικὴ ἀσφάλεια, πληροῦν ὅλες τὶς προδιαγραφὲς ποιότητας καὶ ἀσφάλειας ποῦ προβλέπει ὁ νόμος γιὰ τὶς «Παιδικὲς Ἐξοχές».

Ἀλλὰ οἱ ἐγκαταστάσεις εἶναι μόνον μιὰ πλευρὰ τοῦ θέματος, ὅπως θὰ δοῦμε πιὸ κάτω. Ἐπίσης σημαντικὰ εἶναι: ὁ σκοπός, τὸ προσωπικὸ καὶ τὸ πρόγραμμα.

Ὁ ΤΟΠΟΣ - ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗΜΩΝ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ

Στὴν περιοχὴ Ἀντιρρίου βρίσκεται τὸ ἀλσύλλιο τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος –Ναὸς ποῦ ὑπάγεται στὴν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Ἀντιρρίου– κατάφυτο ἀπὸ πεῦκα καὶ εὐκάλυπτους, ὑπερυψωμένο, ἀνάμεσα στοὺς ἐλαιῶνες καὶ τοὺς ἀγρούς. Ἐκεῖ φιλοξενοῦνται οἱ Κατασκηνώσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, σὲ μιὰ ἔκταση δέκα στρεμμάτων.

Ἀπὸ μακρυὰ φαίνεται σὰν μιὰ συστάδα δένδρων. Ὁ Ναΐσκος μόλις προβάλλει μέσα στὴν βλάστηση, ὅπως καὶ οἱ σκεπὲς ἀπὸ τοὺς οἰκίσκους καὶ τὶς ἐγκαταστάσεις. Σὲ ὅποιον, ὅμως, εἰσέρχεται μέσα στὸ ἀλσύλλιο, δημιουργεῖται ἡ αἴσθηση ὅτι βρίσκεται σὲ κάποιο βουνό, ἀπομακρυσμένο ἀπὸ τὴν πολιτεία.

Διαθέτει ξεχωριστὰ «διαμερίσματα», μὲ τὸν δικό του χαρακτῆρα τὸ καθένα:

–ὁ Ναὸς τοῦ ἁγίου Παντελεήμονος στὸ πιὸ ψηλὸ σημεῖο μὲ τὸν διαμορφωμένο ἐξωτερικό του χῶρο καὶ μὲ τὰ παγκάκια γύρω-γύρω,

–ἡ πλατεῖα ὑποδοχῆς ποῦ εἶναι καὶ ὁ χῶρος συγκεντρώσεως,

–τὸ πευκόδασος μὲ τὶς πεζοῦλες, ποῦ ἔχει ἕνα μυστήριο γιὰ τὰ παιδιά, ἰδιαίτερα ὅταν δύη ὁ ἥλιος,

–τὰ γήπεδα καλαθοσφαίρισης καὶ πετοσφαίρισης εὖ-καλυμμένα ἀπὸ εὐκάλυπτους,

–τὸ συγκρότημα τοῦ ἀρχηγείου μὲ τὴν τραπεζαρία καὶ τὰ ἐπιτραπέζια παιχνίδια, πίγκ-πὸγκ κ.ἄ.

–ἡ μικρὴ πλατειούλα μὲ τὰ σκαλάκια πίσω ἀπὸ τὸ ἀρχηγεῖο, ὅπου συνήθως γίνεται ἡ βραδινὴ ψυχαγωγία καὶ ἡ πρωϊνὴ συζήτηση,

–τὰ σπιτάκια τῶν κατασκηνωτῶν, σὲ δύο δυάδες καὶ ἕνα πιὸ ἀπομακρυσμένο,

–τὸ καταπράσινο γήπεδο τοῦ ποδοσφαίρου καὶ τῆς ἀντισφαίρισης, μὲ θέα τὴν Γέφυρα, ποῦ ἑλκύει ἰδιαίτερα τοὺς κατασκηνωτὲς εἴτε μὲ τὴν ζέση τῶν ἀθλημάτων εἴτε μὲ τὴν ἠρεμία τοῦ δειλινοῦ.

Ἔτσι, ἂν καὶ ἀπὸ μακριὰ τὸ ἀλσύλλιο τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος φαίνεται μιὰ «τούφα» δένδρα, πρόκειται γιὰ ἕναν καταπράσινο πολυχῶρο, ἕναν μικρὸ παράδεισο ποῦ ἀφιερώνεται, κατὰ κύριο λόγο, στὰ παιδιά.

ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ-ΠΟΡΟΙ

Μὲ ἀπόφαση τοῦ Μητροπολίτου, οἱ Κατασκηνώσεις ἔγιναν Ἵδρυμα μὲ τὴν ἐπωνυμία «Ἐκκλησιαστικὲς Κατασκηνώσεις-Κέντρο Ἐπικοινωνίας», μὲ σκοπὸ νὰ φιλοξενῇ, ἐκτὸς ἀπὸ τὶς Κατασκηνώσεις, καὶ ἄλλες δραστηριότητες τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, ἀλλὰ καὶ ἄλλων φορέων τῆς κοινωνίας. Τὸ Ἵδρυμα διοικεῖται ἀπὸ πενταμελῆ Ἐπιτροπὴ μὲ Πρόεδρο τὸν Μητροπολίτη. Βάσει τοῦ σχετικοῦ μὲ τὶς «Παιδικὲς Ἐξοχὲς» νόμου, οἱ Κατασκηνώσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως λαμβάνουν κατ' ἔτος εἰδικὴ ἄδεια λειτουργίας ἀπὸ τὴν ἁρμόδια Ὑπηρεσία τῆς Νομαρχίας, ἀφοῦ ἐλεγχθοῦν γιὰ τὴν τήρηση τῶν σχετικῶν διατάξεων ἀπὸ κλιμάκιο ἐλεγκτῶν. Πόροι τοῦ Ἱδρύματος κατὰ κύριο λόγο εἶναι τὰ τροφεῖα τῶν Κατασκηνωτῶν, οἱ εἰσφορὲς τῶν Ἱερῶν Ναῶν καὶ οἱ δωρεὲς πιστῶν, ποὺ ἀγαποῦν αὐτὸ τὸ ἔργο.

Οἱ Κατασκηνώσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως δὲν εἶναι κερδοσκοπικές, ἀλλὰ καθαρὰ παιδαγωγικές. Γι' αὐτὸ καὶ λειτουργοῦν μὲ ἕνα κατώτατο ποσὸν συμμετοχῆς, ποῦ ἔχει ὁρισθῇ γιὰ φέτος σὲ 100 εὐρὼ γιὰ δώδεκα ἡμέρες, ἐνῷ γιὰ ἀδέλφια καὶ ἀπόρους ὑπάρχει διαφορετικὴ ἀντιμετώπιση. Γιὰ νὰ ὑπάρξη κάποια σύγκριση, νὰ ἀναφέρουμε ὅτι τὸ κόστος συμμετοχῆς σὲ μιὰ Κατασκήνωση ὅπως ἔχει ὁρισθῇ ἐδῶ καὶ μία πενταετία ἀπὸ τὸ ὑπουργεῖο Ἐργασίας μὲ τὴν μορφὴ πλαφόν, ἔχει ὡς ἑξῆς: Ὅσον ἀφορᾶ τὰ Ταμεῖα, 30 εὐρὼ τὴν ἡμέρα γιὰ κάθε παιδί, δηλαδὴ σὲ μία κατασκηνωτικὴ περίοδο 12 ἡμερῶν, 360 εὐρώ. Ὅσον ἀφορᾶ τὸ κόστος γιὰ τὸν ἰδιώτη, εἶναι 280 εὐρὼ ἡ ἑβδομάδα δηλαδὴ στὴν μιάμιση ἑβδομάδα ἀντιστοιχοῦν 420 εὐρώ. Φαίνεται καθαρὰ τὸ κατώτατο κόστος τῶν τροφείων τῶν Κατασκηνώσεων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, ποῦ φθάνει ὅπως εἴπαμε τὰ 100 εὐρὼ γιὰ δώδεκα ἡμέρες, δηλαδὴ στὸ ἕνα τέταρτο περίπου τῆς καθορισμένης ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο τιμῆς.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ - ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Τὸ κύριο ἔργο τῶν Κατασκηνώσεων εἶναι ἡ φιλοξενία παιδιῶν μεσαίων τάξεων τοῦ Δημοτικοῦ μέχρι καὶ Λυκείου, γιὰ συνολικὰ ἕνα μῆνα περίπου, ξεχωριστὰ γιὰ ἀγόρια καὶ κορίτσια.  Ὡστόσο, ὅπως εἴπαμε, εἶναι ἕνας πολυχῶρος, ποῦ φιλοξενεῖ καὶ ἄλλες ἐκδηλώσεις τῆς Μητροπόλεως ἀλλὰ καὶ ἄλλων φορέων, ἐκκλησιαστικῶν ἢ ἐκπαιδευτικῶν. Γιὰ παράδειγμα, ἔχουν φιλοξενηθῇ ἐκδηλώσεις ὅπως: –Ἡ λήξη τῶν Κατηχητικῶν Ἱερὰς Μητροπόλεως, –Ἡμερήσιες ἐκδρομὲς ἢ ἐκδρομὲς λήξεως γιὰ Δημόσια ἢ Ἰδιωτικὰ Σχολεῖα τῆς Ἐπαρχίας μας, –Φιλοξενία προσκυνητῶν ἀπὸ τὸ ἐξωτερικό –ἡ Ἡμερίδα τῆς Μητροπόλεως γιὰ Φοιτητὲς καὶ Ἀποφοίτους, –ἡ Ἡμερίδα Συνδέσμων Ἀγάπης τῶν Ἐνοριῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, –ἐκδρομὲς καθ' ὅλη τὴν διάρκεια τοῦ ἔτους γιὰ τὰ παιδιὰ τῶν κατηχητικῶν καὶ τῶν Σχολείων κ.ἄ.

Ἡ Κατασκήνωση, ὡς μιὰ κυψέλη παιδιῶν, γίνεται καὶ κέντρο προσφορᾶς καὶ ἐργασίας ἑνὸς «στρατοῦ» ἐθελοντῶν ἀπὸ τὴν τοπικὴ Ἐκκλησία καὶ κοινωνία, ποῦ ἀγαποῦν τὸ ἔργο αὐτὸ τῆς διαπαιδαγώγησης καὶ φροντίδας τῶν νέων καὶ τῶν παιδιῶν, μὲ ἐπί κεφαλῆς τὸν Σεβασμιώτατο καὶ τὰ μέλη τῆς Διοικούσης Ἐπιτροπῆς τοῦ Ἱδρύματος:

–Οἱ ὑπεύθυνοι Ἱερεῖς σὲ κάθε περίοδο,

–τὰ στελέχη, οἱ ὁμαδάρχες κάθε περιόδου, ποῦ εἶναι συνήθως φοιτητὲς (θεολογίας, ἰατρικῆς, πολυτεχνείου, βιολογίας κ.ά.), ἀπόφοιτοι, ἀλλὰ καὶ ἐργαζόμενοι οἰκογενειάρχες,

–οἱ ὑπεύθυνοι ἰατροί,

–οἱ Κυρίες τῶν Συνδέσμων Ἀγάπης τῶν Ἐνοριῶν ποῦ βοηθοῦν στὰ μαγειρεῖα, τὴν τραπεζαρία, τὴν καθαριότητα,

–οἱ ἐξωτερικοὶ συνεργάτες, ἐκπρόσωποι Ἀρχῶν (π.χ. Πυροσβεστικῆς, Τροχαίας κλπ), ἐπιστήμονες, ἐκπαιδευτικοί, καλλιτέχνες, ἐκπρόσωποι φορέων, ποῦ προσφέρουν τὶς γνώσεις τους γιὰ μαθήματα κάθε εἴδους στὰ παιδιά,

–τὰ μέλη τῶν πολυμελῶν συνεργείων ποῦ κυρίως πρὶν τὴν ἔναρξη τῆς θερινῆς περιόδου, ἀλλὰ καὶ σὲ ἄλλες περιπτώσεις, καθαρίζουν τοὺς ἐξωτερικοὺς καὶ ἐσωτερικοὺς χώρους, κάτι ἰδιαίτερα κοπιαστικό, ἂν ἀναλογισθῇ κανεὶς τὴν συνολικὴ ἔκταση καὶ τὴν ἀποτελεσματικότητα ἰδιαίτερη ἀναφορὰ πρέπει νὰ γίνη στὸν κ. Γιάννη Σύψα, θεολόγο, τώρα συνταξιοῦχο, ποῦ φροντίζει προσωπικὰ γιὰ τὰ δεκαπέντε αὐτὰ χρόνια, καθ' ὅλη τὴν διάρκεια τοῦ ἔτους τὶς ἐγκαταστάσεις,

–οἱ εὐεργέτες καὶ δωρητὲς χάρη στοὺς ὁποίους γίνονται τὰ ἔργα ἀνακαίνισης καὶ συντήρησης, κ.ἄ.

Οἱ μόνοι ἔμμισθοι εἶναι οἱ κατὰ καιροὺς τεχνῖτες ποῦ θὰ χρειασθῇ νὰ κάνουν ἐξειδικευμένη ὑπεύθυνη ἐργασία γιὰ νὰ ἐπισκευάσουν καὶ νὰ συντηρήσουν τὶς ἐγκαταστάσεις καὶ δύο ἢ τρεὶς μαγείρισσες.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Οἱ κατασκηνωτὲς κάθε περιόδου χωρίζονται σὲ πέντε δεκαμελεῖς ὁμάδες, ἡ καθεμία μὲ τὸν ὁμαδάρχη της καὶ τὸν βοηθὸ ὁμαδάρχη. Συνήθως ὁ διαχωρισμὸς γίνεται κατὰ ἡλικία, ἀλλὰ καὶ κατὰ παρέες. Ἡ κάθε ὁμάδα ἔχει τὴν δική της «σκηνή», τὸ δικό της σπιτάκι μὲ μονὰ ἢ «διώροφα» κρεββάτια. Οἱ ὁμάδες ἔχουν τὸν δικό τους χαρακτῆρα, ἀλλὰ καὶ τὸ κοινὸ μὲ τὴν ὅλη Κατασκήνωση πρόγραμμα. Τὸν συντονισμὸ τῆς Κατασκήνωσης ἀναλαμβάνει τὸ ἐπιτελεῖο μὲ τὸν ἀρχηγὸ καὶ τοὺς δύο ὑπαρχηγοὺς καὶ μὲ βοηθητικὰ στελέχη-συμβούλους, κάτω ἀπὸ τὴν ἐποπτεία τοῦ ὑπευθύνου Ἱερέως.

Ἡ μικρὴ αὐτὴ νεανικὴ Κοινότητα λαμβάνει κάθε χρονιὰ μιὰ ὀνομασία καὶ ἕνα γενικὸ θέμα, τὸ ὁποῖο καθορίζει καὶ τὶς διάφορες παιδαγωγικὲς καὶ ψυχαγωγικὲς δραστηριότητες, καὶ ξεκινᾶ ἕνα ξένοιαστο «ταξίδι» ὡρίμανσης. Οἱ «ταξιδιῶτες»-κατασκηνωτὲς ὀφείλουν νὰ ἀπομακρυνθοῦν ἀπὸ τὶς συνήθειες τῆς αὐτόνομης ζωῆς τῆς «μονοκρατορίας» τους στὸ σπίτι, ἀπὸ τὴν τηλεόραση, τὰ ἠλεκτρονικὰ παιχνίδια, τὰ κινητὰ κλπ. γιὰ νὰ ζήσουν τὴν ἔκπληξη τῆς κοινοτικῆς ζωῆς.

Τὸ γενικὸ πρόγραμμα καταρτίζεται μὲ βάση τοὺς σκοποὺς τῆς Κατασκήνωσης ἀπὸ τὴν ὁμάδα στελεχῶν ποῦ ἔχουν ἀναλάβει τὴν διοργάνωση κάθε περιόδου σὲ συνεννόηση καὶ μὲ τὴν ἔγκριση τῆς Ἐπιτροπῆς τῆς Κατασκηνώσεως. Εἶναι κατὰ τὸ δυνατὸν πλῆρες, δημιουργικὸ μὲ ἐναλλακτικὲς λύσεις καὶ σεβασμὸ τόσο στὸν κοινὸ σκοπὸ ὅσο καὶ στὴν ἐλευθερία τῶν παιδιῶν, ἀποφεύγοντας τόσο τὴν προχειρότητα ὅσο καὶ τὴν στρατοπεδοποίηση.

Τὸ καθημερινὸ πρόγραμμα ἔχει μιὰ δομὴ ὅπου ἐναλλάσσονται οἱ διάφορες δραστηριότητες, μὲ ἐξαιρέσεις ἀνάλογα τὴν ἡμέρα.

Ἕνα ἐνδεικτικὸ καθημερινὸ πρόγραμμα περιλαμβάνει:

Πρωϊνὴ ἔγερση, χαλαρὴ γυμναστική, ἀτομικὴ καθαριότητα, πρωϊνὴ προσευχή, συγκέντρωση κατασκήνωσης καὶ ἔπαρση σημαίας, πρωϊνό, ὁμιλία-συζήτηση, ὑπηρεσίες καὶ ἐργασίες κατασκήνωσης, δημιουργικὴ ἀπασχόληση, ἐλεύθερη ὥρα (μπάνιο, παιχνίδια κλπ) γεῦμα, σιωπητήριο (ὕπνο ἢ διάβασμα ἢ μὴ θορυβώδεις ἀσχολίες), ἀπογευματινό, ἐγκυκλοπαιδικὸ θέμα (ἰατρικό, ἱστορικό, κοινωνικὸ κλπ.) δημιουργικὴ ἀπασχόληση, ἐλεύθερη ὥρα (ἀθλοπαιδιές, πρωταθλήματα) ὑποστολὴ σημαίας, δεῖπνο, ψυχαγωγία, ἀπόδειπνο, σιωπητήριο.

Στὴν δομὴ τοῦ καθημερινοῦ προγράμματος πλέκονται οἱ δραστηριότητες ποῦ εἶναι:

Ἀφιερώματα (μιὰ ἡμέρα ἀφιερώνεται ὁλόκληρη σὲ ἕνα συγκεκριμένο θέμα μὲ κοινωνική, ἱστορική, οἰκολογικὴ κλπ. ἀξία, π.χ. ἡμέρα πατρίδας, δημοκρατίας, αὐτοεξυπηρέτησης, συναντίληψης, φυσικῆς ζωῆς, ζωῆς χωρὶς ἠλεκτρικό, ὁδικῆς συμπεριφορᾶς, οἰκολογίας, κλπ.), δημιουργικὲς δραστηριότητες (κατασκευὲς μὲ πηλό, ξυλογλυπτική, ζωγραφική, κηπουρική, μαγειρικὴ) ψυχαγωγία (θεατρικὰ δρώμενα, ψυχαγωγικὰ παιχνίδια), τραγούδι, χορός, διαγωνισμοί, ἀθλοπαιδιές, μπάνιο, πρωταθλήματα (ποδόσφαιρο, μπάσκετ, πίγκ-πόγκ, σκάκι, δρόμου κλπ.) ὁμιλίες-συζητήσεις καὶ ἐνδιαφέροντα μαθήματα (ἱστορίας, κοινωνικῆς συμπεριφορᾶς, πρώτων βοηθειῶν, ὑγιεινῆς, ὁδικῆς συμπεριφορᾶς, φυσικῆς, μελισσοκομίας, κηπουρικής, νοηματικῆς γλώσσας, κ.ά.), κατασκηνωτικὰ παιχνίδια (δάσους, κρυμμένου θησαυροῦ, τσουβαλοδρομίες κ.π.ά.), ἐξορμήσεις στὴν φύση (πεζοπορίες, ψάρεμα), βραδινὰ στὴν φύση (βραδινὴ πεζοπορία, ἀκολουθία σὲ ἐξωκκλήσια τοῦ βουνοῦ, δεῖπνο στὴν ὕπαιθρο, ἀνάγνωση τοῦ ἔναστρου οὐρανοῦ) καὶ ὅ,τι ἄλλο δημιουργικὸ καὶ ψυχαγωγικὸ σκεφθοῦν τὰ νεαρὰ στελέχη καὶ ἐγκριθῇ ἀπὸ τοὺς ὑπευθύνους.

ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΕΣ

Γίνονται δεκτὰ ὅλα τὰ παιδιὰ τῆς Ἐπαρχίας μας, ἀπὸ τὶς μεσαῖες τάξεις τοῦ Δημοτικοῦ μέχρι τὸ Λύκειο. Οἱ φοιτητὲς βοηθοῦν ὡς ὁμαδάρχες ἢ βοηθοὶ ὁμαδάρχες ἢ στελέχη, ἐνῷ προβλέπεται ἰδιαίτερη Ἡμερίδα γιὰ αὐτούς, μέσα στὸ καλοκαίρι. Μόνος περιορισμὸς εἶναι ὁ σεβασμὸς τοῦ προγράμματος καὶ τῶν κανόνων κοινωνικῆς συμβίωσης, γιὰ τὴν προστασία ὅλων τῶν προσώπων ποῦ φιλοξενοῦνται ἐκεῖ κατὰ τὴν κατασκηνωτικὴ περίοδο.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Οἱ Κατασκηνώσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως λειτουργοῦν πολλὰ χρόνια, μέσα στὰ πλαίσια τῆς ὁλοκληρωμένης ἀγάπης γιὰ τὰ παιδιά, τῆς ἐλευθερίας καὶ τοῦ ἀλληλοσεβασμοῦ.

Εἶναι ἐκκλησιαστικὲς Κατασκηνώσεις, δηλαδὴ διέπονται ἀπὸ τὶς ἀρχὲς τῆς Ἐκκλησίας, μὲ γνώση τῆς πραγματικότητας ποῦ ἀντιμετωπίζουν οἱ νέοι καὶ τὰ παιδιὰ στὴν καθημερινότητά τους, μὲ σεβασμὸ στὴν ἐλευθερία τοῦ προσώπου, μὲ σεβασμὸ στὸν ἄνθρωπο ὡς αἰωνίου ὄντος, καὶ ὄχι ἁπλῶς ὡς μιᾶς βιολογικῆς ὕπαρξης συγκεκριμένης χρονικῆς περιόδου. Διαθέτουν –οἱ ὑπεύθυνοι καὶ τὰ στελέχη– πεῖρα, γνώση, μεράκι, ἐθελοντισμό, ἐνθουσιασμό, ὑπευθυνότητα καὶ ἔχουν τὸ κῦρος τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας, ποῦ εἶναι ἀνιδιοτελής, ἀνοικτή, λειτουργεῖ μὲ διαφάνεια στὶς ἐνέργειές της καὶ τοὺς σκοπούς της, καὶ ἔχει μιὰ εὐρύτητα στὴν ἀντιμετώπιση τῶν θεμάτων καὶ τῆς ἀποδοχῆς τῶν ἀνθρώπων.

Στὸ ρεπορτὰζ εἴχαμε τὴν βοήθεια τοῦ Ἀρχιμ. Καλλινίκου Γεωργάτου.)

(Δημοσιεύθηκε στὴν Ἐφημερίδα «Ἐμπρὸς» Ναυπάκτου, 27-5-2011)

  • Προβολές: 2951