Skip to main content

Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα

Στὸν ἅγιο Ἐφραὶμ καὶ τὸν Σαγματά

Τὸ Σάββατο 28.5.2011 ἡ ἐνορία τοῦ ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου πραγματοποίησε ἡμερήσια προσκυνηματικὴ ἐκδρομὴ στὶς Μονὲς τοῦ ἁγίου Ἐφραὶμ στὴν Νέα Μάκρη Ἀττικῆς, καὶ Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος στὸν Σαγματὰ Βοιωτίας. Τὸ πούλμαν γεμᾶτο ἐνορῖτες, μὲ ἐπί κεφαλῆς τὸν ἐφημέριο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ π. Θωμᾶ Βαμβίνη, ξεκίνησε νωρὶς τὸ πρωὶ καὶ ὕστερα ἀπὸ μιὰ μικρὴ στάση γιὰ καφέ, ἔφτασε στὸ Μοναστήρι τοῦ ἁγίου Ἐφραίμ, ὅπου προσκύνησαν ὅλοι μὲ εὐλάβεια τὸ ἱερὸ λείψανο τοῦ Ἁγίου, ποῦ φυλάσσεται σὲ εἰδικὴ λάρνακα στὸ καθολικὸ τῆς Μονῆς. Ἐκεῖ τελέσθηκε μὲ κατάνυξη Παράκληση στὸν Ἅγιο, ποῦ ὅλοι δὲν χόρταιναν νὰ προσκυνοῦν. Στὸ καθολικὸ ἐπίσης ὑπάρχει ἡ πρώτη εἰκόνα τοῦ Ἁγίου, ποῦ φιλοτέχνησε ὁ Φώτης Κόντογλου βασισμένος σὲ ὁράματα τῆς γερόντισσας Μακαρίας. Στὸν χῶρο τῆς Μονῆς βρίσκεται καὶ ὁ τάφος τοῦ Φ. Κόντογλου. Οἱ ἐκδρομεῖς ἀφοῦ δέχθηκαν φιλόξενο κέρασμα καὶ σύντομη ξενάγηση, πῆραν τὸν δρόμο γιὰ μιὰ ἐκτὸς προγράμματος ἐπίσκεψη στὴν Ι. Μονὴ Πεντέλης, ὅπου προσκύνησαν καὶ ξεναγήθηκαν στὸ κρυφὸ σχολειό, ποῦ λειτουργοῦσε ἐκεῖ στὰ χρόνια τῆς σκλαβιᾶς.

Μετὰ τὸ γεῦμα σὲ παρακείμενο ἑστιατόριο ἀναχώρησαν γιὰ τὴν Μονὴ Σαγματᾶ, ὅπου ἔφτασαν ὕστερα ἀπὸ ἕνα δύσκολο ἀνέβασμα στὸν στενό, φιδωτὸ χωματόδραμο. Ἀνταμείφθηκαν ὅμως πλουσιοπάροχα καὶ ὑλικὰ μὲ δροσερὸ κέρασμα φιλοξενίας μέσα σ’ ἕνα ὄμορφο φυσικὸ περιβάλλον, ἀλλὰ κυρίως πνευματικὰ μὲ τὶς πλούσιες εὐλογίες ποῦ ἔλαβαν ἀπὸ τὰ ἱερὰ Λείψανα ἁγίων ποῦ προσκύνησαν, κατ’ ἐξοχὴν δὲ ἀπὸ τμῆμα λειψάνου τοῦ ἁγίου Λουκᾶ τοῦ Ρώσου ἰατροῦ, ποῦ φυλάσσεται σὲ παρεκκλήσι ἀφιερωμένο στὸν τόσο ἀγαπητὸ σὲ ὅλους ἅγιο Λουκᾶ. Ἐκεῖ ὑπάρχει καὶ μικρὴ ἔκθεση προσωπικῶν ἀντικειμένων καὶ ἰατρικῶν ἐργαλείων τοῦ Ἁγίου, καθὼς καὶ φωτογραφικὸ ὑλικὸ ἀπὸ τὴν ζωή του. Γιὰ τὸν ἅγιο Λουκᾶ μίλησε στοὺς ἐκδρομεῖς ὁ ἡγούμενος τῆς Μονῆς π. Νεκτάριος Ἀντωνόπουλος, ποῦ ἔχει γράψει στὰ ἑλληνικὰ τὸν βίο του. Στὸ καθολικὸ τῆς Μονῆς παρακολούθησαν ὅλοι τὸν ἑσπερινὸ τοῦ Σαββάτου καὶ ἀναχώρησαν ἐντυπωσιασμένοι. Ὁ δρόμος τῆς ἐπιστροφῆς ἦταν εὐχάριστος διανθισμένος μὲ ψάλματα, ἄσματα, σοβαρὸ λόγο καὶ ἀστεῖες διηγήσεις, ποῦ ἔκαναν μὲ τὶς φυσικὲς ἐναλλαγές τους τὴν ἀτμόσφαιρα σοβαρή, ἀλλὰ καὶ χαρούμενη κι ἀνάλαφρη. Ἡ ἐκδρομὴ ἔκλεισε μὲ ἀπόδειπνο καὶ γυρισμὸ στὴν Ναύπακτο. Ἦταν μιὰ ἐκδρομὴ ποῦ ὅλοι χάρηκαν. Τὸ ταξίδι, οἱ συζητήσεις, τὰ ἀστεῖα καὶ τὰ σοβαρὰ τῆς ἡμέρας, ἡ συνύπαρξη μὲ καλὴ διάθεση, οἱ κοινὲς ἐμπειρίες ἀπὸ τὰ ἱερὰ προσκυνήματα καὶ τὶς ἱερὲς ἀκολουθίες, βοήθησαν στὴν δημιουργία δεσμῶν μεταξύ τους καὶ στὴν βίωση τοῦ πνεύματος τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἑνότητας καὶ ἔδωσαν ἐρεθίσματα γιὰ ψυχικὴ ἀνάταση καὶ πνευματικὸ ἀνεφοδιασμό.

Χ.Κ–Σχ.

Ὁ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΤΗΝ ΣΜΥΡΝΗ, ΑΡΧΑΙΑ ΕΦΕΣΟ ΚΑΙ ΑΛΑΤΣΑΤΑ (27-29 MΑΪΟΥ 2011)

Τὴν 28η Μαΐου, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης μετέβη στὴν ἀρχαία Ἔφεσο καὶ χοροστάτησε στὴν θεία Λειτουργία, ποῦ τελέσθηκε στὴν Βασιλικὴ τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου ἐπὶ τοῦ τάφου τοῦ Ἁγίου. Μετὰ τὴν ἀπόλυση μίλησαν ὁ κ. Ι. Δημητριάδης, Ἐκπαιδευτικός-Πρόεδρος τοῦ Πολιτιστικοῦ Συλλόγου Μικρασιατῶν Νέας Ἐφέσου Πιερίας «ὁ Ἡράκλειτος», ἐπὶ κεφαλῆς ὁμίλου προσκυνητῶν, καὶ ὁ Πατριάρχης. Τὸ ἑσπέρας τῆς ἰδίας ὁ Πατριάρχης μετέβη στὰ Ἀλάτσατα καὶ χοροστάτησε στὸν Ἑσπερινό, ποῦ τελέσθηκε στὸν Ἱερὸ Ναὸ τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου, κατὰ τὸν ὁποῖον μίλησε πρὸς τὸ ἐκκλησίασμα στὰ ἑλληνικὰ καὶ τὰ τουρκικά. Στὸ τέλος τέλεσε Ἀρτοκλασία καὶ κατόπιν Τρισάγιο ὑπὲρ ἀναπαύσεως τῶν ψυχῶν τῶν διακονησάντων στὸν Ἱερὸ Ναὸ Κληρικῶν καὶ τῶν Κτιτόρων αὐτοῦ, ὅπως ἐπίσης καὶ ὑπὲρ πάντων τῶν ἐν τῇ περιοχὴ ἐκείνη ἀναπαυομένων πατέρων καὶ ἀδελφῶν, ἀφοῦ εὐχαρίστησε τὶς τοπικὲς ἀρχὲς γιὰ τὶς διευκολύνσεις.

Τὴν ἑπομένη, Κυριακὴ τοῦ Τυφλοῦ, 29 Μαΐου, ὁ Πατριάρχης χοροστάτησε στὴν θεία Λειτουργία ποῦ τελέσθηκε στὸν Ἱερὸ Ναὸ τῆς Ἁγίας Φωτεινῆς Σμύρνης. Τὸν θεῖο λόγο κήρυξε ὁ Ἀρχιμ. τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου π. Κύριλλος Συκῆς, ἐνῷ ὁ Πατριάρχης μετὰ τὴν ἀπόλυση μίλησε περὶ τῶν λόγων τῆς Ἀποκαλύψεως πρὸς τὸν ἄγγελο τῆς ἐν Σμύρνῃ Ἐκκλησίας, ὅπως καὶ περὶ τῆς ἑορταζομένης Ὁσιομάρτυρος Θεοδοσίας τῆς ἐν Κωνσταντινουπόλει, καὶ ἀπηύθυνε πατρικὸ ἀναστάσιμο χαιρετισμὸ πρὸς τοὺς ἐκκλησιασθέντες στὴν Σμύρνη πιστούς, τὸ προσωπικὸ τοῦ Γέν. Προξενείου τῆς Ἑλλάδος καὶ τὸ συμπροσευχηθὲν κλιμάκιο τῶν Ἑλλήνων ἀξιωματικῶν τοῦ ΝΑΤΟ, ποῦ ὑπηρετοῦν ἐκεῖ, μετὰ τῶν οἰκογενειῶν αὐτῶν καὶ μοίρασε πασχαλινὰ αὐγὰ σὲ ὅλους.

ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΡΟΥΑΝΤΑΣ

Ἀναγνώρισε ἐπίσημα τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἡ Κυβέρνηση τῆς Ρουάντας μετὰ ἀπὸ συντονισμένες ἐνέργειες τῆς Ἱερᾶς Ἐπισκοπῆς Μπουρούντι καὶ Ρουάντας καὶ δυὸ πρώην προτεσταντῶν παστόρων Ρουαντέζων, οἱ ὁποῖοι πρὶν ἕνα χρόνο ἀσπάσθηκαν τὴν Ὀρθοδοξία καὶ κατόπιν εὐλογίας τοῦ Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ἀλεξανδρείας καὶ πάσης Ἀφρικῆς κ.κ. Θεοδώρου Β', ἐνῷ θὰ ἀρχίση σύντομα ἡ κατήχηση τῶν 400 μελῶν τῆς «τοπικῆς» προτεσταντικῆς ἐκκλησίας. Ἡ Ρουάντα ἔγινε γνωστὴ τὸ 1994 ἀπὸ τὴν Γενοκτονία κατὰ τὴν ὁποῖα σφαγιάστηκαν 800.000 ἄνθρωποι, οἱ περισσότεροι ἀπὸ αὐτοὺς μέσα στοὺς Ναοὺς ἄλλης Ἐκκλησίας κατὰ τὴν διάρκεια τῆς Λειτουργίας, μεταξὺ αὐτῶν καὶ χιλιάδες παιδιά.  Εἶναι ἕνα μικρὸ κράτος ἀκριβῶς κάτω ἀπὸ τὸν Ἰσημερινὸ μὲ δέκα ἑκατ. κατοίκους. Ἡ ἀναγνώριση τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας ἀποτελεῖ σημαντικὸ γεγονὸς διότι ἡ Ρουάντα εἶναι ἐπιφυλακτικὴ μὲ τοὺς «νεοφερμένους». Στὴν Ρουάντα δὲν ὑπάρχει τίποτα ἀπολύτως ἀπὸ πλευρᾶς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.

Μετὰ τὴν ἐνημέρωση γιὰ τὴν ἀναγνώριση τῆς Ἐκκλησίας μας ἀπὸ τὴν Ρουάντα ἐνημερώθηκε σχετικὰ ὁ Πατριάρχης, ἐνῷ ὁ Ἐπίσκοπος μετέβη στὴν Ρουάντα, ὅπου εἶχε διαδοχικὲς συναντήσεις μὲ τὴν ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου Τοπικῆς Αὐτοδιοίκησης καὶ Θρησκευμάτων καὶ τὴν Ἀντιδήμαρχο Bugeseras. Ἐκεῖ θὰ ἀνοικοδομηθῇ, ἀφοῦ ἐξασφαλισθοῦν τὰ χρήματα, ὁ πρῶτος Ὀρθόδοξος Ναὸς καὶ τὸ πρῶτο Ἱεραποστολικὸ Κέντρο. Κατὰ τὶς συναντήσεις ὁ Ἐπίσκοπος παρουσίασε τὸ διοικητικὸ σύστημα τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας (ζητήθηκε ἀπὸ τὴν Κυβέρνηση) ἐπικεντρώνοντας στὸν Προκαθήμενο τοῦ Ἀλεξανδρινοῦ Θρόνου κ.κ. Θεόδωρο καὶ τὸ Ἱεραποστολικό- Κοινωνικό- Ἀνθρωπιστικὸ ἔργο τὸ ὁποῖο ἐπιτελεῖται ὑπὸ τὶς εὐλογίες τοῦ καὶ τὴν ἐποπτεία του, Τόνισε ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δὲν εἶναι πολιτική, ἀλλὰ πνευματικὴ Ἐκκλησία ἡ ὁποία προσπαθεῖ μὲ κάθε τρόπο νὰ προσφέρη στὸν ἄνθρωπο τὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ.

Ἐνῷ ἀπὸ τὴν πλευρά της ἡ ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου ἀναφέρθηκε στὴν ἔρευνα ποῦ διεξήχθη πρὶν προχωρήσει στὴν ἀναγνώριση τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας: «...ἐρευνήσαμε σχετικὰ τὰ περὶ Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ διαπιστώσαμε ὅτι δὲν ἔχει δημιουργήσει κανένα πρόβλημα στὶς Ἀφρικανικὲς χῶρες, ἀντιθέτως προσφέρει πολλά. Σᾶς καλωσορίζουμε, λοιπόν, στὴν Ρουάντα. Περιμένουμε πολλὰ ἀπὸ ἐσᾶς».

***

Στήν Αγία Σκέπη Εδέσσης, για το 40μερο μνημόσυνο της Αντιγόνης Φραγκάκου, μητέρας του Σεβ. Μητροπολίτου Εδέσσης κ. Ιωήλ

Στὴν Ἁγία Σκέπη Ἐδέσσης, γιὰ τὸ 40μερο μνημόσυνο τῆς Ἀντιγόνης Φραγκάκου, μητέρας τοῦ Σέβ. Μητροπολίτου Ἐδέσσης κ. Ἰωήλ

***

ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ

Στὴν καρδιὰ τῆς μαύρης ἠπείρου δεκάδες νέοι ἔχουν τὴν εὐκαιρία νὰ διεκδικήσουν ἕνα καλύτερο μέλλον, σπουδάζοντας σὲ ἕνα ἀνώτατο ἐκπαιδευτικὸ ἵδρυμα μὲ σφραγῖδα ἑλληνική. Ὁ λόγος γιὰ τὸ Πανεπιστήμιο τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τοῦ Κονγκό, ποῦ δημιουργήθηκε χάρη στὴν δραστηριότητα τῆς Ἱερᾶς Μητρόπολης Κεντρώας Ἀφρικῆς καὶ παρέχει στοὺς φοιτητὲς τοῦ ὑψηλοῦ ἐπιπέδου γνώσεις, καὶ μάλιστα ἐντελῶς δωρεάν.

Τὸ μοναδικὸ στὸ εἶδος τοῦ Πανεπιστήμιο στὰ βάθη τῆς γαλλόφωνης Ἀφρικῆς βρίσκεται στὴν πρωτεύουσα τῆς Δημοκρατίας τοῦ Κονγκὸ (πρώην Ζαΐρ), τὴν Κινσάσα, καὶ λειτουργεῖ ἀπὸ τὸ 2007. Πρὸς τὸ παρὸν περιλαμβάνει μία μόνο σχολή, τὴν Ὀρθόδοξη Θεολογικὴ Σχολὴ «Ἅγιος Ἀθανάσιος ὁ Ἀθωνίτης», ἀλλὰ σχεδιάζεται ἡ ἵδρυση τριῶν ἀκόμη σχολῶν: πληροφορικῆς, γεωπονικῆς καὶ ἰατρικῆς. Ἡ ἄδεια τοῦ ὑπουργείου Παιδείας τοῦ Κονγκὸ ἐπιτρέπει καὶ τὴν δημιουργία κτηνιατρικὴς σχολῆς.

Ἡ προσπάθεια ἔχει στεφθῇ μὲ σημαντικὴ ἐπιτυχία, ἀφοῦ τὸ Πανεπιστήμιο κατατάχθηκε στὴν ὄγδοη θέση μεταξὺ τῶν ἀνωτάτων ἐκπαιδευτικῶν ἱδρυμάτων τοῦ Κονγκό, ἐνῷ θὰ μποροῦσε νὰ εἶχε καταταγῇ καὶ στὴν δεύτερη, ἂν δὲν εἶχε κάποιες ἐλλείψεις στὴν βιβλιοθήκη. Ἄρχισε νὰ κτίζεται τὸ 2005 σὲ οἰκόπεδο ποῦ παραχώρησε ὁ τότε πρόεδρος τῆς Ἑλληνικῆς Κοινότητας τῆς Κινσάσα Κωνσταντῖνος Σοφιάδης. Τὰ χρήματα γιὰ τὴν ἀνέγερση τῶν κτιρίων του προῆλθαν ἀπὸ δωρεὲς ἰδιωτῶν καὶ συλλόγων. Στὸ κέντρο τοῦ κτιριακοῦ συγκροτήματος δεσπόζει ὁ Ἱερὸς Ναὸς τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου τοῦ Ἀθωνίτου, ὁ ὁποῖος κατασκευάστηκε μὲ ἔξοδα τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Μεγίστης Λαύρας τοῦ Ἁγίου Ὅρους. Ἡ ἀκαδημαϊκὴ ὀργάνωση τοῦ Πανεπιστημίου σχεδιάστηκε ἀπὸ τὸν κ. Νικηφόρο, ὁ ὁποῖος τονίζει ὅτι εἶχε ὡς πρότυπα τὴν Θεολογικὴ Σχολὴ τῆς Χάλκης καὶ τὴν Ἀθωνιάδα Ἐκκλησιαστικὴ Ἀκαδημία.

Ἡ δημιουργία τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς ὑπῆρξε τὸ ὄνειρο τοῦ μακαριστοῦ Μητροπολίτου Τιμοθέου. Ὡστόσο, ἱδρυτὴς τοῦ Πανεπιστημίου ὑπῆρξε ὁ προκάτοχος τοῦ κ. Νικηφόρου καὶ σημερινὸς Μητροπολίτης Πενταπόλεως κ. Ἰγνάτιος, ὁ ὁποῖος κατέβαλε κοπιώδεις προσπάθειες γιὰ τὴν συγκέντρωση τῶν χρημάτων, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν παρακολούθηση τῆς συνολικῆς πορείας τοῦ ἔργου. Ἡ Θεολογικὴ Σχολὴ πῆρε τὸ ὄνομά της ἀπὸ τὸν Ἅγιο Ἀθανάσιο τὸν Ἀθωνίτη, ὁ ὁποῖος διοίκησε τὸ πρῶτο Πανεπιστήμιο τῆς Κωνσταντινούπολης καὶ ἔκτισε τὴν Ἱερὰ Μονὴ Μεγίστης Λαύρας. Ἡ φοίτηση στὴν Σχολὴ εἶναι πενταετὴς καὶ ἡ πρώτη φουρνιὰ σπουδαστῶν θὰ ἀποφοιτήση τὴν προσεχῆ ἀκαδημαϊκὴ χρονιὰ 2011 - 2012.

Οἱ δωρεὰν παροχὲς καλύπτουν φαγητό, ὕπνο, ροῦχα, γραφικὴ ὕλη καί, φυσικά, τὰ βιβλία τῶν σπουδαστῶν. Τὸ Πανεπιστήμιο διαθέτει κοιτῶνες ἐπαρκεῖς καὶ διὰ τὸ ἑπόμενο ἔτος, βιβλιοθήκη, ἀναγνωστήριο, ἕξι αἴθουσες διδασκαλίας, αἴθουσα πληροφορικῆς, γραφεῖα, αἴθουσα διαλέξεων καὶ τελετῶν, ραδιοφωνικὸ σταθμό, μαγειρεῖο, ἑστιατόριο, αὐλὴ εὐρύχωρη μὲ ἄνθη καὶ καρποφόρα δένδρα καὶ γήπεδο τριάντα ἐπὶ ἑκατὸ μέτρα. Οἱ φοιτητὲς ἀκολουθοῦν ἕνα αὐστηρὸ καθημερινὸ πρόγραμμα ποῦ ξεκινᾶ στὶς ἕξι τὸ πρωί. Τὰ διδασκόμενα μαθήματα εἶναι ἀντίστοιχα μὲ αὐτὰ τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν τῆς Ἑλλάδος, ἐνῷ ἐπιπλέον διδάσκονται ἀρχαία καὶ νέα ἑλληνικά, τοπικὲς διάλεκτοι, γαλλικά, ἀγωγὴ τοῦ πολίτη, πληροφορική, στοιχεῖα γεωπονικῆς καὶ νοσηλευτικῆς, βυζαντινὴ μουσικὴ κλπ. Παράλληλα μὲ τὶς σπουδές τους, οἱ φοιτητὲς βιώνουν τὴν κοινοβιακὴ ὀρθόδοξη παράδοση μὲ τὶς ἐκκλησιαστικὲς ἀκολουθίες, τὶς νηστεῖες καὶ τὰ ἄχραντα μυστήρια. Ἀκόμη, λειτουργοῦν τὸν ραδιοφωνικὸ σταθμὸ "Ἡ φωνὴ τῆς Ὀρθοδοξίας", ἐκδίδουν τὸ περιοδικὸ «Ἠχῶ» καὶ ἠχογραφοῦν CDs μὲ βυζαντινοὺς ὕμνους καὶ ψαλμούς.

Ὡς ἀπόφοιτοι ἀναγνωρισμένου Πανεπιστημίου, οἱ διπλωματοῦχοι θὰ μποροῦν νὰ διδάσκουν σὲ πρωτοβάθμια καὶ δευτεροβάθμια σχολεῖα, νὰ ἀπασχολοῦνται ὡς στελέχη τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὡς Κληρικοί. Μεταξὺ τῶν ὀλίγων ἀνωτάτων ἱδρυμάτων τὸ Πανεπιστήμιο προβάλλεται ὡς παράδειγμα πρὸς μίμηση καὶ γιὰ τὴν τάξη καὶ τὴν καθαριότητα. (romfea.gr)

***
Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος, στήν Σκάλα ΝαυπακτίαςΔευτέρα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, στὴν Σκάλα Ναυπακτίας

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Προβολές: 2938