Γεγονότα καὶ Σχόλια: Ρασοφόροι και Μ.Μ.Ε. - Ρωμηοσύνη και Ολυμπισμός - Η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης

Ρασοφόροι και Μ.Μ.Ε.

Είναι γνωστό ότι με απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, για να εμφανισθή κάποιος Ιερωμένος στα Μ.Μ.Ε. χρειάζεται την άδειά της. Αυτή η απόφαση πάρθηκε για να προστατευθή από τηλεοπτικούς διασυρμούς το κύρος του Κλήρου και της Εκκλησίας.

Είναι παρατηρημένο ότι στην τηλεόραση συνήθως προσκαλούνται πρόσωπα που προσελκύουν την προσοχή της πλειοψηφίας των τηλεθεατών. Μεταξύ αυτών είναι πρόσωπα με πραγματική αξία, που προσφέρουν στο λαό “λόγο συνέσεως” και “λόγο αληθείας”. Πολλά πρόσωπα, όμως, προσκαλούνται όχι για την σοφία και την σύνεσή τους αλλά για την εκκεντρικότητα και την ιδιορρυθμία τους. Κι όταν αυτό γίνεται με κάποιους ρασοφόρους η πνευματική βλάβη είναι μεγάλη.

Γράφουμε για ρασοφόρους και όχι για κληρικούς, γιατί σε “εκρηκτικές” εκπομπές με κρίσιμα θέματα προσκαλούνται μεταξύ των άλλων κληρικοί που έχουν καθαιρεθεί από την Εκκλησία της Ελλάδος και έχουν προσκολληθεί σε παλαιοημερολογήτικες παραφυάδες, μέσα στις οποίες, εκμεταλλευόμενοι τον αγνό ζήλο του λαού για την Ορθοδοξία, προσπαθούν με κορώνες υπερορθοδοξίας να καλύψουν το πρόβλημά τους. Έτσι, όμως, γελοιοποιούν σοβαρά θέματα και δυσχεραίνουν την δυνατότητα παρέμβασης της Εκκλησίας στην σύγχρονη κοινωνία.

Οι υπεύθυνοι των εκπομπών οφείλουν να γνωστοποιούν στο κοινό την προέλευση κάθε Ιερωμένου.

Ρωμηοσύνη και Ολυμπισμός

Ο Μ. Χαραλαμπίδης σε άρθρο του στην “Χριστιανική” επισημαίνει: “Η Ρωμανία είναι ένας ευρύτερος στρατηγικός ορίζοντας για τις επόμενες δεκαετίες.... Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Αθήνα είναι ένας στενός ορίζοντας. Είναι η μυωπική, μίζερη οπτική του αθηναϊσμού. Είναι η αυτοαπομόνωση, το κλείσιμο της χώρας”. Και στη συνέχεια γράφει: “Ο συμβολισμός του 2004 δεν είναι ο Ολυμπισμός και ο αθηναϊσμός. Είναι τα οχτακόσια χρόνια από την ίδρυση της Αυτοκρατορίας της Τραπεζούντος. Όπως έχω προτείνει εδώ και χρόνια, θα μπορούσε αυτή η επέτειος, η όγδοη εκατονταετία, να ενταχθεί, μια και συμβαδίζει ως ιστορία με το παρόν, σε ένα γεωπολιτισμικό, γεωοικονομικό σχέδιο επανεπικοινωνίας και επανακαθορισμού των σχέσεων Ευρώπης - Βαλκανίων - Ευξείνου - Ανατολικής Μεσογείου”.

Αυτή η πρόταση φανερώνει τις ζυμώσεις που γίνονται στον πολιτικό και ιδεολογικό χώρο του νεοελληνισμού. Αν αποφευχθή η ιδεολογοποίηση της Ορθοδοξίας και ο κίνδυνος να αποκοπούμε από το Ρωμαίϊκο υπόστρωμα της Ευρώπης, περιοριζόμενοι σε μια Βαλκανική Ορθόδοξη συνομοσπονδία, η πρόταση του Μ. Χαραλαμπίδη είναι αξιόλογη.

Η πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης

‘Ίσως το σημαντικότερο πολιτιστικό γεγονός των τελευταίων ετών στην χώρα μας είναι η έξοδος των κειμηλίων του Αγίου Όρους στον κόσμο, που συνδέθηκε με την πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 1997, την Θεσσαλονίκη.

Το γεγονός, πέρα από οποιαδήποτε άλλη σημασία, δείχνει την βαθιά πνευματική σχέση της Θεσσαλονίκης με το Άγιο Όρος, καθώς επίσης και το πώς η Θεσσαλονίκη αποτελεί πραγματικά την πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης, όχι μόνο για το 1997 - με φιέστες ποικίλων αποχρώσεων - αλλά διαχρονικά με την τέχνη και την θεολογία που διατυπώθηκε στην πόλη αυτή.

Ο ησυχασμός που βιώνεται στο Άγιον Όρος και διατυπώθηκε με θεολογική τεκμηρίωση στη Θεσσαλονίκη από τον επίσκοπό της άγιο Γρηγόριο Παλαμά, είναι ό,τι βαθύτερο ζητάει η σύγχρονη Ευρώπη.

π.Θ.Α.Β.

Ετικέτες: ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ

  • Προβολές: 1368

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance