Skip to main content

Ἐγκόλπιον Ἡμερολόγιον 2017

Κυκλοφόρησε τό ἐγκόλπιο Ἡμερολόγιο 2017 τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας, τό ὁποῖο εἶναι ἀφιερωμένο «στήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία». Περιέχει καί προσευχητάριο, ἔχει 160 φύλλα καί τό ἐξώφυλλό του κοσμεῖται μέ σχέδιο τοῦ ἁγιογράφου Γιάννη Γερεμτζέ. Τιμᾶται 3 εὐρώ. Τά ἔσοδα ἀπό τήν πώλησή του ἐνισχύουν τό ποιμαντικό ἔργο τῆς Μητροπόλεώς μας. 

Κατωτέρω δημοσιεύουμε τόν πρόλογο τοῦ Μητροπολίτου κ. Ἱεροθέου.

Πρόλογος

Μαζί μέ τούς συνεργάτες μου ἀποφασίσαμε τό ἐφετινό Ἡμερολόγιο νά ἀφιερωθῆ στήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, τήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία, ὅπως ὁμολογοῦμε καθημερινά στό Σύμβολο τῆς Πίστεως, τό «Πιστεύω».

Ἐγκόλπιον Ἡμερολόγιον 2017Πρόκειται γιά τήν ἀρχή τῆς ἀποκλειστικότητας, ὅτι, δηλαδή, ἕνα εἶναι τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ. Ἐμεῖς πιστεύουμε σέ αὐτό πού γράφει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος «εἷς Κύριος, μία πίστις, ἕν βάπτισμα» (Ἐφ. δ΄, 5). Ὅσοι διακατέχονται ἀπό ποικίλες ἑτεροδιδασκαλίες ἀπομακρύνονται ἀπό τό εὐλογημένο Σῶμα τοῦ Χριστοῦ. Οἱ ἑτεροδιδασκαλίες εἶναι αἱρετικές ἀπόψεις. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος παραγγέλλει στόν μαθητή του Τιμόθεο: «καθώς παρεκάλεσά σε προσμεῖναι ἐν Ἐφέσῳ, πορευόμενος εἰς Μακεδονίαν, ἵνα παραγγείλῃς τισί μή ἑτεροδιδασκαλεῖν, μηδέ προσέχειν μύθοις καί γενεαλογίαις ἀπεράντοις» (Α΄ Τιμ. Α΄, 3-4).

Σέ ἄλλο σημεῖο τῆς ἰδίας ἐπιστολῆς του εἶναι ἀπόλυτος ὁ Μέγας αὐτός Ἀπόστολος: «Εἴ τις ἑτεροδιδασκαλεῖ καί μή προσέρχεται ὑγιαινοῦσι λόγοις τοῖς τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί τῇ κατ’ εὐσέβειαν διδασκαλίᾳ, τετύφωται» (Α΄ Τιμ. στ΄ , 3-4).

Ἡ ἑτεροδιδασκαλία, λοιπόν, εἶναι αἱρετική διδασκαλία καί ὁ ἑτεροδιδάσκαλος εἶναι αἱρετικός. Γι’ αὐτό ποτέ δέν εἶναι δυνατόν νά συνδεθῆ τό ἑτερόδοξος μέ τήν Ἐκκλησία, ἀφοῦ ἡ Ἐκκλησία ὡς Σῶμα Χριστοῦ δέν εἶναι δυνατόν νά ἑτεροδιδάσκη. Ἡ Ἐκκλησία, κατά τόν Ἀπόστολο Παῦλο, εἶναι στῦλος καί ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας «...ἵνα εἰδῇς πῶς δεῖ ἐν οἴκῳ Θεοῦ ἀναστρέφεσθαι, ἥτις ἐστίν ἐκκλησία Θεοῦ ζῶντος, στῦλος καί ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας» (Α΄ Τιμ. γ΄ , 15).

Ἐκκλησία καί ἀλήθεια συνδέονται στενότατα μεταξύ τους, ὥστε ἰσχύει ὁ λόγος τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ: «οἱ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, τῆς ἀληθείας εἰσί καί οἱ μή τῆς ἀληθείας ὄντες οὐδέ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας εἰσίν».

Δέν εἶναι ἐπιτρεπτό νά ὁμιλῆ κανείς γιά τήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία καί γιά ἑτερόδοξες Ἐκκλησίες.

Τό κείμενο πού ἀκολουθεῖ ἔχει γραφεῖ τό ἔτος 1989, πρίν ἐκλεγῶ Μητροπολίτης, καί αὐτήν τήν ὁμολογία ἔδωσα κατά τήν ἐπίσημη ὥρα πρίν τήν χειροτονία μου εἰς Ἐπίσκοπον. Καί ὅπως εἶναι ἑπόμενο δέν μπορῶ νά ἀποστῶ ἀπό αὐτήν τήν ὁμολογία γιά χάρη μιᾶς μετανεωτερικῆς καί παγκοσμιοποιημένης νοοτροπίας.

Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἡ ζωή μας καί ἡ ἀναπνοή μας, σέ αὐτή ζοῦμε καί σέ αὐτήν θά ἀφήσουμε τήν τελευταία ἀναπνοή μας καί ἐλπίζουμε στό ἔλεος τοῦ Θεοῦ νά εὑρεθοῦμε στήν ἔνδοξη, οὐράνια Ἐκκλησία, τῇ «πανηγύρει καί ἐκκλησίᾳ πρωτοτόκων ἐν οὐρανοῖς ἀπογεγραμμένων» (Ἑβρ. ιβ΄, 23).

† Ὁ Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος

 

  • Προβολές: 2703