Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα

Εορταστική εκδήλωση για το έπος της Ε.Ο.Κ.Α. 1955-1959

Εορταστική εκδήλωση για το έπος της Ε.Ο.Κ.Α. 1955-1959Με αφορμή την ιστορική επέτειο της έναρξης του αγώνα της Κύπρου (1η Απριλίου 1955) από την Εθνική Οργάνωση Κυπρίων Αγωνιστών (Ε.Ο.Κ.Α.), ενάντια στον Αγγλικό ζυγό, για απελευθέρωση και ένωση με την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε στις 4 Απριλίου ε.έ., στην Παπαχαραλάμπειο Αίθουσα της Πόλης μας, εορταστική εκδήλωση που οργάνωσε το 3ο Ενιαίο Λύκειο Ναυπάκτου. Η εκδήλωση αυτή, την ευθύνη της οποίας είχε ο Κύπριος φιλόλογος και καθηγητής του ως άνω Λυκείου κ. Πέτρος Πιτσιάκκας, ο οποίος και ομίλησε με θέμα “Το Έπος της Κύπρου 1955-1959”, περιελάμβανε θεατρικό με πρωταγωνιστές παιδιά του 3ου Λυκείου, γραπτό χαιρετισμό του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Ιεροθέου, γραπτό χαιρετισμό του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας καθώς και του Υπουργού Παιδείας της Κύπρου, ως και χαιρετισμούς διαφόρων άλλων σημαντικών προσώπων και φορέων.

Το θεατρικό πολυθέαμα ζωντάνεψε τα ιστορικά γεγονότα εκείνης της περιόδου και τα παιδιά, πολύ καλά προετοιμασμένα, απέσπασαν θερμά χειροκροτήματα από το πλήθος του λαού που κατέκλυσε την αίθουσα και η συγκίνηση όλων ήταν έκδηλη.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Ναμάρχης Αιτωλοακαρνανίας, ο Δήμαρχος Ναυπάκτου, Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Μορφωτικός Ακόλουθος της Κυπριακής Πρεσβείας, ο οποίος στον σύντομο χαιρετισμό του τόνισε τους ιδιαιτέρους δεσμούς που συνδέουν την Κύπρο με την Ναύπακτο, καθώς και η συγγραφέας του έργου. Και οι δύο τιμήθηκαν από τον Δήμαρχο της Πόλεώς μας.

Ο Σεβ. Μητροπολίτης μας, που στις 4 Απριλίου απουσίαζε λόγω προγραμματισμένης συμμετοχής του στην πανήγυρη της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου του Αγίου Όρους, παρακολούθησε την ως άνω εκδήλωση την Τετάρτη, 1η Απριλίου, όταν πραγματοποιήθηκε για τα παιδιά των Λυκείων, του 3ου Ενιαίου και του 1ου Γενικού. Στην επίσημη γιορτή στις 4 Απριλίου έστειλε, όπως προαναφέραμε, γραπτό μήνυμα στο οποίο τόνιζε μεταξύ άλλων: “Ομολογώ ότι με κατέπληξε όλη η παρουσίαση και την παρακολούθησα με εθνική μυσταγωγία και βαθειά συγκίνηση. Γι’ αυτό και αισθάνομαι την ανάγκη να σάς συγχαρώ θερμά, εσάς, τους Καθηγητάς του Λυκείου σας, τον κ. Πέτρο Πιτσιάκκα, ο οποίος ως Κύπριος, αλλά και ως θερμουργός πατριώτης, συνέλαβε την ιδέα της πραγματοποίησης αυτής της εκδηλώσεως, καθώς επίσης είχε και την γενική ευθύνη της διοργανώσεως, ιδιαιτέρως όμως να ευχαριστήσω τα παιδιά που έπαιξαν τους ιδαιτέρους ρόλους του ο καθένας.

Διέκρινα ότι τα παιδιά έπαιζαν με εθνική υπερηφάνεια και ζούσαν τα γεγονότα. Διακρίνονταν δε από τρία γνωρίσματα, τα οποία παρουσίαζαν και τα αντίστοιχα γνωρίσματα της Κυπριακής εποποιίας του 1955-1959, ήτοι: πρώτον, την ηρωϊκότητα και την αυτοθυσία, δεύτερον, την σοβαρότητα που ήταν ανάλογη προς τον μεγάλο σκοπό, και τρίτον, την μαζικότητα, αφού η Κυπριακή εποποιία ήταν εποποιία όλου του Ελληνισμού της Κύπρου, αλλά και όλου του Ελληνισμού όπου γης, επειδή πρόκειται για έναν κοινό κτύπο της εθνικής καρδιάς.

Άκουσα και διάβασα κατά καιρούς πολλά γύρω από τον αγώνα της ηρωϊκής ΕΟΚΑ και πολλές φορές συγκινήθηκα, κυρίως από την αποφασιστικότητα του Κυπριακού Ελληνισμού. Παρατήρησα ακόμη ότι όλα τα παιδιά που θυσιάστηκαν στον αγώνα, που απαγχονίσθηκαν, ήταν παιδιά της Εκκλησίας, αφού μεγάλωσαν με το ηρωϊκό πνεύμα που τους ενέπνευσε η Εκκλησία με τους αξίους Κληρικούς της. Άλλωστε, οι Κληρικοί ήταν εκείνοι που ενέπνευσαν και καθοδήγησαν τον αγώνα αυτό...”

Και ο Σεβασμιώτατος κατέληξε: “Με την σημερινή εκδήλωση θέλουμε να διατρανώσουμε την αγάπη μας προς την Κύπρο, να δηλώσουμε ότι η ηρωϊκή Ρούμελη συμπαρίσταται στον αγώνα του Κυπριακού Ελληνισμού για την ελευθέρωση των κατακτηθέντων περιοχών από τον Αττίλα, να ομολογήσουμε ότι προσευχόμαστε να δίνη ο Θεός δύναμη στην εκκλησιαστική και πολιτική εξουσία της Κύπρου, αλλά και στον λαό, ώστε μια ημέρα να ζήσουμε την ουσιαστική ελευθερία της Κύπρου.”

π. Γ.Β.Π.

 

Αξιέπαινες πρωτοβουλίες

Εφέτος η παρουσία των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ναυπάκτου στον εορτασμό της μεγάλης εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και των εθνικών επετείων της επαναστάσεως της 25ης Μαρτίου του ’21 και της εξέργεσης του Κυπριακού λαού κατά των Άγγλων υπήρξε εντυπωσιακή. Οι θεατρικές παραστάσεις που δόθηκαν από ερασιτέχνες ηθοποιούς μαθητές και μαθήτριες συναγωνίζονταν η μια την άλλη.

Ποια, όμως, είναι η βαθύτερη ωφέλεια από τη συμμετοχή σ’ αυτή τη δημιουργική προσπάθεια των παιδιών, για τα ίδια τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που τα βοήθησαν και συνεργάσθηκαν μαζί τους;

Πρώτα - πρώτα, στο γνωστικό επίπεδο, μεγάλο κέρδος είναι η βιωματική προσέγγιση της ιστορίας. Η “αντικειμενικότητα” των ιστορικών κειμένων που διδάσκονται στα σχολεία στερεί από τα παιδιά την μετάγγιση του ηρωϊκού πνεύματος των αγωνιστών της ελευθερίας. Μεταδίδει ψυχρές ιστορικές γνώσεις, αλλά όχι το πύρωμα της καρδιάς που έγραψε την ιστορία. Έχει παρατηρηθή ότι αυτό είναι μια σοβαρή έλλειψη της ιστορίας που μελετά τα γεγονότα από “απόσταση”. Στις θεατρικές παραστάσεις τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να έλθουν σε επαφή με τους πόνους και την ανδρεία των ηρώων, με την καθημερινότητα και την ψυχή τους, που ήταν εμποτισμένη με την ελληνική παράδοση και την πίστη του Χριστού. Και δεν ήταν αυτό το μόνο όφελος.

Όσοι ζουν και βλέπουν τα πράγματα πίσω από τη σκηνή διαπιστώνουν ένα πλήθος άλλων θετικών στοιχείων από αυτή τη συλλογική προσπάθεια. Μέσα από την επίπονη προετοιμασία, που διαρκεί μήνες, δίνεται η δυνατότητα προσωπικής επικοινωνίας και αγωγής. Ο δάσκαλος προσεγγίζει και γνωρίζει καλύτερα την προσωπικότητα του κάθε μαθητή που συμμετέχει, διαπιστώνει τα προσόντα του, τις δυνατότητές του, που πολλές φορές τις αγνοεί και ο ίδιος ο μαθητής. Τον βλέπει σαν ισότιμο συνεργάτη, στηρίζεται στις ικανότητές του και τις πρωτοβουλίες του. Ο μαθητής βλέπει τον δάσκαλο να αγωνιά και να αγωνίζεται μαζί του, για να δημιουργήσουν από κοινού κάτι ωραίο.

Αναπτύσσεται έτσι μια σχέση αμοιβαίας εκτίμησης, βαθειάς αγάπης και οικειότητας, μια σχέση επικοινωνίας, η οποία δεν τελειώνει με το κλείσιμο της αυλαίας, αλλά μεταφέρεται στην αίθουσα, διαχέεται στους υπόλοιπους μαθητές και δημιουργεί ένα ευχάριστο κλίμα. Επηρεάζεται έτσι θετικά ολόκληρη η σχολική ζωή και διευκολύνεται η μαθησιακή διαδικασία.

Όσοι βρίσκονται πίσω από την σκηνή βλέπουν ότι η προσπάθεια αυτή στέκεται αφορμή επικοινωνίας και συνεργασίας των εκπαιδευτικών διαφόρων σχολείων, αλλά και επικοινωνίας του σχολείου με τους γονείς, το Δήμο, την Εκκλησία, με ιδιώτες καλλιτέχνες (μουσικούς, ζωγράφους), με τεχνίτες και άλλους παράγοντες. Μ’ αυτό τον τρόπο το σχολείο κάνει ένα κοινωνικό άνοιγμα και δίνει την ευκαιρία σ’ όσους επιθυμούν και μπορούν να το αγκαλίασουν, να έρθουν πιο κοντά του, να το δουν ως ένα οργανισμό που προσφέρει πραγματική παιδεία και όχι μόνο σαν ένα αξιολογικό μηχανισμό που προσφέρει βαθμούς και τίτλους.

Περισσότερο απ’ όλα όμως οι φετινές εκδηλώσεις έδειξαν ότι η παιδεία στην πόλη της Ναυπάκτου έχει μια δυναμική... Επειδή όμως οι δυσκολίες είναι πάρα πολλές, χρειάζεται στήριξη. Η κατεξοχήν αρμόδια Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, οι σύλλογοι γονέων, και κάθε άλλος αρμόδιος φορέας, πρέπει να αγκαλιάζουν, να ενισχύουν και να εμπνέουν τέτοιες προσπάθειες. Το κέρδος για την πόλη, αλλά προπαντός για τα παιδιά, θα είναι μεγάλο.

Ι.Σ.

 

Ετικέτες: ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Προβολές: 1385

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance