Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα Ἀπριλίου 2023
Συναυλία Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς - «Πέτρος Πελοποννήσιος» - «Πορεία πρὸς τὸ Πάθος»
Διεύθυνση πρωτοψάλτου κ. Δημητρίου Σακαλῆ
Ἅγιος Νικόλαος Ἀντιρρίου - Τετάρτη 5 Ἀπριλίου 2023
Εἰσαγωγὴ Ἀρχιμ. Πρόδρομος Ἀσημακόπουλος
Χαιρετισμὸς Δημάρχου Ναυπακτίας
Χαιρετισμὸς Μητροπολίτου Ναυπάκτου
Δεῖτε τὴν συναυλία
Φωτογραφίες
Κυριακή τῶν Βαΐων στόν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Γεωργίου Ναυπάκτου
Τήν Κυριακή τῶν Βαΐων ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Γεωργίου Ναυπάκτου. Ὁ Ναός αὐτός βρίσκεται στήν ἄκρη τῆς πόλεως σέ περίοπτη θέση ἐπάνω σέ λόφο μέ ὡραία θέα πρός τόν Κορινθιακό κόλπο καί τή γέφυρα τοῦ Ρίου-Ἀντιρρίου. Στό κήρυγμά του εἶπε ὅτι ἡ Κυριακή τῶν Βαΐων εἶναι μιά μεγάλη Δεσποτική ἑορτή, γιατί εἰσέρχεται ὁ Δεσπότης Χριστός στά Ἱεροσόλυμα γιά νά πάθη, νά σταυρωθῆ καί νά ἀναστηθῆ Θεοπρεπῶς καί Δεσποτικῶς. Ὁ Χριστός ὡς Δεσπότης πάσχει, σταυρώνεται καί ἀνίσταται. Στήν ἑορτή αὐτή ψάλλουμε δύο Ἀπολυτίκια: Τό ἕνα ἀναφέρεται στό γεγονός τῆς ἀναστάσεως τοῦ Λαζάρου, πού βεβαιώνει τήν κοινή ἀνάσταση ὅλων τῶν ἀνθρώπων καί γι' αὐτό τόν ὑμνοῦμε. Τό δεύτερο τροπάριο ἀναφέρεται στό Βάπτισμά μας μέ τό ὁποῖο ἐνταφιαζόμαστε μέ τόν Χριστό καί μέ τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ ἀξιωθήκαμε τῆς ἀθανάτου ζωῆς. Καί τά δύο Ἀπολυτίκια καταλήγουν στόν ὕμνο πρός τόν Χριστό: «Εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου». Στήν συνέχεια παρέμεινε κυρίως στό δεύτερο Ἀπολυτίκιο πού ἀναφέρεται στό γεγονός ὅτι μέ τό Βάπτισμά μας λαμβάνουμε τήν Χάρη τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, ἡ ὁποία ἐκδηλώνεται κατά τήν ἐργασία τῶν ἐντολῶν Του καί ἔτσι συνδέεται ἡ ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ μέ τήν συνέργεια τοῦ ἀνθρώπου. Αὐτό ἔχει μεγάλη σημασία καί γιά τήν βιολογική, ἀλλά καί τήν αἰώνια ζωή μας. Ἀνέφερε, ἐπίσης, ὅτι τό Μέγα Σάββατο γίνονταν οἱ ὁμαδικές Βαπτίσεις τῶν Χριστιανῶν. Καί ἐπειδή μέ τό Βάπτισμα μετέχουμε μυστηριακά τοῦ θανάτου, τῆς ταφῆς καί τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ καί γευόμαστε τήν ἀθάνατη ζωή, γι' αὐτό ζοῦμε μυστηριακά τόν Σταυρό, τήν Ταφή καί τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ καί Τόν δοξάζουμε, ἐπειδή ὁ Χριστός εἶναι ὁ Ὤν, ὁ Ἦν καί ὁ Ἐρχόμενος. Εὐχήθηκε μέ αὐτήν τήν προοπτική νά ζήσουμε τήν Μεγάλη Ἑβδομάδα καί τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, γιά νά ἀναστηθοῦμε ἐν Χριστῷ.
Στή λειτουργία συμμετεῖχαν πολλοί πιστοί οἱ ὁποῖοι στό τέλος πῆραν τήν εὐλογία τῶν κλάδων τῆς δάφνης ἀπό τόν Σεβασμιώτατο. Στήν συνέχεια ὁ Σύνδεσμος Ἀγάπης τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ δεξιώθηκε τόν Σεβασμιώτατο, τούς Ἱερεῖς τό προσωπικό τοῦ Ναοῦ καί τούς Χριστιανούς. Ὁ Σεβασμιώτατος τούς εὐχήθηκε καλή Ἀνάσταση μέ σωματική ὑγεία καί πνευματική ἔμπνευση.
Θεῖο κήρυγμα
Ἀπόλυσις
Φωτογραφίες
Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου. Κυριακὴ τῶν Βαΐων ἑσπέρας Ἅγιος Δημήτριος
Ὁμιλία
Φωτογραφίες
Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου. Ὄρθρος Μεγάλης Τρίτης. Ἱερός Ναός Ἁγίου Νικολάου Ἀντιρρίου.
Ὁμιλία
Φωτογραφίες
Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου. Μεγάλη Τρίτη ἑσπέρας. Ἱερός Ναός Ἁγίας Παρασκευῆς Ναυπάκτου.
Ὁμιλία
Ἀπόλυσις
Φωτογραφίες
Εὐχέλαιο, Μεγάλη Τετάρτη Ἅγιος Δημήτριος
Φωτογραφίες
Ἀκολουθία Μυστικοῦ Δείπνου - Μεγάλη Τετάρτη ἑσπέρας. Ἱερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιοπαναγιά Ναυπάκτου.
Ὁμιλία
Φωτογραφίες
Θεία Λειτουργία Μεγάλου Βασιλείου Μυστικὸς Δεῖπνος, Mεγάλη Πέμπτη πρωΐ, Γοργοεπήκοος
Θεῖο κήρυγμα
Φωτογραφίες
Ἀκολουθία Ἀχράντων Παθῶν - Ἱερὸς Ναὸς Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου
Φωτογραφίες
Μεγάλη Παρασκευή στήν Ναύπακτο
Ψάλλει ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου.
«Φῶς Ἱλαρὸν»
«Σὲ τὸν ἀναβαλλόμενον»
Λόγος στὴν Ἀποκαθήλωση
Ἀπόλυσις Ἀποκαθήλωση
Λόγος στὴν περιφορὰ τῶν Ἐπιταφίων
Φωτογραφίες Ἐπιτάφιου
Φωτογραφίες Ἀποκαθήλωση
Ἑσπερινὸς Θεία Λειτουργία Μεγάλου Σαββάτου
Ἀπόλυσις
Φωτογραφίες
Ἀνάσταση στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου
Εὐαγγέλιο Ἀναστάσεως
Εὐχὲς Ἀναστάσιμες
Φωτογραφίες
Ἑσπερινὸς τῆς Ἀγάπης καί Δεύτερη ἡμέρα τοῦ Πάσχα στήν Ναύπακτο
Ὁμιλία στὸν Ἑσπερινὸ τῆς Ἀγάπης
Στιχηρὰ τοῦ Πάσχα
Θεῖο Κήρυγμα Δεύτερα τοῦ Πάσχα
Ἀπόλυσις Δευτέρα τοῦ Πάσχα
Φωτογραφίες Ἑσπερινοῦ Ἀγάπης
Φωτογραφίες Παναξιώτισσα
Ἑορτή τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς στήν Ναύπακτο
Τήν Πέμπτη τῆς Διακαινησίμου, τό ἀπόγευμα, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος χοροστάτησε στόν ἑσπερινό τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς, στόν παλαιό Ἱερό Ναό τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς στόν Πλατανίτη Ναυπάκτου. Συμμετεῖχαν οἱ Ἱερεῖς, Ἀρχιμ. π. Πολύκαρπος Θεοφάνης, Πρωτοπ. π. Θωμᾶς Βαμβίνης Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος, π. Χαράλαμπος Λαουρδέκης, π. Νικόλαος Μανιάτης, π. Γεώργιος Σαβελώνας καί ὁ Διάκονος π. Παΐσιος Παρασκευᾶς. Στό κηρύγμά του ἀναφέρθηκε στήν ἑνότητα μεταξύ τοῦ Σταυροῦ καί τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, στό «μυστήριον τοῦ Σταυροῦ» καί στό «μυστήριον τῆς Δόξης» καί τόνισε ὅτι αὐτά εἶναι ἀλληλένδετα καί δέν ὑπάρχει τό ἕνα χωρίς τό ἄλλο. Ἀπό αὐτήν τήν ἑνότητα προέρχεται «ἡ χαρμολύπη», δηλαδή ἡ βίωση συγχρόνως τῆς χαρᾶς καί τῆς λύπης. Αὐτήν τήν χαρμολύπη τήν δοκίμασε καί ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος σέ ὅλη της τήν ζωή, κυρίως κατά τόν Σταυρό καί τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ. Ἀνέφερε τόν λόγο τοῦ ἁγίου Σιλουανοῦ τοῦ Ἀθωνίτου, ὅτι ἡ Θεοτόκος δοκίμασε μεγάλη θλίψη στόν Σταυρό καί ἄν ἐπέζησε, ἐπέζησε μόνο μέ τήν δύναμη τοῦ Θεοῦ, γιά νά δῆ καί τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, καί νά παραμείνη παρηγοριά καί χαρά καί τῶν Ἀποστόλων καί τοῦ νέου Χριστιανικοῦ λαοῦ. Πρέπει καί ἐμεῖς νά ζοῦμε αὐτό τό νόημα τῆς «χαρμολύπης», γιατί ἡ χαρά χωρίς τήν λύπη εἶναι ἐπιφανειακή, καί ἡ λύπη χωρίς τήν χαρά εἶναι ἀπελπισία καί ἀπόγνωση. Μετά τόν Ἑσπερινό ἐπισκέφθηκε τόν νέο ἀνεγειρόμενο Ναό, χάρηκε γιατί βρίσκεται πρός τό τέλος, συνεχάρη τόν Ἱερέα, τό Ἐκκλησιαστικό Συμβούλιο καί τούς Χριστιανούς γιά τήν βοήθεια καί εὐχήθηκε γρήγορα νά γίνουν καί τά Θυρανοίξια τοῦ Ναοῦ.
***
Τό πρωΐ τῆς Παρασκευῆς τῆς Διακαινησίμου, ἑορτή τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς, ὁ Σεβασμιώτατος λειτούργησε στόν Ἱερό Ναό τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς Ξηροπηγάδου, Ἐνορία τῆς πόλεως τῆς Ναυπάκτου, πού βρίσκεται σέ μιά πανέμορφη περιοχή γεμάτη δένδρα ὅπου βρίσκεται καί τό κοιμητήριο. Συλλειτούργησαν οἱ Ἱερεῖς π. Ἰωάννης Μακρῆς, π. Νικόλαος Δημόπουλος, π. Ξενοφῶν Τριβῆλος, π. Ἰωάννης Ἀναγνωστόπουλος, π. Χρῆστος Χασάπης καί οἱ Διάκονοι π. Παΐσιος Παρασκευᾶς καί π. Ἀντώνιος Ἀντωνιάδης. Στό κήρυγμά του ἑρμήνευσε τό περιστατικό πού περιέγραψε τό Εὐαγγέλιο τῆς ἡμέρας, κατά τό ὁποῖο ὁ Χριστός εἰσῆλθε στό Ἱερό τῶν Ἱεροσολύμων, ἀπό ὅπου ἔδιωξε τούς ἐμπόρους, ἀφοῦ ἔφτιαξε ἕνα φραγγέλιον, μαστίγιο ἀπό σχοινιά καί τούς ἔβγαλε ἔξω ἀπό τόν περίβολο τοῦ Ναοῦ, μαζί μέ τά πρόβατα καί τά βόδια καί τά περιστέρια, ἔριξε κάτω τά νομίσματα τῶν ἀργυραμοιβῶν καί ἀναποδογύρισε τούς πάγκους λέγοντας: «πάρτε τα αὐτά ἀπό ἐδῶ, μήν κάνετε τόν Οἶκο τοῦ Πατρός μου, οἶκον ἐμπορίου». Ἀνέφερε τούς λόγους γιά τούς ὁποίους διαβάστηκε σήμερα αὐτό τό Εὐαγγέλιο. Πρῶτον, γιατί βρίσκεται στήν ἀρχή τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Ἰωάννου, τό ὁποῖο Εὐαγγέλιο χαρακτηρίζεται ὡς πνευματικόν καί διαβάζεται αὐτήν τήν περίοδο· δεύτερον, γιατί εἶναι ἀπό τά πρῶτα περιστατικά τῆς ἐπιγείου δράσεως τοῦ Χριστοῦ μετά τήν Βάπτισή Του στόν Ἰορδάνη ποταμό· καί τρίτον γιατί ἔγινε κατά τίς ἡμέρες τοῦ Πάσχα τῶν Ἰουδαίων. Κατόπιν ἔδωσε τό βαθύτερο νόημα τοῦ περιστατικοῦ αὐτοῦ, ὅτι δηλαδή μέ αὐτό ὁ Χριστός ἔδειξε τήν μεταμόρφωση τῆς λατρείας ἀπό ἐξωτερική σέ πνευματική· τήν μεταμόρφωση τοῦ Πάσχα, ἀπό ἑορτή τῆς ἀπελευθερώσεως τῶν Ἑβραίων ἀπό τήν Αἴγυπτο, σέ Πάσχα μυστικό καί αἰώνιο· καί τήν μετάθεση τῆς λατρείας ἀπό ἐξωτερικές θυσίες σέ λατρεία στήν καρδιά, ἡ ὁποία καρδιά εἶναι κατοικητήριο τοῦ Θεοῦ, εἶναι «τόπος μυστηρίου τοῦ καινοῦ κόσμου», «τόπος θεοφανείας» καί «καρδιακός οὐρανός». Ἔτσι καί ἐμεῖς νά χρησιμοποιοῦμε ὡς μαστίγιο τήν δύναμη τοῦ Ὀνόματος τοῦ Χριστοῦ γιά νά κτυπᾶμε τόν διάβολο, κατά τόν λόγο: «Ὀνόματι Ἰησοῦ μάστιζε τούς πολεμίους». Κατέληξε ὅτι πρέπει νά ζοῦμε μέ ὅλη μας τήν ὕπαρξη τό νέο Πάσχα, τό Πάσχα τῆς θείας Χάριτος, τό Πάσχα τό μυστικό, διά πρεσβειῶν τῆς Θεοτόκου.
Μετά τήν θεία Λειτουργία ἔγινε ἡ καθιερωμένη λιτανεία πέριξ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς, ὅπου ἔγινε δέηση γιά τούς κεκοιμημένους τοῦ κοιμητηρίου. Στήν θεία Λειτουργία παρέστησαν ὁ βουλευτής Αἰτωλοακαρνανίας κ. Θάνος Μωραΐτης, ὁ Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας, Ἀντιδήμαρχοι, πολιτευτές καί πλῆθος πιστῶν.
Ὁμιλία στὸν Ἑσπερινὸ Ζωοδόχου Πηγῆς
Θεῖο κήρυγμα, πανήγυρις Ζωοδόχου Πηγῆς
Φωτογραφίες Ἑσπερινὸς
Φωτογραφίες Θεία Λειτουργία
Ἡ διπλή ἑορτή τῶν ἁγίων Θωμᾶ καί Γεωργίου στήν Ναύπακτο
Τήν διπλή ἑορτή τῶν ἁγίων Ἀποστόλου Θωμᾶ καί Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου ἑόρτασε καί φέτος ἡ Ναύπακτος. Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος τέλεσε, τό Σάββατο τό ἀπόγευμα, τόν Ἑσπερινό τῆς Ἑορτῆς στόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Θωμᾶ στόν Λυγιά Ναυπακτίας. Συμμετεῖχαν, ὁ Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, π. Θωμᾶς Βαμβίνης, ὁ πρ. ἐφημέριος τῆς Ἐνορίας, π. Ἰωάννης Μακρῆς, ὁ ἐφημέριος π. Χρῆστος Χασάπης καί οἱ Διάκονοι π. Παΐσιος καί π. Ἀντώνιος. Στό κήρυγμά του ἀνέλυσε μία φράση τοῦ «Δοξαστικοῦ» τοῦ Ἑσπερινοῦ, κατά τήν ὁποία ὁ ὑμνογράφος, μεταφράζοντας ποιητικά τήν ἐπιθυμία τοῦ Θωμᾶ νά δῆ τόν Ἀναστάντα Χριστό, γράφει: «Ἴδω τήν πληγήν, ἐξ ἧς ἰάθη τό μέγα τραῦμα ὁ ἄνθρωπος».«Ἡ πληγή» εἶναι ἡ πλευρά τοῦ Χριστοῦ πού ἐλογχεύθη ὑπό τῶν στρατιωτῶν καί ἀπό τήν ὁποία ἔρρευσε αἷμα καί ὕδωρ. Ὁ Θωμᾶς ἤθελε βεβαιώσεις τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Ἐσταυρωμένου καί πληγωμένου Χριστοῦ. Βέβαια, ὅταν ἐμφανίσθηκε ὁ Χριστός καί τόν προέτρεψε νά βάλη τό χέρι του στήν πλευρά Του, δέν ἦταν πληγή, ἀλλά ὑπῆρχαν τά στίγματα τοῦ Σταυροῦ, οἱ οὐλές.
Τό σημαντικό εἶναι ὅτι ἀπό τήν πληγωθεῖσα αὐτή πλευρά «ἰάθη», θεραπεύτηκε «τό μέγα τραῦμα ὁ ἄνθρωπος». Ἡ μεγάλη πληγή πού αἱμορραγοῦσε συνέχεια, τό μεγάλο τραῦμα, εἶναι ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος. Μετά τήν ἀπομάκρυνση ἀπό τόν Θεό τραυματίσθηκε ὁλόκληρος ὁ ἄνθρωπος, ὁ νοῦς του, ἡ λογική του, τό παθητικό μέρος τῆς ψυχῆς, ἡ καρδιά του. Αὐτό τό βλέπουμε σέ ὅλη τήν ἱστορία τοῦ ἀνθρωπίνου γένους. Ἀπό αὐτό τεκμαίρεται ἡ μεγάλη ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ στόν ἄνθρωπο, πού φθάνει μέχρι τοῦ Σταυροῦ, ἀλλά καί ἡ θεραπεία τοῦ ἀνθρώπου πού γίνεται μέ τήν θυσία τοῦ Χριστοῦ καί τήν Ἀνάστασή Του, ὅταν θέλουμε νά ἑνωθοῦμε μέ τόν Χριστό. Καί σήμερα ὁ ἄνθρωπος εἶναι πληγωμένος, βασανισμένος καί καλεῖται νά πλησιάση τόν μέγα Ἰατρό γιά νά θεραπευθῆ μέσα στήν Ἐκκλησία Του. Δυστυχῶς, ὅμως, καί σήμερα πολλοί ἄνθρωποι παραμένουν ἀθεράπευτοι.
Στό τέλος τοῦ Πανηγυρικοῦ Ἑσπερινοῦ πραγματοποιήθηκε ἡ καθιερωμένη Ἱερά Λιτάνευση τῆς Ἱερᾶς Εἰκόνος στίς ὁδούς τῆς Ἐνορίας. Στήν Ἱερά Λιτανεία συμμετεῖχαν, ἐκτός ἀπό τούς Ἱερεῖς καί τόν Σεβασμιώτατο, οἱ ἱερόπαιδες, ὁ χορός τῶν Ἱεροψαλτῶν, ἡ Παπαχαραλάμπειος Φιλαρμονική Μουσική, οἱ μαθητές καί μαθήτριες τοῦ Δημοτικοῦ Σχολείου Λυγιά, ὁ Σύλλογος Γονέων καί Κηδεμόνων τοῦ Δ.Σ. Λυγιά καί ὁ Σύλλογος «Ναύπακτος: Πολιτιστικές Διαδρομές», ὅλοι παραδοσιακά ἐνδεδυμένοι, οἱ Ἀρχές τοῦ τόπου μέ ἐπικεφαλῆς τόν Δήμαρχο Ναυπακτίας κ. Βασίλειο Γκίζα, καθώς καί πολλοί πιστοί πού ἔσπευσαν στόν Ἱερό Ναό νά τιμήσουν τόν πολιοῦχο Ἅγιο τῆς Ἐνορίας, Ἀπόστολο Θωμᾶ.
***
Τό πρωΐ τῆς Κυριακῆς ὁ Σεβασμιώτατος λειτούργησε στόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό Ἁγίου Γεωργίου τῆς πόλεως Ναυπάκτου, πλαισιούμενος ἀπό τόν Ἀρχιμ. π. Πολύκαρπο Θεοφάνη, τόν ἐφημέριο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, Πρωτοπ. π. Ἰωάννη Σπυρόπουλο καί τούς Διακόνους, π. Παΐσιο Παρασκευᾶ καί π. Ἀντώνιο Ἀντωνιάδη. Στό κήρυγμά του ἀναφέρθηκε στήν ἐπιθυμία τοῦ Ἀποστόλου Θωμᾶ νά δῆ καί ἐκεῖνος τόν Ἀναστάντα Χριστό καί τί τοῦ εἶπε ὁ Χριστός μετά τήν ἐμφάνισή Του. Ὁ Ἀπόστολος Θωμᾶς ζητοῦσε νά δῆ τόν τύπο τῶν ἥλων καί νά βάλη τήν χεῖρα του στήν πλευρά τοῦ Χριστοῦ, δηλαδή ἤθελε νά τόν ψηλαφήση. Αὐτό δείχνει ὅτι ὁ δικός μας Θεός δέν εἶναι μιά ἰδέα ἤ ἰδεολογία, ἀλλά ἐμπειρία, ψηλάφηση. Ὁ Χριστός θέλει νά ἔχουμε αὐτήν τήν ἐπιθυμία νά Τόν ἀναζητοῦμε, νά Τόν ἐρευνοῦμε, γι' αὐτό γράφεται σέ ἕνα τροπάριο, «χαίρεις ἐρευνώμενος», ὁπότε δέν ἰσχύει τό «πίστευε καί μή ἐρεύνα». Ἔπειτα ὁ Θωμᾶς, μόλις εἶδε τόν Ἀναστάντα Χριστό, ἀνεφώνησε «ὁ Κύριός μου καί ὁ Θεός μου». Μέσα ἀπό τά στίγματα τοῦ Σταυροῦ, μέσα ἀπό τίς οὐλές τοῦ Σώματος ἀνεγνώρισε τήν Θεότητα τοῦ Χριστοῦ, σάν νά εἶναι τό παράθυρο μέσα ἀπό τό ὁποῖο βλέπει τό φῶς, κατά τόν ἅγιο Γρηγόριο Παλαμᾶ. Γι' αὐτό ἑορτάζουμε τήν ψηλάφηση τοῦ Θωμᾶ καί τήν σωτήριον ὁμολογία του. Ἐπειδή ἡ Ἐκκλησία εἶναι τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, γι' αὐτό ἔχει ἐπάνω της τά στίγματα τοῦ Σταυροῦ, δηλαδή καί ἡ ἴδια ὄχι μόνον τρέφεται ἀπό τήν κεφαλή της, ἀλλά συμμετέχει καί στόν Σταυρό καί τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, συμμετέχει καί στούς διωγμούς Του. Μέσα ἀπό αὐτήν τήν προοπτική βλέπουμε ὅτι καί οἱ Ἀπόστολοι, πλήν τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου πού βίωσε τό μαρτύριο στόν Γολγοθᾶ, πέθαναν μαρτυρικά, ἀλλά τό ἴδιο μαρτύρησαν καί πολλοί ἅγιοι, ὅπως καί ὁ σήμερα ἑορταζόμενος ἅγιος Γεώργιος ὁ Μεγαλομάρτυς. Ἔζησε ἐμπειρικά τόν Χριστό, τόν ὁμολόγησε καί ἐμαρτύρησε γι' Αὐτόν. Οἱ ἅγιοι εἶναι «οἱ τραυματίες τοῦ θείου Νυμφίου». Ὅπως ὁ Νυμφίος τραυματίσθηκε, σταυρώθηκε, ἔτσι καί οἱ φίλοι του εἶναι τραυματίες. Γιά νά δείξουμε τήν γνησιότητα τῆς σχέσης μας μέ τόν Νυμφίο Χριστό, πρέπει νά εἴμαστε «τραυματίες τοῦ θείου Νυμφίου».
Στήν Λειτουργία παρευρέθησαν ὁ βουλευτής Αἰτ/νίας κ. Δημήτριος Κωνσταντόπουλος, ὁ δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας, ἀντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι καί πολιτευτές. Ὁ Σεβασμιώτατος εὐχαρίστησε τούς ἱερείς τοῦ Ναοῦ, τούς Ἐπιτρόπους, τούς ἱεροψάλτες, τόν «Συνδέσμο Ἀγάπης» τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, ὅλους τούς ἐνορίτες καί τούς ἐκκλησιασθέντες ἰδιαιτέρως ὅσους ἔχουν τό ὄνομα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου.
Ὁμιλία στὸν ἑσπερινὸ
Θεῖο κήρυγμα στὴν θεία Λειτουργία
Φωτογραφίες Ἑσπερινὸς Ἅγιος Θωμᾶς
Φωτογραφίες Θεία Λειτουργία Ἅγιος Γεώργιος
Ἱερατική Σύναξη Ἀπριλίου 2023
Τήν Τρίτη, 25 Ἀπριλίου 2023, πραγματοποιήθηκε, στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου, ἡ μηνιαία Σύναξη τῶν Ἱερέων καί Διακόνων, γιά ἐνημέρωση καί συζήτηση σέ ἐκκλησιαστικά καί ποιμαντικά θέματα. Κατ’ ἀρχήν ὁ Μητροπολίτης μας κ. Ἱερόθεος, μετά τίς ἀναστάσιμες εὐχές του, τόνισε στούς Ἱερεῖς ὅτι τό ἔργο τους, τό ἔργο ὅλων τῶν ποιμένων τῆς Ἐκκλησίας ἔχει σταυροαναστάσιμο χαρακτήρα. Στήν συνέχεια ἀνέλυσε κυρίως τόν ἀναστάσινο ὕμνο, «Ἀναστὰς ὁ Ἰησοῦς ἀπὸ τοῦ τάφου καθὼς προεῖπεν, ἔδωκεν ἡμῖν τὴν αἰώνιον ζωὴν καὶ μέγα ἔλεος». Ἐπέμενε κυρίως στίς δύο φράσεις «αἰώνιον ζωήν» «καί μέγα ἔλεος», ἑρμηνεύοντας θεολογικά τό περιεχόμενό τους.
Ἔπειτα ὁ Ἀρχιμ. π. Γαβριήλ Πλάκας, Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Πλατάνου, ἐνημέρωσε τούς Κληρικούς τῆς Μητροπόλεώς μας γιά τήν 32η Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Ἐντεταλμένων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καί Ἱερῶν Μητροπόλεων γιά θέματα αἱρέσεων καί παραθρησκείας, ἡ ὁποία εἶχε θέμα: «Αἱρετικές θεωρήσεις, χρήσεις καί μεταφράσεις τῆς Ἁγίας Γραφῆς», καί στήν ὁποία συμμετεῖχε ὡς ἐκπρόσωπος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου. Ἡ Συνδιάσκεψη αὐτή ὀργανώθηκε μέ ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου καί φιλοξενήθηκε στήν Ἱερά Μητρόπολη Ἠλείας, στήν πόλη τοῦ Πύργου. Ἦταν τριήμερη, ἀπό τίς 18 ἕως καί τίς 20 Ὀκτωβρίου 2022. Ὁ π. Γαβριήλ ἀνέφερε δι’ ὀλίγων τά στοιχεῖα τῆς ὀργάνωσης τῆς Συνδιασκέψεως καί τούς ὀργανωτές της καί κατόπιν διάβασε τά πορίσματα τῆς Συνδιάσκεψης. Στήν συνέχεια ἔγινε διάλογος πάνω σέ θέματα πού εἶχαν σχέση μέ τά πορίσματα τῆς Συνδιάσκεψης καί τονίσθηκαν οἱ διαφορές πού ἔχουμε οἱ Ὀρθόδοξοι μέ τούς δυτικούς Χριστιανούς, σέ σχέση μέ τήν Ἁγία Γραφή.
Εἰδικότερα ὁ Σεβασμιώτατος λαμβάνοντας ἀφορμὴ ἀπὸ τὰ πορίσματα τοῦ Συνεδρίου ἐντόπισε τρία βασικὰ σημεῖα ἀπὸ Ὀρθοδόξου πλευρᾶς. Πρῶτον ὅτι ὁ Θεὸς ἀποκάλυψε τὴν δόξα Του στοὺς ἁγίους καὶ αὐτοὶ τὴν κατέγραψαν σὲ κείμενά τους, τὰ ὁποῖα ἡ Ἐκκλησία διὰ τῶν Πατέρων τὰ συγκέντρωσε καὶ ἀποτέλεσαν τὴν Ἁγία Γραφή. Ἔτσι ἑρμηνεύεται ἡ Ἁγία Γραφή, ἡ ὁποία δὲν εἶναι ἡ ἴδια ἀποκάλυψη, ἀλλὰ καταγραφὴ τῆς ἀποκαλύψεως. Δεύτερον, στὴν Παλαιὰ Διαθήκη ὅλες οἱ ἀποκαλύψεις τοῦ Θεοῦ στοὺς φίλους Του ἦταν ἀποκάλυψη τοῦ Ἀσάρκου Λόγου, τοῦ Κυρίου τῆς Δόξης καὶ στὴν Καινὴ Διαθήκη ἦταν ἀποκαλύψεις τοῦ Σεσαρκωμένου Λόγου. Τρίτον, αὐτὰ πρέπει νὰ εἶναι, μεταξὺ τῶν ἄλλων, τὰ κύρια σημεῖα τοῦ διαλόγου μεταξὺ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τῶν ἑτεροδόξων, γιατὶ οἱ ἑτερόδοξοι, ρωμαιοκαθολικοὶ καὶ προτεστάντες, ἔχουν διαφορετικὲς ἀπόψεις πάνω στὰ σοβαρὰ αὐτὰ θέματα καὶ ἄν δὲν διευκρινιστοῦν δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξει ταύτιση ἀπὸ πλευρᾶς θεολογίας.
Ἡ Σύναξη ἔληξε μέ ἀναφορά σέ πρακτικά ποιμαντικά θέματα.
Φωτογραφίες
Ἀπονομή Βραβείων Ἱδρύματος «Γαβριήλ Οἰκονόμου»
- Φράγκος Νικόλαος τοῦ Σταύρου.
- Μυλωνᾶς Ἄγγελος τοῦ Ευαγγέλου.
- Μανιτάρας Εὐθύμιος τοῦ Παναγιώτου.
- Ζαρνομῆτρος Μάριος τοῦ Γεωργίου.
- Μίχος Δημοσθένης τοῦ Εὐαγγέλου.
Φωτογραφίες
Ἐπίσκεψη τοῦ Πρωθυπουργοῦ στὸν Μητροπολίτη Ναυπάκτου
Φωτογραφίες ἀπὸ τὴν ἐπίσκεψη
Κυριακή Μυροφόρων στὸν Ἅγιο Κωνσταντῖνο, Μακύνεια
Θεῖο Κήρυγμα
Φωτογραφίες
Κατασκήνωση Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου - Καλοκαίρι 2023
- Προβολές: 586