Skip to main content

Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα Μαΐου 2023

Συνάντηση τοῦ πρωθυπουργοῦ Ἀνδρέα Παπανδρέου μὲ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Σεραφεὶμ στὸ Ἀρχιεπισκοπικὸ Μέγαρο τὸ 1990.

Συνάντηση τοῦ Ἀνδρέα Παπανδρέου μὲ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Σεραφεὶμ στὸ Ἀρχιεπισκοπικὸ Μἐγαρο τὸ 1990.

Τό video εἶναι ἀπό τήν ἐπίσκεψη τοῦ τότε πρωθυπουργοῦ Ἀνδρέα Παπανδρέου, τό 1990 στήν Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν καί τήν συνάντησή του μέ τόν τότε Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος Σεραφείμ. Ὅταν ἔκαναν δηλώσεις, πίσω ἀπό τόν Ἀνδρέα Παπανδρέου, φαίνεται καί ὁ Μητροπολίτης μᾶς κ. Ἱερόθεος πού ὑπηρετοῦσε τότε στήν Ἀρχιεπισκοπή ὡς Ἱεροκῆρυξ καί Διευθυντής Νεότητος καί ἦταν συνεργάτης τοῦ Ἀχιεπισκόπου Σεραφείμ.

Video τῆς συνάντησης

 

Ἑορτή τῶν Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης στήν Μακύνεια Ναυπακτίας

Μέ λαμπρότητα ἑορτάστηκε καί φέτος ἡ µνήµη τῶν ἁγίων Θεοστέπτων Βασιλέων καί Ἰσαποστόλων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης,  στόν ὁμώνυμο Ἱερό Ναό τῶν Ἁγίων, στήν Μακύνεια Ναυπακτίας.  Τό ἀπόγευμα τοῦ Σαββάτου, 20 Μαΐου, τελέσθηκε ὁ Πανηγυρικός Ἀρχιερατικός Ἑσπερινός μετ’ ἁρτοκλασίας, χοροστατοῦντος τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ.Ἱεροθέου. Στὀ κήρυγµά του ἀνέλυσε τήν εἰκόνα τοῦ ἁγίου Κωνσταντίνου καί τῆς ἁγίας Ἑλένης, πού στό κέντρο ἔχουν τόν Σταυρό. Εἶπε ὅτι αὐτό ἔχει τήν σηµασία του, διότι ὁ Μέγας Κωνσταντινος εἶδε τόν Σταυρό στόν οὐρανό σέ µιά κρίσιµη µάχη, τόν Ὀκτώβριο τοῦ 312 μ. Χ, καί στήν συνέχεια ἔδωσε ἐντολή νά τόν βάζουν παντοῦ; καὶ ἡ µητέρα του ἁγία Ἑλένη βρῆκε τόν Σταυρό τοῦ Χριστοῦ στά Ἱεροσόλυμα. Ἔτσι ὁ Τίµιος Σταυρός συνδέθηκε μέ τήν ζωή τους, ὅπως συνδέεται µέ τήν ζωή ὅλων µας. Στἠν συνέχεια ἀνέφερε ὅτι ὁ Σταυρός ἀποτελεῖται ἀπό δύο ξύλα, ἕνα κατακόρυφο καί ἕνα ὁριζόντιο, πού δείχνουν τήν ἀγάπη πρός τόν Θεό καί τήν ἀγάπη πρός τούς ἀνθρώπους. Ἔτσι, πάντοτε ὁ ὥριμος ἄνθρωπος βρίσκεται ἀνάμεσα στίς δύο αὐτές ἀγάπες, καί αὐτό πρέπει νά τό κάνη μέ ταπείνωση καὶ πίστη στόν Θεό. Ὁ Σταυρός συνδέει τήν γῆ µέ τὀν οὐρανό, τήν οἰκογένεια μέ τήν κοινωνία, ἑνώνει τόν Θεό µέ τούς ἀνθρώπους. Αὐτό σηµαίνει σταυρική ζωή, ένῶ ἡ διάσπαση μεταξύ αὐτῶν τῶν δύο ὁδηγεῖ στήν ἀντισταυρική ζωή.  Δέν χωρίζεται ὁ Σταυρός ἁπό τήν Ἀνάσταση. Οἱ Προτεστάντες παραμένουν στήν Γέννηση του Χριστου, οἱ Λατίνοι στόν Σταυρό τοῦ Χριστοῦ, ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι ἑνώνουμε τόν Σταυρό μέ τήν Ἀνάσταση.

Πρίν τήν ἀπόλυση λιτανεύτηκε ἡ ἱερά εἰκόνα των Ἁγίων Ἰσαποστόλων, πέριξ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, συνοδείᾳ της Φιλαρµονικῆς Μουσικῆς Ἀντιρρίου "Ἀπόλλων”.

*

Τό πρωΐ της Κυριακης, 21 Μαΐου, τελέσθηκε ἡ ἀκολουθία τοῦ Ἀναστασίμου Ὄρθρου καὶ ἐν συνεχείᾳ ἡ Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία. Τόν Ἱεράρχη λειτουργό πλαισίωσαν ὁ ἱεροκήρυκας Ἀρχιμ. π. Εἰρηναῖος Κουτσογιάννης, ὁ ἐφημέριος τῆς Ἐνορίας, Πρωτοπ. π. Ἰωάννης Πολύζος καί ὁ Ἱεροδιάκονος π. Παΐσιος Παρασκευᾶς. Ἐκκλησιάστηκαν οἱ ἀρχές τοῦ τόπου καὶ πλῆθος πιστῶν. Στό κήρυγμα ἀνέλυσε τό θέµα ὅτι ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος ἦταν ἕνας µεγάλος ἡγέτης μέ δύναμη καί ὅραμα. Αὐτό Φαίνεται, μεταξύ τῶν ἄλλων, σἑ τρία σημεῖα.

Πρῶτον, στό ὅτι κατάλαβε τήν δυναμικότητα τῆς νέας πίστεως, τοῦ Χριστιανισμοῦ, πού µέ τήν θεραπευτική διδασκαλία της μετατρέπει τήν Φιλαυτία σἑ Φιλοθεία καί φιλανθρωπία. Τό ὅτι ἔδωσε σηµασία στόν Χριστιανισμό δέν προέρχεται ἀπό πολιτική σκοπιμότητα. Διότι οἱ Χριστιανοί ἦταν τό 1/10 τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας, δέν συμμετεῖχαν στἰς πολιτικές ἐξελίξεις, ἦταν πολυκερματισµένοι ἀπό τὶς αἱρέσεις, δὲν ἦταν µιά μάζα γιά νά ὑποταχθῆ, ὅπως φάνηκε στούς διωγμούς. Τό ἔκανε διότι διεῖδε τήν δυναμικότητα τῆς νέας πίστεως.  Δεύτερον, ἦταν ἡγέτης γιατί εἶδε τήν γεωπολιτική σπουδαιότητα τοῦ Βοσπόρου καί ἐκεῖ μετέφερε τήν Πρωτεύουσα τοῦ Ρωμαϊκοῦ Κράτους. Αὐτό εἶχε ὡς συνέπεια νά διαφυλάξη γιά χίλια καί πλέον χρόνια τήν Ρωμαϊκή Αὐτοκρατορία ἀπό τούς λαούς τῆς Ἀνατολῆς, καί νά ἀναπτύξη ἕναν ἰδιαίτερο πολιτισμό, ὁ ὁποῖος παραμένει μέχρι σήµερα καί νοηματοδοτεῖ τήν ζωή τῶν ἀνθρώπων. Τρίτον, διέγνωσε τήν ἀξία τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως, γι’ αὐτό συνεκάλεσε τήν Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδο, στἠν Νίκαια τῆς Βιθυνίας τό 325 µ. Χ, πού ἔγινε ἡ βάση καί ἄλλων Οἰκουμενικῶν Συνόδων. Ἔτσι, διεφύλαξε τήν πνευματική θεραπεία τῶν ἀνθρώπων καί ἔδωσε τήν δυνατότητα διοργανώσεως τῆς Ἐκκλησίας ἀπό διοικητικῆς πλευρᾶς, πού ὑπάρχει μέχρι σήµερα µέ τό Κανονικό Δίκαιο.  Ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος ἦταν ὄντως µεγάλος ἡγέτης, καὶ µακάρι νά ἀναδεικνύονται τέτοιοι ἡγέτες µέ εὐφυῖα, δυναμικότητα καί ὅραμα.

Μετά τό πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας ὁ Σεβασμιώτατος εἶχε τήν εὐκαιρία νά συνοµιλήση μέ τούς Ἐνορίτες τῆς Μακύνειας καί τίς κυρίες τοῦ Συνδέσμου Ἀγάπηςτοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, οἱ ὁποῖες καἰ προσέφεραν κεράσµατα στό ἐκκλησίασμα.

Ὁμιλία στὸν Ἑσπερινό

Θεῖο κήρυγμα

Φωτογραφίες Εσπερινός

Φωτογραφίες Θεία Λειτουργία

 

Κυριακὴ τοῦ Παραλύτου, Ἅγιος Νικόλαος Ἀντιρρίου

 

Θεῖο κήρυγμα

Ἀπόλυσις

Φωτογραφίες

 

Ἡ Παγκόσμια Ἡμέρα τῶν Νοσηλευτῶν στὴν Ναύπακτο

Στό πλαίσιο τῆς Παγκόσμιας Ἡμέρας Νοσηλευτῶν/Νοσηλευτριῶν (12 Μαΐου), ἡ Διευθύντρια τοῦ Κέντρου Ὑγείας Ναυπάκτου κ.Βασιλική Μουσγᾶ, ὀργάνωσε μιά σεμνή ἐκδήλωση σέ αἴθουσα τοῦ Κέντρου Ὑγείας, προκειμένου νά τιμήση ὅλους τούς Νοσηλευτές καί τίς Νοσηλεύτριες τοῦ Κέντρου Ὑγείας Ναυπάκτου, οἱ ὁποῖοι μέ αὐταπάρνηση, γνώση καί ἀγάπη πρός τούς ἀσθενεῖς ἀγωνίζονται καθημερινά, ὥστε νά παρέχουν νοσηλευτική φροντίδα σέ ὅλους τους συνανθρώπους μας. Αὐτό ἰδιαίτερα συνέβη στήν δύσκολη περίοδο τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ. Ἀποδεικνύουν ὅτι διακατέχονται ἀπό τίς ἠθικές ἀρχές καί τά ἰδανικά τῆς νοσηλευτικῆς δεοντολογίας, ὡς ἄξιοι συνεχιστές τοῦ ἔργου τῆς Βρετανίδας πρωτοπόρου Νοσηλεύτριας Florence Nightingale. Στήν ἐκδήλωση προσκλήθηκε καί παραβρέθηκε ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος. Ἡ κ. Μουσγᾶ εὐχαρίστησε μέ θερμά λόγια τίς Νοσηλεύτριες καί τούς Νοσηλευτές τοῦ Κέντρου Ὑγείας Ναυπάκτου, ὑπογραμμίζοντας ὅτι τό ἔργο τῶν Ἰατρῶν χωρίς τούς Νοσηλευτές θά ἦταν κενό γράμμα. Στήν συνέχεια μίλησε ἡ προϊσταμένη τῶν Νοσηλευτριῶν τοῦ Κέντρου Ὑγείας Ναυπάκτου κ. Σπυριδούλα Πούλου, ἡ ὁποία εὐχαρίστησε τήν κ. Μουσγᾶ γιά τήν τιμητική ἐκδήλωση, καθώς καί τόν Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεο γιά τήν παρουσία του καί κατόπιν ἀναφέρθηκε στόν σημαντικό ρόλο τῶν Νοσηλευτριῶν καί Νοσηλευτῶν πρός τούς ἀσθενεῖς μέ πρότυπο τήν πρωτοπόρο Νοσηλεύτρια Florence Nightingale.

Ὁ Σεβασμιώτατος ἀπευθυνόμενος πρός τούς Νοσηλευτές ὑπογράμμισε τήν σημαντικότητα τοῦ ἔργου τους. Ξεκίνησε ἀπό τήν ἑρμηνεία τῆς λέξης νοσηλευτής-νοσηλεύτρια, ἀπό τίς λέξεις νόσος, νοσηλεύω, πού σημαίνει αὐτόν ἤ αὐτήν πού βοηθᾶ στήν θεραπεία τοῦ ἀσθενοῦς. Ἀνέφερε ἕναν λόγο πού ἄκουσε γιά τήν σχέση τῶν νοσηλευτῶν μέ τούς ἀσθενεῖς, ὅτι εἶναι οἱ πρῶτοι πού ἀγγίζουν τόν ἀσθενῆ, ὅταν ἔρχεται νά νοσηλευτῆ, ἀλλά καί οἱ τελευταῖοι, ὅταν φεύγουν ἀπό τόν κόσμο αὐτό. Ἀναφέρθηκε ἐπίσης στήν Νοσηλεύτρια Φλόρενς Νάιτινγκεϊλ, ἡ ὁποία κατά τόν Κριμαϊκό πόλεμο, μέ νοσηλεύτριες πού εἶχε ἐκπαιδεύσει ἡ ἴδια, προσέφερε σέ δύσκολες συνθῆκες τίς ὑπηρεσίες της στούς ἀσθενεῖς καί τραυματίες. Γιά τήν δράση της μάλιστα χαρακτηρίστηκε ὡς «ἡ κυρία μέ τό φανάρι» καί «ἡ κυρία μέ τό σφυρί». Μέ τό φανάρι γυρνοῦσε διαρκῶς γιά νά ἐπισκέπτεται τούς ἀσθενεῖς καί μέ τό σφυρί, ἔσπασε κάποτε τήν εἴσοδο τοῦ χώρου πού φυλάγονταν κρυμμένα φάρμακα, τά ὁποῖα ἔδωσε στούς ἀσθενεῖς πού τά εἶχαν ἀνάγκη. Μίλησε ἐπίσης γιά τήν ἐμπειρία του ἀπό τό «Θεραπευτήριο» τοῦ Ἀγρινίου, ὅταν, μικρός, φιλοξενήθηκε σ’ αὐτό ἀπό τήν Προϊσταμένη τοῦ «Θεραπευτηρίου» θεία του Παρασκευή Καραγιάννη, καθώς καί γιά τήν διακονία του ὡς νοσηλευτῆ τοῦ γέροντός του ἁγίου Καλλινίκου, τοῦ ὁποίου ἔκλεισε καί τά μάτια. Ἔδωσε μάλιστα ὡς εὐλογία στούς Νοσηλευτές τοῦ Κέντρου Ὑγείας Ναυπάκτου μιά εἰκόνα τοῦ ἁγίου Καλλινίκου.

Φωτογραφίες

 

 

 Κυριακὴ τῆς Σαμαρείτιδος στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου

Τό πρωΐ τῆς Κυριακῆς, 15 Μαΐου, ὁ Μητροπολίτης μας κ. Ἱερόθεος χοροστάτησε στόν Ὄρθρο καί προεξῆρχε στήν θεία Λειτουργία, στόν Ἱερό Ναό τοῦ ἀγίου Δημητρίου Ναυπάκτου. Στό κήρυγμά του ἀναφέρθηκε στόν διάλογο πού εἶχε ὁ Χριστός μέ τήν Σαμαρείτιδα καί πῶς διά τοῦ διαλόγου τήν ὁδήγησε προοδευτικά καί ἐπαγωγικά στήν γνώση τοῦ Θεοῦ. Ἡ Σαμαρείτιδα στήν ἀρχή τόν ἀποκαλεῖ Ἰουδαῖο, στήν συνέχεια προφήτη καί τέλος τῆς ἀπεκαλύφθη ὅτι εἶναι ὁ Χριστός. Ὁ διάλογος αὐτός εἶχε τρεῖς ἑνότητες. Στήν πρώτη ἑνότητα γίνεται λόγος γιά τό νερό καί τήν δίψα τοῦ Θεοῦ πού ἔχει κάθε ψυχή. Στήν δεύτερη ἑνότητα γίνεται λόγος γιά τήν προσευχή, ποῦ ἤ πῶς πρέπει νά γίνεται. Στήν τρίτη ἑνότητα γίνεται λόγος γιά τήν μεγάλη ἀποκάλυψη τοῦ Χριστοῦ, ὅτι Αὐτός εἶναι ἡ Ζωή καί τό Φῶς. Σήμερα γίνονται πολλοί διάλογοι μεταξύ τῶν ἀνθρώπων, ἀλλά γίνονται μόνο γιά κοινωνικά, ὑλικά καί βιολογικά ζητήματα, ὄχι γιά ἐσωτερικές ἀναζητήσεις. Καί μάλιστα οἱ διάλογοι, δέν εἶναι διάλογοι, ἀλλά γίνονται ὡς μονόλογοι· ὁ καθένας λέει τά δικά του καί γι’ αὐτό, δημιουργοῦνται «ἀπωθημένα βιώματα». Οἱ ψυχολόγοι κάνουν λόγο γιά συνειδητό, ὑποσυνείδητο καί ἀσυνείδητο. Ὅμως, ὅποιος κάνει διάλογο μέ τόν Θεό μέ τήν προσευχή καί τήν ἐξομολόγηση, ἐπειδή γνωρίζει ὅλον τόν ἐσωτερικό του κόσμο, δέν ὑπάρχει ὑποσυνείδητο καί ἀσυνείδητο, ἀλλά ὅλα γίνονται συνειδητά. Πρέπει νά κάνουμε διάλογο μέ τόν Θεό γιά νά εἴμαστε πνευματικά ὑγιεῖς ἄνθρωποι.

Θεῖο κήρυγμα Κυριακὴ Σαμαρείτιδος

 

Ἑσπερινὸς Μεσοπεντηκοστῆς καὶ Ἁγίου Νικολάου, Ἅγιος Νικόλαος Λυγιᾶς

 

Ὁμιλία στὸν ἑσπερινὸ

Φωτογραφίες

 

Ἑορτὴ Μεσοπεντηκοστῆς καὶ Ἁγίου Νικολάου, Ἅγιος Νικόλαος Λυγιᾶς

2023 05 10

Θεῖο κήρυγμα

Φωτογραφίες

 

Ἡ ἑορτή τῆς Ἀναλήψεως Ἀφροξυλιά Ναυπάκτου

Ἑορτάστηκε καί φέτος ἡ μεγάλη Δεσποτική ἑορτή τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Χριστοῦ στήν Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου. Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος λειτούργησε στόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό τῆς Ἀφροξυλιᾶς Ναυπάκτου. Ὁ Ἱερός Ναός τῆς Ἀναλήψεως εἶναι ὁ νέος Ναός τοῦ χωριοῦ. Ὁ παλαιός Ναός, τιμώμενος στόν ἅγιο Ἀπόστολο Ἀνδρέα, βρίσκεται ἀρκετά ὑψηλότερα, σέ ἀντίθεση μέ τόν νέο Ναό πού βρίσκεται χαμηλά στόν δρόμο πρός τό Θέρμο.

Ὁ Σεβασμιώτατος λειτούργησε πλαισιούμενος ἀπό τούς Ἱερεῖς π. Φώτιο Κυρίτση, π. Νικόλαο Δημόπουλο, τόν ἐφημέριο π. Παναγιώτη Κυρίτση καί τούς Διακόνους π. Παΐσιο Παρασκευά καί π. Ἀντώνιο Ἀντωνιάδη. Στό κήρυγμά του ἀνέφερε μερικά σημεῖα ἀπό τόν λόγο τοῦ ἁγίου Ἐπιφανίου, Ἐπισκόπου Κωνσταντίας τῆς Κύπρου, πού ἔζησε τόν 4ο αἰώνα μ.Χ.

Μεταξύ τῶν ἄλλων ἀνέφερε τό παράδειγμα πού χρησιμοποιεῖ ὅτι, ὅπως ἡ κεφαλή τοῦ ἀνθρώπου εἶναι τό στολίδι στό σῶμα του, ἔτσι καί ἡ ἑορτή τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Χριστοῦ εἶναι «ὁ κόσμος», τό στόλισμα ὅλων τῶν ἑορτῶν, εἶναι «τό πλήρωμα τῶν Δεσποτικῶν ἑορτῶν», ἀφοῦ ἡ ἑορτή αὐτή «τῆς θεϊκῆς Χάριτος ἀπαυγάζει τό κάλλος». Ὅμως, οἱ πολλοί ἄνθρωποι ἀγνοοῦν τό μέγεθος τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀναλήψεως.

Στήν συνέχεια ὁ ἅγιος Ἐπιφάνιος γράφει ὅτι πρώτη ἑορτή εἶναι ἡ φρικτή καί θαυμαστή κατά σάρκα γέννηση τοῦ Χριστοῦ πού ὑποδείχθηκε ἀπό τό ἀστέρι. Δεύτερη ἑορτή, ἀνώτερη ἀπό τήν πρώτη, εἶναι ἡ ἑορτή τῶν Θεοφανείων, ἀφοῦ ὁ Ἴδιος ὁ Πατήρ ἔδειξε τόν Υἱό Του: «Οὗτος ἐστίν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός». Τρίτη ἑορτή εἶναι ἡ Ἀνάσταση πού εἶναι ἐνδοξοτέρα τῶν προηγουμένων, διότι ὅσοι βαπτίζονται στόν θάνατο τοῦ Χριστοῦ ἀνακαινίζονται καί ἀστράπτουν ἀπό τό φῶς. Ὅμως, ὁ ἄνθρωπος μέ τήν ἑορτή τῆς Ἀναλήψεως «πάντα διά πάντων εὐφροσύνης πεπλήρωται». Ἡ ἑορτή αὐτή ἄνοιξε τίς «φεγγοβόλες ἀστραπές», μᾶς ἔδειξε τήν «ξένην θέαν», δηλαδή «τήν ἡμετέραν σάρκα ἐπί θρόνου βασιλικοῦ ἐπηρμένην».

Στήν συνέχεια, ὁ Σεβασμιώτατος εἶπε ὅτι ἡ ἑορτή τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Χριστοῦ σέ μᾶς πού βαπτισθήκαμε Χριστιανοί μᾶς δείχνει τήν πορεία, τήν ὁδό πρός τόν Χριστό. Ὅσοι Τόν ἀγαπᾶμε, Τόν ἀκολουθοῦμε παντοῦ στόν Σταυρό, στόν Ἄδη καί στόν οὐρανό. Ἔτσι, ἡ ἑορτή τῆς Ἀναλήψεως μᾶς δείχνει ὅτι εἴμαστε «ὁδίτες», ἀκολουθοῦμε τήν ὁδό γιά νά συναντήσουμε τόν Χριστό στήν δόξα Του στήν «ἄνω πόλη».

Στήν Θεία Λειτουργία ἐκκλησιάστηκαν οἱ κάτοικοι τοῦ χωριοῦ, καθώς καί ὁ Δήμαρχος Ναυπακτίας, κ. Βασίλειος Γκίζας, συνοδευόμενος ἀπό τοπικούς ἄρχοντες.

Θεῖο κήρυγμα

Φωτογραφίες

 

Ἀπόδοση ἑορτῆς τοῦ Πάσχα (video)

Ἀπόλυσις

Φωτογραφίες

 

Ἐκδήλωση γιά τήν Ἅλωση τῆς Πόλης

Τήν Κυριακή, 28 Μαΐου, στίς 7.30 τό ἀπόγευμα, πραγματοποιήθηκε στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, στήν Ναύπακτο, ἐκδήλωση μνήμης γιά τά 570 χρόνια ἀπό τήν Ἅλωση τῆς Κωνσταντινούπολης. Τήν ἐκδήλωση διοργάνωσε ἡ Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου καί περιελάμβανε δημοτικά τραγούδια γιά τήν ἅλωση τῆς Πόλης, τά ὁποῖα πλαισιώθηκαν μέ τήν ἀπαγγελία στίχων ἀπό θρηνητικά δημοτικά τραγούδια καί ποιήματα γνωστῶν Ἑλλήνων ποιητῶν. Ὁ τίτλος τῆς ἐκδήλωσης ἦταν: «Ἡ Πόλη κι ἄν ἁλώθηκε, ἡ Ρωμανία ἀνθεῖ». Τά τραγούδια ἀπέδωσε ἡ Χορωδία Παραδοσιακῆς Μουσικῆς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, τήν ὁποία διηύθυνε καί συνόδευσε μέ τό κανονάκι ὁ Πρωτοψάλτης τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου κ. Παντελῆς Ἀναστασόπουλος. Τά τραγούδια τῆς Χορωδίας, ἐπίσης, συνόδευσαν ὁ Δημήτρης Ἀγγελόπουλος μέ βιολί, ὁ Γιῶργος Ἀγγελόπουλος μέ κιθάρα καί ὁ Κωνσταντῖνος Ἀγγελῆς μέ τουμπερλέκι. Τά ποιήματα καί κάποιες εἰσαγωγές σ’ αὐτά διάβασε ἡ κ. Ἑλένη Καραγιάννη. Στό κλείσιμο τῆς ἐκδήλωσης χαιρετισμό ἀπηύθυνε ὁ Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Β. Γκίζας, ὁποῖος μίλησε γιά τίς αἰτίες πού ὁδήγησαν στήν συρρίκνωση τῆς Χριστιανικῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας καί τήν πτώση τῆς Κωνσταντινούπολης στούς Ὀθωμανούς, αἰτίες πού βαρύνουν τούς διαχειριστές τῆς ἐξουσίας τοῦ Ἀνατολικοῦ Ρωμαϊκοῦ Κράτους.

Τήν ἐκδήλωση ἔκλεισε ὁ Μητροπολίτης μας κ. Ἱερόθεος, ὁ ὁποῖος κατ’ ἀρχήν συνεχάρη τήν Χορωδία καί τόν διευθυντή καί δάσκαλό της κ. Παντελῆ Ἀναστασόπουλο καί στήν συνέχεια, ἐπεκτείνοντας τίς ἐπισημάνσεις τοῦ κ. Δημάρχου, μίλησε γιά τήν πρώτη ἅλωση τῆς Πόλης τό 1204 ἀπό τούς Λατίνους, γιά τό μίσος τῶν Φράγκων, πού δέν ἤθελαν τήν ἀνασύσταση τῆς Ρωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας, μίλησε γιά τίς πιέσεις τοῦ Πάπα νά δεχθοῦν οἱ Ὀρθόδοξοι τήν ἕνωση πού ἀποφάσισε ἡ Σύνοδος Φεράρας-Φλωρεντίας, γιά τήν συλλειτουργία λίγους μῆνες πρίν ἀπό τήν Ἅλωση, ὀρθοδόξων, καθολικῶν, οὐνιτῶν στήν Ἁγία Σοφία στίς 12 Δεκεμβρίου τοῦ 1452, πού δημιούργησε ἀντίδραση στόν λαό, ὁ ὁποῖος ἔπαψε νά ἐκκλησιάζεται. Ὁ μικρός πληθυσμός τῆς Πόλης καί τό ἐλάχιστο σέ σχέση μέ τούς Ὀθωμανούς στράτευμα τοῦ Αὐτοκράτορα, ἀλλά καί οἱ πολιτικές καί θρησκευτικές διχοστασίες, ὁδήγησαν στήν πτώση τῆς Κωνσταντινούπολης. Παίρνοντας ἀφορμή ἀπό τίς πολιτικές καί θρησκευτικές διαιρέσεις στήν πολιορκημένη Κωνσταντινούπολη, ἀναφέρθηκε σέ σύγχρονα θέματα, τονίζοντας ὅτι ὁ ρόλος τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἑνοποιητικός. Ἡ Ἐκκλησία δέν ἀνήκει σέ μερικούς, ἀνήκει σέ ὅλους. Μπαίνει στήν διηρημένη κοινωνία γιά νά τήν ὁδηγήση στήν ἑνότητα. Δέν κομματιάζεται, δέν ταυτίζεται μέ κάποιον σχηματισμό ἤ μέ κόμμα. Μίλησε γιά τήν Οἰκουμενικότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους καί τῶν Ἁγίων. Ἐπικρότησε στό σημεῖο αὐτό τήν σχετική δήλωση τοῦ Μακαριοτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν κ. Ἱερωνύμου.

Χαιρετισμός Μητροπολίτου Ναυπάκτου

Δεῖτε τὴν ἐκδήλωση

 

 

Θεία Λειτουργία γιά τούς ὑποψηφίους φοιτητές

Τήν Τρίτη, 30 Μαΐου 2023, στόν Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου τελέσθηκε θεία Λειτουργία γιά τούς μαθητές πού θά διαγωνισθοῦν στίς Πανελλαδικές ἐξετάσεις, γιά τήν εἴσοδό τους στίς Ἀνώτερες καί Ἀνώτατες Σχολές. Στήν θεία Λειτουργία χοροστάτησε ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος. Μίλησε στά παιδιά καί τά ἐνίσχυσε στόν ἀγώνα τους ἀναφερόμενος κατ’ ἀρχάς στό μυστήριο τῆς θείας Λειτουργίας ἤ θείας Εὐχαριστίας. Ἀναφέρθηκε στήν τάξη τοῦ μυστηρίου, ἡ ὁποία ἔχει μείνει ἀναλλοίωτη αἰῶνες καί τελεῖται σήμερα ἀπαράλλακτη σέ ὅλες τίς χῶρες τῆς γῆς, ὅπου ὑπάρχουν Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, ὄχι μόνον Ἕλληνες, οὔτε μόνον στήν ἑλληνική γλώσσα. Εἶπε ὅτι ἡ θεία Λειτουργία γίνεται γιά ὅλον τόν κόσμο, γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους, ὅμως ἰδιαίτερα σ’ αὐτήν τήν θεία Λειτουργία προσευχηθήκαμε γιά τούς μαθητές πού θά διαγωνισθοῦν στίς Πανελλαδικές ἐξετάσεις. Ἐπεσήμανε στά παιδιά ὅτι εἶναι φυσικό ἀπέναντι στίς ἐξετάσεις νά ἔχουν κάποια ἀγωνία, δέν πρέπει ὅμως νά ἔχουν ἄγχος, πού εἶναι κάτι διαφορετικό ἀπό τήν ἀγωνία. Ἀφοῦ ἔκαναν τόν ἀγώνα τῆς προετοιμασίας τους, νά ἔχουν ἐμπιστοσύνη στήν πρόνοια τοῦ Θεοῦ. Νά ἔχουν εἰρήνη πηγαίνοντας στίς ἐξετάσεις καί νά γνωρίζουν ὅτι, κι ἄν δέν ἐπιτύχουν στήν Σχολή τῆς πρώτης τους ἐπιλογῆς, ἀλλά σέ κάποια ἄλλη, νά μήν ἀπογοητευθοῦν, γιατί εἶναι πιθανόν αὐτή ἡ ἄλλη Σχολή νά εἶναι ἐκείνη πού πραγματικά θά τούς ἱκανοποιήση. Στό τέλος τῆς θείας Λειτουργίας μετά τὸ ἀντίδωρο οἱ μαθητές ἔλαβαν ἀπό τόν Σεβασμιώτατο εὐλογία μιά εἰκονίτσα μέ εὐχές καί ἕνα στυλό.  Κατόπιν ὁ Σύνδεσμος Ἀγάπης τῆς Ἐνορίας δεξιώθηκε τούς μαθητές, τούς καθηγητές καί τούς οἰκείους τους, πού ἐκκλησιάστηκαν, στήν αἴθουσα τοῦ Ἐνοριακοῦ Κέντρου τοῦ Ἁγίου Δημητρίου. Ἐκεῖ δόθηκε ἡ δυνατότητα μιᾶς ἐπιπλέον ἐπικοινωνίας τοῦ Σεβασμιωτάτου μέ τούς μαθητές.

Δεῖτε τό κήρυγμα τοῦ Σεβασμιωτάτου

Φωτογραφίες

  • Προβολές: 505