Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα Ἰανουαρίου 2024
Πρώτη τοῦ ἔτους καί τοῦ ἁγίου Βασιλείου στήν Ναύπακτο
Τήν Δευτέρα, πρώτη ἡμέρα τοῦ Νέου Ἔτους 2024 καί ἑορτή τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος χοροστάτησε στήν πανηγυρική ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου καί τῆς Θείας Λειτουργίας στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου. Ἀναγνώστηκε ἡ Πρωτοχρονιάτικη Ἐγκύκλιος τοῦ Σεβασμιωτάτου, ἀπό τόν Γενικό Ἀρχιερατικό Ἐπίτροπο π. Θωμᾶ Βαμβίνη. Ἡ Ἐγκύκλιος ἀναφέρθηκε στήν ἐνανθρώπηση τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ, καί στήν μεγάλη ἀξία τοῦ ἀνθρώπου καί μάλιστα τοῦ ἀνθρώπου ὅπως δημιουργήθηκε ἀπό τόν Θεό καί ἀναδημιουργήθηκε μέ τήν ἐνανθρώπηση τοῦ Χριστοῦ. Ἐπίσης, ἀναφέρθηκε στήν σύγχρονη κίνηση τοῦ «μετανθρωπισμοῦ» καί στόν λεγόμενο «μετάνθρωπο». Πρόκειται γιά ἕνα κίνημα μέ τό ὁποῖο λέγεται ὅτι «ἐνισχύεται ἡ διάνοια καί ἡ φυσιολογία μέ τεχνολογικά ἐνθέματα καί μέσα τῆς γενετικῆς» πού «χρησιμοποιοῦν βιονικούς βραχίονες, βιονικά πόδια καί μάτια» καί ἐπιδιώκεται «ἡ ψηφιακή ἀθανασία». Τονίστηκε ὅτι δέν ἔχει καμμία σχέση ὁ «μετάνθρωπος» μέ τήν ἐνανθρώπηση τοῦ Χριστοῦ, μέ τόν ἄνθρωπο πού ἀποτελεῖται ἀπό ψυχή καί σῶμα καί ἔχει Ἅγιο Πνεῦμα καί ὁδηγεῖται πρός τήν θέωση. Πρόκειται γιά μιά ἀλαζονική καί ἑωσφορική νοοτροπία , γιά ειδωλοποίηση τῆς ζωῆς. Κατέληξε ὅτι: «Σήμερα εἶναι ἕνας νέος χρόνος, ἀλλά πρέπει νά εἶναι νέος καί ὡς πρός τίς ἀντιλήψεις, διότι διαφορετικά νομίζουμε ὅτι εἴμαστε νέοι ἄνθρωποι πού ζοῦμε σέ νέο χρόνο, ἀλλά στήν πραγματικότητα εἶναι ὀπισθοδρόμηση στήν εἰδωλολατρεία ἀπό τήν ὁποία μᾶς ἐλευθέρωσε ὁ Χριστός».
Γιά τήν ἐγκύκλιο πατῆστε ΕΔΩ.
*
Μετά τό πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας τελέσθηκε ἡ Ἐπίσημη Δοξολογία γιά τό Νέο Ἔτος ἀπό τόν Σεβασμιώτατο καί τούς λειτουργούς Ἱερεῖς, παρουσίᾳ τοῦ ἑορτάζοντος Δημάρχου Ναυπακτίας κ. Βασιλείου Γκίζα καί τῶν ὑπόλοιπων τοπικῶν ἀρχόντων. Ὁ Σεβασμιώτατος ἔδωσε εὐχές στόν Δήμαρχο καί ὅλους τούς παρευρισκόμενους, εἶπε:
«Εὔχομαι ὁ νέος χρόνος να εἶναι εὐλογημένος ἀπό τόν Κύριο. Νά ἔχουμε ὑγεία, εἰρήνη καί ἀγάπη καί ἑνότητα. Καί αὐτά πρέπει νά γίνονται ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ, ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ. Διότι δέν ὑπάρχει Χριστός ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησία καί δέν ὑπάρχει ἡ Ἐκκλησία ἔξω ἀπό τόν Χριστό. Ὁ Χριστός εἶναι ἡ κεφαλή τῆς Ἐκκλησίας καί ἡ Ἐκκλησία τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ.
Ἔτσι, ζώντας μέσα στήν Ἐκκλησία ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ θά γίνουμε καί πραγματικοί ἄνθρωποι, ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ, ἄνθρωποι τῆς Ἐκκλησίας. Μέσα στά πλαίσια αὐτά σφυρηλατεῖται καί ἡ ἑνότητα καί τῆς πόλεώς μας καί γενικότερα τῆς Ἐκκλησίας.
Ἰδιαιτέρως νά εὐχηθῶ σήμερα καλή ἀρχή στήν νέα δημοτική ἀρχή. Νά ἔχουν δύναμη, νά ἔχουν κουράγιο, νά ἔχουν ἔμπνευση, νά ἔχουν ὅραμα γιά τήν πόλη αὐτή• νά συνεργάζονται μέ εἰρήνη, μέ ἀγάπη, μέ ἑνότητα μεταξύ τους, παρά τίς διαφορές οἱ ὁποῖες ὑπάρχουν καί οἱ ὁποῖες δέν καταργοῦνται. Δηλαδή, ὁ καθένας ἔχει τίς δικές του ἀπόψεις, ἀλλά ὅλα νά γίνονται μέ συνεργασία, μέ ἑνότητα, μέ ἀγάπη γιά τό καλό τῆς πόλεως.
Νά μοῦ ἐπιτρέψετε νά εὐχηθῶ σέ ὅλους ὅσοι ἔχουν τό ὄνομα τοῦ ἁγίου Βασιλείου, ἄντρες καί γυναῖκες, τοῦ μεγάλου αὐτοῦ Πατρός τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἰδιαιτέρως σήμερα λόγῳ καί τῆς ἀναλήψεως τῶν νέων καθηκόντων στόν Δήμαρχό μας, τόν κύριο Βασίλειο Γκίζα πού ἑορτάζει, νά τοῦ εὐχηθῶ χρόνια πολλά, νά ἔχη κουράγιο, νά ἔχη δύναμη, νά ἔχη ἀντοχές. Γιατί αὐτός ὁ ὁποῖος ἀσκεῖ διοίκηση εἴτε ἐκκλησιαστική εἴτε πολιτική διοίκηση, πρέπει νά ἔχη σύνεση, πρέπει νά ἔχη διάκριση καί πολλές ἀντοχές. Στό Ἅγιον Ὄρος, ὅταν γίνεται κάποιος μοναχός, τοῦ εὔχονται ὄχι καλή ὑπομονή, τοῦ εὔχονται «καλές ὑπομονές».
Ἄρα, καίτοι κινούμαστε σέ ἕναν διαφορετικό χῶρο, ἡ Ἐκκλησία καί ἡ Πολιτεία, παρά ταῦτα πρέπει γιά τό καλό τῆς πόλεως νά ὑπάρχη ἑνότητα καί συνεργασία, ὅπως ὑπῆρχε καί στήν προηγούμενη περίοδο τῆς ἴδιας καί τώρα ἀρχομένης ἐκ νέου νέας δημοτικῆς ἀρχῆς, διότι ἔτσι τά πράγματα προοδεύουν.
Καί ὅπως προσφυῶς καί εὐφυῶς εἶπε ὁ κύριος Δήμαρχος, δέν εἶναι ἁπλῶς νά κυνηγᾶμε μόνο προγράμματα καί νά στολίζουμε τήν πόλη μας ἐξωτερικά. Εἶναι ὄμορφη ἡ πόλη μας, ἔχει πάνω ἀπό 5.000 χρόνια ζωῆς, σύμφωνα μέ τά νέα δεδομένα, εἶναι μιά ὄμορφη πόλη καί, βεβαίως, θά ἀγωνιστοῦμε νά τήν κάνουμε, καί ἡ δημοτική ἀρχή, ὀμορφότερη.
Ἀλλά ἐκεῖνο πού ἔχει πολύ μεγάλη σημασία εἶναι νά εἴμαστε ὄμορφοι ἄνθρωποι, ὄχι ἁπλῶς ἐξωτερικά, ἄνθρωποι μέ συνεργασία, μέ ἑνότητα, ὥστε σέ αὐτήν τήν ὄμορφη πόλη νά ζοῦμε εἰρηνικά, ὄμορφα, ἰσορροπημένα, ἀνθρώπινα καί ἐκκλησιαστικά.
Χρόνια πολλά καί εὐλογημένα!».
Ἐγκύκλιος Πρωτοχρονιᾶς
Δοξολογία Ἀπόλυσις
Φωτογραφίες
Θεοφάνεια στό λιμάνι τῆς Ναυπάκτου
Μέ ἰδιαίτερη λαμπρότητα καί μέ λαμπρό ἀνοιξιάτικο καιρό ἑορτάστηκαν τά ἅγια Θεοφάνεια στήν Ναύπακτο. Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος χοροστάτησε στόν πανηγυρικό Ὄρθρο καί τέλεσε τήν Θεία Λειτουργία καί τόν Μεγάλο Ἁγιασμό στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου. Μαζί του συλλειτούργησαν οἱ Ἱερεῖς π. Θωμᾶς Βαμβίνης, Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος καί ὁ π. Φώτιος Κυρίτσης καί οἱ Διάκονοι π. Παΐσιος Παρασκευᾶς καί π. Ἀντώνιος Ἀντωνιάδης.
*
Ὁ Σεβασμιώτατος στό κήρυγμά του ἑρμήνευσε τόν λόγο τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου «ἐγώ βαπτίζω ὑμᾶς ἐν ὕδατι εἰς μετάνοιαν... αὐτός ὑμᾶς βαπτίσει ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ καί πυρί». Στήν ἀρχή ἀνέλυσε ἐτυμολογικά τό ρῆμα βαπτίζω, πού σημαίνει βυθίζω στό νερό, βουτῶ, σέ ἀντίθεση μέ τό ράντισμα. Ἔπειτα εἶπε ὅτι ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος βάπτιζε τούς ἀνθρώπους στά νερά τοῦ Ἰορδάνου πού ὁδηγοῦσε στήν μετάνοια. Ὁ Χριστός βάπτισε τούς μαθητές Του καί τούς ἀνθρώπους τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς μέ τό Ἅγιον Πνεῦμα πού κατέβηκε ὡς πῦρ. Ἀναλύοντας γιά τό Βάπτισμα μέ τό Ἅγιον Πνεῦμα καί τό πῦρ εἶπε ὅτι αὐτό τό βάπτισμα ὀνομάζεται ἔτσι γιά «τό δαψιλές (ἄφθονο) τῆς Χάριτος», διότι οἱ βαπτισθέντες κατακλύονται «ἀφθόνως» μέ τήν Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, γιά «τό σφοδρόν καί ἀκάθεκτον τῆς Χάριτος», γιά «τό ἀοράτως ἀναλίσκον τόν ρύπον τῆς ψυχῆς» τοῦ ἀνθρώπου. Ὅλες αὐτές οἱ ἐκφράσεις εἶναι πολύ δυνατές, διότι δείχνουν τήν δύναμη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Αὐτό τό βάπτισμα τό δεχθήκαμε στήν μικρή μας ἡλικία, ἀλλά ἡ δύναμή του ἀποκαλύπτεται μέ τήν «ἐργασία τῶν ἐντολῶν» τοῦ Χριστοῦ. Κατέληξε ὅτι δέν τά καταλαβαίνουμε ὅλα αὐτά, ἐπειδή ἔχουμε ἐκκοσμικευθῆ ὡς Χριστιανοί, καί ἡ ἐκκοσμίκευση ἀποδομεῖ τόν πυρήνα τῆς πίστεώς μας. Εὐχήθηκε νά ἀνακαινιζόμαστε, γιά νά αἰσθανθοῦμε τό «δαψιλές», «τό σφοδρόν καί ἀκάθεκτον» καί τό «ἀοράτως ἀναλίσκον» τῆς Χάριτος τοῦ Βαπτίσματος.
*
Ἀκολούθησε ἡ τέλεση τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ στό μέσον τοῦ Ναοῦ, ἐνῶ ἀμέσως μετά τόν Ἁγιασμό σχηματίστηκε λιτανευτική πομπή ἀπό τίς ἐνορίες Ἁγίου Δημητρίου καί Ἁγίας Παρασκευῆς Ναυπάκτου, συνοδευόμενη ἀπό τήν Παπαχαραλάμπειο Φιλαρμονική, πού κατευθύνθηκε στό γεμάτο ἀπό κόσμο ἑνετικό λιμάνι τῆς Ναυπάκτου γιά τήν κατάδυση τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, ὅπου "ἔπεσαν" καί φέτος πολλά νέα παιδιά τῆς πόλης γιά νά εὐλογηθοῦν ἀπό τόν σταυρό. Μετά τήν κατάδυση τοῦ σταυροῦ ὁ Σεβασμιώτατος εὐχήθηκε κατάλληλα, χρησιμοποιώντας μιά παλαιά ρωσική ἱστορία, ὅλοι μᾶς νά ψάξουμε νά βροῦμε τήν εἰρήνη καί τήν χαρά, πού εἶναι ὁ Χριστός, μέσα μᾶς καί ὄχι ἔξω σέ χαρές πού φαντάζουν ἀληθινές ἀλλά δέν εἶναι, ἐνῶ χάρισε ἕναν ἀσημένιο σταυρό στόν νικητή καί μικρούς σταυρούς σέ ὅλα τά παιδιά πού συμμετεῖχαν.
*
Παρόντες στίς λατρευτικές ἐκδηλώσεις ἦταν οἱ βουλευτές Αἰτωλοακαρνανίας κ. Ἀθανάσιος Παπαθανάσης, κ. Κώστας Καραγκούνης και κ. Μίλτος Ζαμπάρας ὁ ἐκπρόσωπος τοῦ Περιφερειάρχη Δυτικῆς Ἑλλάδος καί πρόεδρος τοῦ Περιφερειακοῦ Συμβουλίου κ. Χρῆστος Παΐσιος, ὁ ἐπικεφαλῆς τῆς μείζονος ἀντιπολίτευσης στό Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικῆς Ἑλλάδος κ. Σπύρος Σκιαδαρέσης, καί οἱ Τοπικοί ἄρχοντες μέ τόν Δήμαρχο Ναυπακτίας κ. Βασίλειο Γκίζα, τόν Πρόεδρο τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου κ. Ἄγγελο Σταυρόπουλο, Ἀντιδημάρχους, Δημοτικούς Συμβούλους καί τούς ἐπικεφαλῆς τῶν Σωμάτων Ἀσφαλείας τοῦ τόπου μας.
Θεῖο κήρυγμα
Φωτογραφίες
Ἑορτὴ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου στὴν Ἁγία Παρασκευή Ναυπάκτου
Κυριακὴ μετὰ τὰ Φῶτα, Ἅγιος Νικόλαος Ἀντίρριο
Ἑορτή τοῦ ἁγίου Ἀθανασίου στήν Ἄνω Δάφνη Ναυπάκτου
Ἑορτάστηκε καί φέτος ἡ μνήμη τοῦ Μεγάλου Ἀθανασίου, Ἀρχιεπισκόπου Ἀλεξανδρείας, στήν Ναύπακτο, στόν ἑορτάζοντα Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀθανασίου Ἄνω Δάφνης. Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, χοροστάτησε στόν Πανηγυρικό Ὄρθρο καί τέλεσε τήν Θεία Λειτουργία συνοδευόμενος ἀπό τούς Ἱερεῖς π. Ἰωάννη Πολύζο, π. Νικόλαο Δημόπουλο, π. Ἰωάννη Βλάχο, τόν ἐφημέριο π. Ἰωάννη Ἀναγνωστόπουλο καί τούς Διακόνους π. Παΐσιο Παρασκευᾶ καί π. Ἀντώνιο Ἀντωνιάδη. Ὁ Σεβασμιώτατος στό κήρυγμά του ἀνέπτυξε τό χωρίο τοῦ Ἀποστόλου Παύλου ἀπό τήν πρός Ἑβραίους ἐπιστολή του, πού ἦταν τό Ἀνάγνωσμα τῆς ἡμέρας: «Μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ὑμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ὑμῖν τόν λόγον τοῦ Θεοῦ». Στό ἴδιο κεφάλαιο τῆς μεγαλειώδους αὐτῆς ἐπιστολῆς ἀναφέρεται ὁ Ἀπόστολος Παῦλος πάλι στούς ἡγουμένους: «Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καί ὑπείκετε• αὐτοί γάρ ἀγρυπνοῦσιν ὑπέρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν».
Στήν συνέχεια ἀναφέρθηκε στό ποιοί εἶναι οἱ ἡγούμενοι. Κατ' ἐξοχήν Ἡγούμενος εἶναι ὁ Χριστός, σύμφωνα μέ τήν προφητεία τοῦ Προφήτου Ἡσαΐου ὅτι ἀπό τήν Βηθλεέμ «ἐξελεύσεται ἡγούμενος, ὅστις ποιμανεῖ τόν λαόν μου τόν Ἰσραήλ». Ἔπειτα ἡγούμενοι εἶναι οἱ Ἀπόστολοι καί διδάσκαλοι καί ἀργότερα οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, μεταξύ τῶν ὁποίων εἶναι ὁ Μέγας Ἀθανάσιος καί ὁ ἅγιος Κύριλλος, Ἀρχιεπίσκοποι Ἀλεξανδρείας, πού ἑορτάζουν σήμερα. Αὐτοί κηρύττουν τόν ἀνόθευτο λόγο τοῦ Θεοῦ καί ἀγρυπνοῦν γιά τήν διαπαιδαγώγηση καί τήν σωτηρία τοῦ λαοῦ, μέ ὀρθόδοξη διδασκαλία καί ποιμαντική ἐπιστασία. Συνέχισε ὅτι, δυστυχῶς, σήμερα πολλοί ἄρχοντες ἀντί νά εἶναι ἡγούμενοι, δηλαδή νά ἄγουν-ὁδηγοῦν τόν λαό, γίνονται ἀγόμενοι ἀπό πιέσεις τῶν ἀνθρώπων μέ τά πάθη τους. Αὐτό εἶναι μεγάλο πρόβλημα στήν κοινωνία. Καταλήγοντας, εὐχήθηκε νά ἀκοῦμε τούς πραγματικούς ἡγουμένους, οἱ ὁποῖοι κηρύττουν τόν λόγο τοῦ Θεοῦ καί ἀγρυπνοῦν προσευχόμενοι γιά τό καλό τοῦ λαοῦ.
Στό τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας εὐχαρίστησε τόν Δήμαρχο, τούς Ἀντιδημάρχους, τόν πρόεδρο τῆς Τοπικῆς Κοινότητας, τούς Ἱερεῖς καί Διακόνους, τούς Ἱεροψάλτες καί τούς Ἐπιτρόπους, τά παιδιά τοῦ Δημοτικοῦ Σχολείου Δάφνης καί τούς διδασκάλους τούς, καθώς καί ὅλους τούς ἐκκλησιαζομένους. Ἐπίσης, ὡς συνέχεια τοῦ κηρύγματος, ἀναφέρθηκε στό 21ο ἄρθρο τοῦ Συντάγματος, στό ὁποῖο ἡ οἰκογένεια, ἐννοεῖται ἡ παραδοσιακή, θεωρεῖται «θεμέλιο τῆς συντηρήσεως καί προαγωγῆς τοῦ Ἔθνους» καί ὅτι «ὁ γάμος, ἡ μητρότητα καί ἡ παιδική ἡλικία τελοῦν ὑπό τήν προστασία τοῦ Κράτους». Χωρίς τήν παραδοσιακή οἰκογένεια τό Ἔθνος συρρικνώνεται.
Εὐχήθηκε ἡ Πολιτεία νά θεσμοθετῆ πρός τήν κατεύθυνση αὐτή καί νά προστατεύη τήν πολύτεκνη οἰκογένεια, τήν μητρότητα καί τήν παιδική ἡλικία, γιατί τό κατ' ἐξοχήν πρόβλημα τοῦ Ἔθνους εἶναι τό Δημογραφικό καί ἡ ὑπογεννητικότητα. Τέλος, εἶπε ὅτι δέν εἶναι δυνατόν νά ἱκανοποιοῦνται ὅλα τά προβαλλόμενα δικαιώματα ἀπό τούς ἀνθρώπους, ἀλλά πρέπει νά ὑπάρξουν ὅρια, διότι προβάλλονται δικαιώματα τά ὁποία ἐκφεύγουν ἀπό τόν φυσικό καί παραδιδόμενο τρόπο ζωῆς.
Θεῖο κήρυγμα
Ἀπόλυσις
Φωτογραφίες
Ἀνακοίνωση – Πρόσκληση γιά τήν προβολή Κινηματογραφικῆς ταινίας
Ἡ Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, στήν μέριμνά της γιά τούς ἐφήβους μαθητές τῶν Λυκείων τῆς Πόλεώς μας θά προβάλη μιά σειρά κινηματογραφικῶν ἔργων στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, στήν Ναύπακτο, πού ἀφοροῦν σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα. Τίς ταινίες αὐτές θά μποροῦσαν νά παρακολουθήσουν καί οἱ καθηγητές τῶν μαθητῶν. Μέσα σέ αὐτήν τήν προοπτική θά προβληθῆ ἡ ταινία «Ὄνειρα», 1990 τοῦ Ἰάπωνα σκηνοθέτη Ἀκίρα Κουροσάβα. Πρόκειται γιά μικρές αὐτοτελεῖς ἱστορίες, ἡ κάθε μία μέ τό δικό της θέμα, πλοκή καί ροή, βγαλμένες μέσα ἀπό τά προσωπικά του ὁράματα. Ἄν καί μοιάζουν ἀσύνδετες μεταξύ τους, τό νόημα πού θέλουν νά δώσουν εἶναι συνεχές καί ἔτσι ξεκινώντας τό πρῶτο ὄνειρο μέ τό παιδί, καταλήγει στό τελευταῖο μέ τόν σοφό ὑπερήλικα. Σέ ἕνα παιδί ἀπαγορεύεται νά βγῆ στό δάσος, ἕνα ἄλλο κλαίει γιά ἕνα χαμένο ροδακινόκηπο, ἕνας ἀξιωματικός ξανασυναντᾶ τούς νεκρούς στρατιῶτες του, ἕνας πίνακας τοῦ Βάν Γκόνγκ, ἡ πυρηνική καταστροφή καί ἕνα χωριό ἀνέγγυχτο ἀπό τόν χρόνο. Πέρα ἀπό τίς μαγευτικές εἰκόνες τῆς ταινίας, τό νόημα κρύβεται στίς μεγάλες διδαχές. Ὁ Κουροσάβα, σύμφωνα μέ τά λεγόμενά του, ἤθελε νά μιλήση γιά τήν ἁρμονία καί τήν φύση, τήν ἀπληστία τῆς ὕλης, τόν πόλεμο, τά ἀνθρώπινα ὅρια καί τήν μνήμη. Οἱ ἀποσπασματικές, λοιπόν, ἱστορίες, ἐντάσσονται τελικά σέ ἕνα κοινό σύμπαν ἰδεῶν, μέ βάθος καί οὐσία. Ἡ πρώτη προβολή θά γίνη τήν Τετάρτη 17 Ἰανουαρίου καί ὥρα 7 μ.μ. στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως. Παρακαλοῦνται νά παρακολουθήσουν τήν προβολή αὐτήν οἱ μαθητές τῶν Λυκείων, καί στό τέλος μπορεῖ νά γίνη σχετικός διάλογος. Ἡ εἴσοδος εἶναι ἐλεύθερη.
Δήλωση τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου γιὰ τὸν γάμο τῶν ὁμοφυλοφίλων στὸ Lepanto TV, 15 Ἰανουαρίου 2024
Ἑορτή τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, «Ὁ ἄνθρωπος τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν και ὁ “μετάνθρωπος” τῆς τεχνολογίας»
Δεῖτε τὴν ἐκδήλωση ἀπὸ τὸ κανάλι τῆς «Ἑκκλησιαστικῆς Παρέμβασης»
Πρόσκληση γιά τήν προβολή τῆς Κινηματογραφικῆς ταινίας «Βαλεντίν»
Κυριακὴ 4 Φεβρουαρίου
Ἡ Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, στήν μέριμνά της γιά τούς ἐφήβους μαθητές τῶν Λυκείων τῆς Πόλεώς μας θά προβάλη μιά σειρά κινηματογραφικῶν ἔργων στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, στήν Ναύπακτο, πού ἀφοροῦν σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα. Τίς ταινίες αὐτές θά μποροῦσαν νά παρακολουθήσουν οἱ γονεῖς καί οἱ καθηγητές τῶν μαθητῶν.
Ἐπίδοση ὑλικοῦ ψηφιοποίησης Ἐνοριῶν στήν Ἱερὰ Μητρόπολη Ναυπάκτου
Τήν Τρίτη, 9 Ἰανουαρίου 2024, στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, παρουσίᾳ τοῦ Μητροπολίτου μας κ. Ἱεροθέου, πραγματοποιήθηκε ἡ διανομή τοῦ ὑλικοῦ τοῦ προγράμματος τοῦ Ἱδρύματος Ποιμαντικῆς Ἐπιμορφώσεως τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν γιά τήν ψηφιακὴ ἀναβάθμιση τῶν Ἐνοριῶν, ἀπό τόν Διευθυντή τοῦ Ἱδρύματος, Ἀρχιμ. Θεολόγο Ἀλεξανδράκη. Διανεμήθηκαν φορητοὶ ὑπολογιστὲς καὶ ἐκτυπωτὲς μὲ τὰ παρελκόμενά τους. Οἱ ὑπολογιστὲς περιλαμβάνουν προγράμματα καὶ ἐφαρμογὲς πολὺ χρήσιμες στὶς ποιμαντικὲς καὶ διοικητικὲς ὑπηρεσίες τῶν Ἐνοριῶν, οἱ ὁποῖες μέσα ἀπὸ ἕνα πληροφοριακὸ σύστημα θὰ μπορουν νὰ συνδέονται μὲ τὶς διοικητικὲς ὑπηρεσίες τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως στὸ πλαίσιο τοῦ ἔργου «Ψηφιακὸς Ἐνοριακὸς Κόμβος», ποὺ πραγματοποιεῖται μὲ τὴ συγχρηματοδότηση τῆς Ἑλλάδας καὶ τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης ἀπὸ τὸ Ἐπιχειρησιακὸ Πρόγραμμα: Μεταρρύθμιση τοῦ Δημόσιου Τομέα, μὲ κωδικὸ MIS 520438.
Ὁ Σεβασμιώτατος, ἀφοῦ εὐχαρίστησε τόν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμο γιά τήν προσφρορά του αὐτή στήν Ἐκκλησία, καλωσόρισε τόν π. Θεολόγο καί ἔκανε μιά γενική εἰσαγωγή γιά τήν χρήση τῶν ψηφιακῶν μέσων στήν ποιμαντική, λέγοντας ὅτι ἡ βάση τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ θεολογία, ἀλλά χρειάζονται καί οἱ τρόποι νά τήν μεταδώση. Στήν συνέχεια τόν λόγο ἔλαβε ὁ π. Θεολόγος, ὁ ὁποῖος εὐχαρίστησε τόν Σεβασμιώτατο γιά τήν φιλοξενία, καί τόν Γενικό Ἀρχιερατικό Ἐπίτροπο π. Θωμᾶ Βαμβίνη, Συντονιστή τοῦ Ι.Π.Ε., γιά τήν σημαντική συμβολή του στό ἔργο. Ἐπεσήμανε ὅτι τό ὡς ἄνω ἔργο ἔρχεται ὡς συνέχεια τῆς θεωρητικῆς κατάρτισης πού ἔχουν ἀποκομίσει οἱ Ἱερεῖς ὅλης τῆς Ἑλλάδος μέσα ἀπό τά 82 τμήματα μέ θεματικό τίτλο «ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ – ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ» 28 ὡρῶν, πού ὑλοποιήθηκαν ἀπό τό Ι.Π.Ε. καί ἔδωσαν στούς Κληρικούς τούς βασικούς ἄξονες διοίκησης καί ὀργάνωσης τῆς ἐνορίας μέ πνεῦμα διακονίας καί ἐπί τῇ βάσει τῆς κειμένης νομοθεσίας καί θά ἀποτελέση τόν προθάλαμο ἑνός ἀκόμα μεγαλύτερου ἐγχειρήματος πού ἀφορᾶ στόν ψηφιακό ἐγγραμματισμό τοῦ ἀνθρώπινου δυναμικοῦ τῆς Ἐκκλησίας, πού σχεδιάζεται καί πρόκειται νά ὑλοποιηθῆ κατά τό ἑπόμενο χρονικό διάστημα.
Τό πρόγραμμα αὐτό στοχεύει στήν διεύρυνση τῶν γνώσεων τῶν Κληρικῶν τῆς χώρας, στίς βασικές δεξιότητες στήν χρήση ἠλεκτρονικοῦ ὑπολογιστή, στήν ἐκπαίδευση στίς ψηφιακές ὑπηρεσίες τῆς Ἐκκλησίας καί στήν ψηφιακή ἀνάπτυξη στήν ποιμαντική τῆς ἐνορίας. Τέλος, μοιράστηκε τό ὑλικό, πού ἀποτελεῖται ἀπό ἕναν φορητό ὑπολογιστή, ἕναν ἐκτυπωτή μέ τά περιφερειακά ἐξαρτήματά του, καθώς καί μία τσάντα γιά τήν μεταφορά του.
Φωτογραφίες
- Προβολές: 627