Εἰδήσεις ἀπό τὸ διαδίκτυο καὶ σχόλια

Η ανασφάλεια του παπισμού

Ο παπικός Αρχιεπίσκοπος Καλαβρίας Ν. Ιταλίας, Vittoro Modello, παραπονιέται στην εφημερίδα La Stampa, και μέσω του Internet, για την παρουσία δύο απλών αγιορειτών μοναχών στο Bivongi της Κάτω Ιταλίας, και λέγει συγκεκριμένα ότι οι μοναχοί είναι “πρωταγωνιστές μιας μορφής απατηλού και ύπουλου προσηλυτισμού κάτω από την ψεύτικη επιφάνεια του οικουμενισμού”.

Μιλάει για “αυτοαποκαλούμενους Ορθοδόξους Ιερείς που ύπουλα προσπαθούν να αρπάξουν την πίστη του καλού λαού μας, με την χρήση Βυζαντινών Λειτουργιών, οδηγώντας τους έτσι, ασυνείδητα, εις την Ορθοδοξία”. Επίσης, λέγει ότι πρέπει να δίνουμε προστασία στα: “αδύνατα αρνιά μας από την επίθεση των αρπακτικών λύκων”!

Σημειωτέον ότι τους καλεί Ιερείς ενώ δεν είναι· είναι μοναχοί στο Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννου του Θεριστή και δέχονται επισκέπτας ορθοδόξους Ιερείς, οι οποίοι και τελούν την θ. Λειτουργία.

Πάντως δεν πρέπει να μας φανή περίεργο ότι οι Ιταλοί της Καλαβρίας γυρίζουν στην Ορθοδοξία. Έτσι και αλλιώς είναι η πολιτική, πολιτιστική και θρησκευτική τους κληρονομιά. Για αιώνες η Καλαβρία δεν υπαγόταν καν στην Πρεσβυτέρα Ρώμη, αλλά στην Νέα και ο λαός παρακολουθούσε τον λεγόμενο “βυζαντινό τυπικό”. Ένδειξη αυτού είναι τα ελληνόφωνα και αλβανόφωνα χωριά της κάτω Ιταλίας. Είναι γνωστό ότι οι Ορθόδοξοι Αλβανοί ζήτησαν καταφύγιο στην Ιταλία τον 15ο αιώνα, προς αποφυγή των Τούρκων που κατέλαβαν την Αλβανία και εξισλάμησαν την πλειονότητα των Αλβανών. Οι Αλβανοί, που ξέφυγαν από τους Τούρκους, έπεσαν στα χέρια του Πάπα και αναγκάστηκαν, κάτω από σκληρή πίεση, να αλλάξουν την ορθόδοξη πίστη τους και να γίνουν Ουνίτες.

Επίσης, φαίνεται πόσο επιφανειακή είναι η ενότητα των παπικών, εφ’ όσον η παρουσία δύο και μόνο γνησίων αγιορειτών μοναχών τους ταράσσει τόσο πολύ. Ξέρουν ότι οι πρώην Ορθόδοξοι της Κάτω Ιταλίας θα καταλάβουν πώς ο παπισμός είναι μία βιτρίνα χωρίς βάθος. Ότι αυτοί που αυτοαποκαλούνται Ρωμαιοκαθολικοί δεν είναι ούτε Ρωμαίοι ούτε Καθολικοί. Θα δούν την ενότητα της πίστεως και λατρείας της Ορθοδοξίας, την αδιάσπαστη και αναλλοίωτη παράδοσή της, και την απόδειξη της σπουδαίας φράσεως του Βικεντίου του εκ Λειρείνο ότι η Παράδοση είναι “ό,τι πανταχού, ό,τι πάντοτε, ό,τι από πάντων επιστεύθη, τούτο εστίν αληθώς και ίδια καθολικόν” (Quod ubique, quod semper, quod ab omnibum creditum est, hoc est vere propierque catholicum). Συνεπώς, οι λεγόμενοι “Ρωμαιοκαθολικοί”, οι οποίοι άλλαξαν πολλά δόγματα της πίστεως, έπαυσαν να είναι πραγματικά καθολικοί. Αντιθέτως, η Ορθοδοξία ουδέποτε άλλαξε την πίστη, ουδέποτε έφερε καινούριες δοξασίες.

Φαίνεται, ακόμη, και η υποκρισία του παπισμού. Από την μια έχουμε την επαγγελματική, “επιστημονική”, οργανωμένη και πλουσίως επιχορηγούμενη οικονομικώς προσπάθεια προσηλυτισμού των ορθοδόξων, που καταβάλλει το Βατικανό, την γνωστή Ουνία. Από την άλλη δύο μοναχούς ορθοδόξους που εγκαταβιούν σε ένα μοναστήρι, όπου τελείται η αληθινή μία θ. Λειτουργία, η καλούμενη από τους παπικούς “βυζαντινή”. Από την μία ο παπισμός κομπάζει για τα επιτεύγματα της “παντοδύναμης” Ουνίας, η οποία συνεπικουρείται από πλήθος καπουτσίνων, ιησουϊτών, δομινικανών κλπ. φράγκων αμόναχων μοναχών, και από την άλλη διαρρηγνύει τα ιμάτιά του για την παρουσία δύο μοναχών, πλην ορθοδόξων.

Αυτή η υποκριτική στάση δείχνει δύο τινά: το ότι η πραγματική δύναμη δεν βρίσκεται στην οργάνωση και τα χρήματα των δυτικών μοναχών, αλλά στο εκκλησιαστικό, λειτουργικό, ασκητικό πνεύμα των αγιορειτών. Η δύναμη της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι το “αρνίο” που σφαγιάζεται αναιμάκτως σε κάθε θ. Λειτουργία πάνω στην αγία Τράπεζα. Δεύτερον, δείχνει ποιος πραγματικά είναι ο ποιμένας, της φωνής του οποίου ακούν τα πρόβατα. Σ’ αυτό το σημείο να υπογραμμίσουμε τις εκφράσεις του Modello: “του λαού μας” και “τα αρνιά μας”. Ο παπικός Αρχιεπίσκοπος, ως γνήσιος απόγονος των φεουδαρχών, θεωρεί τους χριστιανούς δικούς του. Τα λογικά πρόβατα του Χριστού τα θεωρεί δικά του. Το να θεωρεί ο “ποιμένας” τους χριστιανούς δικούς του, αυτό είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των, όπου γης και θρησκευτικού χώρου, “αναβαινόντων αλλαχόθεν”.

Οι επαγγελματίες της διαστρέβλωσης της ιστορίας, οι επαγγελματίες της προπαγάνδας, με την παγκόσμια και “παντοδύναμη” πολιτική και οικονομική οργάνωση, με τα ινστιτούτα προσηλυτισμού, κυρίως ορθοδόξων που βρίσκονται κάτω από δύσκολες συνθήκες εξωτερικής πολιτικής ανελευθερίας, οικονομικής ανέχειας και παιδευτικής ανεπάρκειας, αυτοί οι επαγγελματίες φοβούνται δύο μοναχούς, που όμως “ασυνείδητα” θυμίζουν τόσα πολλά, και τόσα αληθινά στους κατοίκους της πάλαι ποτέ ορθοδοξοτάτης Κάτω Ιταλίας. Αυτό το ορθόδοξο υπόστρωμα, που είναι γραμμένο μέσα στην “κυτταρική μνήμη” των Ιταλών της Κάτω Ιταλίας, αυτό φοβούνται οι φεουδάρχες της “πίστεως”. Γι’ αυτήν την αφύπνιση μιλώντας ο Modello λέγει: “με την χρήση βυζαντινών Λειτουργιών τους οδηγούν ασυνείδητα στην Ορθοδοξία”.

Έχουμε την εντύπωση ότι έστω και ένας ορθόδοξος, Ρωμηός, να μείνη στον κόσμο και εφ’ όσον “η γνώσις του είναι θεόν φυσικώς ημίν εγκατέσπαρται”, ο παπισμός δεν πρόκειται να αποβάλη την ανασφάλειά του.

 

“Δύναμις”

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση του καθεδρικού Ναού του Αγίου Γεωργίου της Αρχιεπισκοπής Αμερικής του Πατριαρχείου Αντιοχείας (http://www.concentric.net/~vrfp/, παλιά κείμενα βρίσκονται στην διεύθυνση: http://www.geocities.com/Heartland/Meadows/7812/index.html) αναλύεται και σχολιάζεται ο Απόστολος και το Ευαγγέλιο της ημέρας. Εκεί, χρησιμοποιούνται κατά κόρον χωρία από τα μεταφρασμένα στα αγγλικά βιβλία του Σεβ. Μητροπολίτου μας.

Παραθέτουμε ένα σύντομο απόσπασμα από την “Δύναμις”, όπως ονομάζεται η σχετική σελίδα:

“...Αλλά που είναι το μέρος “όπου η χάρις του Θεού είναι κρυμμένη”; Με απλά λόγια είναι στα βάθη της καρδιάς. Όπως ο Μητροπολίτης Βλάχος (Ιερόθεος) λέει “εκεί ο Θεός συναντά τον άνθρωπο, εκεί του χαρίζει την γνώση Του, εκεί ο άνθρωπος κερδίζει μια αίσθηση της υπάρξεώς Του”. Αλλά ο ... Επίσκοπος επιπλέον μας προειδοποιεί “για να συμβή αυτή η επικοινωνία και η όραση του Θεού, η καρδιά πρέπει να είναι αγνή. Ο Κύριος το διαβεβαιώνει αυτό: “Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία ότι αυτοί τον θεόν όψονται” (Ματθ. ε’, 8)”. Έτσι η πραγματική ερώτηση είναι “πώς πρέπει η καρδιά να θεραπευτή ή να εξαγνιστή;” Σε ότι ακολουθεί θα εξετάσουμε τα επτά βήματα που περιέχει η απάντηση του Μητροπολίτου...”.

(Σχόλιο στο Αποστολικό Ανάγνωσμα: Πράξ. κ', 7-12)

 

Θεολογικές αναζητήσεις - αθεολόγητη ποιμαντική

Δημοσιεύουμε μία ερώτηση - τοποθέτηση που έκανε επισκέπτης της σελίδας Romanity. Στα γραφόμενά του αποτυπώνεται η αναζήτηση των δυτικών για την θεραπευτική μέθοδο της Εκκλησίας μας, και η θλίψη του για την εκκοσμίκευση της Εκκλησίας. Επισημαίνει επίσης την αδυναμία των “δυτικών θεολόγων” να κατανοήσουν τους Πατέρας, και επομένως την αδυναμία της δυτικής “ποιμαντικής” να θεραπεύση. Δεν παραπονιέται για την έλλειψη “εκκλησιαστικών” σχηματισμών· ακαδημαϊκοί “ποιμένες”, στοχαστές, φιλόσοφοι, διοργανωτές θρησκευτικών εκδηλώσεων υπέρ-περισσεύουν, και μάλιστα στην Δύση, αλλ’ όμως χάθηκαν οι ποιμένες - ιατροί των ψυχών.

“Αγαπητέ Πάτερ,

Ευχαριστώ για μερικές σαφείς απαντήσεις, έχοντας διαβάσει την εκτενή έκθεσή σας στο διαδίκτυο.

Ο Καθηγητής μου στην Ποιμαντική Θεολογία, ένας Αγγλικανός, ήταν ο μοναδικός άνθρωπος τον οποίο συνάντησα ποτέ προσωπικά να διδάσκη για την θεραπεία της ψυχής, για το κτιστό και το άκτιστο, για την κάθαρση, τον φωτισμό και τον δοξασμό, όπως τα έχετε εκθέσει.

Ήταν όμως τραγικός γιατί ελκόταν προς τα κάτω από τον Jung και τους άλλους, πράγμα που φαίνεται να αποτελή μία ειδική αρρώστια των “Δυτικών” θεολόγων όταν ανακαλύπτουν τους Πατέρες. Έχουν μία αθεράπευτη ανάγκη να εκκοσμικεύουν τους Πατέρες. Φυσικά, ούτε ένας φοιτητής του δεν κατάλαβε αυτά που είπε. Βρίσκονταν σε μια Ιερατική Σχολή, για να αλλάξουν τον κόσμο, να τον κάνουν καλύτερο για να ζούμε καλύτερα, για να επιβληθούν στους ανθρώπους, να τους κάνουν σοσιαλιστές κλπ....

Τί πρακτικές συμβουλές - προτάσεις έχετε για έναν άνθρωπο σαν εμένα ο οποίος θέλει την θεραπεία της ψυχής του; Ζώντας σε περιβάλλον όπου καμμία συγκεκριμένη εκκλησιαστική δικαιοδοσία ούτε καμμία ενορία φαίνεται να συνδέεται με αυτήν την διδασκαλία, και όπου δεν υπάρχει αυτόχθων μοναχισμός. Απλώς να κάνω το καλύτερο που μπορώ; Ειλικρινά, βρήκα το μόνο πρακτικό δόγμα της θεραπείας της ψυχής στον σύνδεσμο “ΑΑ” (Αλκοολικοί - Ανώνυμοι: μία οργάνωση που βοηθά τους αλκοολικούς να απεξαρτηθούν). Αλλά ο “ΑΑ” έχει υποκύψει σε εκκοσμίκευση και ψυχολογισμούς (με την συνηθισμένη έννοια) ως επί το πλείστον. Αλλά παραμένει το μοναδικό παράδειγμα κλασσικών ορθόδοξων δογμάτων. Δεν το βλέπω πουθενά στην Εκκλησία ως χειροπιαστή πραγματικότητα. Οι Ιερείς διδάσκονται δογματικά, και υποθέτουν ότι οι άνθρωποί τους (ο λαός τους, το ποίμνιό τους) θα κάνουν ότι θα τους λένε να κάνουν και θα σκέφτονται με τον τρόπο που θέλουν αυτοί να σκέφτονται. Όχι σπανίως ο Ιερέας είναι ο πιο άρρωστος άνθρωπος της Ενορίας.

Owen J.”.

Τα όσα γράφει ο κ. Owen, τα οποία αφορούν κυρίως την κατάσταση των χριστιανικών κοινοτήτων στην Δύση, θα μπορούσαν να συνοψιστούν στην φράση του Ευαγγελίου: “Ιδών δε τους όχλους εσπλαχνίσθη περί αυτών, ότι ήσαν εκλελυμένοι και ερριμμένοι ως πρόβατα μη έχοντα ποιμένα.” (Ματθ. θ', 36).

 

Γράμματα από το διαδίκτυο

Δημοσιεύουμε, επίσης, δύο μηνύματα, από αυτά που λαμβάνουμε στις σελίδες romanity.org και pelagia.org και που δείχνουν την αναζήτηση των δυτικών και όχι μόνον. Ο αποστολέας του πρώτου είναι κάποιος Αυστραλός, ο οποίος διατυπώνει και τις διαφωνίες του ως προς την διδασκαλία που παρουσιάζεται στην σελίδα. Ωστόσο, είμαστε επιφυλακτικοί για το πώς ακριβώς κατανοεί την έννοια “θεραπεία ψυχής”, αν λάβουμε υπ’ όψιν και τις σχετικές αρχικές αντιρρήσεις Ελλήνων ορθοδόξων. Το δεύτερο προέρχεται από κάποιον Τούρκο!

“Όχι, δεν συμφωνώ ότι ο Χριστιανισμός είναι θεραπεία της ψυχής, και δεν συμφωνώ με πολλές από τις θέσεις σας, αλλά βρίσκω την σελίδα σας συναρπαστική με τοποθετήσεις βαθειά ενορατικές, βρίσκω ότι έχετε πραγματικά διορατική - οξυδερκή τοποθέτηση - κατανόηση περί αγιότητος, την οποία (αγιότητα) συνεχώς με έντονο ενθουσιασμό ζητώ να μάθω και να βιώσω και εγώ προσωπικά. Θα διαβάσω περισσότερο και θα επισκεφθώ την σελίδα σας πάλι, γιατί υπάρχει τροφή για την ψυχή εδώ”.

Hank O.

“Η σελίδα σας στο διαδίκτυο είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Σας συγχαίρω.

Murat K. MD

President of Soulscience Scholl”

  • Προβολές: 1514

Χρησιμοποιοῦμε cookies γιὰ νὰ βελτιώσουμε τὴν ἐμπειρία σας στὸν ἰστότοπο μας.  Διαβάστε Περισσότερα - Ἀποδοχή.

We use cookies to improve your site experience. Read More - Acceptance