Skip to main content

Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα Ἰούνιος 2025

Μήνυμα στήν παρουσίαση τῆς τουριστικῆς καμπάνιας τοῦ Δήμου Ναυπακτίας

Κύριε Δήμαρχε
Κύριοι Βουλευτές, κ. Ἐκπρόσωπε τοῦ Περιφερειάρχη
Κύριοι Δήμαρχοι τῆς Αἰτωλοακαρνανίας
ἀγαπητοί συμπολίτες μας

Ἔλαβα τήν πρόσκληση ἀπό τόν Δήμαρχο νά παραστῶ στήν παροῦσα ἐκδήλωση γιά τήν παρουσίαση τῆς νέας τουριστικῆς καμπάνιας τοῦ Δήμου Ναυπακτίας μέ τίτλο: «Ὅ,τι ψάχνεις, σέ περιμένει ἐδῶ», καί θέλω νά συγχαρῶ τό Δημοτικό Συμβούλιο, ἰδιαιτέρως τόν Δήμαρχο κ. Βασίλειο Γκίζα, μέ τόν ὁποῖο ἔχουμε ἄψογη συνεργασία, ὅπως καί μέ τά μέλη τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου. Βρίσκω δέ τήν εὐκαιρία νά εὐχαριστήσω θερμότατα τόν ἀγαπητό μας Περιφερειάρχη κ. Νεκτάριο Φαρμάκη γιά τήν σημαντική, ἐν τοῖς πράγμασι, βοήθεια στήν Μητρόπολή μας. Καί ἐνῶ προετοιμαζόμουν νά παραστῶ στήν σημαντική αὐτή ἐκδήλωση καί νά συναντήσω ὅλους ἐσᾶς, ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμος, μέσα στά πλαίσια τῆς Συνοδικῆς μου διακονίας, μέ κάλεσε αὐτήν τήν ὥρα σέ σύσκεψη γιά ἕνα σοβαρό ἐκκλησιαστικό θέμα πού ἀπασχολεῖ γενικότερα τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Μή δυνάμενος γι’ αὐτόν τόν λόγο νά παραστῶ στήν σημαντική αὐτή ἐκδήλωση σᾶς ἀπευθύνω αὐτό τό μήνυμα «ἀπών τῷ σώματι καί παρών τῷ πνεύματι».

Ἡ πόλη τῆς Ναυπάκτου, ὄντως, εἶναι μία πόλη μέ μεγάλη ἱστορία περίπου πεντέμιση χιλιάδων ἐτῶν, μέ δυνατή πολιτιστική παράδοση, θαυμάσια ὀμορφιά, εἶναι ἡ νύμφη τοῦ Κορινθιακοῦ κόλπου, καί φυσικά διακρίνεται ἀπό τήν ρουμελιώτικη φιλοξενία. Αὐτό δέν ἰσχύει μόνον γιά τήν Ναύπακτο, ἀλλά καί γιά ὅλη τήν ὀρεινή Ναυπακτία, καί συνδυάζει θάλασσα καί βουνό, πλατάνια καί ἔλατα, πλούσια βλάστηση καί ὀρεινούς δύσβατους ὄγκους. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ναυπάκτου, ὡς Ἐπισκοπή κατ’ ἀρχάς καί ὡς Μητρόπολη στήν συνέχεια ἀνάγεται στόν 4ο αἰώνα μ.Χ., μάλιστα ἔφθασε ἐποχή πού ἦταν Μητρόπολη, ὅταν ἴσχυε τό Μητροπολιτικό σύστημα διοικήσεως, μέ 13 Ἐπισκοπές, πού ἄρχιζαν ἀπό τήν Ναύπακτο καί ἔφθαναν μέχρι τήν Χειμάρρα τῆς σημερινῆς Ἀλβανίας. Πρόκειται γιά τίς Ἐπισκοπές, Βονίτσης, Βάλτου, Ἀετοῦ, Ρωγῶν, Ἀχελώου, Ἄρτης, Νικοπόλεως, Φωτικῆς, Δωδώνης, Ἰωαννίνων, Δρυϊνουπόλεως, Βουθρωτοῦ καί Χειμάρρας.

Εἶναι, ὄντως, ὄμορφη πόλη καί περιοχή καί ὅσοι τήν ἐπισκέπτονται τήν θαυμάζουν καί γίνονται φίλοι μας. Εὔχομαι αὐτή ἡ ἐκδήλωση νά προβάλη αὐτό πού εἶναι ὑπαρκτό καί ὄχι νά κατασκευάση μιά εἰκόνα πού δέν ὑπάρχει. Φυσικά θά πρέπει νά προβληθοῦν καί τά θαυμάσια ἐκκλησιαστικά μνημεῖα τῆς περιοχῆς μας.

Καλή ἐπιτυχία σέ αὐτό τό ἔργο.

Ὁ Μητροπολίτης
+ Ὁ Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος

 

«ὁ ἔχων οὖς ἀκουσάτω τί τό Πνεῦμα λέγει ταῖς ἐκκλησίαις»

Τήν Κυριακή, 8 Ἰουνίου, ἑορτάσθηκε ἡ μεγάλη Δεσποτική ἑορτή τῆς Πεντηκοστῆς. Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος, χοροστάτησε στόν Ὄρθρο καί τέλεσε τήν θεία Λειτουργία καί τόν Ἑσπερινό τῆς Γονυκλισίας στόν Ἱερὸ Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου στήν Ναύπακτο. Μέ τόν Σεβασμιώτατο συλλειτούργησαν οἱ Ἱερεῖς: Ἀρχιμ. π. Πολύκαρπος Θεοφάνης, ἱεροκήρυξ, π. Θωμᾶς Βαμβίνης, Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος, π. Παναγιώτης Χαντζής καί ὁ Διάκονος π. Παΐσιος Παρασκευᾶς.

Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος ἀρχικά τόνισε ὅτι ἡ σημερινή ἑορτή τῆς Πεντηκοστῆς εἶναι ἑορτή τοῦ Μυστηρίου τῆς Πεντηκοστῆς, κατά τό ὁποῖο οἱ Μαθητές τοῦ Χριστοῦ ἔλαβαν τό Ἅγιον Πνεῦμα, ἔγιναν μέλη τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ καί ἡ Ἐκκλησία εἶναι Σῶμα Χριστοῦ καί κοινωνία θεώσεως. Ἔπειτα ἀναφέρθηκε στό πῶς ζῆ καί πολιτεύεται ἡ Ἐκκλησία καί ἑρμήνευσε τήν ἐμφάνιση τοῦ Χριστοῦ στόν ἅγιο Ἰωάννη τόν Θεολόγο, ὅπως περιγράφεται στό βιβλίο «ἡ Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννου», στό πρῶτο κεφάλαιο. Ἐκεῖ ὁ Χριστός μέ τήν ἐμφάνισή Του τοῦ εἶπε νά γράψη ὅσα βλέπει καί νά τά στείλη στίς ἑπτά Ἐκκλησίες, ἤτοι τήν Ἔφεσο, τήν Σμύρνη, τήν Πέργαμο, τά Θυάτειρα, τίς Σάρδεις, τήν Φιλαδέλφεια καί τήν Λαοδίκεια. Ἔπειτα τοῦ ἔδωσε ἐντολή νά γράψη στούς «ἀγγέλους» - τούς Ἐπισκόπους τῶν ἑπτά Ἐκκλησιῶν διάφορες ἐντολές καί ὁδηγίες. Ὅταν διαβάζη κανείς αὐτές τίς ἑπτά «ἐπιστολές» στούς ἀγγέλους τῶν Ἐκκλησιῶν, παρατηρεῖ ὅτι τό περιεχόμενό τους εἶναι διαφορετικό, ἀνάλογα μέ τά θέματα πού τούς ἀπασχολοῦσαν, ὅμως ὑπάρχει καί στίς ἑπτά αὐτές «ἐπιστολές» μιά κοινή φράση: «ὁ ἔχων οὖς ἀκουσάτω τί τό Πνεῦμα λέγει ταῖς ἐκκλησίαις». Αὐτή ἡ φράση πού εἶναι κοινή σέ ὅλες τίς Ἐκκλησίες εἶναι πολύ σημαντική. Ὅλες οἱ τοπικές Ἐκκλησίες διευθύνονται ἀπό Ἐπισκόπους – ἀγγέλους, εἶναι «λυχνίες», σέ αὐτές ἐνεργεῖ τό Ἅγιον Πνεῦμα, ἀλλά τήν φωνή τοῦ Ἁγίου Πνεύματος τήν ἀκούει μόνον ἐκεῖνος πού ἔχει τήν πνευματική αἴσθηση τῆς ἀκοῆς. Κατέληξε ὅτι ὑπάρχει μέσα στίς Ἐκκλησίες τό Ἅγιον Πνεῦμα, ἀλλά τό συνοδικό σύστημα λειτουργεῖ καλά, ὅταν ὑπάρχουν «ἄγγελοι» πού ἔχουν πνευματικές αἰσθήσεις, γιά νά ἀκοῦνε τήν φωνή τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἔτσι, ἡ φράση «ὁ ἔχων οὖς ἀκουσάτω τί τό Πνεῦμα λέγει ταῖς ἐκκλησίαις» εἶναι ἡ ὑποδομή τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ καί συνοδικοῦ πολιτεύματος, ἀλλά καί ἡ οὐσία τῆς πνευματικῆς μας ζωῆς. Πρέπει νά ἔχουμε τίς προϋποθέσεις γιά νά ἀκοῦμε τήν φωνή τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στήν Ἐκκλησία πρός μετάνοια, φωτισμό καί ἁγιασμό, ἤ νά δεχόμαστε τόν λόγο τῶν ἁγίων πού ἀκοῦνε στήν καρδιά τους τό Ἅγιον Πνεῦμα.

Μετά τήν ἀπόλυση τῆς Θείας Λειτουργίας, τελέσθηκε κατά τήν τάξη τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ Ἑσπερινός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί ἀναγνώσθηκαν ἀπό τόν Σεβασμιώτατο οἱ εὐχές τῆς Γονυκλισίας. Ἔπειτα ὁ «Σύνδεσμος Ἀγάπης» διεξιώθηκε τούς λειτουργούς καί τούς πιστούς στήν αἴθουσα ἐκδηλώσεων κάτωθεν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.

Θεῖο κήρυγμα

Φωτογραφίες

 

Ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Αἰτωλοακαρνανίας

Τὸ πρωὶ τῆς Δευτέρας στὸν ἱστορικὸ Ἱερὸ Ναὸ τῆς Ἁγίας Τριάδος Ἀγρινίου τελέσθηκε ἡ Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου, χοροστατοῦντος τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱεροθέου καὶ ἡ τρισαρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου καὶ συλλειτουργούντων τοῦ Θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου Γκούλου καὶ Βορείου Οὐγκάντας κ. Νεκταρίου καὶ τοῦ Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κ. Δαμασκηνοῦ. Στὸ πλαίσιο τῆς ἐτήσιας πανήγυρης τῆς Ἐνορίας μεταφέρθηκε καὶ τέθηκε πρὸς προσκύνηση καὶ ἁγιασμὸ τῶν πιστῶν, ἀπὸ τὴν περασμένη Τετάρτη 4 Ἰουνίου 2025, ἡ χαριτόβρυτος δεξιὰ χεὶρ τοῦ ἁγίου ἐνδόξου Ἱερομάρτυρος Χαραλάμπους τοῦ Θαυματουργοῦ, ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Καλαβρύτων καὶ Αἰγιαλείας. 

Τὸν θεῖο λόγο, κατὰ τὴν Θεία Λειτουργία, κήρυξε ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἰερόθεος, ὁ ὁποῖος ἀρχικὰ εὐχαρίστησε τὸν Μητροπολίτη Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κ. Δαμασκηνὸ γιὰ τὴν πρόσκληση νὰ προεξάρχει στὴν ἐτήσια πανήγυρη τῆς ἱστορικῆς Ἐνορίας τῆς Ἁγίας Τριάδος Ἀγρινίου, στὴν ὁποία καὶ ὁ ἴδιος ὡς μαθητὴς Γυμνασίου ἔζησε τὰ ἐφηβικά του χρόνια στὴν πόλη του Ἀγρινίου.Στὴ συνέχεια ἀναφέρθηκε στὸ μεγάλο Μυστήριο τῆς Πεντηκοστῆς ποὺ ἑορτάσαμε τὴν χθεσινὴ ἡμέρα καὶ στὸ πρόσωπο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἀναλύοντας διεξοδικὰ πῶς ἡ Β’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος συμπλήρωσε τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως τῆς Νικαίας μὲ τὰ σχετικὰ ἄρθρα περὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ὁ Σεβασμιώτατος μὲ θεολογικὴ ἐνάργεια ἀναφέρθηκε στὴν Α’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, τῆς ὁποίας ἐφέτος ἑορτάζουμε τὰ 1700 χρόνια ἀπὸ τὴν σύγκλησή της, τονίζοντας ὅτι δὲν ἔκανε διεξοδικὴ ἀνάλυση περὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἀλλὰ ἀνέπτυξε τὴν ὁρολογία περὶ τῆς θεότητος τοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ὁμοούσιος μὲ τὸν Πατέρα λέγοντας γιὰ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα τὴν φράση «καὶ εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον».Μετὰ τὴν Α’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο συνεχίστηκε ἡ συζήτηση σχετικὰ μὲ τὸν ὅρο «ὁμοούσιος», δεδομένου, ὅτι κατὰ τὴν ἑλληνικὴ φιλοσοφία ἡ οὐσία ταυτίζεται μὲ τὴν ὑπόσταση. Χρειάστηκε νὰ περάσουν 56 χρόνια, διάστημα κατὰ τὸ ὁποῖο πραγματοποιήθηκαν 30 τοπικὲς Σύνοδοι, μέχρι τὴν σύγκληση τῆς Β’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου τὸ 381 ἡ ὁποία συμπλήρωσε καὶ ὁλοκλήρωσε τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως. Σὲ αὐτὲς τὶς θεολογικὲς συζητήσεις συνέβαλε σημαντικὰ ὁ Μέγας Βασίλειος, ὁ ὁποῖος ξεκαθάρισε ὅτι ἡ οὐσία εἶναι τὸ κοινὸν καὶ τὸ πρόσωπο εἶναι τὸ ἰδιαίτερο. Ὁ Μέγας Βασίλειος καὶ ὁ Γρηγόριος ὁ Θεολόγος ἀνέπτυξαν ὅλη τὴν θεολογία περὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καὶ ἔτσι ἡ Β’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος ὁλοκλήρωσε τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως προσθέτοντας τὰ σχετικὰ μὲ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα: «Καὶ εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον, τὸ κύριον, τὸ ζωοποιόν, τὸ ἐκ τοῦ Πὰτρὸς ἐκπορευόμενον, τὸ σὺν Πὰτρὶ καὶ Υἱῷ συμπροσκυνούμενον καὶ συνδοξαζόμενον, τὸ λαλῆσαν διὰ τῶν προφητῶν».Συνεχίζοντας τὸ κήρυγμά του ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου ἀνέλυσε τὸ ἄρθρο τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως, ἐξηγῶντας ὅτι παρουσιάζει τρεῖς θεολογικὲς ἀλήθειες. Ἡ πρώτη εἶναι ὅτι τὸ Ἅγιο Πνεῦμα εἶναι Θεὸς ὁμότιμο μὲ τὸν Πατέρα καὶ τὸν Υἱό. Οἱ Πατέρες ἀπέφυγαν τὴν χρήση τοῦ ὅρου «ὁμοούσιος» γιὰ νὰ μὴν δημιουργηθεῖ μεγαλύτερη θεολογικὴ συζήτηση καὶ χρησιμοποίησαν τοὺς ἰσότιμους ὅρους «συμπροσκυνούμενον» καὶ «συνδοξαζόμενον». Ἡ δεύτερη θεολογικὴ ἀλήθεια ἀναφέρεται σὲ αὐτὸ ποὺ ὁ Χριστὸς εἶπε, ὅτι τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἐκπορεύεται ἐκ τοῦ Πατρὸς καὶ πέμπεται διὰ τοῦ Υἱοῦ. Ἡ τρίτη ἀλήθεια εἶναι, ὅτι τὸ Ἅγιο Πνεῦμα εἶναι πάντοτε ἑνωμένο μὲ τὸν Πατέρα καὶ μὲ τὸν Υἱὸ καὶ ὅτι Αὐτὸ ὁμίλησε στοὺς Προφῆτες.Στὸ σημεῖο αὐτὸ ἀνέφερε τὴν θεολογία τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία τὸ Ἅγιο Πνεῦμα παρουσιάζεται καὶ στὴν Παλαιὰ Διαθήκη, ἀλλὰ ἀμυδρῶς, στὴν Καινὴ Διαθήκη ἐκτυπώτερον καὶ κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς τελειώτερον. Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κατέληξε λέγοντας, ὅτι τὸ Ἅγιο Πνεῦμα μας ἑνώνει μὲ τὸν Χριστὸ καὶ θὰ πρέπει νὰ Τὸ παρακαλοῦμε διαρκῶς: «ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν, καὶ καθάρισον ἡμᾶς ἀπὸ πάσης κηλῖδος καὶ σῶσον, Ἀγαθέ, τὰς ψὺχὰς ἡμῶν».

Κατὰ τὴν ἀπόλυση τῆς Θείας Λειτουργίας ὁ Μητροπολίτης Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κ. Δαμασκηνὸς εὐχαρίστησε τοὺς δύο Ἀρχιερεῖς γιὰ τὴν παρουσία τους καὶ χειροθέτησε Ἀναγνώστη τὸν κ. Εὐάγγελο Τσάμη, Μαθητὴ Λυκείου. Στὴν Θεία Λειτουργία συμμετεῖχαν ὁ Δήμαρχος Ἀγρινίου κ. Γεώργιος Παπαναστασίου, ὁ Περιφερειάρχης Δυτικῆς Ἑλλάδος κ. Νεκτάριος Φαρμάκης, ὁ Πρόεδρος τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου τοῦ Δήμου Ἀγρινίου κ. Κωνσταντῖνος Ζώης, Ἀντιδήμαρχοι, ἐκπρόσωποι τοπικῶν ἀρχῶν καὶ πλῆθος πιστῶν.

Θεῖο κήρυγμα

Φωτογραφίες

Ναύπακτος: Θεία Λειτουργία γιά τούς Ἐπαγγελματίες Ὑγείας τῆς πόλεως

Τήν Κυριακή, 15 Ἰουνίου 2025, ἑορτή τῶν Ἁγίων Πάντων, τιμήθηκε στήν Ναύπακτο ἡ μνήμη τῶν ἁγίων Λουκᾶ Συμφερουπόλεως, τοῦ Ἰατροῦ, καί Ἰουστίνου (Πόποβιτς) τοῦ Νέου Ὁμολογητοῦ. Οἱ νέοι αὐτοί ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας ἑορτάζουν τήν μνήμη τους μέσα στόν μήνα Ἰούνιο. Γιά τόν λόγο αὐτό ἔχει καθιερωθῆ στήν Μητρόπολη Ναυπάκτου νά τιμῶνται μαζί. Οἱ πανηγυρικές ἀκολουθίες τελέσθηκαν στόν Ἱερό Ναό Ἁγίας Παρασκευῆς Ναυπάκτου, ὅπου τέθηκαν πρός προσκύνηση τά ἱερά λείψανα τῶν ἁγίων Λουκᾶ καί Ἰουστίνου. Τό ἀπόγευμα τοῦ Σαββάτου, 14 Ἰουνίου, τελέσθηκε ὁ πανηγυρικός Ἑσπερινός προεξάρχοντος τοῦ ἱεροκήρυκος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, Ἀρχιμ. π. Εἰρηναίου Κουτσογιάννη.Τό πρωΐ τῆς Κυριακῆς, 15 Ἰουνίου, προεξῆρχε τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος, πλαισιούμενος ἀπό τόν ἱεροκήρυκα, Ἀρχιμ. π. Εἰρηναῖο Κουτσογιάννη, τούς Ἱερεῖς π. Θεμιστοκλῆ Τσιτσιρίκη καί π. Γεώργιο Παπαβαρνάβα καί τούς Διακόνους π. Παΐσιο Παρασκευᾶ καί π. Ἀντώνιο Ἀντωνιάδη.

Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος ἀναφέρθηκε στούς ἁγίους τῶν ὁποίων τήν μνήμη ἐπιτελεῖ ἡ Ἐκκλησία μέ τήν Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων, πού εἶναι οἱ Προφῆτες, οἱ Ἀπόστολοι, οἱ Πατέρες, οἱ Διδάσκαλοι, οἱ Ὅσιοι, οἱ Μάρτυρες, οἱ Ὁμολογητές, οἱ ζῶντες καί κεκοιμημένοι κατά Χριστόν. Ἔπειτα γιά νά ἑρμηνεύση τί εἶναι οἱ ἅγιοι, ἀνέφερε τό παράδειγμα τοῦ πομποῦ, πού εἶναι μιά ἠλεκτρική συσκευή, εἶναι ἕνα σύστημα ἐπικοινωνίας. Ὁ πομπός ἔχει κεραία, δέχεται δεδομένα, τά ἐπεξεργάζεται καί μεταδίδει τήν πληροφορία. Ἔτσι οἱ ἅγιοι εἶναι οἱ δέκτες τῆς Θείας δωρεᾶς, οἱ φύλακες τῶν πνευματικῶν δεδομένων καί οἱ μεταδότες τῆς πληροφορίας. Καί ἐπειδή κάνουμε λόγο γιά τήν Θεία δωρεά, εἶπε ὅτι αὐτή εἶναι ἡ Θεία Χάρη, ὁ δωρεοδότης εἶναι ὁ Θεός καί οἱ δωρεολῆπτες εἶναι οἱ ἅγιοι. Στήν συνέχεια ἀναφέρθηκε στούς δύο ἁγίους πού ἑορτάζουμε, ἐκ μεταφορᾶς, σήμερα, τόν ἅγιο Ἰουστίνο (Πόποβιτς), τόν Νέο Ὁμολογητή καί τόν ἅγιο Λουκᾶ, Ἐπίσκοπο Συμφερουπόλεως τῆς Κριμαίας, πού ἔχουμε καί ἱερά λείψανά τους. Ὁ ἅγιος Ἰουστίνος (Πόποβιτς), ὁ Νέος Ὁμολογητής, δίδασκε γιά τόν ἄνθρωπο καί τόν Θεάνθρωπο Χριστό ὅτι ὅλα κινοῦνται γύρω ἀπό τόν Θεάνθρωπο Χριστό καί Αὐτός εἶναι τό μέτρον πάντων καί τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ ἴδιος ἄσκησε ἰσχυρή κριτική στήν ἐποχή του γιά τόν Δυτικό ἄνθρωπο πού ἀκολουθεῖ τόν φετιχισμό. Φετιχισμός εἶναι τό σύστημα πού θεοποιεῖ καί λατρεύει ἰδέες, ἀντικείμενα, ὑλικά ἀγαθά καί ὁ Θεός τίθεται στό περιθώριο. Ὁ ἅγιος Λουκᾶς, Ἐπίσκοπος Συμφερουπόλεως, ἦταν δυνατός ἐπιστήμονας, Ἰατρός, ἀλλά καί ἄνθρωπος πίστεως καί συνέδεσε αὐτά τά δύο, χωρίς νά καταστήση τήν ἐπιστήμη φετίχ. Ἔτσι ἔγινε ἅγιος καί ἐπιτελεῖ θαύματα μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ. Κατέληξε ὅτι ὅλη ἡ σύγχρονη ἐποχή εἶναι φετιχιστική καί κυριαρχεῖ ὁ φετιχισμός, κυρίως μέ τήν τεχνητή νοημοσύνη. Γι' αὐτό πρέπει νά ἀποδίδουμε τήν λατρεία μόνο στόν Θεό, τά ὑπόλοιπα νά τά χρησιμοποιοῦμε ἁπλῶς γιά νά ἐκπληρώνεται ὁ πρωταρχικός σκοπός, δηλαδή τό νά γίνουμε ἅγιοι.

Στό τέλος τῆς θείας Λειτουργίας τελέσθηκε Ἀρτοκλασία ὑπέρ ὑγείας τῶν ἐργαζομένων στό Κέντρο Ὑγείας Ναυπάκτου, μέ ἀφορμή τήν ἑορτή τοῦ ἁγίου Λουκᾶ, προστάτου τῶν Ἰατρῶν, ὑπέρ ὑγείας τῶν Ἰατρῶν, τῶν νοσηλευτῶν καί τοῦ προσωπικοῦ τοῦ Κέντρου Ὑγείας καί ὅλων τῶν Ἰατρῶν, Φαρμακοποιῶν καί ἐργαζομένων στά Ἰατρεῖα τῆς πόλεως Ναυπάκτου. Ὁ Σεβασμιώτατος εἶπε ὅτι σήμερα, ἐκτός τῶν ἄλλων ἁγίων, ἑορτάζει καί ὁ ἅγιος Ἱερώνυμος, μιά μεγάλη προσωπικότητα τοῦ 4ου – 5ου αἰώνα μ.Χ., ὁ ὁποῖος διέπρεψε στήν ἀνθρώπινη καί τήν κατά Θεόν σοφία. Εἶπε ὅτι εἶχε προγραμματίσει νά βρίσκεται σήμερα μαζί μέ τόν ἄγοντα τά ὀνομαστήριά του, τόν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμο. Φυσικά, τοῦ εὐχήθηκε πρίν δύο ἡμέρες κατά τήν Συνεδρίαση τῆς Συνόδου καί ἐκεῖνος τόν προέτρεψε νά παρευρεθῆ στήν ἑορτή τῶν Ἰατρῶν καί Φαρμακοποιῶν τῆς πόλεώς μας καί νά μεταφέρη τίς εὐχές του. Ἔτσι, στήν Θεία Λειτουργία εὐχηθήκαμε γιά τήν ὑγεία καί τήν κατά Θεόν σοφία τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου, γιά νά πηδαλιουχῆ τό σκάφος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μέ σοφία, διάκριση καί σύνεση. Ἐπίσης, ὁ Σεβασμιώτατος εὐχήθηκε στό Ἰατρικό καί Νοσηλευτικό προσωπικό τῆς πόλεώς μας καί τούς ἐργαζομένους στό Κέντρο Ὑγείας Ναυπάκτου νά ἔχουν ὑγεία καί ὑπομονή, διότι ἡ ἐπικοινωνία μέ τούς ἀρρώστους εἶναι δύσκολη, ἐπειδή τό ἄγχος τοῦ θανάτου δημιουργεῖ ἀνασφάλεια καί ἀπελπισία-κατάθλιψη. Ὁ Σεβασμιώτατος ἐξέφρασε τήν εὐγνωμοσύνη ὅλων τῶν κατοίκων τῆς πόλεως πρός αὐτούς γιά τό ἔργο πού προσφέρουν, καί προσευχήθηκε νά τούς δίνη ὁ Θεός ὑγεία καί φώτιση στό ἔργο τους.

Παρόντες στήν θεία Λειτουργία ἦταν οἱ Ἀντιδήμαρχοι κ. Μαρίνα Ρισβᾶ-Πατακοπούλου καί κ. Νικόλαος Ραυτόπουλος, ἡ Διευθύντρια τοῦ Κέντρου Ὑγείας Ναυπάκτου κ. Βασιλική Μουσγᾶ, Ἰατροί, Νοσηλευτές καί Φαρμακοποιοί τῆς πόλης. Μετά τήν θεία Λειτουργία τό Ἐκκλησιαστικό Συμβούλιο καί ὁ «Σύνδεσμος Ἀγάπης» τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς δεξιώθηκε τούς ἐπιστήμονες τῆς ὑγείας καί ὅλους τούς παρευρισκόμενους, στήν αἴθουσα ἐκδηλώσεων τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.

Θεῖο κήρυγμα

Ἀπόλυσις

Φωτογραφίες

 

Ἑορτή τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων στήν Ναύπακτο

Τήν Δευτέρα, 30 Ἰουνίου, ἑορτή τῶν Δώδεκα Ἀποστόλων, πανηγύρισε ἡ ὁμώνυμη Ἐνορία στίς ἐργατικές κατοικίες τῆς Ναυπάκτου. Φέτος ἡ ἑορτή συνδυάστηκε μέ τήν ὁλοκλήρωση τῶν βασικῶν ἐργασιῶν τοῦ νέου περικαλλοῦς Ἱεροῦ Ναοῦ, ἤτοι μαρμαρόστρωση, νέα μαρμάρινη σκαλιστή ἁγία Τράπεζα, ἠχητική ἐγκατάσταση καί κλιματισμός. Ἐπίσης, στόν αὔλειο χῶρο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ κατεδαφίστηκε τό παλαιό Παρεκκλήσιο, ἀπό τό ὁποῖο ἔμεινε εἰς ἀνάμνησιν μόνον ἡ Ἁγία Τράπεζα.Τήν παραμονή τῆς ἑορτῆς, Κυριακή 29 Ἰουνίου, χοροστάτησε στόν πανηγυρικό Ἑσπερινό ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ἰταλίας κ. Πολύκαρπος πλαισιούμενος ἀπό Ἱερεῖς καί Διακόνους τῆς Μητροπόλεως. Στό κήρυγμά του ἀνέφερε ὅτι ὁ καθένας μας εἶναι κεκλημένος στήν ἀποστολική διακονία, γιά νά κηρύξη Χριστόν Ἐσταυρωμένον καί Ἀναστάντα στό περιβάλλον του καί στόν εὐρύτερο κοινωνικό χῶρο.Ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς, Δευτέρα 30 Ἰουνίου,προεξῆρχε τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος. Μέ τόν Σεβασμιώτατο συλλειτούργησαν οἱ Ἱερεῖς: π. Θωμᾶς Βαμβίνης, Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος, Ἀρχιμ. π. Πολύκαρπος Θεοφάνης, ἱεροκήρυξ, π. Νικόλαος Δημόπουλος, π. Ἰωάννης Βλάχος, ὁ Ἐφημέριος τοῦ Ἱ. Ναοῦ π. Ἰωάννης Ντζουμάνης καί οἱ Διάκονοι π. Παΐσιος Παρασκευᾶς καί π. Ἀντώνιος Ἀντωνιάδης.

Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος ἀναφέρθηκε στό ἔργο καί τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων σέ ἕνα περιβάλλον ἐχθρικό πρός τήν νέα πίστη. Ὡς παράδειγμα χρησιμοποίησε τήν περίπτωση τοῦ Ἀποστόλου Παύλου πού ἀπό τούς Φιλίππους τῆς Μακεδονίας, ὅπου μαστιγώθηκε καί φυλακίστηκε, πῆγε στήν Θεσσαλονίκη καί ἐκεῖ συνάντησε καί πάλιν ἀντίδραση. Μάλιστα, οἱ Ἰουδαῖοι προσέλαβαν «ἀγοραίους» ἄνδρες, ξεσήκωσαν τόν λαό, οἱ ὁποῖοι πῆγαν στούς «πολιτάρχας», θά λέγαμε σήμερα στούς Δημοτικούς Συμβούλους, καί τούς  εἶπαν: «οἱ τήν οἰκουμένην ἀναστατώσαντες οὗτοι καί ἐνθάδε πάρεισιν». Αὐτός ὁ χαρακτηρισμός «οἱ τήν οἰκουμένην ἀναστατώσαντες» δείχνει τό ἔργο καί τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων. Προκάλεσαν τήν οἰκουμένη μέ τό κήρυγμα περί τοῦ Σταυροῦ καί τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ. Οἱ Ἰουδαῖοι πίστευαν στόν «Κύριον τῆς Δόξης», γι' αὐτό τό κήρυγμά τοῦ Σταυρωθέντος Χριστοῦ ἦταν σκάνδαλο. Οἱ Ἕλληνες πίστευαν σέ ἕναν Θεό πού ζῆ στήν εὐδαιμονία καί δέν ἀγαπᾶ οὔτε πονᾶ γιά τόν ἄνθρωπο καί γι' αὐτούς τό κήρυγμα περί Σταυρωθέντος καί Ἀναστάντος Χριστοῦ ἦταν ἀνοησία—μωρία. Ἔπειτα διερωτήθηκε, μήπως, ἐνῶ οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι «ἀναστάτωσαν τήν οἰκουμένην» καί ἀπό αὐτήν τήν ἀναστάτωση προήλθαμε ἐμεῖς, ἐν τούτοις ἐμεῖς ἔχουμε ἐκκοσμικευθῆ, ἔχουμε ταυτισθῆ μέ τήν νοοτροπία τοῦ κόσμου; Καί εὐχήθηκε οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι νά πρεσβεύουν στόν Θεό νά εἴμαστε ζωντανοί Χριστιανοί.

Τελέσθηκε Ἀρτοκλασία ὑπέρ τῶν ἑορταζόντων καθώς καί κόλλυβα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων πού προσφέρθηκαν ὡς εὐλογία στούς πιστούς. Στό τέλος τῆς θείας Λειτουργίας ὁ Σεβασμιώτατος εὐχαρίστησε  τόν π. Ἰωάννη Ντζουμάνη καί τούς Ἐκκλησιαστικούς Συμβούλους γιά τήν προσπάθειά τους νά ἑτοιμασθῆ ὁ νέος Ἱερός Ναός γιά νά τελέσουμε τήν θεία Λειτουργία καί εὐχήθηκε σύντομα νά τελέσουμε καί τά Ἐγκαίνια. Ὁ ἴδιος ἔθεσε τόν θεμέλιο λίθο τό ἔτος 2000, ὁ ἴδιος νά τόν ἐγκαινιάση πρός δόξαν Θεοῦ καί ἔπαινον τῆς Ἐκκλησίας. Παρόντες στήν πανήγυρη ἦταν ὁ Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας, οἱ Ἀντιδήμαρχοι κ. Μαρίνα Ρισβά-Πατακοπούλου καί κ. Νικόλαος Ραυτόπουλος καί πολλοί ἐνορίτες πού στηρίζουν ἐνεργά τήν προσπάθεια τοῦ π. Ἰωάννη καί τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Συμβουλίου γιά τήν πλήρη ἀποπεράτωση τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ. Μετά τήν θεία Λειτουργία προσφέρθηκε κέρασμα ἀπό τό Ἐκκλησιαστικό Συμβούλιο στόν αὔλειο χῶρο ἔμπροσθεν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.

Θεῖο κήρυγμα

Ἀπόλυσις

Φωτογραφίες

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Προβολές: 127