Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα
Συναυλία Βυζαντινῆς Μουσικῆς
Τήν Δευτέρα 29 Μαρτίου ἡ Ἱερά Μητρόπολη διοργάνωσε συναυλία βυζαντινῆς (ρωμαίϊκης) μουσικῆς, στά πλαίσια τῆς προετοιμασίας τῶν Χριστιανῶν γιά τήν Μεγάλη Ἑβδομάδα.
Συγκεκριμένα, ἡ Χορωδία τοῦ Συνδέσμου Ἱεροψαλτῶν Πατρών “Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός” μᾶς παρουσίασε ὁρισμένους ἀπό τούς ὡραιότερους καρπούς τῆς ἐκκλησιαστικῆς –ποῦ εἶναι καί ἐθνική– μουσικῆς μας κληρονομιᾶς. Ἀκούστηκαν, μεταξύ των ἄλλων, οἱ ὕμνοι τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς καί τῆς Μ. Ἑβδομάδας: “Ἀτενίσαι τό ὄμμα...”, “Τά πάθη τά σεπτά...”, “Τῷ τήν ἄβατον...”, “Τόν νυμφώνα σου βλέπω...”, “Ἐρχόμενος ὁ Κύριος...”, “Ἤδη βάπτεται κάλαμος”, τό τροπάριο τῆς Κασιανῆς. Ἡ χορωδία ἀπέδωσε τούς ὕμνους μέ γνήσιο παραδοσιακό ὕφος, ἀκολουθώντας πιστά τα μουσικά βήματα μεγάλων δασκάλων τῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς. Δέν ἔψαλαν ὅμως μόνον μαθήματα παλαιῶν δασκάλων. Τό πρόγραμμα περιελάμβανε καί μιά σύνθεση τοῦ μουσικολογιώτατου Μητροπολίτου Πατρών κ. Νικοδήμου: τόν ὕμνο τῶν Τριῶν Παίδων σέ ὀκτάηχη ἐκτέλεση.
Χοράρχης τῆς ὡς ἄνω χορωδίας καί ὁδηγός τῆς στούς μουσικούς δρόμους τῆς ἐκκλησιαστικῆς παραδόσεως εἶναι ὁ πρόεδρος τοῦ Συνδέσμου καί Πρωτοψάλτης τοῦ Παλαιοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου Πατρών κ. Ἀριστείδης Μπουχάγιερ.
Καί ἐπειδή ἀκριβῶς ἡ ρωμαίικη μουσική δέν εἶναι μόνον μελωδία καί ρυθμός ἀλλά καί λόγος, ὅπως ὑπογράμμισε καί ὁ Μητροπολίτης κ. Ἱερόθεος κλείνοντας τήν ἑορτή, στούς ὕμνους πού μᾶς παρουσίασε ἡ χορωδία γινόταν μιά μικρή ἀνάλυση καί ἕνας σχολιασμός.
Ἡ ὅλη παρουσίαση ἦταν μιά πρώτη θαυμάσια μύηση στήν ἀτμόσφαιρα τῆς Μ. Ἑβδομάδας, καί ἡ χορωδιακή μεγαλόπρεπη καί συνάμα κατανυκτική ἀπόδοση τῶν ὕμνων ἐνθουσίασε τούς ἀκροατές, οἱ ὁποῖοι ἐκδήλωσαν τήν ἱκανοποίηση καί εὐαρέσκειά τους.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἀθήνησι τή 22α Μαρτίου 1999
Πρός τόν Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεον
Εἰς Ναύπακτον
Σεβασμιώτατε ἐν Χριστῷ ἀδελφέ,
Ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος κατά τήν Συνεδρίαν Αὐτῆς τῆς 4ης ὑπερμεσοῦντος μηνός Μαρτίου ἐ.ε., πάνυ ἀσμένως πληροφορηθεῖσα, ὅτι μετ’ ἐπιστήμης καί ἱκανότητος οὐ τῆς τυχούσης, ἀνεπτύξατε καί διεξήλθετε τό ἀνατεθέν ὑμίν θέμα ἐν τῇ διοργανωθείση ὑπ’ Αὐτῆς καί πραγματοποιηθείση Ἡμερίδι τή 3η Μαρτίου ἐ.ε., ἐν τῷ ἐν Ἀθήναις Ξενοδοχείω Caravel, μέ θέμα “Ἡ καῦσις τῶν νεκρών”, ἔγνω ἐκφρᾶσαι ὑμίν τάς ἐαυτῆς εὐχαριστίας, διά τέ τήν διαπραγμάτευσιν τοῦ ὑμετέρου θέματος καί τήν δοθεῖσαν μαρτυρίαν περί τῆς ἐν ἠμίν ἐλπίδος καί τῆς προσηλώσεως εἰς τήν ἐν Ἁγίω Πνεύματι διαμορφωθεῖσαν παράδοσιν τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας ἠμῶν ἐπί τοῦ ἐξετασθέντος τούτου ποιμαντικοῦ θέματος.
Δοξάζουσα διά πάντα ταῦτα τό ὄνομα τοῦ ἐν Τριάδι Θεοῦ ἠμῶν, τοῦ μεγαλύναντος τήν Ἐαυτοῦ Ἐκκλησίαν διά τῆς ποικίλης καί πολυειδοῦς Χάριτος Αὐτοῦ, εὐχόμεθα, ὅπως ἡ πολυώνυμος αὕτη Χάρις ἐπιστέφη δαψιλῶς καί ὑμᾶς καί τά ἔργα τῶν χειρῶν ὑμῶν, ἴνα διακονῆτε μετά θείου ζήλου καί ἀφοσιώσεως ἐν τῷ πνευματικῶ Ἀμπελώνι Αὐτοῦ.
Ἐπί δέ τούτοις, κατασπαζόμενοι τήν ὑμετέραν Σεβασμιότητα ἐν Κυρίω, διατελοῦμεν μετ’ ἀγάπης.
† Ο ΑΘΗΝΩΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Χειροτονία Διακόνου στήν περιοχή Ἁγίου Βλασίου
Τήν Ἐ’ Κυριακή των Νηστειῶν, τήν ἀφιερωμένη στήν ἁγία Μαρία τήν Αἰγυπτία, ὁ Σεβασμιώτατος λειτούργησε στόν Ι. Ναό Ἁγίου Γεωργίου στήν Ποταμούλα, ὅπου χειροτόνησε Διάκονο τόν Θωμά Ντούπη. Εἶναι ἡ δεύτερη χειροτονία ἐγγάμου Κληρικοῦ γιά τήν Μητρόπολή μας, κατά τήν διάρκεια τῆς ἀρχιερατείας τοῦ Μητροπολίτου μας. Ὁ Διάκονος Θωμάς, ὁ ὁποῖος κατάγεται ἀπό τό Πεντάκορφο, εἶναι νυμφευμένος μέ τήν Ἀθηνᾶ Μπαρδάκη καί ἔχει τελειώσει τό Ἐκκλησιαστικό Λύκειο Καρπενησίου. Ὡς Διάκος τοποθετήθηκε στόν Ι. Ναό Ἁγίου Βλασίου Παρακαμπυλίων.
Στήν κατάμεστη ἐκκλησία τῆς Ποταμούλας ὁ Σεβασμιώτατος τοῦ ὑπενθύμισε τόν σκοπό καί τήν ἀποστολή τοῦ ὀρθοδόξου κληρικοῦ, παίρνοντας ἀφορμή ἀπό τό θαυμάσιο παράδειγμα θεραπείας πού μᾶς προβάλλει ἡ Ἐκκλησία μας στό πρόσωπο τῆς ἁγίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας.
Μετά τό πέρας τῆς θ. Λειτουργίας ὁ νέος Διάκος παρέθεσε γεῦμα γιά νά μοιραστῆ τήν χαρά του μέ τούς Χριστιανούς πού ἐπιβεβαίωσαν καί εὐχήθηκαν συγχρόνως τό “ἄξιος”.
Στόν νεοχειροτονηθέντα Διάκονο εὐχόμαστε θεάρεστη καί φιλάνθρωπη διακονία καί νά ἀξιωθῆ καί τοῦ δευτέρου βαθμοῦ τῆς Ἱερωσύνης.
Συγκέντρωση συμπαράστασης στόν Σερβικό λαό
Τήν Πέμπτη 1 Ἀπριλίου 1999, στίς 8.30 μ.μ., πραγματοποιήθηκε στήν πλατεία Φαρμάκη τῆς Ναυπάκτου πάνδημη συγκέντρωση γιά συμπαράσταση στόν Σερβικό λαό, ἀλλά καί στούς ἄλλους λαούς τῶν βαλκανίων, πού ἐμμέσως ἤ ἀμέσως ταλαιπωροῦνται ἀπό τούς νατοϊκούς βομβαρδισμούς. Ὀργανωτές τῆς συγκέντρωσης ἦταν ἡ Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, ὁ Δῆμος Ναυπάκτου, τό Ἐργατοϋπαλληλικό Κέντρο, ἡ Ἐπιτροπή Εἰρήνης καί ἄλλοι μαζικοί φορεῖς τῆς πόλης.
Κεντρικός ὁμιλητῆς τῆς ἐκδήλωσης ἦταν ὁ Μητροπολίτης μας κ. Ἱερόθεος (τήν ὁμιλία τοῦ τήν δημοσιεύουμε σ’ αὐτό τό φύλλο στήν θέση τοῦ κυρίου ἄρθρου).
Παρά τήν κακοκαιρία πού ἐπικρατοῦσε ἡ συγκέντρωση σημείωσε ἐπιτυχία.
Ἡ Ἄννα Συνοδινοῦ στήν Πόλη μας
Τήν Πέμπτη 1-4-1999 ἡ κ. Ἄννα Συνοδινοῦ, ἠθοποιός καί πρώην βουλευτής, ἦλθε στήν Πόλη μας, προκειμένου νά παρουσιάση τό βιβλίο τῆς “Πρόσωπα καί προσωπεία”. Ἡ κ. Συνοδινοῦ μᾶς κράτησε σέ ἔνταση ὅση ὥρα ὁμιλοῦσε.Μᾶς κράτησαν σέ ἔνταση τά λόγια τῆς, ἀλλά καί ὁ τρόπος τῆς, τρόπος μιᾶς μεγάλης καί ἀληθινῆς ἠθο-ποιοῦ τῆς σύγχρονης Ἑλλάδας. Ἀντί ἄλλου σχολίου, θά παραθέσουμε μερικά ἀπό τά λόγια πού ἀπηύθυνε στούς Ναυπακτίους, καί κυρίως ὅσα ἔχουν σχέση μέ τόν πόλεμο στήν Σερβία, ἄν καί ἐκεῖνον τόν καιρό ὁ παράλογος αὐτός πόλεμος δέν εἶχε δείξει ἀκόμη ὅλη τήν ἀγριότητα καί τήν ἀνοησία του.
“...Τό κλασσικό θέατρο εἶναι ὁ μέγας προβολέας τοῦ πολιτισμοῦ μας. Στό ἕνα πόδι τοῦ τραπεζιοῦ εἶναι ἡ Ἐκκλησία καί ὁ ἄμβωνας, στό ἄλλο πόδι εἶναι τό Βουλευτήριο, ὁ Κοινοβουλευτισμός, στό ἄλλο εἶναι ἡ σκηνή καί ἡ ὀρχήστρα, ὅπου οἱ ἠθοποιοί –ἄν ποιοῦν ἤθος– μποροῦν πολλά νά δώσουν στήν κοινωνία, καί στό ἄλλο εἶναι τό σχολεῖο. Αὐτά τά τέσσερα πόδια στηρίζουν μιά βάση πάνω στήν ὁποία ἤ ὑπάρχει ἕνα γένος ἤ ὑπάρχει ὁ πολιτισμός ἤ δέν ὑπάρχει...
– Εἶναι πολύ δύσκολο μιά κοινωνία νά φτιάξη μιά Ἀντιγόνη;
– Πράγματι εἶναι πάρα πολύ δύσκολο μιά κοινωνία νά φτιάξη μιά Ἀντιγόνη, νά φτιάξη ἕναν ἡγέτη, νά σεβασθῆ ἕναν Ἱεράρχη, νά πιστέψη ἕναν νέον ἄνθρωπο, ἔχουμε ἀνάγκη ἀπό πίστη ὁ ἕνας στόν ἄλλον...
...Ἐδιάλεξα τήν Ἀντιγόνη... γι’ αὐτό ἕνωσα τήν οὐσία καί τήν ἀποστολή ἑνός ἠθοποιοῦ μέ τήν ἔννοια τοῦ “ἤθους ποιείν”, ἑνός λειτουργοῦ πνευματικοῦ ἀκριβῶς γιά νά προσφέρη ἀπό τήν ἔπαλξη τοῦ θεάτρου τό ἦθος ἑνός πολιτισμοῦ, τόν ὁποῖον πολεμοῦν μέ πολλούς τρόπους, ἀκόμη καί μ’ αὐτόν πού μαίνεται τώρα κοντά μας. Ἐμεῖς θά λέμε (σάν τήν Ἀντιγόνη): “γεννηθήκαμε γιά ν’ ἀγαπάμε” καί (σάν Χριστιανοί) “ἀγαπᾶτε ἀλλήλους”...
...Ἀξίζει νά παιχτῆ (ἡ Τρισεύγενη τοῦ Κ. Παλαμά)... Ἅς εὐχηθοῦμε νά δώσουμε στήν νεολαία τέτοια κείμενα. Γιατί τούς ἀξίζουν αὐτά τά κείμενα. Δέν τούς ἀξίζουν αὐτά πού ἀκοῦνε διαρκῶς ἀπό τά ἄα στίς καφετέριες. Ἀπαλλάξτε τά παιδιά ἀπ’ αὐτήν τήν τυραννία, ἀπ’ αὐτό τό κάτεργο, νά ἀκοῦνε κάτι πού δέν ἀγγίζει μέσα τήν ψυχή τους καί δέν συνταιριάζει μ’ αὐτό τό θεῖο περιβάλλον πού λέγεται Ἑλλάδα. Πιστεύω θά μᾶς παραδειγματίσουν οἱ σκληρές ἡμέρες πού περνᾶμε...
...Σήμερα πού ἔγινε πολλή συζήτηση γιά τήν καύση τῶν νεκρῶν, καί κατηντήσαμε νά πᾶνε περίπατο αὐτοί οἱ σχεδιασμοί, γιατί ὄντως γίνεται ἡ καῦσις τῶν ζώντων (βομβαρδισμοί)”.
Ὁ Σεβασμιώτατος χαρακτήρισε τό ζεῦγος Γιώργου Μαρινάκη - Ἄννας Συνοδινοῦ –μέ τούς ὁποίους συνδέεται μέ δεσμό πνευματικό– μέ τά λόγια τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ: “μακαρία ξυνωρίς”. Συνδυάζουν τόν ἀθλητισμό, τό θέατρο, τήν τέχνη, τό βωμό (θρησκεία, ἀγάπη γιά τόν Θεό), καί ὁ Σεβασμιώτατος ἔκανε δημόσια τήν σκέψη γιά συνεργασία μαζί τους στά πλαίσια τῆς ἐπιτροπῆς –τῆς ὁποίας προεδρεύει– τῆς Ἐκκλησίας μας γιά τήν πληροφόρηση καί διοργάνωση ἐκδηλώσεων γιά τούς Ὀλυμπιακούς Ἀγῶνες τοῦ 2004.
- Προβολές: 3170