Skip to main content

Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα

Ἐγκαίνια Ἱεροῦ Ναοῦ Ἀναλήψεως Ἀφροξυλιᾶς

Τήν Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου ἔγιναν τά ἐγκαίνια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἀναλήψεως Ἀφροξυλιᾶς.  Πολλοί Ἱερεῖς συμμετεῖχαν στήν ἀκολουθία, μαζί μέ τίς δημοτικές ἀρχές τῆς πόλεως, καί πλῆθος πιστῶν.  Ὁ Σεβασμιώτατος συνεχάρη τόν π. Φώτιο Κυρίτση καί τό Ἐκκλησιαστικό Συμβούλιο γιά τό κατόρΘωμᾶ τους αὐτό, νά κτίσουν Ναό πού ἀποτελεῖ στολίδι γιά τήν περιοχή, καί συνεχάρη ἐπιπλέον τούς μηχανικούς του Ἱεροῦ Ναοῦ, κ. Κώστα Σχοινά καί τούς ἀδελφούς Κωτσόπουλους, πού προσέφεραν δωρεάν τίς ὑπηρεσίες τους. Ὁ π. Φώτης εὐχαρίστησε καί αὐτός μέ τήν σειρά τόν λαό καί τούς παράγοντες πού βοήθησαν ὁ καθένας μέ τόν τρόπο τοῦ τό κτίσιμο τοῦ Ι. Ναοῦ.  Στό τέλος τῆς Ἀκολουθίας προσφέρθηκε γεῦμα στό Ἱερατεῖο, τίς Δημοτικές Ἀρχές, καί σέ ἐνορίτες.

Πανηγύρισε τό Ἡσυχαστήριο τῆς Παναγίας Γοργοεπηκόου

Τήν Παρασκευή 1 Ὀκτωβρίου πανηγύρισε τό Ἡσυχαστήριο Παναγίας Γοργοεπηκόου, ὅπου εἶναι Ἡγουμένη ἡ Γερόντισσα Μακρίνα καί Πνευματικός ὁ π. Ἀρσένιος Κομπούγιας.
Τελέσθηκε Ἀρχιερατική θ. Λειτουργία στό μικρό καθολικό της Μονῆς. Μαζί μέ τόν Σεβασμιώτατο λειτούργησαν οἱ σεβάσμιοι Γέροντες π. Ἀντώνιος Βαζούρας, Ἱεροκήρυκας, καί π. Ἀρσένιος, ὁ Γέροντας τῆς Μονῆς. Στούς στενούς ἀλλά ζεστούς χώρους τῆς Μονῆς προσφέρθηκε κέρασμα στούς προσκηνυτές καί τό μεσημέρι παρατέθηκε ἑορταστική τράπεζα, κατά τήν διάρκεια τῶν ὁποίων ὁ Σεβασμιώτατος ἔκανε μακρές καί ἐνδιαφέρουσες πνευματικές συζητήσεις μέ τούς συνεορταστές.

Μαθήματα Χορωδίας

Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου στό πλαίσιο τοῦ ἐνδιαφέροντός της γιά τήν καλλιέργεια τῆς Ἐθνικῆς μας Μουσικῆς Παραδόσεως ὀργάνωσε ἀπό πέρυσι Χορωδία Ἐθνικῆς Παραδοσιακῆς Μουσικῆς, ἡ ὁποία ἀσχολεῖται μέ τήν ἐκμάθηση καί ἀπόδοση ἐκκλησιαστικῶν ὕμνων καί δημοτικῶν τραγουδιῶν.  Ἡ χορωδία αὐτή ἀποτελεῖ δραστηριότητα τῆς “Σχολῆς Βυζαντινῆς Μουσικής” τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας καί δίνη τήν δυνατότητα, σέ ὅσα ἀπό τά μέλη τῆς τό ἐπιθυμοῦν, νά καταρτισθοῦν καί θεωρητικά στήν βυζαντινή μουσική τέχνη.  Καλοῦμε καί φέτος, στό νέο ξεκίνημα τῆς χορωδίας, μέ δάσκαλο τόν Κωνσταντῖνο Λανάρα, ἱεροψάλτη καί καθηγητή Βυζαντινῆς μουσικῆς, τούς νέους καί τίς νέες, τούς μικρούς καί τούς μεγάλους, πού ἀγαποῦν τήν βυζαντινή ψαλμωδία καί τό δημοτικό τραγούδι, νά πλαισιώσουν τήν χορωδία αὐτή, ἐγγραφόμενοι μέλη της. Ἡ πρώτη συνάντηση τῆς χορωδίας ἔγινε τό Σάββατο, 16 Ὀκτωβρίου, στίς 6.15 τό ἀπόγευμα, στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως. Οἱ ἐγγραφές τῶν μελῶν γίνονται κάθε Σάββατο στίς συναντήσεις τῆς χορωδίας, (6.15 τό ἀπόγευμα, στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως).

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.

Πραγματοποιήθηκε ἡ δεύτερη Σύναξη Πρεσβυτερῶν

Πραγματοποιήθηκε η δεύτερη Σύναξη ΠρεσβυτερώνΠραγματοποιήθηκε μέ ἐπιτυχία στίς 22 Σεπτεμβρίου, ἡμέρα Τετάρτη, στόν χῶρο τῶν κατασκηνώσεων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας σύναξη πρεσβυτερῶν μέ θέμα: “Ἡ πρεσβυτέρα ὡς σύζυγος καί μητέρα”, ὑπό τήν καθοδήγηση τοῦ Μητροπολίτου μας, κ. Ἱεροθέου. Ἀπό νωρίς τό ἀπόγευμα ἄρχισε ἡ συγκέντρωση τῶν πρεσβυτερῶν, μέσα σ’ ἕνα κλίμα οἰκογενειακό καί φιλικό. Ἡ ἀνταπόκρισή τους στό κάλεσμα τοῦ Μητροπολίτου ὑπῆρξε συγκινητική καί σχεδόν καθολική. Παραμερίσθηκαν ἐμπόδια καί οἰκογενειακές ὑποχρεώσεις κι ἔτρεξαν ὅλες, γνωρίζοντας ὅτι ὁ πνευματικός ἀνεφοδιασμός θά εἶναι πλούσιος.

Ὁ Ἑσπερινός μέσα στήν κατανυκτική ἀτμόσφαιρα τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος ἦταν ἡ ἀρχή τῆς συνάξεως. Ἐν συνεχεία ἔγινε συγκέντρωση στόν χῶρο τῆς τραπεζαρίας, ὅπου ἀναπτύχθηκε τό παραπάνω θέμα ἀπό τήν πρεσβυτέρα κ. Μαρία Πλατανιώτη - Τσιτσιρίκη, καθηγήτρια φυσικῆς. Στήν ὁμιλία παρουσιάσθηκε ὁ σημαντικός ρόλος τῆς πρεσβυτέρας ὡς συζύγου καί μητέρας. Μέσα ἀπό τό πνεῦμα τῶν Πατέρων καταδείχθηκε τό “πώς” μπορεῖ νά πορεύεται ἡ σύγχρονη πρεσβυτέρα πρός τό “καθ’ ὁμοίωσιν” συντελώντας στήν πνευματική –καί ὄχι μόνον– προκοπή τοῦ οἴκου της καί τήν ἐκπλήρωση τοῦ ἔργου τοῦ Ἱερέα. Ἐπισημάνθηκαν δυσκολίες καί προβλήματα. Ἡ ἀναφορά στόν “βίο καί τήν πολιτεία” ἁγίων γυναικών, παλαιῶν καί συγχρόνων, ἔδωσε κριτήρια καί πρότυπα ζωῆς.

Ἀμέσως μετά ἀκολούθησε συζήτηση ἐπί σοβαρῶν προβλημάτων καί δόθηκαν ἐμπνευσμένες ἀπαντήσεις ἀπό τόν Μητροπολίτη μας σέ ἀπορίες καί ἐρωτήσεις, πού τέθηκαν ἀπό τά μέλη τῆς συνάξεως. Τό πρόγραμμα τελείωσε μέ νηστίσιμο ἀλλά καί πλούσιο δεῖπνο καί, “ἄδουσαι καί ψάλλουσαι τῷ Κυρίω”, ἀνεχώρησαν μέσα σ’ ἕνα εὐχαριστηριακό κλίμα μέ τήν εὐχή “ἡ χάρη καί ἡ δύναμη τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ νά ἐνεργή μέσα στίς καρδιές τῶν Πρεσβυτερών”.

πρεσβ. Π. Τ.

Ἡ ἐκδημία τοῦ Ἱερέως π. Σωτηρίου Σερεμέτη

π. Σωτήριος ΣερεμέτηςἘξεδήμησε πρός Κύριον, τήν Κυριακή 3 Ὀκτωβρίου, ὕστερα ἀπό ὀλιγόμηνη ἀθεράπευτη ἀσθένεια ὁ Ἱερέας π. Σωτήριος Σερεμέτης. 

Ὁ π. Σωτήριος χειροτονήθηκε Διάκονος καί Πρεσβύτερος ἀπό τόν ἀείμνηστο Μητροπολίτη Ναυπακτίας καί Εὐρυτανίας Δαμασκηνό, στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, τά Χριστούγεννα τοῦ 1976, καί διορίστηκε ἐφημέριος στόν Ἀσπριά, ὅπου ὑπηρέτησε ἕως τό 1995, ὅταν μετατέθηκε στήν Ἐνορία τῆς ἰδιαίτερης πατρίδας του, Κεντρικῆς. Εἶχε νυμφευθῆ τήν κ. Μαρία μέ τήν ὁποία ἀπέκτησε ἐννιά παιδιά, ἀπό τά ὁποῖα τά ἕξι ξενιτεύθηκαν, χωρίς ποτέ νά πάψουν νά δείχνουν τό ἐνδιαφέρον καί τήν ἀγάπη τους γιά τήν πατρίδα καί τούς γονιούς τους.  Ἡ κηδεία τοῦ ἔγινε πάνδημη, τήν Δευτέρα 4 Ὀκτωβρίου, στήν Κεντρική.

Ὁ Σεβασμιώτατος, ὁ ὁποῖος τήν ἡμέρα ἐκείνη ἑόρταζε, καί ὁ ὁποῖος ἑτοιμαζόταν νά ἀναχωρήση γιά τήν Ἀθήνα, γιά νά λάβη μέρος στήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐξεφώνησε συγκινητικότατο ἐπικήδειο, ὑπογραμμίζοντας τίς ἀρετές τοῦ κεκοιμημένου Ἱερέως, πού ἦταν ἡ ἁπλότητα, ἡ ὑπακοή καί ἡ λειτουργική του ζωή. Ἦταν ἁπλός, ταπεινός λειτουργός του Ὑψίστου, δέν ἐπίκρανε ποτέ τόν Ἐπίσκοπό του, κάνοντας ὑπακοή ἐνῶ ἤθελε μέχρι τίς τελευταῖες του στιγμές νά τελεῖ τά ἱερατικά του καθήκοντα, τά λειτουργικά, ἀλλά ἀκόμη καί τά λεγόμενα γραφειοκρατικά.

Ἀποτέλεσμα καί ἀπόδειξη αὐτῶν τῶν ἀρετῶν τοῦ ἦταν τό γεγονός τῆς πάνδημης συμμετοχῆς τοῦ λαοῦ στήν κηδεία του, ἡ συνεχής καί ἀνελλιπής συμπαράσταση τῆς πρεσβυτέρας του, τῶν ἐννέα παιδιῶν, γαμπρῶν καί νυμφών του στήν ἀσθένειά του, οἱ ὁποῖοι ἦλθαν οἱ περισσότεροι ἀπό τό ἐξωτερικό γιά νά τόν ἀποχαιρετήσουν, καί ἐνῶ εἶχαν τήν δυνατότητα νά περνοῦν τήν νύκτα τούς κάπου, αὐτοί προτιμοῦσαν νά ξενυχτοῦν δίπλα στήν κλίνη τῆς ἀσθενείας του στό νοσοκομεῖο.

Αὐτές οἱ ἀρετές ἔκαναν τόν Σεβασμιώτατο, ὅπως τόνισε στόν λόγο του, νά ἀφήση τούς συνεορταστές του, νά θυσιάση τήν δυνατότητα ὀλιγόωρης ξεκούρασης ἀπό τήν ἔνταση καί τήν συνεχῆ κούραση τῶν ἡμερῶν, καί νά ἀνεβῆ στήν “ὀρεινή (Ναυπακτία) μετά σπουδῆς”, γιά νά δώση τήν “ἐκ βάθους καρδίας” εὐχή του, στόν ἁπλό καί ἀξιαγάπητο Κληρικό τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ. Ἔδωσε ἐπίσης κουράγιο στήν Πρεσβυτέρα καί τά παιδιά του, οἱ ὁποῖοι ἀνταπέδωσαν στόν π. Σωτήριο τήν ἀγάπη πού εἶχαν δεχθῆ.

Κατόπιν τόν λόγο πῆρε ὁ πρ. Πρόεδρος Ἀσπριᾶ, κ. Ἀλτανόπουλος, ὁ ὁποῖος ἐξέφρασε καί αὐτός μέ τήν σειρά του τήν ἀγάπη καί ἐκτίμηση τοῦ χωριοῦ γιά τόν Ἐφημέριό του.

Σωτηρίου Ἱερέως, ἀδελφοῦ καί συλλειτουργοῦ ἠμῶν γενομένου, αἰωνία ἡ μνήμη.

Ἔγνοια Φιλολόγων γιά τή γλώσσα

Ἡ Ἑταιρεία Ἑλλήνων Φιλολόγων σέ ἀνακοίνωσή της, πού ὑπογράφουν ὅλα τα μέλη τοῦ Δ.Σ., κάνει μιά αὐστηρή κριτική τοῦ νέου ἐκπαιδευτικοῦ νόμου, πού ἄρχισε νά ἐφαρμόζεται στά Λύκεια. “Η τελευταία ἐκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, γράφουν, δέν στηρίζεται σέ ὀρθές βάσεις καί ἡ μερική μέχρι σήμερα ἐφαρμογή τῆς ἀπέδειξε πλέον τήν ἀδυναμία της νά ἀποτελέση μία σοβαρή προσπάθεια βελτιώσεως τῆς Ἑλληνικῆς Παιδείας”.

Πρέπει νά ποῦμε, βέβαια, ὅτι ὑπάρχουν καί ἄλλες ἀπόψεις γιά τήν ἐκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, ἀμερόληπτων μελετητῶν τῶν ἐκπαιδευτικῶν μας πραγμάτων, διαφορετικές ἀπό αὐτήν τῆς Ἑταιρείας Ἑλλήνων Φιλολόγων, οἱ ὁποῖοι βλέπουν πολλά θετικά στοιχεῖα στό νέο νόμο γιά τά Λύκεια. Μπορεῖ, λοιπόν, κανείς νά μή συμφωνῆ μέ ὁρισμένες γενικές τοποθετήσεις τῆς Ἑταιρείας Ἑλλήνων Φιλολόγων, ἀπορριπτικές του νέου συστήματος ἤ, ἀκόμη, μέ μιά διαφαινόμενη ἀντιδικία της μέ ἄλλους καθηγητικούς κλάδους, δέν μπορεῖ, ὅμως, νά μήν ἀνησυχήση μέ μιά ἐπισήμανσή της, πού ἀκουμπᾶ μιά ἀπό τίς βαθύτερες πληγές τῆς Παιδείας μας. Γράφει ἡ ἀνακοίνωσή της:

“Η γλωσσική διδασκαλία τῆς Ἑλληνικῆς στή διαχρονική της διαδρομή εἶναι ἐλλιπέστατη, μέ ἀποτέλεσμα νά στερῆ ἀπό τούς Ἑλληνόπαιδες τό δικαίωμα νά προσεγγίζουν γλωσσικῶς τά δημιουργήματα τοῦ Ἑλληνικοῦ πνεύματος ὄχι μόνον τῶν ἀρχαίων χρόνων, ἀλλά καί τῶν μέσων καί τῶν νεωτέρων...

...Μέ τήν προοπτική ἐφαρμογῆς τῆς μεταρρυθμίσεως καί στήν Γ' τάξη τοῦ Λυκείου οἱ ὧρες τῶν φιλολογικῶν μαθημάτων μειώνονται ἀκόμη περισσότερο, ἐνῶ ἀντιθέτως αὐξάνονται τῶν θετικῶν. Εἰδικώτερα:

Σέ ἕνα Λύκειο τοῦ προηγουμένου τύπου μέ τά 4 τμήματα ἀνά τάξη καί 4 τμήματα “Δέσμης” στήν Γ' τάξη (Ι,ΙΙ,ΙΙΙ,ΙV) οἱ φιλολογικές ὧρες ἤσαν 152, τῶν Μαθηματικῶν 56 καί τῶν Φυσικῶν 64. Τό ἴδιο σχολεῖο, ὡς Ἑνιαῖο Λύκειο, μέ 4 τμήματα ἀνά τάξη καί 6 τμήματα “Κατευθύνσεως” στήν Β• καί Γ' τάξη (2 Θεωρητικά, 2 Θετικά, 2 Τεχνολογικά) καλύπτει 132 φιλολογικές ὧρες (-20), 78 Μαθηματικῶν (+22) καί 72 Φυσικῶν (+8)...

...Τεκμήριο παραθεωρήσεως τῆς γλωσσικῆς διδασκαλίας καί πνευματικῆς καλλιέργειας ἀποτελεῖ καί τό γεγονός ὅτι Ἀρχαία Ἑλληνικά δέν διδάσκονται στήν Θετική καί Τεχνολογική κατεύθυνση τοῦ Ἑνιαίου Λυκείου, ἐνῶ διδάσκονται Μαθηματικά καί Φυσική στήν Θεωρητική, σά νά μήν ἔχουν ἀνάγκη γλωσσικῆς καταρτίσεως καί πνευματικῆς συγκροτήσεως οἱ θεράποντες τῶν θετικῶν κλάδων τῆς ἐπιστήμης καί τοῦ πρακτικοῦ βίου!”.

Εἶναι βέβαιο, ὅτι τά “στοιχεῖα τῆς στατιστικής”, πού διδάσκονται οἱ μαθητές τῆς Θεωρητικῆς Κατεύθυνσης, τῆς Γ' τάξης τοῦ Λυκείου, στά μαθήματα Γενικῆς Παιδείας, εἶναι στίς μέρες ἀπαραίτητα καί σέ αὐτούς θέλουν νά ἀκολουθήσουν “θεωρητικούς” πανεπιστημιακούς κλάδους. Ὅμως, ἡ ἀπουσία τοῦ μαθήματος τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν, ἀπό τά μαθήματα Γενικῆς Παιδείας τῆς Γ' τάξης, πού ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα νά μή τά διδάσκονται οἱ μαθητές τῆς Θετικῆς καί Τεχνολογικῆς Κατεύθυνσης, εἶναι ἀντίθετη μέ τό γενικότερο πνεῦμα τῆς Ἐκπαιδευτικῆς Μεταρρύθμισης, πού θέλει τά παιδιά νά ἀποκτοῦν στό Λύκειο ἄρτια γενική Παιδεία.

Ἡ ἀνάπτυξη τῆς Τεχνολογίας δέν πρέπει νά μᾶς ὁδηγήση σέ “γλωσσική πενία”• στόν περιορισμό τοῦ γλωσσικοῦ μας πλούτου, στίς τυποποιημένες ἐκφράσεις τῶν ἠλεκτρονικῶν ὑπολογιστῶν. Ἡ “γλωσσική πενία”, ἐπειδή ὁ λόγος εἶναι ἕνα ἀπό τά κύρια γνωρίσματα τοῦ ἀνθρώπου, σημαίνει “πολιτιστική πενία”.

π.Θ.Α.Β.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Προβολές: 2988