Εἰδήσεις - Φωτογραφικὰ στιγμιότυπα Ὀκτώβριος 1999
“Το μυστήριο τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος, χθές καί σήμερα”
Ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Χριστοδούλου, ἡ Συνοδική Ἐπιτροπή Θείας Λατρείας καί Ποιμαντικοῦ Ἔργου διοργάνωσε τό Α’ Πανελλήνιο Λειτουργικό Συμπόσιο Στελεχῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων, μέ κεντρικό θέμα: “Τό μυστήριο τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος, χθές καί σήμερα”. Τό Συμπόσιο πραγματοποιήθηκε κατά τό τριήμερο 8-10 Ὀκτωβρίου, στόν συνεδριακό χῶρο τοῦ Διορθοδόξου Κέντρου - Ἱερά Μονή Πεντέλης - καί ἔλαβαν σ’ αὐτό μέρος στελέχη τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν καί τῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων. Κατά τήν διάρκεια τοῦ Συμποσίου ἐκλεκτοί ὁμιλητές παρουσίασαν ἐπιμέρους πτυχές τοῦ γενικοῦ θέματος. Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Ἱερόθεος εἰσηγήθηκε τό θέμα: “Ἡ δυναμική του Μυστηρίου τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος στόν σύγχρονο κόσμο”, μέ τήν ὁποία ἔκλεισαν οἱ ἐργασίες τοῦ Συμποσίου.
Ἐπίσης θέματα στό Συμπόσιο εἰσηγήθηκαν:
- Ὁ Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ἰωάννης τό θέμα: “Ἅγιον Βάπτισμα καί Θεία Λειτουργία”.
- Ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης κ. Γεώργιος Χρυσοστόμου, Διδάκτωρ Φιλοσοφίας τό θέμα: “Οἱ προβαπτισματικές Ἀκολουθίες, Τελετουργική θεώρηση”.
- Ὁ Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Μεταλληνός, Καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν τό θέμα: “Ἐξ ὕδατος καί Πνεύματος. Ἡ θεολογία τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος”.
- Ὁ Πρωτοπρεσβύτερος κ. Μιχαήλ Καρδαμάκης, Διδάκτωρ Θεολογίας τό θέμα: “Ἡ βαπτισματική ἀγωγή τῶν πιστῶν καί ἡ Ὀρθόδοξη πνευματικότητα”.
- Ὁ Πρωτοπρεσβύτερος π. Δημήτριος Τζέρπος, Διδάκτωρ Θεολογίας τό θέμα: “Τό Ἅγιον Βάπτισμα στή σύγχρονη ἐνοριακή πράξη. Διαπιστώσεις καί προτάσεις”.
- Ὁ Πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντῖνος Στρατηγόπουλος τό θέμα: “Βάπτισμα καί ἐξωτερική ἱεραποστολή”.
Θέματα ἐπίσης εἰσηγήθηκαν καί ἄλλοι κληρικοί καί ἀκαδημαϊκοί δάσκαλοι. Κατά κοινή ὁμολογία οἱ ἐργασίες τοῦ Συμποσίου στέφθηκαν μέ πλήρη ἐπιτυχία. Διότι τό ὑψηλό ἐπίπεδό των εἰσηγήσεων, προκάλεσε δημιουργική συζήτηση, ἡ ὁποία βοήθησε νά συνειδητοποιηθοῦν προβλήματα καί νά ἀνοιχθοῦν προοπτικές βελτιώσεων. Σύμφωνα μέ σχετική ἐντολή τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ἡ Διοργανωτική Ἐπιτροπή θά μελετήση σέ βάθος τά Πορίσματα τοῦ Συμποσίου καί θά εἰσηγηθῆ τά δέοντα γιά τήν ἐπιμόρφωση τοῦ ἱεροῦ κλήρου καί τή λειτουργική ἀγωγή τοῦ εὐσεβοῦς λαοῦ.
Ἐγκαίνια Ἱεροῦ Ναοῦ Ἀναλήψεως Ἀφροξυλιᾶς
Τήν Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου ἔγιναν τά ἐγκαίνια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἀναλήψεως Ἀφροξυλιᾶς. Πολλοί Ἱερεῖς συμμετεῖχαν στήν ἀκολουθία, μαζί μέ τίς δημοτικές ἀρχές τῆς πόλεως, καί πλῆθος πιστῶν. Ὁ Σεβασμιώτατος συνεχάρη τόν π. Φώτιο Κυρίτση καί τό Ἐκκλησιαστικό Συμβούλιο γιά τό κατόρΘωμᾶ τους αὐτό, νά κτίσουν Ναό πού ἀποτελεῖ στολίδι γιά τήν περιοχή, καί συνεχάρη ἐπιπλέον τούς μηχανικούς του Ἱεροῦ Ναοῦ, κ. Κώστα Σχοινά καί τούς ἀδελφούς Κωτσόπουλους, πού προσέφεραν δωρεάν τίς ὑπηρεσίες τους. Ὁ π. Φώτης εὐχαρίστησε καί αὐτός μέ τήν σειρά τόν λαό καί τούς παράγοντες πού βοήθησαν ὁ καθένας μέ τόν τρόπο τοῦ τό κτίσιμο τοῦ Ι. Ναοῦ. Στό τέλος τῆς Ἀκολουθίας προσφέρθηκε γεῦμα στό Ἱερατεῖο, τίς Δημοτικές Ἀρχές, καί σέ ἐνορίτες.
Πανηγύρισε τό Ἡσυχαστήριο τῆς Παναγίας Γοργοεπηκόου
Τήν Παρασκευή 1 Ὀκτωβρίου πανηγύρισε τό Ἡσυχαστήριο Παναγίας Γοργοεπηκόου, ὅπου εἶναι Ἡγουμένη ἡ Γερόντισσα Μακρίνα καί Πνευματικός ὁ π. Ἀρσένιος Κομπούγιας. Τελέσθηκε Ἀρχιερατική θ. Λειτουργία στό μικρό καθολικό της Μονῆς. Μαζί μέ τόν Σεβασμιώτατο λειτούργησαν οἱ σεβάσμιοι Γέροντες π. Ἀντώνιος Βαζούρας, Ἱεροκήρυκας, καί π. Ἀρσένιος, ὁ Γέροντας τῆς Μονῆς. Στούς στενούς ἀλλά ζεστούς χώρους τῆς Μονῆς προσφέρθηκε κέρασμα στούς προσκηνυτές καί τό μεσημέρι παρατέθηκε ἑορταστική τράπεζα, κατά τήν διάρκεια τῶν ὁποίων ὁ Σεβασμιώτατος ἔκανε μακρές καί ἐνδιαφέρουσες πνευματικές συζητήσεις μέ τούς συνεορταστές.
Μαθήματα Χορωδίας
Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου στό πλαίσιο τοῦ ἐνδιαφέροντός της γιά τήν καλλιέργεια τῆς Ἐθνικῆς μας Μουσικῆς Παραδόσεως ὀργάνωσε ἀπό πέρυσι Χορωδία Ἐθνικῆς Παραδοσιακῆς Μουσικῆς, ἡ ὁποία ἀσχολεῖται μέ τήν ἐκμάθηση καί ἀπόδοση ἐκκλησιαστικῶν ὕμνων καί δημοτικῶν τραγουδιῶν. Ἡ χορωδία αὐτή ἀποτελεῖ δραστηριότητα τῆς “Σχολῆς Βυζαντινῆς Μουσικής” τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας καί δίνη τήν δυνατότητα, σέ ὅσα ἀπό τά μέλη τῆς τό ἐπιθυμοῦν, νά καταρτισθοῦν καί θεωρητικά στήν βυζαντινή μουσική τέχνη. Καλοῦμε καί φέτος, στό νέο ξεκίνημα τῆς χορωδίας, μέ δάσκαλο τόν Κωνσταντῖνο Λανάρα, ἱεροψάλτη καί καθηγητή Βυζαντινῆς μουσικῆς, τούς νέους καί τίς νέες, τούς μικρούς καί τούς μεγάλους, πού ἀγαποῦν τήν βυζαντινή ψαλμωδία καί τό δημοτικό τραγούδι, νά πλαισιώσουν τήν χορωδία αὐτή, ἐγγραφόμενοι μέλη της. Ἡ πρώτη συνάντηση τῆς χορωδίας ἔγινε τό Σάββατο, 16 Ὀκτωβρίου, στίς 6.15 τό ἀπόγευμα, στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως. Οἱ ἐγγραφές τῶν μελῶν γίνονται κάθε Σάββατο στίς συναντήσεις τῆς χορωδίας, (6.15 τό ἀπόγευμα, στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως).
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.
Πραγματοποιήθηκε ἡ δεύτερη Σύναξη Πρεσβυτερῶν
Πραγματοποιήθηκε μέ ἐπιτυχία στίς 22 Σεπτεμβρίου, ἡμέρα Τετάρτη, στόν χῶρο τῶν κατασκηνώσεων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας σύναξη πρεσβυτερῶν μέ θέμα: “Ἡ πρεσβυτέρα ὡς σύζυγος καί μητέρα”, ὑπό τήν καθοδήγηση τοῦ Μητροπολίτου μας, κ. Ἱεροθέου. Ἀπό νωρίς τό ἀπόγευμα ἄρχισε ἡ συγκέντρωση τῶν πρεσβυτερῶν, μέσα σ’ ἕνα κλίμα οἰκογενειακό καί φιλικό. Ἡ ἀνταπόκρισή τους στό κάλεσμα τοῦ Μητροπολίτου ὑπῆρξε συγκινητική καί σχεδόν καθολική. Παραμερίσθηκαν ἐμπόδια καί οἰκογενειακές ὑποχρεώσεις κι ἔτρεξαν ὅλες, γνωρίζοντας ὅτι ὁ πνευματικός ἀνεφοδιασμός θά εἶναι πλούσιος.
Ὁ Ἑσπερινός μέσα στήν κατανυκτική ἀτμόσφαιρα τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Παντελεήμονος ἦταν ἡ ἀρχή τῆς συνάξεως. Ἐν συνεχεία ἔγινε συγκέντρωση στόν χῶρο τῆς τραπεζαρίας, ὅπου ἀναπτύχθηκε τό παραπάνω θέμα ἀπό τήν πρεσβυτέρα κ. Μαρία Πλατανιώτη - Τσιτσιρίκη, καθηγήτρια φυσικῆς. Στήν ὁμιλία παρουσιάσθηκε ὁ σημαντικός ρόλος τῆς πρεσβυτέρας ὡς συζύγου καί μητέρας. Μέσα ἀπό τό πνεῦμα τῶν Πατέρων καταδείχθηκε τό “πώς” μπορεῖ νά πορεύεται ἡ σύγχρονη πρεσβυτέρα πρός τό “καθ’ ὁμοίωσιν” συντελώντας στήν πνευματική –καί ὄχι μόνον– προκοπή τοῦ οἴκου της καί τήν ἐκπλήρωση τοῦ ἔργου τοῦ Ἱερέα. Ἐπισημάνθηκαν δυσκολίες καί προβλήματα. Ἡ ἀναφορά στόν “βίο καί τήν πολιτεία” ἁγίων γυναικών, παλαιῶν καί συγχρόνων, ἔδωσε κριτήρια καί πρότυπα ζωῆς.
Ἀμέσως μετά ἀκολούθησε συζήτηση ἐπί σοβαρῶν προβλημάτων καί δόθηκαν ἐμπνευσμένες ἀπαντήσεις ἀπό τόν Μητροπολίτη μας σέ ἀπορίες καί ἐρωτήσεις, πού τέθηκαν ἀπό τά μέλη τῆς συνάξεως. Τό πρόγραμμα τελείωσε μέ νηστίσιμο ἀλλά καί πλούσιο δεῖπνο καί, “ἄδουσαι καί ψάλλουσαι τῷ Κυρίω”, ἀνεχώρησαν μέσα σ’ ἕνα εὐχαριστηριακό κλίμα μέ τήν εὐχή “ἡ χάρη καί ἡ δύναμη τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ νά ἐνεργή μέσα στίς καρδιές τῶν Πρεσβυτερών”.
πρεσβ. Π. Τ.
Ἡ ἐκδημία τοῦ Ἱερέως π. Σωτηρίου Σερεμέτη
Ἐξεδήμησε πρός Κύριον, τήν Κυριακή 3 Ὀκτωβρίου, ὕστερα ἀπό ὀλιγόμηνη ἀθεράπευτη ἀσθένεια ὁ Ἱερέας π. Σωτήριος Σερεμέτης.
Ὁ π. Σωτήριος χειροτονήθηκε Διάκονος καί Πρεσβύτερος ἀπό τόν ἀείμνηστο Μητροπολίτη Ναυπακτίας καί Εὐρυτανίας Δαμασκηνό, στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, τά Χριστούγεννα τοῦ 1976, καί διορίστηκε ἐφημέριος στόν Ἀσπριά, ὅπου ὑπηρέτησε ἕως τό 1995, ὅταν μετατέθηκε στήν Ἐνορία τῆς ἰδιαίτερης πατρίδας του, Κεντρικῆς. Εἶχε νυμφευθῆ τήν κ. Μαρία μέ τήν ὁποία ἀπέκτησε ἐννιά παιδιά, ἀπό τά ὁποῖα τά ἕξι ξενιτεύθηκαν, χωρίς ποτέ νά πάψουν νά δείχνουν τό ἐνδιαφέρον καί τήν ἀγάπη τους γιά τήν πατρίδα καί τούς γονιούς τους. Ἡ κηδεία του ἔγινε πάνδημη, τήν Δευτέρα 4 Ὀκτωβρίου, στήν Κεντρική.
Ὁ Σεβασμιώτατος, ὁ ὁποῖος τήν ἡμέρα ἐκείνη ἑόρταζε, καί ὁ ὁποῖος ἑτοιμαζόταν νά ἀναχωρήση γιά τήν Ἀθήνα, γιά νά λάβη μέρος στήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐξεφώνησε συγκινητικότατο ἐπικήδειο, ὑπογραμμίζοντας τίς ἀρετές τοῦ κεκοιμημένου Ἱερέως, πού ἦταν ἡ ἁπλότητα, ἡ ὑπακοή καί ἡ λειτουργική του ζωή. Ἦταν ἁπλός, ταπεινός λειτουργός του Ὑψίστου, δέν ἐπίκρανε ποτέ τόν Ἐπίσκοπό του, κάνοντας ὑπακοή ἐνῶ ἤθελε μέχρι τίς τελευταῖες του στιγμές νά τελεῖ τά ἱερατικά του καθήκοντα, τά λειτουργικά, ἀλλά ἀκόμη καί τά λεγόμενα γραφειοκρατικά.
Ἀποτέλεσμα καί ἀπόδειξη αὐτῶν τῶν ἀρετῶν τοῦ ἦταν τό γεγονός τῆς πάνδημης συμμετοχῆς τοῦ λαοῦ στήν κηδεία του, ἡ συνεχής καί ἀνελλιπής συμπαράσταση τῆς πρεσβυτέρας του, τῶν ἐννέα παιδιῶν, γαμπρῶν καί νυμφών του στήν ἀσθένειά του, οἱ ὁποῖοι ἦλθαν οἱ περισσότεροι ἀπό τό ἐξωτερικό γιά νά τόν ἀποχαιρετήσουν, καί ἐνῶ εἶχαν τήν δυνατότητα νά περνοῦν τήν νύκτα τούς κάπου, αὐτοί προτιμοῦσαν νά ξενυχτοῦν δίπλα στήν κλίνη τῆς ἀσθενείας του στό νοσοκομεῖο.
Αὐτές οἱ ἀρετές ἔκαναν τόν Σεβασμιώτατο, ὅπως τόνισε στόν λόγο του, νά ἀφήση τούς συνεορταστές του, νά θυσιάση τήν δυνατότητα ὀλιγόωρης ξεκούρασης ἀπό τήν ἔνταση καί τήν συνεχῆ κούραση τῶν ἡμερῶν, καί νά ἀνεβῆ στήν “ὀρεινή (Ναυπακτία) μετά σπουδῆς”, γιά νά δώση τήν “ἐκ βάθους καρδίας” εὐχή του, στόν ἁπλό καί ἀξιαγάπητο Κληρικό τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ. Ἔδωσε ἐπίσης κουράγιο στήν Πρεσβυτέρα καί τά παιδιά του, οἱ ὁποῖοι ἀνταπέδωσαν στόν π. Σωτήριο τήν ἀγάπη πού εἶχαν δεχθῆ. Κατόπιν τόν λόγο πῆρε ὁ πρ. Πρόεδρος Ἀσπριᾶ, κ. Ἀλτανόπουλος, ὁ ὁποῖος ἐξέφρασε καί αὐτός μέ τήν σειρά του τήν ἀγάπη καί ἐκτίμηση τοῦ χωριοῦ γιά τόν Ἐφημέριό του.
Σωτηρίου Ἱερέως, ἀδελφοῦ καί συλλειτουργοῦ ἠμῶν γενομένου, αἰωνία ἡ μνήμη.
Ἔγνοια Φιλολόγων γιά τή γλώσσα
Ἡ Ἑταιρεία Ἑλλήνων Φιλολόγων σέ ἀνακοίνωσή της, πού ὑπογράφουν ὅλα τα μέλη τοῦ Δ.Σ., κάνει μιά αὐστηρή κριτική τοῦ νέου ἐκπαιδευτικοῦ νόμου, πού ἄρχισε νά ἐφαρμόζεται στά Λύκεια. “Η τελευταία ἐκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, γράφουν, δέν στηρίζεται σέ ὀρθές βάσεις καί ἡ μερική μέχρι σήμερα ἐφαρμογή τῆς ἀπέδειξε πλέον τήν ἀδυναμία της νά ἀποτελέση μία σοβαρή προσπάθεια βελτιώσεως τῆς Ἑλληνικῆς Παιδείας”. Πρέπει νά ποῦμε, βέβαια, ὅτι ὑπάρχουν καί ἄλλες ἀπόψεις γιά τήν ἐκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, ἀμερόληπτων μελετητῶν τῶν ἐκπαιδευτικῶν μας πραγμάτων, διαφορετικές ἀπό αὐτήν τῆς Ἑταιρείας Ἑλλήνων Φιλολόγων, οἱ ὁποῖοι βλέπουν πολλά θετικά στοιχεῖα στό νέο νόμο γιά τά Λύκεια. Μπορεῖ, λοιπόν, κανείς νά μή συμφωνῆ μέ ὁρισμένες γενικές τοποθετήσεις τῆς Ἑταιρείας Ἑλλήνων Φιλολόγων, ἀπορριπτικές του νέου συστήματος ἤ, ἀκόμη, μέ μιά διαφαινόμενη ἀντιδικία της μέ ἄλλους καθηγητικούς κλάδους, δέν μπορεῖ, ὅμως, νά μήν ἀνησυχήση μέ μιά ἐπισήμανσή της, πού ἀκουμπᾶ μιά ἀπό τίς βαθύτερες πληγές τῆς Παιδείας μας. Γράφει ἡ ἀνακοίνωσή της:
“Η γλωσσική διδασκαλία τῆς Ἑλληνικῆς στή διαχρονική της διαδρομή εἶναι ἐλλιπέστατη, μέ ἀποτέλεσμα νά στερῆ ἀπό τούς Ἑλληνόπαιδες τό δικαίωμα νά προσεγγίζουν γλωσσικῶς τά δημιουργήματα τοῦ Ἑλληνικοῦ πνεύματος ὄχι μόνον τῶν ἀρχαίων χρόνων, ἀλλά καί τῶν μέσων καί τῶν νεωτέρων... ...Μέ τήν προοπτική ἐφαρμογῆς τῆς μεταρρυθμίσεως καί στήν Γ' τάξη τοῦ Λυκείου οἱ ὧρες τῶν φιλολογικῶν μαθημάτων μειώνονται ἀκόμη περισσότερο, ἐνῶ ἀντιθέτως αὐξάνονται τῶν θετικῶν. Εἰδικώτερα: Σέ ἕνα Λύκειο τοῦ προηγουμένου τύπου μέ τά 4 τμήματα ἀνά τάξη καί 4 τμήματα “Δέσμης” στήν Γ' τάξη (Ι,ΙΙ,ΙΙΙ,ΙV) οἱ φιλολογικές ὧρες ἤσαν 152, τῶν Μαθηματικῶν 56 καί τῶν Φυσικῶν 64. Τό ἴδιο σχολεῖο, ὡς Ἑνιαῖο Λύκειο, μέ 4 τμήματα ἀνά τάξη καί 6 τμήματα “Κατευθύνσεως” στήν Β• καί Γ' τάξη (2 Θεωρητικά, 2 Θετικά, 2 Τεχνολογικά) καλύπτει 132 φιλολογικές ὧρες (-20), 78 Μαθηματικῶν (+22) καί 72 Φυσικῶν (+8)... ...Τεκμήριο παραθεωρήσεως τῆς γλωσσικῆς διδασκαλίας καί πνευματικῆς καλλιέργειας ἀποτελεῖ καί τό γεγονός ὅτι Ἀρχαία Ἑλληνικά δέν διδάσκονται στήν Θετική καί Τεχνολογική κατεύθυνση τοῦ Ἑνιαίου Λυκείου, ἐνῶ διδάσκονται Μαθηματικά καί Φυσική στήν Θεωρητική, σά νά μήν ἔχουν ἀνάγκη γλωσσικῆς καταρτίσεως καί πνευματικῆς συγκροτήσεως οἱ θεράποντες τῶν θετικῶν κλάδων τῆς ἐπιστήμης καί τοῦ πρακτικοῦ βίου!”.
Εἶναι βέβαιο, ὅτι τά “στοιχεῖα τῆς στατιστικῆς”, πού διδάσκονται οἱ μαθητές τῆς Θεωρητικῆς Κατεύθυνσης, τῆς Γ' τάξης τοῦ Λυκείου, στά μαθήματα Γενικῆς Παιδείας, εἶναι στίς μέρες ἀπαραίτητα καί σέ αὐτούς θέλουν νά ἀκολουθήσουν “θεωρητικούς” πανεπιστημιακούς κλάδους. Ὅμως, ἡ ἀπουσία τοῦ μαθήματος τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν, ἀπό τά μαθήματα Γενικῆς Παιδείας τῆς Γ' τάξης, πού ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα νά μή τά διδάσκονται οἱ μαθητές τῆς Θετικῆς καί Τεχνολογικῆς Κατεύθυνσης, εἶναι ἀντίθετη μέ τό γενικότερο πνεῦμα τῆς Ἐκπαιδευτικῆς Μεταρρύθμισης, πού θέλει τά παιδιά νά ἀποκτοῦν στό Λύκειο ἄρτια γενική Παιδεία. Ἡ ἀνάπτυξη τῆς Τεχνολογίας δέν πρέπει νά μᾶς ὁδηγήση σέ “γλωσσική πενία”• στόν περιορισμό τοῦ γλωσσικοῦ μας πλούτου, στίς τυποποιημένες ἐκφράσεις τῶν ἠλεκτρονικῶν ὑπολογιστῶν. Ἡ “γλωσσική πενία”, ἐπειδή ὁ λόγος εἶναι ἕνα ἀπό τά κύρια γνωρίσματα τοῦ ἀνθρώπου, σημαίνει “πολιτιστική πενία”.
π.Θ.Α.Β.
Ἀπό τήν ἀλληλογραφία τῶν ἰστοσελίδων Pelagia καί Romanity
Ἀπό τά τελευταῖα μηνύματα πού λάβαμε στίς δύο ἰστοσελίδες Pelagia καί Romanity, δημοσιεύουμε δύο, τά ὁποῖα ἔχουν ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον. Τό πρῶτο προέρχεται ἀπό τό Ἰρλανδικό Ἐθνικό Κέντρο, τό ὁποῖο προσπαθεῖ νά δημιουργήση ἕναν ἐκπαιδευτικό κόμβο, φιλοδοξώντας νά εἶναι πρότυπος καί πρωτοποριακός στό εἶδος του. Στήν προσπάθειά του αὐτή ζήτησε καί τήν σύνδεση μέ τήν ἰστοσελίδα romanity, πράγμα πού θά βοηθήση νά γίνουν γνωστές καί νά διαδοθοῦν καί στήν χώρα αὐτή, καί ὄχι μόνον, οἱ ἱστορικές καί θεολογικές ἀπόψεις πού προβάλλει ἡ συγκεκριμένη σελίδα.
Τό δεύτερο προέρχεται ἀπό τήν Ὀλλανδία, καί συγκεκριμένα ἀπό Ἱερεῖς τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, οἱ ὁποῖοι προσπαθοῦν νά δημιουργήσουν μιά πρότυπη ἱερατική σχολή “γιά τήν ἐκπαίδευση μιᾶς νέας γενιᾶς ἐνοριακῶν ἐργατῶν”, καί στήν προσπάθειά τους αὐτή ζητοῦν τά βιβλία τοῦ Σεβασμιωτάτου, ὡς βιβλία σύγχρονα καί αὐθεντικά ὀρθόδοξα.
Διακ. Κ.Γ. - Γ.Γ. - Α.Φ.
Χαιρετισμούς ἀπό τήν Ἰρλανδία
Ἐκπροσωπῶ τό Ἰρλανδικό Ἐθνικό Κέντρο γιά τήν τεχνολογία στήν ἐκπαίδευση. Συνεργαζόμαστε μέ τό Ὑπουργεῖο Παιδείας τῆς Ἰρλανδίας καί τήν ἑταιρεία ἀήιηη γιά τήν ἀνάπτυξη μιᾶς ἐθνικῆς ἐκπαιδευτικῆς πύλης στό διαδίκτυο, πού θά ὀνομασθῆ ScoilNet 2000 (Scoil εἶναι τό σχολεῖο στά ἰρλανδικά). Τό ScoilNet 2000 θά περιλαμβάνη ἕνα μεγάλο εὖρος δεδομένων καί πηγῶν, ἐξασφαλίζοντας τήν θέση του ὡς κορυφαίας ἐκπαιδευτικῆς πύλης καί σελίδας πηγῶν τοῦ διαδικτύου στήν χώρα. Ἀναμένεται ὅτι ἡ σελίδα θά ἔχει ὑψηλή παρουσία στό Δίκτυο καί μεγάλο ὄγκο κίνησης, μέ κοινό 1,5 ἑκατομμύριο χρῆστες τοῦ διαδικτύου, ἀποτελούμενο ἀπό δασκάλους, μαθητές καί γονεῖς σέ ἐπίπεδο δημοτικοῦ καί μεγαλύτερο, προβλέπεται ὅτι τό site θά ἔχει ὑψηλή ποιότητα καί ὑψηλή κυκλοφορία. Ἡ σελίδα θά ἀρχίσει ἐπίσημα τήν λειτουργία του στίς ἀρχές Σεπτεμβρίου, μέ μεγάλη δημοσιότητα ἀπό τόν τύπο καί τά μέσα ἐνημέρωσης. Ἡ διεύθυνσή της θά εἶναι www.scoilnet.ie. Ἐλπίζουμε ὅτι ἡ ἰστοσελίδα σας θά μποροῦσε νά περιληφθῆ στήν νέα σελίδα. Ἐάν μᾶς χορηγήσετε τήν ἄδεια νά ἔχουμε σύνδεση μέ τήν σελίδα σας, τό περιεχόμενό της θά τοποθετηθῆ μέσα στήν πύλη ScoilNet. Ἡ σελίδα σας θά ἐπωφεληθῆ ἀπό τήν ὑψηλή προβολή καί τά ἐπίπεδα κίνησης, καί, βεβαίως, θά διατηρήσετε τόν πλήρη ἔλεγχο στό περιεχόμενό της. Ἄν ἐσεῖς ἀποδεχθεῖτε αὐτή τήν πρότασή μας, θά σᾶς ἤμουν εὐγνώμων ἄν μπορούσατε νά ἔλθετε σέ ἐπαφή μέ ἐμένα μέσω τοῦ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου, μόλις εὐκαιρήσετε. Παρακαλῶ νά μή διστάσετε νά ἔλθετε σέ ἐπαφή μαζί μου ἄν ἔχετε ὁποιαδήποτε ἀπορία ἤ ἐπιφύλαξη. Στήν περίπτωση πού ἐγκρίνετε τά πιό πάνω θά σᾶς εἶμαι πολύ εὐγνώμων. Εὐχαριστῶ πού μου διαθέσατε τόν χρόνο σας
Χαιρετίσματα
Humphery M.”
* * *
“Στο Ἄμστερνταμ, μέ τήν εὐλογία τῶν Ἐπισκόπων μας, δημιουργοῦμε ἕνα νέο ὀρθόδοξο θεολογικό σχολεῖο γιά Ἱερεῖς. Τό σχολεῖο εἶναι μιά κοινή προσπάθεια Ἱερέων καί Διακόνων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας. Ὅλοι δουλεύουμε ἀμισθί καί προσφέρουμε ἐνέργεια καί χρόνο γιά τήν ἐκπαίδευση μιᾶς νέας γενιᾶς ἐνοριακῶν ἐργατῶν. Τόν πρῶτο χρόνο εἴχαμε 21 μαθητές. Στήν προσπάθειά μας νά ἀποκτήσουμε σύγχρονα ἀλλά καί αὐθεντικά ὀρθόδοξα κείμενα σκέφτηκα τά ἔργα τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ἱεροθέου. Μπόρεσα καί βρῆκα τα ... (τίτλοι ἀγγλικῶν μεταφράσεων τῶν βιβλίων τοῦ Σεβασμιωτάτου). Μπορεῖτε νά μᾶς στείλετε τά ὑπόλοιπα ὅσο τό δυνατόν γρηγορότερα;
Protopresbyter Stephan B.
professor of Patristics and Catechetics”
- Προβολές: 3235