Skip to main content

Γεγονότα καὶ Σχόλια: Ποιοί ἁμαρτάνουν περισσότερο; 

Τό ἀγώνισμα πού μᾶς ταιριάζει 

Στούς Ὀλυμπιακούς ἀγῶνες τῆς Ἀτλάντα ἡ χώρα µας ἀναδείχθηκε πρώτη δύναμη στόν κόσµο στήν ἄρση βαρῶν. Κάποιος ἀπό τούς παράγοντες τοῦ ἀθλήματος, ἐπιδιώκογτας νά προσελκύση τήν προσοχή τῶν νέων, ἀλλά καί τῆς πολιτείας, εἶπε ὅτι ἡ ἄρση βαρῶν εἶναι ἕνα ἀγώνισµα πού ταιριάζει στούς Ἕλληνες. Δέν γνωρίζουμε µὲ πιό σκεπτικὀ εἶπε αὐτόν τόν λόγο, ἀλλά καί κατά τή δική µας σκέψη ἔχει δίκαιο. Εἴμαστε ἕνας λαός πού σηκώνει πολύ βαρύ παρελθόν καί ὀφείλει νά σηκώση ἕναν ἐξίσου βαρύ ρόλο µέσα στή σύγχρονη διεθνή σκηνή. Ὀφείλει νά γονιµοποιήση τόν σύγχρονο δυτικό πολιτισμό µέ τήν ἑλληνορθόδοξη παράδοση καί νἁ ἐπιβάλη στίς διεθνεῖς σχέσεις τό ρωμαΐκο φιλότιµο, τόν σεβασμό ἀπό τούς ἰσχυρούς τῆς ἐλευθερίας καὶ τίς ἰδιαιτερότητες τῶν ἀσθενεστέρων. 

Ποιοί ἁμαρτάνουν περισσότερο; 

Οἱ Τοῦρκοι, πιό συγκεκριµένα ἡ κυβέρνηση τοῦ ἰσλαμιστῆ πρωθυπουργοῦ κ. Ἑρμπακάν, θέλει νά µετατρέψη τήν Ἁγία Σοφία σέ τζαμί. Τό σύμβολο δηλαδή τοῦ γένους μας, τό σημεῖο ἀναφορᾶς τοῦ Ἀνατολικοῦ Ρωμαϊκοῦ Κράτους, θέλει νά τό παραδόση στή λατρεία τοῦ ἰσλάμ. Φθάνουμε ἔτσι στό σημεῖο νά εὐχόμαστε νά ἐπικρατήση καί στήν Τουρκία ἡ νοοτροπία τῆς δικῆς µας ἀρχαιολογικῆς ὑπηρεσίας, ἡ ὁποία κάνει τό ἀκριβῶς ἀντίστροφο ἀπό τὸν κ. Ἑρμπακάν. Μετατρέπει τούς ναούς σέ µουσεῖα καί ἀπαγορεύει σ' αὐτούς τήν τέλεση τῆς λατρείας. Ἀπαγορεύει τήν λατρευτική χρήση τους ἀπό τούς πιστούς, γιά νά τήν ἀπολαμβάνουν οἱ ποικίλης προελεύσεως τουρίστες. Πραγματικά, δέν γνωρίζουμε ποιοί ἁμαρτάνουν περισσότερο, ὁ κ. Ἑρμπακάν ἤ ἡ ἀρχαιολογική ὑπηρεσία; 

Ἡ ἱστορία

Εἴμαστε λαός µέ µεγάλη ἱστορία, ἴσως γι’ αὐτό καί δέν τήν µαθαίνουµε ὅπως πρέπει. Εἶναι γνωστό ὅτι ἡ πολλή ὕλη κουράζει τούς µαθητές καί δέν ἀφομοιώνεται εὔκολα. Ἄμεσο ἀποτέλεσμα, βέβαια, αὐτοῦ τοῦ γεγονότος στά σχολεῖα εἶναι ὁ κακός βαθµός ἤ ἡ ἀπόρριψη. Μιά γρήγορη ματιά στίς ἀνακοινώσεις τῶν ἀποτελεσμάτων τῶν γυµνασίων µας μπορεῖ νά μᾶς πείση γιά τό πόσο δύσκολη καί µεγάλη Ἱστορία ἔχουμε. Τό µάθηµα τῆς Ἱστορίας σέ ἀρκετές περιπτώσεις, ἔχει τό προβάδισµα στὸν ἀριθμό τῶν ἐπανεξεταστέων. Τό θέµα, βέβαια, εἶναι νά µήν ἀπορριφθοῦμε τελικά ὡς λαός ἀπό τό ἱστορικό γίγνεσθαι, λόγω ἀπώλειας τῆς ἱστορικῆς µας µνήµης. 

Τά θρησκευτικά τῆς Γ Λυκείου 

Στό προηγούμενο φύλλο τῆς "Παρέμβασης" σχολιάσαµε τήν κατάργηση τοῦ µαθήµατος τῶν Θρησκευτικῶν ἀπό τήν Γ' Λυκείου, πού προέβλεπε ἡ πρόταση τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, γιά τήν ἀλλαγή τοῦ τρόπου εἰσαγωγῆς στίς ἀνώτατες καί ἀνώτερες σχολές, µέ τήν καθιέρωση τοῦ ἐθνικοῦ ἀπολυτηρίου. Ἀναφέραμε τότε καί δύο ἀπό τίς ἀντιδράσεις πού εἶχαν ἐκδηλωθῆ. Ἐξαιτίας τῶν ἀντιδράσεων, µέσα στόν Αὔγοιστο, τό Ὑπουργεῖο τροποποίησε τήν πρότασή του περιλαµβάνοντας καί τά Θρησκευτικά στά µαθήµατα τῆς Γ' Λυκείου. Μέ ἀφορμή αὐτή τήν ἀλλαγή θέλουμε νά σημειώσουμε, ὅτι δέν µποροῦµε νά βλέπουμε τὸ ὀρθόδοξο θεολογικό µάθηµα ὡς ἕνα ὁμολογιακό µάθηµα, ἔξω ἀπὸ τήν πολιτιστική µας παράδοση, πού εἶναι συνυφασµένη μέ τήν παράδοση τῆς ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας µας. 

ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ

  • Προβολές: 1300