Skip to main content

Εἰδήσεις Ἰουλίου Αὐγούστου 2003

Βιβλίο γιὰ τὴν Ναύπακτο

“Η Ναύπακτος του Μύθου, της Ιστορίας, Σήμερα”

"Ἡ Ναύπακτος στὸ μέσο τῆς διαδρομῆς ἀπὸ τὴν Ὀλυμπία στοὺς Δελφούς, ἀλλὰ καὶ μιᾶς ἄλλης πρὸς τὸ Καρπενήσι καὶ τὰ ἱστορικὰ Μοναστήρια τῆς Ἀμπελακιώτισσας, τῆς Βαρνάκοβας, τοῦ Προυσσοῦ, εἶναι ἑπόμενο νὰ συγκεντρώνει μεγάλο ἀριθμὸ τουριστῶν καὶ διαβατῶν, οἱ ὁποῖοι ἔχουν ἀνάγκη νὰ ἐνημερωθοῦν γιὰ τὴν πόλη μας μὲ μιὰ σύντομη ἐπισκόπηση τῆς ἱστορίας της, νὰ πληροφορηθοῦν ὅ,τι ἔχει σχέση μὲ τὴ σημερινή της κατάσταση, νὰ ἐμπεδώσουν δηλαδὴ τὴν ὅλη εἰκόνα της."

Τὸ παραπάνω κομμάτι εἶναι ἀπὸ τὸν πρόλογο τοῦ βιβλίου "Ἡ Ναύπακτος τοῦ Μύθου, τῆς Ἱστορίας, Σήμερα", γραμμένο ἀπὸ τοὺς Θωμᾶ Παναγιωτόπουλο καὶ Γιάννη Βαρδακουλᾶ καὶ τὸ ὁποῖο ἐκδόθηκε μὲ τὴν εὐγενικὴ χορηγία τοῦ Περικλῆ Θεοφάνη. Ἡ ἔκδοση αὐτὴ δὲν ἀποτελεῖ ἕναν ἁπλὸ τουριστικὸ ὁδηγὸ γιὰ τὴν Ναύπακτο. Ἐξάλλου καὶ ἡ μορφὴ τῆς ἔκδοσης δὲν ἔχει τέτοια χαρακτηριστικά. Ἀπευθύνεται σ' ἐκείνους ποὺ θέλουν νὰ ἀφουγκραστοῦν τὴν πόλη μέσα ἀπὸ τὴν Ἱστορία της, ἀπὸ αὐτὰ ποὺ σμίλευσαν μὲ τὴν δημιουργία τους οἱ κάτοικοί της, αὐτὰ ποὺ κατασκεύασαν οἱ κατακτητές της, αὐτὰ ποὺ ἄφησαν οἱ περαστικοί.

Ὅπως καὶ νὰ τὸ κάνουμε, ὅταν ἕνας τόπος κατοικεῖται τόσους αἰῶνες, σέρνει μαζί του μιὰ βαθιὰ παράδοση. Καὶ ὅταν ἀκόμη συμβαίνει νὰ βρίσκεται σὲ σταυροδρόμι μεταξὺ λαῶν καὶ πολιτισμῶν ἡ παράδοση αὐτὴ εἶναι πολὺ πλούσια. Ἀλλὰ στὴν ἐποχή μας γιὰ νὰ διακρίνη κανεὶς αὐτὴν τὴν παράδοση χρειάζεται ἐκτὸς ἀπὸ γνώση καὶ κάποια αἴσθηση. Αὐτὴν τὴν γνώση καὶ αἴσθηση φαίνεται ὅτι διαθέτουν οἱ συγγραφεῖς τοῦ βιβλίου. Γιὰ τὴν προσπάθειά τους νὰ ἐνεργοποιήσουν καὶ σὲ μᾶς κάτι ἀντίστοιχο τοὺς εὐχαριστοῦμε πολύ.

Χ.Α.Μ.

 

Συνοδικά: Ἀπὸ τὴν Συνεδρίαση τῆς Δ.Ι.Σ. Ἰουνίου

Συνῆλθε ὑπὸ τὴν Προεδρία τοῦ Μάκ. Ἀρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος (30/6/2003 - 2/7/2003).

Κατὰ τὶς Συνεδριάσεις ἡ Ἱερὰ Σύνοδος, μεταξὺ ἄλλων, ἀπεφάσισε:

Νὰ σταλεῖ ἔγγραφο πρὸς τοὺς ἐμπλεκόμενους φορεῖς (Ἐμπορικὸ Ἐπιμελητήριο, Συνδικαλιστικὰ Σωματεῖα κλπ) γιὰ τὸ θέμα τῆς μὴ κατάργησης τῆς Ἀργίας τῆς Κυριακῆς κατὰ τὴν διάρκεια τῆς τελέσεως τῶν Ὀλυμπιακῶν καὶ Παραολυμπιακῶν Ἀγώνων τοῦ 2004.
Νὰ ἀποσταλεῖ Ἐγκύκλιος στοὺς Σέβ. Μητροπολῖτες γιὰ νὰ δώσουν ὁδηγίες στοὺς Ἐφημερίους ὥστε νὰ ληφθεῖ μέριμνα γιὰ διακριτικὴ χρήση τῆς κρούσης τῶν κωδώνων τῶν Ἱερῶν Ναῶν σὲ ὧρες ἀκατάλληλες.
Νὰ ἀναθέσει στὴ Συνοδικὴ Ἐπιτροπὴ Πολιτιστικῆς Ταυτότητος νὰ ἐπεξεργασθεῖ προγράμματα διοργανώσεως φροντιστηρίων ἐκμαθήσεως τῆς ἑλληνικῆς γλώσσης σὲ πολυτονικὸ σύστημα, τὰ ὁποῖα θὰ παρακολουθοῦν Κληρικοὶ καὶ Λαϊκοὶ ποὺ θὰ βοηθήσουν τὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας.
Νὰ ἀποσταλεῖ πρόσκληση πρὸς τὸν Μακαριώτατο Πατριάρχη Γεωργίας κ. Ἠλία, προκειμένου νὰ πραγματοποιήσει Ἐπίσημη Ἐπίσκεψη στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος.

Νὰ συμμετάσχει ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος:

α) Στὶς ἐργασίες τῆς Ὁλομέλειας τῆς Μικτῆς Θεολογικῆς Ἐπιτροπῆς Διαλόγου Ὀρθοδόξων καὶ Μεταρρυθμισμένων στὸ Σιμπίου τῆς Ρουμανίας ἀπὸ 3 ἕως 11 Σεπτεμβρίου ἐ.ἔ. μὲ ἐκπρόσωπό της τὸν Καθηγητὴ κ. Χρῆστο Βούλγαρη,
β) στὴ συνάντηση τῆς Ἐπιτροπῆς Διαλόγου Ὀρθοδόξων καὶ Λουθηρανῶν, ἡ ὁποία θὰ συνέλθει στὴν Ἰεράπετρα Κρήτης ἀπὸ 1ης ἕως 6ης Ὀκτωβρίου ἔ.έ., μὲ ἐκπρόσωπό της τὸν παραπάνω Καθηγητή,
γ) στὴν Διάσκεψη τοῦ Συμβουλίου Εὐρωπαϊκῶν Ἐκκλησιῶν, ἡ ὁποία θὰ γίνει στὶς Βρυξέλλες ἀπὸ 23ης ἕως 25ης Ὀκτωβρίου ἔ.έ., μὲ ἐκπροσώπους της τὸν Θεοφιλέστατο Ἐπίσκοπο Ἀχαΐας κ. Ἀθανάσιο καὶ τὸν Ἐλλογιμώτατο Δρ. κ. Γεώργιο Κρίππα,
δ) Στὴ Διάσκεψη τοῦ Συμβουλίου Εὐρωπαϊκῶν Ἐκκλησιῶν, μὲ θέμα: "Ἡ ἀνθρώπινη ζωὴ εἰς χεῖρας ἡμῶν;" στὸ Στρασβοῦργο ἀπὸ 27ης ἕως 29ης Νοεμβρίου ἐ.ἔ. μὲ ἐκπροσώπους της τον Πανοσ. Ἀρχιμανδρίτη π. Νικόλαο Χατζηνικολάου καὶ τὸν Ἐλλογιμώτατο Δρ. κ. Κωνσταντῖνο Ζορμπᾶ.

Ἡ Δ.Ι.Σ. ἐνέκρινε προτάσεις:

Τῆς Εἴδικὴς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς "Γάμου, Οἰκογενείας, Προστασίας Παιδιοῦ καὶ Δημογραφικοῦ προβλήματος" γιὰ τὴν ἔκδοση τῶν Πρακτικῶν τῆς Διεπιστημονικῆς Συσκέψεως περὶ συζυγίας καὶ τεκνογονίας, ποὺ πραγματοποιήθηκε τὸν παρελθόντα Μάϊο.
Τῆς Εἰδικῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Λειτουργικῆς Ἀναγεννήσεως περὶ συγκλήσεως τοῦ ΣΤ` Πανελληνίου Λειτουργικοῦ Συμποσίου Στελεχῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων μὲ γενικὸ θέμα: "Χριστιανικὴ Λατρεία καὶ Εἰδωλολατρία", ποὺ θὰ πραγματοποιηθεῖ τὸν Σεπτέμβριο τοῦ 2004 στὸ Πνευματικὸ Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Σύρου.
Τῆς Εἰδικῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Πολιτιστικῆς Ταυτότητας γιὰ τὴ διοργάνωση Ἡμερίδας, τὸν προσεχῆ Ὀκτώβριο, πρὸς τιμὴ τοῦ Ἐθνικοῦ Ποιητῆ Κωστῆ Παλαμᾶ μὲ ἀφορμὴ τὴ συμπλήρωση ἑξῆντα χρόνων ἀπὸ τὸ θάνατό του.
Τῆς Εἰδικῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Χριστιανικῶν Μνημείων γιὰ τὴν καταλογογράφηση ὅλων τῶν σωζομένων χριστιανικῶν Μνημείων (Ι. Ναῶν, Ι. Μονῶν) τῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, προκειμένου νὰ ἐκδοθεῖ Εἰδικὸς Τόμος.

Ἐπίσης ἡ Δ.Ι.Σ. ἐνημερώθηκε ἀπὸ τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου κ. Ἰερόθεο, γιὰ τὶς ἐργασίες τῆς Διεθνοῦς Διακοινοβουλευτικὴς Συνέλευσης τῶν Βουλευτῶν τῶν Ὀρθοδόξων Κρατῶν, ἡ ὁποία φέτος πραγματοποιήθηκε στὸ Βίλνιους τῆς Λιθουανίας, ὅπου καὶ ὁ ἴδιος συμμετεῖχε. Στὴν Συνέλευση αὐτὴ συμμετεῖχαν Ὀρθόδοξοι Βουλευτὲς προερχόμενοι ἀπὸ εἴκοσι χῶρες τῆς Εὔρώπής, της Ἀμερικῆς, τῆς Αὐστραλίας, τῆς Μέσης Ἀνατολῆς καὶ τῆς Ἀφρικῆς. Τὸ γενικὸ θέμα τῆς Συνέλευσης ἦταν: "Πόλεμος καὶ φτώχεια. Ἡ Ὀρθόδοξη ἄποψη". Εἴσηγητὲς ἦταν ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου κ. Ἰερόθεος καὶ ὁ Καθηγητὴς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Ἀθηνῶν κ. Μάριος Μπέγζος. Ἡ Διακοινοβουλευτικὴ Συνέλευση ἐνέκρινε τὶς προτάσεις Ἐπιτροπῆς τῆς Συνέλευσης περὶ τῆς Εὐθανασίας, τὶς ὁποῖες ἀνέγνωσε ἡ κ. Ἰσμήνη Κριάρη, Καθηγήτρια τοῦ Παντείου Πανεπιστημίου. Ἐπὶ πλέον ἀναγνώσθηκε ἐνημερωτικὸ Σημείωμα τῆς κ. Μαριέττας Γιαννάκου-Κουτσίκου περὶ τοῦ Σχεδίου τοῦ Συντάγματος ποὺ κατατέθηκε στὴ Σύνοδο Κορυφῆς στὴ Χαλκιδική. Τέλος ἡ Διακοινοβουλευτικὴ Συνέλευση ἐξέδωσε καὶ τρία ψηφίσματα α) διαμαρτυρίας περὶ τῆς μὴ ἀναφορᾶς τοῦ Χριστιανισμοῦ ὡς παράγοντα διαμόρφωσης τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ πολιτισμοῦ στὴ Συνταγματικὴ Συνθήκη, β) περὶ τοῦ Μεσανατολικοῦ ζητήματος καὶ γ) περὶ τῆς ἀναγνωρίσεως ἀπὸ τὴν Κυβέρνηση τοῦ Ἰσραὴλ τοῦ πρὸ τριετίας ἐκλεγέντος Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων κ. Εἰρηναίου.

***

ΚΕΣΟ (Κέντρο Στήριξης Οἰκογένειας), εἶναι ὑπηρεσία τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς ποὺ μεταξὺ ἄλλων δραστηριοτήτων του περιλαμβάνει καὶ τὸν Ξενῶνα Στέγη Μητέρας. Ὁ Ξενῶνας φιλοξενεῖ ἄγαμες μητέρες καὶ κακοποιημένες γυναῖκες μὲ τὰ παιδιά τους, στὶς ὁποῖες παρέχεται πάσης φύσεως στήριξη μέχρι τὴν κοινωνική τους ἐπανένταξη. "....Οἱ γυναῖκες ποὺ χτυποῦν τὴν πόρτα μας, ἔχουν φτάσει τὰ ὅρια τῆς ἐξαθλίωσης καὶ αὐτὸ ποὺ ἐπιδιώκουμε εἶναι νὰ τοὺς δώσουμε ζεστασιά, ἀγάπη, περίθαλψη, συμπαράσταση καὶ κατανόηση γιὰ νὰ ξεχάσουν-γιατί δὲν σβήνουν- τὰ σημάδια τῆς κακοποίησης", λέει ἡ Διευθύντρια τῆς Στέγης.

***

Σημαντικὴ βοήθεια προσφέρει ἡ Ἱερὰ Ἀρχιεπισκοπη Ἀθηνῶν στοὺς ἄστεγους. Περισσότερα ἀπὸ 2500 ἄτομα σιτίζονται καθημερινὰ στὰ ἐνοριακὰ κέντρα. Στόχος εἶναι νὰ λειτουργήση στὸ ἄμεσο μέλλον καὶ ἐγκατάσταση λουτρῶν γιὰ τοὺς ἄστεγους.

***

Ὁ πολιτικὸς μηχανικὸς Ἄρης Βωβὸς σὲ συνεργασία μὲ τοὺς Συντηρητὲς Χωρὶς Σύνορα καὶ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως ἀνέλαβε τὴν ἀναστήλωση καὶ ἄνακαίνισή της Ἱερὰς Μονῆς Ἁγίου Γεωργίου Καρίπη, ποὺ βρίσκεται στὴν κορυφὴ τοῦ λόφου τῆς νήσου Ἀντιγόνης καὶ ἡ ὁποία ἀποτελεῖ σημαντικὸ κομμάτι τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς ἱστορίας αὐτοῦ. Ἡ Μονὴ κατὰ τὴν Βυζαντινὴ περίοδο ὀνομαζόταν τοῦ Θεοκορύφωτου καὶ σύμφωνα μὲ τὶς πηγὲς ὅλο τὸ νησὶ ἀνῆκε στὸ Μοναστῆρι.

***

Ἕνα μνημειῶδες ἔργο ποὺ καταγράφει τὴν παρουσία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἀμερικῆς κυκλοφορεῖ σὲ μιὰ νέα τρίτομη ἔκδοση. Εἶναι τὸ ἔργο τοῦ καθηγητῆ Ἀπόστολου Μανώλη μὲ τίτλο "Ἡ Ἱστορία τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἀμερικῆς ἐξ ἐγγράφων καὶ κειμένων". Ὁ συγγραφέας καταγράφει λεπτομερῶς τὶς ἐξελίξεις στὴ διάρκεια τῆς ταραχώδους πορείας τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἀμερικῆς. Ὁ ἴδιος προσέφερε πολλὰ ἐπὶ 50 χρόνια καὶ γι αὐτὸ ὀνομάσθηκε "Μέγας Ἄρχων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου" ἀπὸ τὸν Πατριάρχη Ἀθηναγόρα καὶ τιμήθηκε μὲ τὸν Χρυσὸ Σταυρὸ τοῦ Ἁγίου Ὅρους ἀπὸ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο.

***

"Ἡ Ἑλληνικὴ γλῶσσα καὶ ὁ εὐρωπαϊκὸς πολιτισμὸς" ἦταν τὸ θέμα ἐκδήλωσης ποὺ διοργανώθηκε στὴν Πνύκα στὸ πλαίσιο τῆς ἑλληνικῆς Προεδρίας, ἀπὸ τὴν "Ἑλληνικὴ Κληρονομιά". Φιλοξενήθηκαν διαπρεπεῖς Ἕλληνες καὶ ξένοι ἐπιστήμονες ποὺ ἀνέπτυξαν τὶς θέσεις τους γύρω ἀπὸ τὸ ἐνδιαφέρον, ποὺ ἐκδηλώνεται στὶς σύγχρονες κοινωνίες τῶν πολιτῶν γιὰ τὰ κλασικὰ γράμματα καὶ τὸν ἑλληνικὸ πολιτισμό. Στὴν ἐκδήλωση παρουσιάστηκε ἡ πρώτη Γραμματικὴ τῆς Εὐρώπης τοῦ Ἕλληνα Φιλολόγου Διονυσίου τοῦ Θρακὸς (2ος αἰῶνας π.Χ)

***

Ἡ Ἱερὰ Ἀρχιερατικὴ Σύνοδος τῆς Σερβικῆς Ἐκκλησίας μὲ ὁμόφωνη καὶ ὁμόθυμη ἀπόφαση κατέταξε στὸ Ἁγιολόγιο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τὸν Ἐπίσκοπο Ἀχρίδος καὶ Ζίτσας Νικόλαο Βελιμίροβιτς (1880-1956). Μὲ τὴν πράξη αὐτὴ ἐπιβεβαιωθηκε ἐπίσημα ἡ ἤδη ὑπάρχουσα καθολικὴ συνείδηση τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ περὶ τῆς ἁγιοσύνης τοῦ Νικολάου Βελιμίροβιτς, ἡ ὁποία δὲν ὑπῆρξε μόνο στὴν τοπικὴ Σερβικὴ Ἐκκλησία ἀλλὰ καὶ στὶς ἄλλες τοπικὲς Ἐκκλησίες. Ἑορτάζεται ἡ μνήμη του στὶς 18 Μαρτίου, ἡμέρα τῆς κοιμήσεώς του.

***

Στὶς πρόσφατες Βουλευτικὲς Ἐκλογὲς ποὺ ἔγιναν στὴν Ἰορδανία ἐνισχυμένη βγῆκε ἡ Ὀρθόδοξη Κοινότητα, γιατί ἀπὸ τὶς ἐννέα βουλευτικὲς ἕδρες ποὺ δόθηκαν μὲ ποσόστωση στοὺς Χριστιανούς, οἱ Ὀρθόδοξοι ἐξέλεξαν πέντε. Κατόρθωσε δὲ νὰ κερδίση καὶ τὴν μοναδικὴ θέση ποὺ δινόταν σὲ ἀνεξάρτητο Χριστιανὸ Βουλευτὴ στὸ Ἀμμάν. Οἱ Ὀρθόδοξοι ποὺ ζοῦν στὸ Ἀμμὰν ξεπερνοῦν τὶς 75.000. Ἀπὸ τὰ 4,5 ἑκατομμύρια τῶν Ἰορδανῶν οἱ 120.000 εἶναι Ὀρθόδοξοι.

***

Σάρκα καὶ ὀστᾶ ἀποκτοῦν τὰ σχέδια τοῦ νέου Μητροπολίτη Καμεροὺν κ. Δημητρίου γιὰ τὴν δημιουργία μοναστικῶν κοινοβίων στὴν Μητρόπολή του. Οἱ πρῶτες Μοναχὲς ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μονὴ Παναγίας Ὑψενὴς Ρόδου ἔφθασαν μὲ σκοπὸ νὰ ἱδρύσουν τὸ πρῶτο γυναικεῖο μοναστήρι. Πρόκειται γιὰ τὴν Μοναχὴ Θέκλα Τσακίρη καὶ τὴν δόκιμη Παρασκευὴ Βαμβακίδου.

***

Τὸ βραβεῖο τῆς καλύτερης παρουσίας ἀπὸ πλευρᾶς πνευματικότητας πῆρε ἡ ἱστοσελίδα τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀμερικῆς στὸ διαδίκτυο κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ ἕβδομου ἐτήσιου διαγωνισμοῦ διαδικτυακῶν βραβείων. Οἱ ἱστοσελίδες τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς εἶναι πλούσιες σὲ πνευματικὸ καὶ ἐκπαιδευτικὸ περιεχόμενο καθὼς καὶ σὲ πληροφοριακὸ ὑλικὸ γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη καὶ ζωή. Καθημερινὰ συμπεριλαμβάνει Εὐαγγελικὰ Ἀναγνώσματα, τοὺς Βίους τῶν Ἁγίων, ζωντανὲς καὶ μαγνητοσκοπημένες μεταδόσεις Θείας Λειτουργίας, εὔχετήριές κάρτες μὲ εἰκόνες ἁγίων, ὀπτικοακουστικὰ βοηθήματα κλπ.

Ἀπὸ τὸ πόρισμα τοῦ Συνεδρίου γιὰ τὴν Νεοειδωλολατρία

Ἡ εἰδωλολατρία δὲν εἶναι οὔτε τὸ μοναδικὸ οὔτε τὸ καλύτερο στοιχεῖο τῆς ἀρχαιοελληνικῆς παιδείας. Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας καλλιεργοῦν καὶ συνεχίζουν σὲ ὅλους τοὺς τομεῖς τὴν ἑλληνικὴ παιδεία, ἱστοριογραφία, ποίηση, τέχνη, ἀποκαθαίροντάς την μόνον ἀπὸ τὴν ἀσέβεια καὶ τὴν ἀνηθικότητα τῶν εἰδώλων. Ὁ ἀληθινὸς Ἕλληνας δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι εἰδωλολάτρης, ὅπως στὴν οὐσία δὲν ἦσαν καὶ οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες σοφοί. Οἱ μόνοι ποὺ μποροῦν νὰ διεκδικοῦ ἐπάξια τὸ ἀρχαιοελληνικὸ παρελθὸν εἶναι οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. Ὁ Χριστιανισμὸς δὲν ἔβλαψε τὸν Ἑλληνισμὸ· τὸν διέσωσε ἀπὸ τὴν παρακμὴ καὶ τοῦ ἔδωσε νέα πνευματικὴ δύναμη γιὰ νὰ συνεχίσει τὴν πορεία του· ὁ ἐκχριστιανισμὸς τῶν λαῶν ἐσήμαινε σὲ μεγάλο βαθμὸ καὶ ἐξελληνισμό τους. Ὁ βυζαντινὸς πολιτισμὸς ἀποτελεῖ συνέχεια τοῦ ἀρχαιοελληνικοῦ πολιτισμοῦ. Οἱ νεοειδωλολάτρες, ἀποδεχόμενοι μόνον τὴν ἑλληνικὴ ἀρχαιότητα, κολοβώνουν καὶ συρρικνώνουν τὴν ἑλληνικὴ ἱστορία, στὴν ὁποία ὅμως ἀνήκουν καὶ ὁ Παρθενῶνας καὶ ἡ Ἀγιά-Σοφιά, ἡ ποίηση τοῦ Ὁμήρου καὶ τῶν τραγικῶν, ἀλλὰ καὶ ὁ Ρωμανὸς ὁ Μελωδὸς καὶ ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος, τὰ μωσαϊκὰ τῆς Βεργίνας, ἀλλὰ καὶ τῆς Μονῆς τῆς Χώρας. Ὅσοι διαγράφουν τὰ δύο χιλιάδες χρόνια τοῦ χριστιανικοῦ Ἑλληνισμοῦ ἐξυπηρετοῦν τοὺς ἐχθροὺς τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ. Ἐξ ἄλλου ἡ μυθολογούμενη ἐκτεταμένη καταστροφὴ τῶν ἀρχαίων μνημείων ἀπὸ Χριστιανοὺς ἀποτελεῖ σκόπιμη διόγκωση μεμονωμένων παραδειγμάτων. Δὲν ἦταν ποτὲ ἐπίσημη κρατικὴ ἢ ἐκκλησιαστικὴ γραμμή. Ἀντίθετα πολλὰ ἀρχαία μνημεῖα τέχνης μεταφέρθηκαν στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ διατηρήθηκαν θαυμαζόμενα ἀπὸ τοὺς Χριστιανούς. Συνέβη ὅ,τι καὶ μὲ τὰ ἀρχαῖα κείμενα ποὺ διασώθηκαν στὰ ἀντιγραφικὰ ἐργαστήρια τῶν μονῶν, διδασκόμενα καὶ σχολιαζόμενα ἀπὸ μεγάλους δασκάλους καὶ Πατέρες, ὅπως π.χ. τὸν Φώτιο καὶ τὸν Εὐστάθιο Θεσσαλονίκης. Οἱ Χριστιανοὶ μοναχοὶ ἀντέγραψαν, γιὰ νὰ τὶς διασώσουν, ἀκόμη καὶ τὶς προκλητικὲς κωμωδίες τοῦ Ἀριστοφάνη.

Δελτίο Τύπου - Ριζάρειος Ἐκκλησιαστικὴ Σχολή
Προκήρυξη Διαγωνισμοῦ γιὰ τὴν εἰσαγωγὴ Μαθητῶν

Ἡ Ριζάρειος Ἐκκλησιαστικὴ Σχολὴ προκηρύσσει διαγωνισμὸ εἰσαγωγῆς κατὰ τὸ σχόλ. ἔτος 2003-2004 στὴν Ἂ´ τάξη τοῦ Ἑνιαίου Ἐκκλησιαστικοῦ Λυκείου, 35 μαθητῶν ὑποτρόφων τῆς Ριζαρείου περιουσίας. Ὁ διαγωνισμὸς θὰ διενεργηθεῖ στὴ Σχολὴ στὶς 2,3 καὶ 4 Σεπτεμβρίου. Δὲν γίνονται δεκτοὶ ὅσοι ἔχουν ἡλικία ἄνω τῶν 20 ἐτῶν.

Δεκτοὶ γίνονται: α) οἱ κάτοχοι Ἀπολυτηρίου τριταξίου Γυμνασίου, β) οἱ κάτοχοι Ἀπολυτηρίου Ἐκκλησιαστικοῦ Γυμνασίου. Οἱ αἰτήσεις μὲ τὰ ἀπαιτούμενα δικαιολογητικὰ πρέπει νὰ ὑποβληθοῦν μέχρι τὴν 2α Σεπτεμβρίου 2003.

Ἡ Ριζάρειος Σχολὴ παρέχει δωρεὰν στοὺς ὑποτρόφους ἐκπαίδευση, τροφή, οἴκηση, ἐνδυμασία, ὑπόδηση, διδακτικὰ βιβλία, γραφικὴ ὕλη, ἀπογευματινὰ φροντιστήρια, ἰατρικὴ καὶ φαρμακευτικὴ περίθαλψη. Πληροφορίες παρέχονται κάθε ἐργάσιμη μέρα στὰ Γραφεῖα Διοικήσεως τῆς Σχολῆς, Βασ. Σοφίας 24 Ἀθήνα, τήλ. 210 7242063 καὶ στὰ Γραφεῖα Διδακτηρίων κάθε Τρίτη καὶ ὥρα 9: 00-13: 00 τήλ. 210 6851866 καὶ 210 6850304.

Ἀθήνα 30 Ἰουνίου 2003

Τὸ Διοικητικὸ Συμβούλιο

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Προβολές: 2804