Skip to main content

Προάγγελοι εξαναστάσεως

Με την ένωση της ψυχής με την θεία Χάρη και τα σώματα αγιάζονται «και εκπυρούμενα διαυγή και αυτά γίνονται και πολύ των άλλων σωμάτων διαφορώτερα και τιμιώτερα αποκαθίστανται». Όταν όμως η ψυχή χωρισθή από τα σώματα, τότε άλλα από αυτά παραδίδονται στην φθορά και «κατά μικρόν διαλύονται», άλλα δε «επί πολλούς χρόνους διαμένουσι, μήτε άφθαρτα μένοντα παντελώς, μήτε πάλιν τελείως φθειρόμενα, αλλά και της αφθαρσίας και της φθοράς τα γνωρίσματα εν εαυτοίς διασώζουσιν, εις την τελευταίαν εξανάστασιν αφθαρτωθήναι τελείως και ανακαινισθήναι τηρούμενα». Αυτό σημαίνει ότι μερικά από τα σώματα των αγίων, που έφθασαν στην θέωση, έχουν τα γνωρίσματα και της φθοράς και της αφθαρσίας, γιατί περιμένουν την πλήρη ανακαίνιση και εξανάστασή τους κατά την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, οπότε θα ενωθή η ψυχή με το αγιασμένο σώμα.

…Γίνεται αυτό (γιατί) δεν έπρεπε τα σώματα των αγίων να απολαύσουν τελείως της αφθαρσίας πριν από την ανακαίνιση όλων των κτισμάτων… Με αυτήν την διδασκαλία του αγίου Συμεών του νέου Θεολόγου καταλαβαίνουμε καλά ότι τα σώματα των αγίων δέχονται την Χάρη του Θεού, όταν ο άνθρωπος φθάνη στην θέωση. Η Χάρη όμως του Θεού, που παραμένει στα ιερά λείψανα, εκδηλώνεται ποικιλοτρόπως. Πάντως, όσων αγίων τα ιερά λείψανα παραμένουν άφθαρτα, βρίσκονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, αναμένοντας την τελεία αφθαρσία, αθανασία, ανάσταση και ολοκληρωτική αλλαγή, μετά την επάνοδο της ψυχής στο σώμα, κατά την Δευτέρα έλευση του Χριστού.

…Τα ιερά λείψανα των αγίων είναι προάγγελος της μελλοντικής εξαναστάσεως, είναι βίωση από τώρα της μελλούσης μακαριότητος, είναι, δηλαδή, ανάσταση πριν την τελική εξανάσταση των ανθρώπων, προοίμιο της ζωής των ανθρώπων στην Βασιλεία των Ουρανών.

(Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου, «Το Πρόσωπο στην Ορθόδοξη Παράδοση»)

ΧΩΡΙΟ

  • Προβολές: 2666