Skip to main content

Περιτομή - Βάπτισμα

Οἱ ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, ἑρμηνεύοντας τά χωρία τῆς Ἁγίας Γραφῆς γιά τήν πραγματική καί πνευματική περιτομή, πού εἶναι τό χριστιανικό Βάπτισμα, παρουσιάζουν θαυμάσιες θεολογικές ἀλήθειες.

Ὁ ἅγιος Ἐπιφάνιος διδάσκει ὅτι ἡ περιτομή τῆς σαρκός προετοίμασε καί ὑπηρέτησε τόν ἄνθρωπο ἕως τοῦ Βαπτίσματος, πού εἶναι ἡ μεγάλη περιτομή, ἀφοῦ δι’ αὐτοῦ ἀπαλλασσόμαστε ἀπό τά ἁμαρτήματα καί σφραγιζόμαστε μέ τό ὄνομα τοῦ Θεοῦ. Ἡ σφράγιση μέ τό ὄνομα τοῦ Θεοῦ εἶναι ἀναγνώριση ὅτι ἀνήκουμε στόν Χριστό.

Ὁ ἱερός Χρυσόστομος λέγει ὅτι, ἄν ἡ σαρκική περιτομή χώριζε τούς Ἰσραηλίτες ἀπό τούς Ἐθνικούς, πολύ περισσότερο αὐτό γίνεται μέ τό ἱερό Βάπτισμα, ἀφοῦ δι’ αὐτοῦ διακρίνονται οἱ πιστοί ἀπό τούς μή πιστούς. Φαίνεται ἐδῶ ὅτι πιστοί λέγονται ὅσοι βαπτίσθηκαν καί ὅσοι ἀναζωπυρώνουν τήν Χάρη τοῦ Βαπτίσματος.

Κατά τήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Κυρίλλου Ἀλεξανδρείας ἡ περιτομή τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης δέν καταργοῦσε τόν θάνατο, πράγμα τό ὁποῖο γίνεται μέ τήν περιτομή τῆς Καινῆς Διαθήκης. Πραγματικά, ὁ ἄνθρωπος εἰσερχόμενος διά τοῦ Βαπτίσματος στήν Ἐκκλησία γίνεται μέλος τοῦ ἀναστημένου Σώματος τοῦ Χριστοῦ. Μέ αὐτόν τόν τρόπο καταργεῖται ὁ πνευματικός θάνατος καί ὑπάρχει βεβαιότητα στήν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν. Γιατί, ἄν μετά τό Βάπτισμα παραμένη ὁ σωματικός θάνατος, αὐτό γίνεται χάριν τῆς καταργήσεως τῆς ἁμαρτίας.

Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός διδάσκει ὅτι ἡ περιτομή εἶναι ἡ ἀπόθεση τῆς σωματικῆς ἡδονῆς καί τῶν περιττῶν καί ἀχρήστων ἐπιθυμιῶν.

Ναυπάκτου Ἱεροθέου: Οἱ Δεσποτικές Ἑορτές

ΧΩΡΙΟ

  • Προβολές: 447